Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 15:30
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik hoor nu van vrienden dat ze in breda en baarle nassau allemaal uitgaanspasjes hebben. hier staat dan data op zoals leeftijd naam adres en natuurlijk wat je allemaal uitvreet in de disotheek. je kunt ook een verbod op dat pasje zetten en een paar maanden daar niet binnengelaten worden

wat vinden jullie hier van.

meer controle in het uitgaansleven eindelijk. maar ik vind wel dat ze voor 1 stad 1 pasje moeten maken voor alle café's want daar in breda en baarle nassau hebben ze voor elke kroeg/disco eentje en die kosten 5 euro per stuk dat werkt natuurlijk ook niet
Oud 26-11-2003, 15:32
Verwijderd
oooow nee ik hoop van niet!

Ze moeten echt niet bij gaan houden, wat ik allemaal uitspook. Zonder pasje zijn ze al zo streng.

Ennuh ik ga al helemaal niet voor zo'n kutpasje betalen
Oud 26-11-2003, 15:40
blackfairy
blackfairy is offline
opzich een leuk systeem, alleen denk ik dat t vrij weinig zn heeft als je alle informatie erop wilt zetten... dan krijg je vooroordelen, en gaat er misbruik vna gemaakt worden... een pasje met alleen je naam adres en leeftijd zou dan weer wel kunnen, omdat je t dan gewoon doet om leeftijd te kunnen checken en te jongen mensen tegen te gaan in uitgaangelegenheden.

verder zou dat betekenen om t systeem te laten werken dat iedereen zon pasje moet hebbe, en als die idngen geld gaan kosten doet al helemaal niemand dat meer natuurlijk...
Oud 26-11-2003, 19:43
Toscane
Toscane is offline
Er zijn wel voordelen, leeftijdscontrole is gemakkelijker, agressieve/ criminele mensen kunnen gemakkelijker buiten de deur worden gehouden of worden aangehouden. Maar je houdt natuurlijk het probleem dat er altijd mensen zijn die geen pasje hebben of hun pasje bewust thuis laten. En als elke kroeg zo'n pasje gaat invoeren voor 5 euro per stuk schrik je mensen natuurlijk helemaal af.

Bij een discotheek vind ik het gebruik van pasjes een slim idee, maar voor cafetjes is het alleen maar extra veel werk, een beetje overbodig lijkt mij.
Oud 26-11-2003, 19:46
Studentje
Studentje is offline
Als ze bij de aanvraag nou eens vragen om legitimatie, heb je een hoop te jonge mensen ook tenminste niet meer in de kroegen

Maar 't zal wel niks worden.
Oud 27-11-2003, 07:59
Verwijderd
In een vrij grote discotheek waar ik uitga hebben we dat ook, ik mioest 10 euro voor dat pasje betalen, maar krijg dan wel vaak korting of gratis drank, en met je verjaardag krijg je een heel kadopakket (jottem).

het werkt wel er zijn tenminste geen kindjes van 14 binnen ofzo
Oud 27-11-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 26-11-2003 @ 16:32:

Ze moeten echt niet bij gaan houden, wat ik allemaal uitspook. Zonder pasje zijn ze al zo streng.

Oud 28-11-2003, 14:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vind het een goede regel. Heb zelf maar 1 pasje, die van de Versuz in Hasselt. Volgende week vrijdag ga ik daar heen, dan draait TIESTOOOOOOOOOOO!
Oud 28-11-2003, 14:35
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik zou er niet blij mee zijn, ik vind het juist leuk om lekker impulsief ergens gewoon maar naar binnen te gaan. En het nadeel is dat als je eens in een andere stad gaat stappen dat je geld moet betalen voor een eenmalig bezoek.

