Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 11:46
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Hoi mensen,

Ik wil even een positieve ervaring met jullie delen. Ik ben vrij recentelijk begonnen met lijnen en ik voel me er echt gelukkiger door worden. Ik ben niet echt streng bezig, neem alleen geen alcohol meer, geen snoep etc. Alleen 3 maaltijden per dag en veel sporten. Dus, van anorexia is absoluut geen sprake, ook omdat ik echt af moest vallen (90 kg bij 1.75 meter).
Advertentie
Oud 08-01-2004, 11:59
Marcade
Marcade is offline
Lichaam en geest zijn met elkaar verbonden he. Als je je fysiek beter voelt; heeft dat invloed op je geest.

Andersom ook; als je zwaar depressief en klote voelt, trekt dat door op je lichaam.

Nou ja, gefeliciteerd dat 't zo goed gaat met je, ofzo?
Oud 08-01-2004, 12:08
joopie12
joopie12 is offline
Goed eten is gewoon goed.
Oud 08-01-2004, 12:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
----> lijntopic ?
Oud 08-01-2004, 13:08
TranceGirl
TranceGirl is offline
Hee ja ik herken jou dingen. Ben nu ook sinds 10 dagen aan het lijnen. En erg goed bezig, al zeg ik het zelf. Ik voel me nu ook een stuk lekkerder, omdat ik ook niet meer zo dat hele 'dikke' gevoel heb. Na 10 dagen al niet meer. Ben ook al een aantal kilo's afgevallen en je merkt het echt wel. Broeken die losser gaan zitten. Heerlijk gevoel. Maakt me ook een stuk zekerder
Oud 08-01-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
TranceGirl schreef op 08-01-2004 @ 14:08:
Hee ja ik herken jou dingen. Ben nu ook sinds 10 dagen aan het lijnen. En erg goed bezig, al zeg ik het zelf. Ik voel me nu ook een stuk lekkerder, omdat ik ook niet meer zo dat hele 'dikke' gevoel heb. Na 10 dagen al niet meer. Ben ook al een aantal kilo's afgevallen en je merkt het echt wel. Broeken die losser gaan zitten. Heerlijk gevoel. Maakt me ook een stuk zekerder
op tien dagen al een paar kilo's afgevallen

nouja, moet je zelf weten, maar 't is één) niet gezond, en twee) ze komen er zo weer bij...

ik ben gestopt met roken sinds één januari, en ik voel me ook gelukkiger nu. 't kan er ook iets mee te maken hebben dat ik een nieuwe vriend heb sinds kort
Oud 08-01-2004, 13:14
Miracle
Miracle is offline
Sportte je ervoor ook al, of niet?
Van sporten ga je je namelijk ook beter voelen, misschien dat het daar door komt?

En als je hier verder geen vraag aan verbindt sluit ik hem.
Oud 08-01-2004, 13:26
TranceGirl
TranceGirl is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-01-2004 @ 14:13:
op tien dagen al een paar kilo's afgevallen

nouja, moet je zelf weten, maar 't is één) niet gezond, en twee) ze komen er zo weer bij...

ik ben gestopt met roken sinds één januari, en ik voel me ook gelukkiger nu. 't kan er ook iets mee te maken hebben dat ik een nieuwe vriend heb sinds kort

Ja 3.. maar.. ik sport ook heel veel en ik eet gewoon 3 a 4x per dag. Alleen als ik gewoon eenmaal aan het lijnen ben, dan gaat het gewoon snel bij mij...
Oud 08-01-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
TranceGirl schreef op 08-01-2004 @ 14:26:
Ja 3.. maar.. ik sport ook heel veel en ik eet gewoon 3 a 4x per dag. Alleen als ik gewoon eenmaal aan het lijnen ben, dan gaat het gewoon snel bij mij...

succes ermee

'k wil er ook wel drie kwijt. vier misschien. maar da's voor na de examens tijdens het studeren moet ik snoepen
Oud 08-01-2004, 13:29
TranceGirl
TranceGirl is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-01-2004 @ 14:28:

succes ermee

'k wil er ook wel drie kwijt. vier misschien. maar da's voor na de examens tijdens het studeren moet ik snoepen
Dank je wel!

Als je gewoon veel beweegt en de frisdrank/chips even laat staan dan zijn ze er zo af
Oud 08-01-2004, 13:58
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
TranceGirl schreef op 08-01-2004 @ 14:08:
In tien dagen een paar kilo, volhouden zo. Ik heb op het moment geen idee of ik al wat afgevallen ben en zo ja, hoeveel. Ik heb namelijk op m'n studentenkamer geen weegschaal, dus ik zie het in het weekend wel.
Oud 08-01-2004, 14:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vroeg me nou af of je helemaal niet meer snoept..
dat hield ik namelijk maar twee dagen vol
Oud 08-01-2004, 14:54
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
fijn voor je! en voor iedereen die hier een positieve ervaring mee heeft.

ik doe nu ook elke dag 200 sit ups (vaak ietsie meer), want dan krijg k toch het gevoel dat ik werkelijk iets doe aan mn gezondheid. ook ga ik 's Maandags, woensdags en vrijdags met een vriendin joggen. ik betrek haar erbij, omdat het, en gezelliger is, en we er allebei een goeie conditie aan overhouden.
Oud 08-01-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 08-01-2004 @ 14:58:
In tien dagen een paar kilo, volhouden zo. Ik heb op het moment geen idee of ik al wat afgevallen ben en zo ja, hoeveel. Ik heb namelijk op m'n studentenkamer geen weegschaal, dus ik zie het in het weekend wel.
In tien dagen een paar kilo is veel...kans op jojo-effect is dan erg groot. Je kunt beter je eetpatroon veranderen en sporten, kans dat het blijvend is, is dan een stuk groter. (En dat het blijvend is, lijkt me toch de bedoeling, of niet?)
Oud 08-01-2004, 14:55
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 08-01-2004 @ 15:53:
ik vroeg me nou af of je helemaal niet meer snoept..
dat hield ik namelijk maar twee dagen vol

nou je mag best snoepen, maar heel veel niet. maar dat spreekt wle voor zich. probeer de tussendoortjes te vermijden. tussen lunch en dinér geen snoep. dat lukt mij ook heel vaak. en dan te bedenken dat ik het maar 1 dag volhield niet te snoepen.
Oud 08-01-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 08-01-2004 @ 15:55:

nou je mag best snoepen, maar heel veel niet. maar dat spreekt wle voor zich. probeer de tussendoortjes te vermijden. tussen lunch en dinér geen snoep. dat lukt mij ook heel vaak. en dan te bedenken dat ik het maar 1 dag volhield niet te snoepen.
Tussendoortjes zijn ook 'noodzakelijk', 't maakt alleen uit wat je als tussendoortje neemt (dus bv. een appel en geen mars).
Oud 08-01-2004, 15:20
Quiana
Quiana is offline
Ik wil nou niet heel vervelend zijn hoor, maar kan dit niet gewoon in de lijntopic? (Je kan 'm ook evt samenvoegen oid, als je wil, Leo? (toch?))

Regels voor berichten