Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2001, 21:24
Raham
Raham is offline
Graag titel, schrijver en genre. (spannend/grappig?)
Oud 28-10-2001, 10:04
Internationalist
Internationalist is offline
Grappig: Ik, Jan Cremer (1e en 2e boek)

Spannend: (beetje cliché boekje De komst van Joachim Stiller.

Verder zijn de meeste boeken van Louis Paul Boon erg goed en van Couperus en Carmiggelt ook.
Oud 28-10-2001, 11:27
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
De Kleine Johannes....een boek van 1880 dat tenminste nog leuk is om te lezen. (pre-fantasy zou je kunnen zeggen)

Het Gouden ei...erg spannend.

Groetjes
Ben(die voor de rest vind dat Nederlandse literatuur niet zoveel te bieden heeft :-)
Oud 28-10-2001, 12:34
Internationalist
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Het Gouden ei...erg spannend.

als er één boek niet spannend is, is het wel het goude eitje. Het meest voorspelbare werkje van Krabbé, is vertraging nog spannender. De Renner is trouwens wel een koewl boekje van Krabbé.
Oud 28-10-2001, 13:35
Raham
Raham is offline
Ik vond de Grot wel leuk... de opbouw was vet. Beetje Quinton Tarentino-achtig.

Verder heb ik de Ziekte van Lodesteijn gelezen (Door Levi Weemoedt). Ook wel grappig. En n ben ik bezig in Bezonken Rood, van Jeroen Brouwers. Ook wel vet, hard eienlijk wel...
Oud 28-10-2001, 17:35
italianboy
italianboy is offline
de voorzitter va Ronald Giphart:

heeeeeeeeeeeerlijk boek, humor van de bovenste plank
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 18:17
Semele
Semele is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
als er één boek niet spannend is, is het wel het goude eitje. Het meest voorspelbare werkje van Krabbé, is vertraging nog spannender. De Renner is trouwens wel een koewl boekje van Krabbé.

Het Gouden Ei voorspelbaar? Volgens mij is er dan maar een persoon in Nederland die dat vindt, en dat ben jij. Nou ja, ieder zijn mening natuurlijk, maar het Gouden Ei voorspelbaar, neeeehhhh!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 20:32
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Semele schreef:
Het Gouden Ei voorspelbaar? Volgens mij is er dan maar een persoon in Nederland die dat vindt, en dat ben jij. Nou ja, ieder zijn mening natuurlijk, maar het Gouden Ei voorspelbaar, neeeehhhh!
Ik vond m inderdaad niet voorspelbaar, maar spannend vond ik m ook absoluut niet. Ik vond t maar een rotboek. Jan Rap en zn maat van Yvonne Keuls is tot nu toe wel goed. Niet mega, maar oke. maar ik weet niet of je die voor 6vwo mag lezen, want dat zou ik best relaxed vinden eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 22:22
chillily
chillily is offline
de hemel van hollywood van leon de winter...die is kewl en t einde is is gewoon vaag en top
verder zijn alle boeken van giphart wel vet (giph/phileine zegt sorry)
Oud 28-10-2001, 23:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Reize door het aapenland door Schasz (of iets in die richting)

wel moeilijk aan te komen
Oud 29-10-2001, 07:07
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Reize door het aapenland door Schasz (of iets in die richting)

wel moeilijk aan te komen

haha, ja, heb ik toevallig laatst ook gelezen! ik moest een boek kiezen uit de 18e/19e eeuw en dat vond ik wel grappig klinken! mn leraar kende het niet eens, maar het is wel een humoristisch verhaal!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 17:16
walter
walter is offline
de griezelbus 1, 2 en 3 van paul van loon, erg spannend

maar tim krabbe net iets beter misschien
vooral vertraging
vindik
doei
Oud 29-10-2001, 19:50
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
walter schreef:
de griezelbus 1, 2 en 3 van paul van loon, erg spannend

ow ja vast

Oud 30-10-2001, 10:44
Prada
Prada is offline
De komst van Joachim Stiller...
Oud 30-10-2001, 19:36
rodina
rodina is offline
ik heb net Montijn gelezen van Kooijman, over een jongen die in het duitse leger ging vechten etc. super mooi. Ik houd niet zo van oorlogs boeken maar deze was echt toppertje, heel mooie beschrijving van gevoelens etc.
Oud 03-11-2001, 11:59
Mind Bomb
Mind Bomb is offline
Ook wel aardig is "Bezonken Rood" van Jeroen Brouwers... Heel aangrijpend boek, en met leuke symboliek, als je je erin gaat verdiepen...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 14:43
Hannibal
Hannibal is offline
De Voorzitter van Giphart vond ik persoonlijk echt pulp. Tis bovendien een novelle dus niet bijster geschikt voor V6.
Gewoon de Ontdekking van de Hemel lezen, dan zit je altijd goed.
Oud 04-11-2001, 10:02
Raham
Raham is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
De Voorzitter van Giphart vond ik persoonlijk echt pulp. Tis bovendien een novelle dus niet bijster geschikt voor V6.

Persoonlijk niet echt een voorstander van Mulisch... Te diepzinnig, vaak vergezocht symboliek. Moeilijk dus. (bovebdien 2 vrouwen al gelezen)
Oud 04-11-2001, 10:56
Internationalist
Citaat:
Hannibal schreef:

Misschien, als je het lezen kan. Ik moet moeite doen omdat boek uit te krijgen. Woord voor woord haalt Mulisch het bloed onder me negels vandaan. Ik haat dat quasi intelect van hem.
Oud 04-11-2001, 11:26
Hannibal
Hannibal is offline
De Ontdekking vd Hemel is zeer goed te lezen. Mulisch heeft zeker geen quasi intellect. Het kan hooguit irritant zijnjdat hij er zo mee loopt te showen.
Oud 04-11-2001, 12:53
zand
zand is offline
"Zonder Genade"

van Renate Dorrestein d8 ik...
Mooi boek, drama.
Oud 10-11-2001, 13:16
sublime
sublime is offline
Giph van Roanld Giphart - HILARISCH!! echt alles zit er in

De Wetten van Connie Palmen - dacht eerst uhg saaie titel bahbahbah, maar ik was dus wel benieuwd wat voor verhaal achter zon saaie titel zou zitten en ik vond t echt een heel mooi/leuk boek. je moet wel van psychologische romans houden

de tweeling van tessa de loo - oorlogs roman maar speelt zich af in het eind van de jaren 90 ongeveer. gaat over een 2ling die voor wo2 uitelkaar gehaald is, de ene groeit op in NL en de ander in DL, na de oorlog ontmoeten ze elkaar toevallig weer. de nederlandse vrouw heeft een afschuw van alles wat duits is, zelf als het om haar zus gaat, maar uiteindelijk vertellen ze elkaar hun oorlogservaringen. ik vind het een heel mooi, ontroerend boek, heb het al zoooo vaak gelezen en het blijft een top boek

AFRADER: hersenschimmen van bernlev. GADVERDEGADVERDEGADVER!! gaat alleen maar over een oude man die steeds dementer wordt. echt helemaal nix aan

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 18:28
oneMen
oneMen is offline

Multatuli - Max Havelaar of de koffieveilingen der Nederlandsche Handelsmaatschappij

Echt een verschrikkelijk vies irritant AAAARGH boek om te lezen. Maar je leraar(es) zal blij zijn als je het begrijpt.
Oud 13-11-2001, 21:18
Verwijderd
De ontdekking van de hemel is koel..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 21:30
Mef
Mef is offline
een boek dat je echt moet lezen is DE PASSIEVRUCHT van KAREL GLASTRA VAN LOON. echt een heel mooi boek, boeit van het begin tot het eind. grappige elementen zitten er wel in. (psychologische roman)

[Dit bericht is aangepast door Mef (13-11-2001).]
Oud 17-11-2001, 20:25
Heelduh
Heelduh is offline
De ontdekking van de hemel is erg mooi
Het goddelijke monster & Zwarte tranen van Tom Lanoye zijn fantastische boeken!!! (niet zo moeilijk en heel actueel)

Giphart en Connie Palmen schrijven ook mooi/leuk
Oud 20-11-2001, 16:59
red violin
red violin is offline
"Red ons Maria Montenelli" van H. Koch is cool, grappig, dun, makkelijk te lezen, 2 punten (bij ons..)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 09:17
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:

Multatuli - Max Havelaar of de koffieveilingen der Nederlandsche Handelsmaatschappij

Echt een verschrikkelijk vies irritant AAAARGH boek om te lezen. Maar je leraar(es) zal blij zijn als je het begrijpt.
Ik vond het juist wel een interessant boek en ik snapte het allemaal wel. Verder: Karakter van Bordewijk is erg boeiend, en Bruiloft aan Zee van Benali is wel leuk, en De trein der Traagheid van Daisne was wel apart, en De Aanslag van Mulisch is wel boeiend en Het leven is verrukkulluk van Campert is wel aardig, en dat was het wel dacht ik zo. Momenteel lees ik Heren van de Thee van Haasse voor m'n lijst, tot nu toe is het verhaal een beetje saai.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 09:18
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
AFRADER: hersenschimmen van bernlev. GADVERDEGADVERDEGADVER!! gaat alleen maar over een oude man die steeds dementer wordt. echt helemaal nix aan

Groetjes!
Vond ik ook, na blz. 15 haakte ik al af. Kutboek.

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 10:33
JediJoel
JediJoel is offline
de Vlieger, van maarten 't Hart, het genre weet ik niet.
greetzzz
JediJoel
JediJoel is offline
greetzzz
JediJoel
JediJoel is offline
greetzzz
Oud 29-11-2001, 10:34
JediJoel
JediJoel is offline
greetzzz
Oud 29-11-2001, 10:34
JediJoel
JediJoel is offline
greetzzz
Oud 29-11-2001, 13:38
Raham
Raham is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
greetzzz
Maarten 't Hart?! Op mijn Literatuurlijst? YEAH RIGHT!!! Alsof ik dat ooit voor elkaar krijg. Het spijt me zeer, mr. Skywalker wannabe, maar dat zit er niet in.
Oud 29-11-2001, 23:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Vond ik ook, na blz. 15 haakte ik al af. Kutboek.
Ja, hallo, wat kun je nou voor oordeel vellen over een boek waar je net in begonnen bent?
Schitterend boek, IMNSHO.

Citaat:
Raham schreef:
Maarten 't Hart?! Op mijn Literatuurlijst? YEAH RIGHT!!!
Jacob's Ladder is een goed boek.
Oud 04-12-2001, 15:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Multatuli is idd niet om doorheen te komen, toch geeft het achteraf een merkwaardige bevrediging. Het "klopt".

Verder vond ik Het leven uit een dag ook een erg lekker boek om te lezen.
Oud 07-12-2001, 15:56
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
sublime schreef:

Groetjes!
Ik vond hersenschimmen dus wél leuk! Echt orgineel! Zo goed geschreven, dat je je helemaal kunt voorstellen hoe het is om dement te zijn, en dat lijkt me heel moeilijk om dat op te schrijven.

Oud 07-12-2001, 15:59
snoopy
snoopy is offline
ik vond "Kees de jongen" van Theo Thijssen echt grappig. Niet echt heel mooi, maar gewoon schattig, en het is heel "geloofwaardig" geschreven. Het is naar de gedachten van een kind, en er worden ook echt dingen in besproken, die een kind belangrijk zou vinden. Voor de rest staat alles wat ik wilde zeggen al hierboven.
Reageren

Regels voor berichten