Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 18:16
:P
:P is offline
Beste lezers,

Ik heb vorige week (geloof ik) vernomen dat in Duitse middelbare scholen binnenkort condoomapparaten in de WC's komen te hangen. Het is nog een proefproject maar wat vinden jullie hiervan?

Bevorderd deze confrontatie met seks het veilig vrijen?
Horen condoomappaten thuis in een schoolgebouw?
Zien jullie condoomapparaten op jullie eigen (ex-) middelbare school in de toiletten hangen?

Stelling: Het ophangen van condoomapparaten op middelbare scholen is een goede manier om jongeren te wijzen op veilig vrijen!
Oud 10-12-2003, 18:23
Negrotiator
Negrotiator is offline
Te wijzen op ja, maar om ze ook echt veilig te laten vrijen? Denk het toch niet. Op school zullen de meesten immers geen seks hebben. Tsja. Alhoewel. Het kan dan ook wel weer geen kwaad zegmaar. Als ze daar een condoompjes halen en het thuis gebruiken, is dat ook wel weer mooi. Hmm. Ja. Eigenlijk wel een goed idee. Als ze die dingen nou in een toilethokje hangen, kun je net doen alsof je gaat poepen en dan zo'n ding uit de muur trekken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:04
elledc
elledc is offline
Dat heb je toch al in pubs en restaurants?
Het is een goeie manier vind ik om kinderen erop attent te maken dat deze dingen makkelijk te verkrijgen zijn.

Nu komt de vraag: Gaan deze jongeren durven een condoom uit de automaat kopen als ze weten dat hun vrienden bijvoorbeeld op de loer staan en ze gaan uitvragen?
Lijkt me best wel grappig, het gespreksonderwerp ("met wie ga je vrijen?") van een dagje school.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:23
nescio
nescio is offline
ik vind het wel een goed idee. ik denk dat veel jongeren niet zomaar een drogist binnen durven te stappen om condooms te kopen en zo'n automaat is toch redelijk anoniem (tenzij inderdaad je vrienden op de loer liggen, maar zo'n pakje stop je toch gewoon gauw in je tas?). ik denk dat het het veilig vrijen wel bevordert.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:30
Verwijderd
Tja op die manier kun je ook voorlichten ja, dan kost het gewoon geen lesuren meer
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:46
Verwijderd
Die hingen, toen ik 10 jaar geleden naar brugklas ging, al bij ons op school. Wat is de nieuwswaarde hiervan?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:59
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 10-12-2003 @ 15:04:
Nu komt de vraag: Gaan deze jongeren durven een condoom uit de automaat kopen als ze weten dat hun vrienden bijvoorbeeld op de loer staan en ze gaan uitvragen?
Lijkt me best wel grappig, het gespreksonderwerp ("met wie ga je vrijen?") van een dagje school.
Daar dacht ik ook meteen aan. Ik vind het een goed initiatief, maar stop dan ding iig op een plek in de WC waar zo min mogelijk mensen kunnen zien wat je aan het doen bent.

Dus niet straal tegenover de deur van de uitgang waar mensen van buitenuit de automaat kunnen zien zoals ze op mijn oude school deden
Oud 14-12-2003, 15:15
Verwijderd
Die dingen hangen bij ons ook al een flinke tijd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 15:17
Verwijderd
Nou ja zeg!! toen ik op school zat was dat er nog niet, ik ben te vroeg geboren!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 15:35
Keith
Keith is offline
hmm, ik denk neit dat het zo'n slim idee is. Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar bij ons staat school niet bekend als een vrijplek. Er wordt waarschijnlijk meer misbruik van gemaakt en moeilijk over gedaan door ouders van brugklassers die nog neit echt bij de tijd zijn dan dat er goede dingen van komen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 14-12-2003 @ 16:35:
hmm, ik denk neit dat het zo'n slim idee is. Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar bij ons staat school niet bekend als een vrijplek. Er wordt waarschijnlijk meer misbruik van gemaakt en moeilijk over gedaan door ouders van brugklassers die nog neit echt bij de tijd zijn dan dat er goede dingen van komen.
Hoe maak je er misbruik van dan? En dan geeft de school een signaal af naar die ouders. Tis ook niet alsof de leerlingen verplicht worden er gebruik van te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 16:31
Verwijderd
En jij zit in Eindhoven op school!

