Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ga eens kijken op www.sabn.nl, daar is veel informatie over oa boulimia te vinden. Boulimia is een psychische ziekte. En al is het geen boulimia, 'gewoon' een eetstoornis kan idd ook. Misschien idd eens met je huisarts gaan praten? Je kunt er beter heel vroeg bij zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien vind jij het vervelend omdat je bent aangekomen, anders zou het je misschien niet eens opvallen. Het zou erger zijn als je je nu ontzettend druk gaat maken om je gewicht en daardoor allerlei problemen krijgt. Een paar kerstkransjes zijn echt niet zo erg hoor, doe ik ook zo vaak. ![]() Probeer anders wanneer je weer zo'n "snoepneiging" hebt iets gezonds te eten, gewoon wat brood ofzo. Dat stilt je honger en is ook nog goed voor je. Ik reageer niet echt geschokt omdat jij het niet over hele pakken koekjes hebt, maar over 3 of 6 koekjes.. zelfs al zou je eens een keer een heel pak koekjes leeg eten dan wil dat nog niet zeggen dat je boulimia hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoveel is dat inderdaad nou ook weer niet, zoals Alicia al zei.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
zoals al eerder gezegd, dit is geen boulimia, dat is echt alles wat los en vast zit opeten en dan overgeven en/of zwaar laxeren.
Het klinkt mij ook nog niet als een echte BED, want dan zou je waarschijnlijk nog veel meer eten, maar het is wel duidelijk dat jij je niet prettig voelt bij je eetgedrag. Ik zou er echt eens met iemand over praten. De huisart kan, maar soms kan een goed gesprek met een goede vriendin of moeder ook erg verhelderend zijn. Je zit waarschijnlijk niet lekker in je vel en daarom ga je eten. Praat er dus eens rustig met iemand over, en probeer erachter te komen wat je dwars zit. Sterkte
||
Citaat:
![]() Dit is echt psychisch, en de adviezen 'pak fruit in plaats van een marsreep' zijn goedbedoeld maar je hebt er niets aan. Als het zo door blijft gaan zou ik echt gaan zoeken naar hulp, wie dat ook mag wezen. |
![]() |
||
Citaat:
Terwijl je bij BED helemaal niet compenseert. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Toen ik 15 was vond ik mezelf weleens te dik en at ik een hele dag nix, of had ik juist een eetbui en at ik een pak koekjes leeg, maar ik heb toch echt nooit een eetstoornis gehad. Ik heb vandaag ook een stuk chocola gehad.. een halve zak chips, 10 kerstkransjes.. en een hele hoop snoepjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik had denk ik een ander beeld van hoeveel zij eet. Ik zeg niet dat ze nu meteen moet gaan, want dan is het niet nodig, het kan een tijdelijk iets zijn even. Maar als het zo door blijft gaan.. Ze hoeft ook niet naar een psycholoog te gaan of weet ik veel wat maar gewoon hulp zoeken, je moeder ofzo. Zodat die bijv afspraken kan maken met dr, over hoeveel ze mag snoepen en dat ze dr een beetje 'dwingt' daaraan te houden. Of dr gewoon een beetje in de gaten houdt, ik bedoel, als ze ook dikker wordt enzo.. dat is niet de bedoeling. We kunnen haar hier wel advies gaan geven, 'niet doen' ' eet fruit' 'ga sporten' maar dat heeft toch nauwelijks zin, ik wil dr gewoon even zeggen dat ze het in de gaten moet houden en hulp halen als dat nodig is. Maar BED of boulimia kan je het inderdaad niet noemen, voor zover wij dat kunnen uitmaken ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
De manier waarop je tegen eten (en jezelf) aankijkt
is imho belangrijker dan wat je naar binnenwerkt. Er zijn geen eisen oid, dat je pas als je xxx kilo weegt of xxxxx caloriën naar binnengewerkt hebt een es hebt. Bovendien is het begrip (vr)eetbui relatief. Wat voor mij een eetbui is, hoeft voor een ander nog geen vreetbui te zijn... Maar goed. Ik weet niet hoe de TS er tegen aankijkt?
|
![]() |
Hej,
Dat je verkeerd bezig bent is wel duidelijk maar of t nou al boulimia is dat weet ik niet. Wat jij namelijk eet lijkt voor jou heel veel maar als ik er als boulimiapatient naar kijk noem ik het echt hel weinig! Het is niet eens een eetbui te noemen. Toen ik 3jaar geleden bn kreek begon ik ook zo, eerst is het weinig maar dan wordt het steeds meer en je wordt steeds dikker en op gegeven moment zie je geen andere weg dan het composeren. Je eet bijna niet meer behalve de vreetbui, sport heel veel of gebruikt laxeermiddelen of kotst het uit. Bij jou is het gelukkig nog niet zo ver! Je kan er nog wat aan doen, dus doe dat dan ook! Boulimia is echt heel erg om te hebben, het verpest je hele leven. Vrienden heb ik nauwelijks meer terwijl ik eerst redelijk populair was, ik ben depressief en heb vaak aan zelfmoord gedacht en daarbij ben ik alleen maar aangekomen! Dat is toch iets dat je niet wilt! Je moet proberen sterk te zijn om dit niet te doen. ALs je zo'n bui aan voelt komen..ga wat leuks doen, in iedere geval zodat je weg bent van de keuken. Als dit je nou niet lukt moet je er met iemand over gaan praten, leraar, vertrouwingspersoon, ouders, vriendin, familie??? Want echt doe er wat aan voordat t te laat is!!! Liefs, Carlie |
![]() |
|
![]() |
Je zegt dat, als je alleen thuis bent, je soms al die koekjes etc. eet. Ik weet niet hoe vaak je alleen thuis bent? Als dat niet zo vaak is, en het is ook alleen soms, dat je dan die koekjes eet, vind ik het helemaal niet vaak. Ik eet ook soms zoveel als jij beschrijft op een dag. Ik vind het niet zoveel..
Maar het is wel raar dat je echt flink aankomt, als je dat maar soms eet. Dat verschilt ook per persoon natuurlijk, de ene komt aan van één koekje, en de ander komt helemaal niet aan. Het maakt verder ook eigenlijk niet uit wat anderen veel vinden, het gaat erom wat jij veel vind en hoe jij je erover voelt. Als jij vind dat wat jij eet teveel is, en je zit daarmee, dan moet je er wat aan doen.. als de 'kleine' dingen niet helpen (bv. gezond proberen te snoepen), ga dan naar een dietist. Of praat bijvoorbeeld met je ouders, en spreek af dat ze niet meer zoveel lekkers kopen. Succes ermee! |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor alle reacties!
![]() Ennuh sorry dat ik dit niet bij "Lichaam en gezondheid" had gezet maar had ut zow snel niet gezien ![]() Verder: Ik denk dat ik inderdaad maar wat meer gezonde dingen ga eten. En de laatste dagen gaat het ook al weer wat beter. Dus in ieder geval bedankt! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
boulimia? Verwijderd | 3 | 01-03-2009 09:45 | |
Psychologie |
onderzoek naar boulimia sanjo | 37 | 15-10-2008 19:03 | |
Psychologie |
vriendin met boulimia kita | 19 | 01-06-2005 21:16 | |
Psychologie |
boulimia wezen meld zich Shitonya | 71 | 30-03-2005 16:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
mijn vriendin heeft anorexia+boulimia en doet zichzelf pijn! -x-Laartje-x- | 23 | 27-09-2004 11:23 | |
Psychologie |
Boulimia, mijn leven... littlegurl | 40 | 27-03-2004 14:56 |