Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is vergelijkbaar met mijn wens om geen vlees te eten. Ik heb dat 3 jaar tegen mijn zin gedaan totdat ik besefte dat het MIJN lichaam was... |
![]() |
|
herkenbaar verhaal is dit!
ik heb soms op kwart over 1 school, dan moet ik gewoon om 7 uur mn bed uit "omdat dat hoort" Ik mag mn vriend 4 avonden per week zien, de rest van de tijd dat we elkaar zien is dus stiekem. zo dwingen mijn ouders me dus om ze voor te liegen. wat ik je als tip zou geven is: wat mag van je ouders dat doe je wat niet mag doe je stiekem. bij dat laatste moet je wel opletten dat je een waterdicht alibi hebt, dat je geen bekenden van je ouders tegenkomt (is mij eens overkomen, met alle gevolgen van dien)
|
ik lees net de reactie van "noeki"
ik heb exact hetzelfde! omdat ze alleen maar preken ga ik boven op me kamer zitten, daar hebben ze weer commentaar op. ze verbieden me om met mijn vriend op mijn kamer te zijn (dit doe ik gewoon toch, ze weten dat wel maar zeggen daar niet veel van, alleen van dat preek gelul) als mn ouders thuis zijn ben ik dus boven, ik denk ook dat ik pas gelukkig ben als ik t huis uit ben. ik ben 17 en heb een vriend die op zichzelf gaat, mocht t uit de hand lopen thuis kan ik daar terecht. maar overdag studeer ik , sochtends zit ik stiekem bij me vriend en de rest van de tijd zit ik boven. nog 3 jaar zo leven, dan ben ik er doorheen ![]()
||
Citaat:
Niets van aantrekken, gewoon je eigen gang gaan. Ze moeten zo vanzelf wel doorkrijgen dat het geen zin heeft om jou leven voor je te bepalen.
|
Ik heb dit probleem ook wel eens met mn ouders gehad. (weleens is wel een beetje zacht uitgedrukt). En mijn vader heeft al heel lang een te langzame schildklier waardoor hij altijd erg moe en chagerijnig is.
Dit en meningsverschillen leidde tot hevige ruzies. Op een gegeven moment zijn we aan tafel gaan zitten en allemaal op een briefje geschreven wat we willen en wat niet. En toen een soort van overeenkomst gemaakt, wat wel en niet kan. Sinds dien hebben we alleen nog ruzie als ik de auto mee wil nemen omdat het regent en ik geen zin heb om te fietsen.
|
ik voel me ook onvrij!
stomme ouders van mij.... ![]() die stomkoppen hebben een ROOSTER gemaakt wanneer ik mn vriend mag zien. dat heb ik al ns verteld geloof ik op dit topic.... maar ze hebben wat nieuws!! ik moest afgelopen zondag om half 12 thuiszijn, door situatie waar ik NIETS aan kon doen was ik een half uur later. nu moet ik voortaan elke zondagavond thuis zijn. IK HAAT ZE!!!!!!! ik mag nog veel meer dingen niet van ze, maar dat ga ik niet opnoemen want ik ga een rijstwafel eten ;-) doei!! tip voor jullie: blijf positief, doe ik ook! zorg dat je zoveel mogelijk weg bent thuis als dat mogelijk is. (ga naar vriend of vriendinnen, en zeg tegen je ouwies dat je naar school moet) en denk eraan dat je als je 18 bent weg kan lopen, dan hebben je ouders geen officiele zeggenschap meer over je! zorg alleen wel voor een adresje, doe ik ook! ![]()
|
Verwijderd
|
Tja. Tot een jaar of twaalf/dertien/veertien heeft het zin om kinderen echt op te voeden in de zin van 'dit mag je en dat mag je niet', daarna kun je eigenlijk alleen nog goede adviezen geven met goede argumenten, en een preek oid als het misgaat. Jammer genoeg beseffen de meeste ouders dat niet
![]() Ik denk dat de beste oplossing is, dat jij je gedraagt alsof wat je van je ouders mag en wat niet, alsof dat gewoon adviezen zijn. Dus als ze zeggen 'je moet om 5 uur thuis zijn om te eten', dat je dan reageert met 'dat is niet nodig, want ik hoef niets bijzonders meer te doen en we eten pas om half zeven, dus ik denk dat ik er om kwart over zes ben'. Zoiets zeg maar. Ik deed dat de laatste maanden dat ik thuis woonde, en nu in de weekends nog steeds trouwens, en het werkt heel redelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind de dingen die jij noemt niet eens zo gek eigenlijk. Bekijk het eens uit hún oogpunt... Je bent 17, logisch dat ze je niet de hele week bij je vriend laten zitten. Bedenk je ook dat zij misschien een ander beeld hebben van wat goed voor jou is, achter die regels zal heus wel een gedachtegang zitten. Stiekem gedoe ed vind ik iig een vrij kinderachtige manier van omgaan, als je werkelijk zo volwassen bent dat je zelf wel kunt bepalen wat goed voor je is, wees dan ook zo volwassen om het op een normale manier op te lossen... Van een aantal dingen kan ik heel goed begrijpen dat die vervelend zijn enz, maar bepaalde dingen... Nouja.
|
ik snap hoe jullie je voelen ondanks dat ik zo vrij ben als maar kan bijna, echt ik heb n hekel aan van die bemoei ouders, doen alsof je 10 bent ofzo
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid xxesther | 20 | 07-06-2004 19:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid Ieke | 0 | 09-04-2004 14:44 | |
Psychologie |
Waar kan ik zo'n 'ben-ik-gek-test doen? Blues | 27 | 10-02-2004 15:10 | |
Psychologie |
vrijheid weg door ouders bloemkool | 13 | 04-02-2004 20:51 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 |