Advertentie | |
|
![]() |
|
hmm, ik denk neit dat het zo'n slim idee is. Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar bij ons staat school niet bekend als een vrijplek. Er wordt waarschijnlijk meer misbruik van gemaakt en moeilijk over gedaan door ouders van brugklassers die nog neit echt bij de tijd zijn dan dat er goede dingen van komen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij op school is deze discussie ook gaande, omdat de schoolleiding ook plannen heeft om condoomautomaten in de wc's te plaatsen.
De Ouderraad had hier wel moeite mee. Maar ze kunnen niet ontkennen dat de brugklassers (en natuurlijk de andere leerlingen) tegenwoordig eerder volwassen zijn en hier dus ook eerder gebruik van maken. Op zich vind ik het dus wel een goed idee, omdat veel mensen toch niet het lef hebben om condooms 'gewoon' te kopen bij een drogist of iets dergelijks. Zo maak je de voorbehoedsmiddelen toch een stukje toegankelijker. Ik ben dus voor de stelling ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik sta er overigens behoorlijk van te kijken dat dit zo'n heet hangijzer is... ![]() |
![]() |
|
Vind het wel goed.. Scheelt weer lopen op zaterdagavond en er dan achter komen dat de drogist leeg is.. De stap naar de automaat zal er kleiner door worden.. Er zal in het begin wel wat gekut worden met opgeblazen condooms met water erin (ze hangen nu eenmaal in de wc's
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed punt! |
![]() |
|
Ik vind het een slecht initiatief. In de huidige samenleving draait alles nu al om seks, waarbij je ziet dat jongeren er steeds vaker al aan het beginnen op het moment dat ze eigenlijk nog kind zijn. Ik denk dat het plaatsen van condoomautomaten op middelbare scholen een verdere erotisering van de huidige samenleving bevordert.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je bent toch niet serieus? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
in den oever hangt er een naast een café, op zo'n pleintje. En in beilen bij de lokale dansschool, achter café de poort.
ik zeg; alleen maar goed. Als ik een condoomautomaat zie wil ik nog niet automatisch sex. Als je echt sex wil, ook al ben je nog veel te jong, regel je wel een condoom. Of je het condoom nou uit een automaat haalt of bij de trekpleister. En anders wel zonder. |
![]() |
|
Bij ons op school is d'r ook zo'n discussie gaande. Het initatief kwam van een leerkracht, hij wordt gesteund door de ouderraad. Maar de meningen van de leerlingen verschillen. Ik vraag me af waarom niet. Seks is normaal. Jah, normaal. Pubers, of toch de meeste, wil experimenteren. En als d'r condoomautomaten zijn dan willen die toch alleen maar veilig vrijen aansporen. In het begin zullen de 'kindjes' er bij spelen, maar na een tijd, als ze het gewoon zijn dat die automaten d'r hangen, denk ik dat het 'aanvaard' zal worden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij nutteloos, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat op school gaan kopen. Er zijn zat plekken waar je ze veel goedkoper kunt krijgen en met een veel kleinere kans dat je iemand tegen komt die je kent (drogist enzo). Condoomautomaten zijn wel handig voor als je opeens seks gaat hebben, terwijl je dat niet aan hebt zien komen, maar ik denk dat dat op school niet zo vaak gebeurt. Die zijn dus nuttiger in cafés enzo.
Maar ach, als die scholen graag die automaten willen ophangen, van mij mogen ze ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zal het zelfs helemaal bond maken,
Ik ben voor vrije condoom verstreking (Gratis) net als in china. Ik denk dat dat zo'n beetje de enigste manier is om mensen veilig te laten vrijen. Want ik denk dat bij behoorlijk wat jongeren ook de prijs van deze middelen behoorlijk hoog is. Groet, The marshall |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben er wel voor om de fabrikanten er gewoon geen winst op te laten maken, dan wordt een condoom ongeveer 30 cent dacht ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Goed idee! Uit onderzoek is gebleken dat veel jongeren het nog steeds onveilig doen, omdat ze niet naar de drogist durven om condooms te kopen terwijl de hele winkel toekijkt. Ze ongemerkt bestellen is ook een beetje lastig als je nog thuiswoont, en er zijn wel condoomautomaten in uitgaansgelegenheden, maar heelveel jongeren gaan nauwelijks tot nooit uit terwijl ze wél sexueel actief zijn. Als er zo'n automaat op school hangt (in een verdekt hoekje in de wc's bijvoorbeeld, waar je heen kan glippen als er niemand is) zouden denk ik veel jongeren die geen condooms durven kopen, ze daar halen (als die automaat daar niet hangt, doen die jongeren toch wel aan sex, alleen "wagen ze het er dan maar op")
![]()
||
Citaat:
![]() voortaan een beetje logischer nadenken, hé xStefjuhx? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|