En bovendien word ik nog wel eens ergens uitgezet vanwege dronkenschap of binnen blowen en dat soort grappen. Gelukkig ben ik daar zelf dan niet meer helemaal bij.
Oud 29-11-2003, 08:20
Basia
Basia is offline
iemand die te jong is laat dan toch never nooit niet zo'n pasje maken ? dus maakt t voor leeftijdscontrole nog weinig uit lijkt me.
Oud 29-11-2003, 10:08
very drunk driver
nee maar zonder pasje kom je niet binnen. gewoon geregeld door de stad zelf. discotheek moet zelf weten of hij mee doet of niet. maar krijgt wel een veiligheids certificaat want je probeert slechte mensen buiten te houden. natuurlijk moet niet je hele strafblad van de politie daarop staan. maar ik denk wel dat het lukt om alles wat je uitgevreten hebt erop te zetten. zo weer je de ruziemakers en de zakkenrollers enzo
Oud 29-11-2003, 13:46
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Pasjessysteem werkt perfect! Met het systeem ben ik wel blij. Grote minpunt is dat je voor die krengen moet betalen. Betaal je eerst 5 euro voor een pasje, dan 5 euro entree voor je binnen bent. Misschien kom je wel nooit meer in die discotheek....

Gewoon gratis of voor een hele stad en je bent van het gezever af.
Oud 29-11-2003, 16:31
Verwijderd
Nee, het is toch duidelijk kut, je kan dus nooit meer spontaan uit in een andere stad. Ja kan wel, maar je gaat niet voor een keertje geld betalen voor een pasje, dan blijf je bezig.

En extra toezicht is helemaal niet chill!
Oud 01-12-2003, 07:05
Demiurge
Demiurge is offline
Vind het wel goed idee, ik denk dat het bij de ingang alleen te veel tijd vergt en teveel geld kost voor de uitgaansgelegenheden.
Oud 01-12-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 29-11-2003 @ 17:31:
Nee, het is toch duidelijk kut, je kan dus nooit meer spontaan uit in een andere stad. Ja kan wel, maar je gaat niet voor een keertje geld betalen voor een pasje, dan blijf je bezig.
Percies. Fuck het pasjes systeem wat is het voordeel?
Oud 05-12-2003, 19:50
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 01-12-2003 @ 08:05:
Vind het wel goed idee, ik denk dat het bij de ingang alleen te veel tijd vergt en teveel geld kost voor de uitgaansgelegenheden.
Juist niet. Het maken van het pasje kost enige tijd, maar dan heb je het ook gehad. Veiligheid is echt stukken hoger. Enige klote is dat je ervoor moet betalen. Dat haalt het spontane er wel vanaf natuurlijk.
Oud 12-12-2003, 20:19
Tom
Tom is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-12-2003 @ 12:05:
Percies. Fuck het pasjes systeem wat is het voordeel?
Veiligheid. Ik werk in een discotheek waar ze ook zo'n systeem hebben, daar is het verplicht voor iedereen. Mensen die binnen lopen te kloten of anderen een kutavond bezorgen worden buiten gezet en hun pasje wordt tijdelijk of permanent geblokkeerd. Iedereen die naar binnen gaat moet een pasje door een lezer halen zodat de portier ziet wat diegene heeft uitgespookt in het verleden.
Ook mensen onder de 16 buiten houden is makkelijker, met zo'n pasje ben je verplicht eenmalig legitimatie te laten zien.

Nadelen zijn er ook: het kost inderdaad geld. De eerste keer moet je een pasje aanvrgen en een ander nadeel is dat die pasjes wel es kapot gaan vanwege krassen of als er iets magnetisch in de buurt is gekomen.

Maareh, voor de bezoeker heeft het zeker wel voordelen, sfeerverziekende lui worden op een makkelijke manier buiten gehouden zodat jij een gezellige avond hebt (en ze niet 3 weken later weer binnen staan).
Oud 13-12-2003, 16:24
Verwijderd
ja maar al ben je nou net 1 van die sfeerverziekende lui?
Oud 15-12-2003, 17:01
KleinMeissiej
KleinMeissiej is offline
Die pasjes werken echt niet hoor
Hier in de buurt hebben ze ook zo'n pasjes systeem
En as je de CJPkaart van iemand anders pakt
En je beetje goed kan liegen
Je moet dan wel je foto op die kaart plakken
Dan kan je ook een pasje aanmaken
Hij staat dan wel op je eigen naam
Daar kijken ze niet es naar
Maar op een andere geboortedatum
Dat werkt toch ook niet]
Die dingen raken zeker snel beschadigt
En daar hebben ze 2 verschillende rijen
1tje voor de pasjes
enne 1tje voor de mensen die hun pasjes niet bij hebben, maar andere legitimatie
Je bent veel en veel sneller binnen als je alleen maar je legitimatie bij hebt
dan je pasje..
Ik weet niet, echt goed werkt t nog niet hoor...
Kan best wat aan verandert worden
Mayb over een tijdje dat t wel goed werkt =]

