Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 17:52
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hoe kun je blaasontsteking zelf behandelen?
Oud 19-12-2003, 17:53
Miracle
Miracle is offline
heeeeeeeel veel drinken
Oud 19-12-2003, 18:18
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Inderdaad heel veel water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 18:28
Verwijderd
En vitamine C en warm genoege kleren, maar dat werkt bij elke tijdelijke aandoening. Helpt ook om het te voorkomen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 19:54
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou het niet zelf behandelen. Ben zelf een aantal maanden eigenwijs geweest door niet naar de dokter te gaan en de afgelopen dagen kon ik niet eens meer plassen door de pijn Als ik jou was, zou ik naar de huisarts gaan (zo snel mogelijk) Als die blaasontsteking erger wordt, kan het zelfs overslaan op je nieren en dan moet je straks aan de dialyse.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:03
@Moon
@Moon is offline
Heel veel drinken en volgens mn huisarts geen al te zware maaltijden nemen, maar juist luchtigere dingen: Yoghurt, pap, vla e.d.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 13:11
confabulatie
confabulatie is offline
uhm warme kleding is een fabeltje hoor...
zoals al gezegd werd je kan het voorkomen door veel te drinken. maar als je het al hebt moet je ff naar dokter zodat je kuurtje voorschreven kan krijgen. want als je er mee door blijft lopen kan het gevaarlijk zijn.

dus ff snel naar dokter toe
Oud 20-12-2003, 19:46
Upke
Upke is offline
Ga naar de Green Mile en laat je behandelen door John Coffey.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
confabulatie schreef op 20-12-2003 @ 14:11:
uhm warme kleding is een fabeltje hoor...
zoals al gezegd werd je kan het voorkomen door veel te drinken. maar als je het al hebt moet je ff naar dokter zodat je kuurtje voorschreven kan krijgen. want als je er mee door blijft lopen kan het gevaarlijk zijn.

dus ff snel naar dokter toe
Warme kleding zorgt ervoor dat je lichaam minder energie om hoeft te zetten in warmte en dus meer energie over heeft voor het afweersysteem en dergelijke. Of wou jij beweren dat als je wanneer het vriest, gewoon in broek, trui, jas en schoenen gaat rondlopen, je net zo veel kans hebt om een virusje of bacteriele infectie te krijgen als wanneer je naakt gaat rondlopen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:49
ekki
ekki is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-12-2003 @ 20:54:
Ik zou het niet zelf behandelen. Ben zelf een aantal maanden eigenwijs geweest door niet naar de dokter te gaan en de afgelopen dagen kon ik niet eens meer plassen door de pijn Als ik jou was, zou ik naar de huisarts gaan (zo snel mogelijk) Als die blaasontsteking erger wordt, kan het zelfs overslaan op je nieren en dan moet je straks aan de dialyse.
Ik zou het wel zelf behandelen. Ik heb dat ook gedaan. Antibiotica is echt oerslecht voor je! Als je koorts hebt, moet je wel direct naar de huisarts.

Ik zou heel veel drinken (minimaal 2 en maximaal 3 liter per dag) en cranberrytabletten slikken. Je kunt ook cranberrysap drinken, maar dat is heel zuur. Je moet namelijk wel cranberrysap ZONDER SUIKER nemen, want het zure is juist goed tegen de bacteriën in je blaas. Ik zou dus cranberrytabletten nemen. Aan het begin eentje meer nemen dan op de pot staat, tot het iets beter gaat, dan de normale hoeveelheid. Even een klein tijdje doorslikken als het beter is.

Veel sterkte ermee in ieder geval! En als je koorts krijgt echt DIRECT naar de dokter!
Oud 21-12-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 20-12-2003 @ 22:49:
Ik zou het wel zelf behandelen. Ik heb dat ook gedaan. Antibiotica is echt oerslecht voor je! Als je koorts hebt, moet je wel direct naar de huisarts.

Ik zou heel veel drinken (minimaal 2 en maximaal 3 liter per dag) en cranberrytabletten slikken. Je kunt ook cranberrysap drinken, maar dat is heel zuur. Je moet namelijk wel cranberrysap ZONDER SUIKER nemen, want het zure is juist goed tegen de bacteriën in je blaas. Ik zou dus cranberrytabletten nemen. Aan het begin eentje meer nemen dan op de pot staat, tot het iets beter gaat, dan de normale hoeveelheid. Even een klein tijdje doorslikken als het beter is.

Veel sterkte ermee in ieder geval! En als je koorts krijgt echt DIRECT naar de dokter!
Ja daarom ben ik er ook niet zo voor om gelijk naar de dokter te gaan voor een antibioticakuur.

En craberrysap helpt goed! Het is te kopen bij een natuurwinkel (tenminste daar koop ik het altijd), en het is idd heel erg zuur!! Daarom deed ik er wel altijd suiker in, volgens mij maakt dat ook niet heel veel uit. Tabeletten werken ook, die kan je volgens mij zelfs bij de AH kopen.
En natuurlijk gewoon veel drinken, water, thee ook sinaasappelsap, voor de vit c.

