Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 09:10
Playgirl
Playgirl is offline
Ik heb vrijdagavond en zaterdagavond gemeenschap gehad.. Alleen vrijdag is hij geheel in me klaargekomen.. Dit was nog in me stopweek.. ik had zaterdag weer moeten beginnen met de pil.. maar ik ben hem dus zaterdag en zondag vergeten in te nemen.. Daarom heb ik maandag de pil voor zaterdag, zondag en maandag ingenomen..

Is er een kans dat ik zwanger ben?
Oud 13-01-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Playgirl schreef op 13-01-2004 @ 10:10:
Is er een kans dat ik zwanger ben?
Ik denk wel dat die kans er is, ja...je stopweek mag, voor zo ver ik weet, niet langer dan 7 dagen duren. (Ook als hij niet 'geheel in je is klaargekomen' kan je zwanger worden, als ik me niet vergis zitten ook in voorvocht zaadcellen.)
Oud 13-01-2004, 13:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 10:27:
(Ook als hij niet 'geheel in je is klaargekomen' kan je zwanger worden, als ik me niet vergis zitten ook in voorvocht zaadcellen.)
U vergist zich niet...

En staat er niets in de gebruiksaanwazing van je pil waarin het staat uitgelegd wat je moet doen? Lijkt me sterk dat dat er écht niet in staat.
Oud 13-01-2004, 13:38
bassgirl
bassgirl is offline
heb ik ook nog ff een vraagje lijkt op 't zelfde vandaar.

vorige week was mn stopweek en ik had vrijdag weer moeten beginnen, en na 16 uur kwam ik erachter.. de 12 uur dus voorbij, maar had wel 2 strippen achter elkaar geslit, mischien dan meer hormonen ofzo??

en toen zaterdag middag 4 uur na de 12 uur heb ik de pil van vrijdag ingenomen, en verder ben ik weer gewoon goed gaan slikken zeg maar.... maar nou heb ik gister gemeenschap gehad vast nietzo slim, maar is dat een kans op zwangerschap?

want bij 12 uur is er niks aan de hand en kan dan toch niet na 4 uur zijn uitgewerkt...? of vergis ik me.
Oud 13-01-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 13-01-2004 @ 14:38:
heb ik ook nog ff een vraagje lijkt op 't zelfde vandaar.

vorige week was mn stopweek en ik had vrijdag weer moeten beginnen, en na 16 uur kwam ik erachter.. de 12 uur dus voorbij, maar had wel 2 strippen achter elkaar geslit, mischien dan meer hormonen ofzo??

en toen zaterdag middag 4 uur na de 12 uur heb ik de pil van vrijdag ingenomen, en verder ben ik weer gewoon goed gaan slikken zeg maar.... maar nou heb ik gister gemeenschap gehad vast nietzo slim, maar is dat een kans op zwangerschap?

want bij 12 uur is er niks aan de hand en kan dan toch niet na 4 uur zijn uitgewerkt...? of vergis ik me.
Je stopweek mag niet langer zijn dan 7 dagen...en dat is die van jou wel geweest. Die 12 uur geldt volgens mij meer als je midden in de strip een pil vergeet. En ik denk dat die vier uur wel uit maakt (ze zeggen niet voor niks 12 uur en geen 16 uur). Ik denk dat er wel kans is op zwangerschap.
Oud 13-01-2004, 14:56
Qamra
Qamra is offline
Ik quote uit mijn gebruiksaanwijzing (Marvelon) (het is een tabelletje, dus het is nogal een domme quote );

slechts 1 pil vergeten (meer dan 12 uur te laat met innemen)--> in week 1--> gemeenschap gehad in de week voor het vergeten?--> (indien "ja")vraag uw dokter om advies of (indien "nee") neem de vergeten pil in en gebruik 7 dagen aanvullend een barierremiddel en maak de strip af.

meer dan 1 tablet vergeten in deze strip, neem contact op met uw dokter

week 1; Neem de vergeten pil in zodra u eraan denkt, ook als dit betekend dat u twee pillen op hetzelfde moment moet innemen. neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in, maar u moet tevens gedurende 7 dagen EXTRA VOORBEHOEDSMIDDELEN gebruiken.

Dus bassgirl moet in dit geval de komende week (nadat je die pil bent vergeten) beschermd sex hebben en Playgirl moet naar de dokter (of doet een testje....)

Maar zoiets staat natuurlijk ook in jullie gebruiksaanwijzing
Oud 13-01-2004, 14:57
Verwijderd
bassgirl heeft ook al seks gehad na de vergeten pil in de eerste week en moet dus ook naar de dokter of een testje doen.
Oud 13-01-2004, 15:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:57:
bassgirl heeft ook al seks gehad na de vergeten pil in de eerste week en moet dus ook naar de dokter of een testje doen.
Ja owke, maar zo goed had ik nog niet gelezen

Dus beide dames moeten de dokter om advies vragen of gewoon een testje doen.
Oud 13-01-2004, 17:52
Playgirl
Playgirl is offline
Ik heb vanochtend de dokter gebeld en kreeg toen de assistente aan de telefoon die zei dat er een zeer kleine kans op zwangerschap was!! Ik heb ook nog de rutgher stichting gebeld en die vertelde dat je niet zwanger kan worden in de stopweek..
Oud 13-01-2004, 19:51
ekki
ekki is offline
Het spijt me, maar ik vind dit bij de piltopic horen. Dus: gesloten.

Regels voor berichten