Das toch best een grote stad. Wel in de provincie, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 22:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Kan drempelverlagend werken.
Oud 14-12-2003, 23:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-12-2003 @ 23:59:
Oud 15-12-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 14-12-2003 @ 23:59:
Hopelijk lopen er mooie stagiaires rond
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:58
Verwijderd
Bij mij op school is deze discussie ook gaande, omdat de schoolleiding ook plannen heeft om condoomautomaten in de wc's te plaatsen.
De Ouderraad had hier wel moeite mee. Maar ze kunnen niet ontkennen dat de brugklassers (en natuurlijk de andere leerlingen) tegenwoordig eerder volwassen zijn en hier dus ook eerder gebruik van maken. Op zich vind ik het dus wel een goed idee, omdat veel mensen toch niet het lef hebben om condooms 'gewoon' te kopen bij een drogist of iets dergelijks. Zo maak je de voorbehoedsmiddelen toch een stukje toegankelijker. Ik ben dus voor de stelling
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:00
Stefanie
Stefanie is offline
Wat leuk, seks op school. Denk niet dat het verstandig is om het op DIE plekken te plaatsen. Wie gaat er nou seks hebben op school? Of wie weet nou van tevoren dat hij een condoom moet halen op school omdat hij 's avonds met iemand naar bed wil... Vreemde plek hoor!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:22
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 15-12-2003 @ 14:00:
Wat leuk, seks op school. Denk niet dat het verstandig is om het op DIE plekken te plaatsen. Wie gaat er nou seks hebben op school? Of wie weet nou van tevoren dat hij een condoom moet halen op school omdat hij 's avonds met iemand naar bed wil... Vreemde plek hoor!
Ik denk dat het best wel van tevoren is in te schatten dat je sex gaat hebben hoor

Ik sta er overigens behoorlijk van te kijken dat dit zo'n heet hangijzer is...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:38
zlatani9
zlatani9 is offline
Vind het wel goed.. Scheelt weer lopen op zaterdagavond en er dan achter komen dat de drogist leeg is.. De stap naar de automaat zal er kleiner door worden.. Er zal in het begin wel wat gekut worden met opgeblazen condooms met water erin (ze hangen nu eenmaal in de wc's " Maar denk dat het na tijdje wel positief effect heeft..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 15:39
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
hmm lastig.

ik ben in 5 jaar nog nooit op school naar de wc geweest.
en dat ben ik ook niet van plan

vieze plees bij ons, ik ga wel thuis, maar om daar nu zo'n ding op te hangen zie ik niet zitten
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 17:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2003 @ 13:50:
Hopelijk lopen er mooie stagiaires rond
Wij hadden nooit mooie stagiaires op school. Of condoomautomaten for that matter.

Citaat:
Condooms zijn jarenlang houdbaar, hoor.

Citaat:
Ertur schreef op 15-12-2003 @ 14:22:

Ik sta er overigens behoorlijk van te kijken dat dit zo'n heet hangijzer is...
Ja maar, condoomautomaten op scholen, dat zou kunnen impliceren dat er tieners zijn die seks hebben. Dat kan toch helemaal niet!
Oud 15-12-2003, 21:32
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-12-2003 @ 16:39:
hmm lastig.

ik ben in 5 jaar nog nooit op school naar de wc geweest.
en dat ben ik ook niet van plan

vieze plees bij ons, ik ga wel thuis, maar om daar nu zo'n ding op te hangen zie ik niet zitten
Hoe weet je nou dat ze smerig zijn als je er nog nooit bent geweeest?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 15:17
Keith
Keith is offline
dat ruik je van (deca)meters afstand!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 07:42
Verwijderd
Bij ons op school hangen ze alleen maar in de leraren wc's.. Maar op een andere school hier in Almere hangen ze er toch al een geruime tijd..

Ik vind condoomautomaten op school een goed idee... Zo hoef je niet meer beschamend naar de drogist ofzo..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
schreef op 10-12-2003 @ 19:16:
Beste lezers,

Ik heb vorige week (geloof ik) vernomen dat in Duitse middelbare scholen binnenkort condoomapparaten in de WC's komen te hangen. Het is nog een proefproject maar wat vinden jullie hiervan?

Bevorderd deze confrontatie met seks het veilig vrijen?
Horen condoomappaten thuis in een schoolgebouw?
Zien jullie condoomapparaten op jullie eigen (ex-) middelbare school in de toiletten hangen?

