Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 14:03
Zira
Zira is offline
Heeey Mensen, ik moet een discussie voeren op school. Over de stelling: er moet een toelatingsexamen voor universiteit en hogeschool komen...
Nou ben ik tegen, en moet ik argumenten verzinnen of vindn op t net om te gebruiken in mn discussie.. Alleen ben ik een beetje dood met t verzinnen van argumenten..
Wil iemand me helpen?? Pleasse!
In ieder geval bedankt! X Zira
Advertentie
Oud 10-01-2004, 14:41
Verwijderd
Wat wordt er eigenlijk bedoelt met een 'toelatingsexamen' ? Wat houdt het precies in, dat maakt denk ik nogal een verschil. Bij de kunstacedemie wordt er van je gevraagd bv. schilderijen te maken oid maar wat willen ze bv. testen bij een studie rechten of pedagogiek?
Oud 10-01-2004, 16:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zira schreef op 10-01-2004 @ 15:03:
Heeey Mensen, ik moet een discussie voeren op school. Over de stelling: er moet een toelatingsexamen voor universiteit en hogeschool komen...
Nou ben ik tegen, en moet ik argumenten verzinnen of vindn op t net om te gebruiken in mn discussie.. Alleen ben ik een beetje dood met t verzinnen van argumenten..
Wil iemand me helpen?? Pleasse!
In ieder geval bedankt! X Zira
Bedoel je nog een extra examen buiten het eindexamen (of colloquium doctum)? Ik weet dat een aantal hogescholen (vaak in de richting van kunst of muziek of zo) dat sowieso wel hebben.

Als ik het goed begrijp dan zou je als tegen argument kunnen gebruiken dat mensen al een profiel in de goeie richting hebben gevolgd en in de goeie vakken eindexamen gedaan. En dat voor veel studies niet erg duidelijk is wat dat toelatingsexamen dan zou moeten voorstellen. Verder weet ik het ook niet.
Oud 10-01-2004, 18:27
autodropje
autodropje is offline
Dit forum is voor discussies en niet om jou huiswerk te maken dus deze gaat dicht. (als het echt niet lukt kun je het eens op de huiswerkfora proberen)

Regels voor berichten