*kusje* Karen
Oud 16-12-2003, 13:42
Verwijderd
Citaat:
En as je de CJPkaart van iemand anders pakt
er zal zowieso wel een foto bijgeplakt worden dus je kan liegen wat je wil, maar die mogool aan de deur ziet ook wel dat jij het niet bent

Citaat:
Die dingen raken zeker snel beschadigt
waarop basseer jij dat, ze raken net zo snel beschadigd als een normale id

Citaat:
Daar kijken ze niet es naar
heeft niets met de kwaliteit of de functionaliteit van een pasje te maken maar met de uitsmijter

een pasje is een super goed idee
je weert een bepaald soort publiek die zich zelf niet graag bekend maken aan de deur, en vaak ook rotzooi lopen te trappen

en je kan ze altijd een verbod op leggen
ook kan je de leeftijd veel beter controleren, beter dan altijd een paspoort bij je te hebben
Oud 16-12-2003, 19:52
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
Nordland schreef op 16-12-2003 @ 14:42:
een pasje is een super goed idee
je weert een bepaald soort publiek die zich zelf niet graag bekend maken aan de deur, en vaak ook rotzooi lopen te trappen

en je kan ze altijd een verbod op leggen
ook kan je de leeftijd veel beter controleren, beter dan altijd een paspoort bij je te hebben
kan echt niet snappen dat je het zo'n goed idee vind. ik vind zo'n pajse echt te kansloos voor woorden. hier hebben we ze ook. je moet een beetje meer geld betalen en resultaat zie ik niet in de cafe's, want vervelende mensen hoeven nog steeds geen foute dingen te doen immers.

ik loop 10 euro te dokken voor ene pasje bij een disco, krijg er echt nix voor terug. vergeet ik het mag ik er niet in of bij extra betaling....

kortom vertel mij nogeens over die voordelen?
Oud 16-12-2003, 20:58
Verwijderd
je moet er ook niet vanuit gaan dat je bij elke disco een ander pasje krijgt, er moet gewoon een landelijk systeem komen, dan heeft het daadwerkelijk wel nut
Oud 16-12-2003, 21:11
probeer
probeer is offline
heet dat landelijke systeem niet uhm..... identiteitsbewijs? t enige verschil nu is dan dat je kan zien wat iemand doet.. maarja als je dr daarom niet in zou mogen ist ff pasje langs magneet en n nieuwe halen
Oud 17-12-2003, 13:27
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 26-11-2003 @ 16:32:

Oud 20-12-2003, 13:25
very drunk driver
de pasjes zijn bedoeld voor de disco's zodat ze alleen de mensen binnen kunnen laten met een pasje desnoods doe je dat vanuit de gemeente gratis pasjes verstrekken of zeer kleine vergoeding onder het mom "het uitgaansleven veiliger maken"

op die pasjes wordt leeftijd en alles wat je geflikt heb bij de discotheken op gezet. zo worden dus de mensen geweerd. dit wordt natuurlijk gedaan door de politie (een uitsmijter die een onderzoek begint wie er begon met vechten heb ik nog nooit van gehoord)

en natuurlijk kun je van die acties beginnen voor vaste klanten ofzo.
Oud 21-12-2003, 12:36
Tom
Tom is offline
Citaat:
KleinMeissiej schreef op 15-12-2003 @ 18:01:
Ik weet niet, echt goed werkt t nog niet hoor...
Kan best wat aan verandert worden
Mayb over een tijdje dat t wel goed werkt =]

*kusje* Karen
Heeft weinig te maken met de pasjes zelf, meer met het beleid van die tent. Als die tent CJP pasjes toestaat kun je zoiets verwachten, zorg dan dat ze alleen met paspoort/rijbewijs/identiteitskaart binnenkomt, niemand die dat zomaar uitleent en jou er een foto op laat plakken. Het is ook heel simpel (automatisch) te controleren wie er twee keer voorkomt, één pasje daarvan blokkeren en klaar.
Als ze daar een aparte rij hebben voor mensen die het pasje zijn vergeten vind ik dat stom, zo werk je juist in de hand dat mensen dat pasje niet meenemen.
Over beschadigingen: daar ben je toch zelf verantwoordelijk voor? Als bij ons zo'n pasje kapot is vanwege krassen staan ze je af en toe raar aan te gapen omdat ze dan 2,50 moeten betalen omdat ze er ZELF niet zorgvuldig mee zijn omgegaan!?!?
Oud 21-12-2003, 14:40
Renoi
Renoi is offline
zeer goede zaak!

mensen die hier nu zitten te miepen dat ze dat geen goed plan vinden zijn mijns inziens gewoon bang dat ze door dat pasje problemen krijgen met de politie of iets in die trant omdat ze zich zelf wel eens schuldig maken aan daden die niet horen in een discotheek/studentencafé.

het zal wel een nadeel worden als je in een andere stad uit wilt gaan, maar lekker interessant, haal je toch lekker voor een keer zo'n pasje, heb je die ook weer in the pocket zie het probleem niet zo
Oud 27-12-2003, 15:06
jet
jet is offline
ik vervals mijn ID omdat ik nog geen 16 ben.. dus laat dit maar zitten
Oud 28-12-2003, 20:27
LiquidSilver
LiquidSilver is offline
bout
Oud 28-12-2003, 22:36
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik ga zelf in Breda uit en heb er nog niks van gemerkt, maar kan natuurlijk zijn dat het niet is waar ik uit ga.

Opzich is het veiliger voor de disco´s en barren enzo zelf omdat ze overzicht hebben van wat voor mensen ze binnen hebben.
Maar als ik zo rond kijk zijn er heel veel mensen van onder de 16 die toch stiekem naar binnen gaan, en daar verdienen ze ook weer een hoop geld mee. En heel het pasjes systeem gaat ze ook weer geld kosten.

Ik zelf zou er niet zo blij mee zijn, aangezien ik dan niet meer binnen kom waar ik altijd uit ga. Maar dat is dan verder mijn probleem.
Oud 30-12-2003, 18:36
Verwijderd
Yeah right, dat werkt dus denk ik voor geen hol.

Hier moet je je eigenlijk ook voor bepaalde tenten legitimeren als >18, maar er lopen werkelijk 14-jarigen (overigens vooral meisjes) binnen. Hoe komt dat? Verzin het en het kan. Doe lief tegen de gorilla. Kleed je extra uitdagend (lees: snollerig). Doe hakken aan zodat je langer lijkt. Neem vrienden mee die wél >18 zijn. Enzovoort enzovoort.
Oud 30-12-2003, 19:22
tinus11
tinus11 is offline
ik was eerst ook tegen pasjes, maar het helpt echt.
ook het argument van mensen afschrikkenen is hier niet relevant:
het schrikt juist mensen af die ruzie komen zoeken.
dat wil nog niet zeggen dat zo'n pasje veiligheid garandeerd. maar t is wel een stuk relaxter in de discotheek
Oud 07-01-2004, 18:43
very drunk driver
maar wat natuurlijk ook gebeurt is dat de uitsmijters meer macht krijgen en dat hebben ze al teveel naar mijn mening.

ze kunnen je voor elk klein wissewasje weigeren omdat er iets op het pasje staat.

en ze kunnen vanalles op je pasje zetten wat kun je ertegen doen het is jouw woord tegen het zijne. als ze je niet aardig vinden dan zetten ze er gewoon op dat je een ruziezoeker bent. kom je nooit meer ergens binnen

misschien eerst de uitsmijters verbeteren en daarna een pasjes systeem landelijk invoeren. zodat mensen met overtredingen niet binenkomen en mensen van de verkeerde leeftijd ook niet
Oud 07-01-2004, 22:25
Verwijderd
gelujkgi benk dike brienden met deuitsmijters

en ik beb serieuys
Oud 08-01-2004, 13:51
Pan Am
Pan Am is offline
Gelukkig heb ik een pas van Chemistry. Dan hoef ik tenminste niet in die ellenlange rij met paupers te wachten!
Oud 08-01-2004, 18:43
Verwijderd
Hier in het noorden nooit van het gehoord... , heb wel vip kaarten van Palace, maar dat is ook omdat ik gewoon vertik entre te betalen

Maar ja, als ik ergens anders wil stappen en geen pas, nou ja, dan maar paspoort laten zien
Advertentie

Regels voor berichten