Stelling: Het ophangen van condoomapparaten op middelbare scholen is een goede manier om jongeren te wijzen op veilig vrijen!
Stelling: De aanwezigheid van condoomapparaten op middelbare scholen werkt sex op school in de hand en zal leiden tot rijen in de wc's.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-12-2003 @ 08:42:
Bij ons op school hangen ze alleen maar in de leraren wc's.. Maar op een andere school hier in Almere hangen ze er toch al een geruime tijd..

Ik vind condoomautomaten op school een goed idee... Zo hoef je niet meer beschamend naar de drogist ofzo..
Als je het nog beschamend vindt om naar de drogist te gaan ben je nog niet klaar om condooms te gebruiken. Ik ben tegen!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 09:10
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 17-12-2003 @ 09:54:
Als je het nog beschamend vindt om naar de drogist te gaan ben je nog niet klaar om condooms te gebruiken. Ik ben tegen!
Zo heb ik er idd nog niet over na gedacht, het kan idd leiden tot te vroege sex voor sommige mensen.......
Goed punt!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 09:10
miro
miro is offline
Ik ben voor. Waarom niet? Hoe meer hoe beter lijkt mij. sScholieren doen het toch wel en op deze manier spoor je ze alleen maar om t op een veilige manier te doen.

Trouwens ik kan me herinneren dat er bij ons op de middelbare school altijd al condoomautomaten hingen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:47
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik vind het een slecht initiatief. In de huidige samenleving draait alles nu al om seks, waarbij je ziet dat jongeren er steeds vaker al aan het beginnen op het moment dat ze eigenlijk nog kind zijn. Ik denk dat het plaatsen van condoomautomaten op middelbare scholen een verdere erotisering van de huidige samenleving bevordert.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 17-12-2003 @ 14:47:
Ik vind het een slecht initiatief. In de huidige samenleving draait alles nu al om seks, waarbij je ziet dat jongeren er steeds vaker al aan het beginnen op het moment dat ze eigenlijk nog kind zijn. Ik denk dat het plaatsen van condoomautomaten op middelbare scholen een verdere erotisering van de huidige samenleving bevordert.

je bent toch niet serieus?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-12-2003 @ 18:52:

Condooms zijn jarenlang houdbaar, hoor.

Maartoch! School is toch niet de ideale plek voor dat soort aparaten? Hang ze dan midden in de stad ofzo... Kan iedereen er gebruik van maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 17-12-2003 @ 16:52:
Maartoch! School is toch niet de ideale plek voor dat soort aparaten? Hang ze dan midden in de stad ofzo... Kan iedereen er gebruik van maken.
Maar dat het niet de best verkopende plaats is, is toch geen argument om er tegen te zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 17-12-2003 @ 14:47:
Hoe betuttelend. Dit initiatief bevordert slechts veilige seks, als twee pubers seks willen hebben laten ze zich heus niet tegenhouden door een gebrek aan condoomautomaten op school. Veel mensen onderschatten het gevaar op geslachtsziektes.
Oud 18-12-2003, 13:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 17-12-2003 @ 16:52:
in nijmegen hangen ze ook midden in de stad
Oud 19-12-2003, 11:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
bij mij op de middelbareschool hingen ze er al (dat was ruim 6 jaar geleden)!
Oud 19-12-2003, 13:01
fucking hero
fucking hero is offline
in den oever hangt er een naast een café, op zo'n pleintje. En in beilen bij de lokale dansschool, achter café de poort.