Voel je de volgende keer weer een beetje blaasonsteking komen, dan moet je gelijk weer cranberrie slikken om te voorkomen dat het erger wordt.

Suc6 ermee!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:24
ekki
ekki is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-12-2003 @ 18:05:
Ja daarom ben ik er ook niet zo voor om gelijk naar de dokter te gaan voor een antibioticakuur.

En craberrysap helpt goed! Het is te kopen bij een natuurwinkel (tenminste daar koop ik het altijd), en het is idd heel erg zuur!! Daarom deed ik er wel altijd suiker in, volgens mij maakt dat ook niet heel veel uit. Tabeletten werken ook, die kan je volgens mij zelfs bij de AH kopen.
En natuurlijk gewoon veel drinken, water, thee ook sinaasappelsap, voor de vit c.

Voel je de volgende keer weer een beetje blaasonsteking komen, dan moet je gelijk weer cranberrie slikken om te voorkomen dat het erger wordt.

Suc6 ermee!!
Suiker zou ik toch niet doen, dan zou ik het verdunnen met water. Dat is namelijk geen probleem. Waarom je vitamine C moet nemen: dat is ook zuur en dus niet goed voor de bacteriën in je blaas. Ik weet niet hoeveel het uitmaakt, het zal wellicht iets schelen, maar misschien ook weer niet, je ne sais pas.
Oud 21-12-2003, 18:23
elledc
elledc is offline
Als het erger wordt kan enkel antibiotica dit genezen.
Denk er volgende keer aan om na het vrijen direct te plassen (ik neem aan dat het door het vrijen komt dat je een blaasontsteking hebt?) en idd genoeg water te drinken.
Ik weet wat het is en het is verdomd vervelend
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:32
zeep007
zeep007 is offline
geen thee drinken, een vriendin van mij had maandenlang last van een blaasontsteking en het stopte alleen als ze stopte met thee drinken.
miss. helpt het.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 21-12-2003 @ 18:24:
Suiker zou ik toch niet doen, dan zou ik het verdunnen met water. Dat is namelijk geen probleem. Waarom je vitamine C moet nemen: dat is ook zuur en dus niet goed voor de bacteriën in je blaas. Ik weet niet hoeveel het uitmaakt, het zal wellicht iets schelen, maar misschien ook weer niet, je ne sais pas.
Ja verdunnen met water werkt ook ja, daardoor wordt het ook iets meer drinkbaar. Ik deed het zelf vaak met gekookt water, ik weet niet waarom, maar dan vond ik het opzich nog redelijk te drinken (zonder suiker dus idd).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:04
Verwijderd
Handig dat ik je die tips kan geven, want ik heb nu zelf weer eens blaasonsteking
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:53
Hulk
Hulk is offline
-2/3 liter water per dag (zuurgraad urine lager, dus plassen minder pijnlijk)
-1 glas cranberrysap p/dag (maakt E. colibacterie onschadelijk (veroorzaker blaasontsteking))
-goede hygiëne
-thee, koffie, frisdrank zou symptomen kunnen verergeren evenals hete gekruide gerechten
Oud 28-12-2003, 16:57
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-12-2003 @ 20:48:
Warme kleding zorgt ervoor dat je lichaam minder energie om hoeft te zetten in warmte en dus meer energie over heeft voor het afweersysteem en dergelijke. Of wou jij beweren dat als je wanneer het vriest, gewoon in broek, trui, jas en schoenen gaat rondlopen, je net zo veel kans hebt om een virusje of bacteriele infectie te krijgen als wanneer je naakt gaat rondlopen?
als je naakt buiten gaat staan krijg je het alleen maar koud. Je word niet ziek. Je word alleen verkouden door een virus en die krijgen mensen met een zwakke weerstand idd eerder.
Oud 28-12-2003, 18:38
Firefly182
Firefly182 is offline
ja, vooral niet gaan. Dan heb je een grote kans dat je een fijne nierbekkenontsteking oploopt.

Geloof mij, dan ben je nog verder van huis. Heb ik dus gehad omdat ik ook niet naar de dokter ging. Links en rechts(voor en achter) had ik continu een stekende pijn waardoor je eigenlijk amper wat kan.

Ik zeg dus gaan: het kan alleen maar minder worden, daar is antibiotica voor. En hoezo is antibiotica slecht voor? Nog nooit van gehoord!
Oud 28-12-2003, 19:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 28-12-2003 @ 19:38:
ja, vooral niet gaan. Dan heb je een grote kans dat je een fijne nierbekkenontsteking oploopt.
Daarom zeg ik dus: als je koorts hebt DIRECT naar de dokter.

Citaat:
Geloof mij, dan ben je nog verder van huis. Heb ik dus gehad omdat ik ook niet naar de dokter ging. Links en rechts(voor en achter) had ik continu een stekende pijn waardoor je eigenlijk amper wat kan.

Ik zeg dus gaan: het kan alleen maar minder worden, daar is antibiotica voor. En hoezo is antibiotica slecht voor? Nog nooit van gehoord!
Hmm, meestal met medicijnen begrijpen mensen niet dat ze ook slecht zijn.

Antibiotica doodt bacteriën. En NIET alleen de slechte, maar ook de goede. Daarom is het zo slecht. Je weerstand vermindert er sterk door. Zeker in de winter is dat niet erg handig zeg maar.
Ik had nadat ik blaasontsteking had gehad en antibiotica, na een paar weken weer blaasontsteking. Mijn 'eigen' kuur met cranberrysap, vitamine C en veel water heeft goed geholpen, al duurde het wat langer. Ik heb daarna geen blaasontsteking meer gehad.

Maar de kans op nierbekkenontsteking is aanwezig, ja. Daarom echt erg goed opletten en dergelijke.
Oud 02-01-2004, 15:28
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-12-2003 @ 20:21:

Hmm, meestal met medicijnen begrijpen mensen niet dat ze ook slecht zijn.

Antibiotica doodt bacteriën. En NIET alleen de slechte, maar ook de goede. Daarom is het zo slecht. Je weerstand vermindert er sterk door. Zeker in de winter is dat niet erg handig zeg maar.
Ik had nadat ik blaasontsteking had gehad en antibiotica, na een paar weken weer blaasontsteking. Mijn 'eigen' kuur met cranberrysap, vitamine C en veel water heeft goed geholpen, al duurde het wat langer. Ik heb daarna geen blaasontsteking meer gehad.

Maar de kans op nierbekkenontsteking is aanwezig, ja. Daarom echt erg goed opletten en dergelijke.
Inderdaad.......antibiotica helpt wel, maar je weerstand gaat zo naar beneden dat je zo weer blaasontsteking hebt. Cranberrysap is echt het beste, of anders veel citroensap en water. en drinken natuurlijk.
Als je pijn krijgt in je zij . of als je koorts krijgt, dan moet je WEL meteen naar de dokter, met een kuur is het dan zo weg.
Ik heb 2 jaar in een dokterspraktijk gewerkt en je geeft mensen echt pas een kuur mee als alles wat ze zelf hebben geprobeerd niet werkte. Meeste mensen hebben gewoon te weinig geduld om die dingen te proberen. ( ja ik weet dat het kut is als je niet naar de wc kunt een paar dagen, )
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:41
Divina Flor
Divina Flor is offline
Veel drinken (elke 20 minuten glas water ofzo, niet de hele tijd door daar kun je misselijk van worden). Als je je echt niet goed voelt aspirine nemen (zwakt de pijn ook een beetje af).
En misschien even geen seks meer hebben, want dan kunnen er ook bacterien in je blaas komen.
Oud 03-01-2004, 23:58
ekki
ekki is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-12-2003 @ 19:23:
(ik neem aan dat het door het vrijen komt dat je een blaasontsteking hebt?)
hoeft niet, hoor.

ik heb nl geen idee waardoor ik het kreeg, maar het was niet door het vrijen in ieder geval (paar jaar terug).

ohja: in de kou buiten staan en daarvan blaasontsteking krijgen is een fabeltje, las ik laatst.
Oud 04-01-2004, 00:21
Verwijderd
Maar, ik zeg het gewoon nog een keer, van kou wordt je weerstand minder en met een slechte weerstand ben je minder goed opgewassen tegen infecties, dus ook tegen blaasontsteking.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Daster schreef op 28-12-2003 @ 17:57:
als je naakt buiten gaat staan krijg je het alleen maar koud. Je word niet ziek. Je word alleen verkouden door een virus en die krijgen mensen met een zwakke weerstand idd eerder.
Dat is ook onzin, mensen met een zwakke weerstand krijgen net zo snel een virus als mensen met een goede weerstand, ze kunnen het alleen minder snel de kop inslaan.
En voor de rest bedoel je precies wat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-01-2004 @ 01:21:
Maar, ik zeg het gewoon nog een keer, van kou wordt je weerstand minder en met een slechte weerstand ben je minder goed opgewassen tegen infecties, dus ook tegen blaasontsteking.
idd. maar het is dus niet zo dat als je op het ijs gaat zitten een tijdje, dat je dan bijna zeker blaasontsteking krijgt ofzo...
Oud 04-01-2004, 21:05
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Zelf behandeld, en het is echt weg...
Oud 04-01-2004, 21:35
ekki
ekki is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 04-01-2004 @ 22:05:
Zelf behandeld, en het is echt weg...
ja, same here . heeft bij mij dus wel ff geduurd, maar ik heb het er wel voor over.
Oud 05-01-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 04-01-2004 @ 13:11:
idd. maar het is dus niet zo dat als je op het ijs gaat zitten een tijdje, dat je dan bijna zeker blaasontsteking krijgt ofzo...
Nee, dat klopt .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:28
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-12-2003 @ 20:21:

ik heb geen koorts gehad hoor tijdens m'n blaas- en nierbekkenontsteking. Had alleen pijn in m'n zij enzo. Dus dat maakt niet uit.

Dat van dat antibiotica heb ik nooit geweten. Zit inderdaad wel logica in ja. Misschien heb ik geluk gehad omdat ik er na geen last er meer van heb gehad.

Regels voor berichten