ik zeg; alleen maar goed. Als ik een condoomautomaat zie wil ik nog niet automatisch sex. Als je echt sex wil, ook al ben je nog veel te jong, regel je wel een condoom. Of je het condoom nou uit een automaat haalt of bij de trekpleister. En anders wel zonder.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:12
tinus11
tinus11 is offline
ja een hele goede, zo valt er op school ook iets te beleven in de tussenuren...
Oud 19-12-2003, 14:22
Gilrups
Gilrups is offline
Bij ons op school is d'r ook zo'n discussie gaande. Het initatief kwam van een leerkracht, hij wordt gesteund door de ouderraad. Maar de meningen van de leerlingen verschillen. Ik vraag me af waarom niet. Seks is normaal. Jah, normaal. Pubers, of toch de meeste, wil experimenteren. En als d'r condoomautomaten zijn dan willen die toch alleen maar veilig vrijen aansporen. In het begin zullen de 'kindjes' er bij spelen, maar na een tijd, als ze het gewoon zijn dat die automaten d'r hangen, denk ik dat het 'aanvaard' zal worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 01:29
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
ik heb een algemene hekel aan ze... eerst haddik 2 euro ingegooid maar toen was de automaat leeg
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:36
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben voor
waarom zou je het niet doen? het kan alleen maar positief werken
Oud 23-12-2003, 13:54
Verwijderd
Het lijkt mij nutteloos, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat op school gaan kopen. Er zijn zat plekken waar je ze veel goedkoper kunt krijgen en met een veel kleinere kans dat je iemand tegen komt die je kent (drogist enzo). Condoomautomaten zijn wel handig voor als je opeens seks gaat hebben, terwijl je dat niet aan hebt zien komen, maar ik denk dat dat op school niet zo vaak gebeurt. Die zijn dus nuttiger in cafés enzo.
Maar ach, als die scholen graag die automaten willen ophangen, van mij mogen ze .
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:28
Verwijderd
Ik zal het zelfs helemaal bond maken,
Ik ben voor vrije condoom verstreking (Gratis) net als in china.

Ik denk dat dat zo'n beetje de enigste manier is om mensen veilig te laten vrijen.
Want ik denk dat bij behoorlijk wat jongeren ook de prijs van deze middelen behoorlijk hoog is.

Groet,
The marshall
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
the marshall schreef op 23-12-2003 @ 15:28:

Ik denk dat dat zo'n beetje de enigste manier is om mensen veilig te laten vrijen.
Want ik denk dat bij behoorlijk wat jongeren ook de prijs van deze middelen behoorlijk hoog is.

Groet,
The marshall
Maar zou het dan nog wel mogelijk zijn om zonder al te veel verlies een goede kwaliteit te houden?

Ik ben er wel voor om de fabrikanten er gewoon geen winst op te laten maken, dan wordt een condoom ongeveer 30 cent dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:14
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
the marshall schreef op 23-12-2003 @ 09:28:
Krijgen we dat gedoe van ouders die i.p.v. ballonnen kopen gratis condooms gaan halen voor verjaardagsfeestjes.
Oud 23-12-2003, 18:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Nooit geweten dat die dingen 1 dag houdbaar zijn
Oud 23-12-2003, 18:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 23-12-2003 @ 19:14:
Krijgen we dat gedoe van ouders die i.p.v. ballonnen kopen gratis condooms gaan halen voor verjaardagsfeestjes.
Hehe, hier in NL wel jah
Oud 23-12-2003, 18:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Goed idee! Uit onderzoek is gebleken dat veel jongeren het nog steeds onveilig doen, omdat ze niet naar de drogist durven om condooms te kopen terwijl de hele winkel toekijkt. Ze ongemerkt bestellen is ook een beetje lastig als je nog thuiswoont, en er zijn wel condoomautomaten in uitgaansgelegenheden, maar heelveel jongeren gaan nauwelijks tot nooit uit terwijl ze wél sexueel actief zijn. Als er zo'n automaat op school hangt (in een verdekt hoekje in de wc's bijvoorbeeld, waar je heen kan glippen als er niemand is) zouden denk ik veel jongeren die geen condooms durven kopen, ze daar halen (als die automaat daar niet hangt, doen die jongeren toch wel aan sex, alleen "wagen ze het er dan maar op")
Oud 23-12-2003, 18:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-12-2003 @ 19:24:
Nooit geweten dat die dingen 1 dag houdbaar zijn
Ben jij een kluizenaar ofzo? iedereen weet toch dat condooms niet langer dan één dag houdbaar zijn? De meeste merken hebben zelfs een ingebouwd zenderdje waardoor de condooms alleen binnen de schoolmuren werken.

voortaan een beetje logischer nadenken, hé xStefjuhx?
Oud 23-12-2003, 18:49
Nate
Nate is offline
Citaat:
the marshall schreef op 23-12-2003 @ 15:28:

Groet,
The marshall
Jajaja, maar hier in China zijn ze eigenlijk niet gratis.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 18:50
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
bij ons hebben ze gehangen maar zijn weggehaald omdat bruggers ze als waterballonnen gingen gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten