Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb vorig jaar 2 u in de week communicatiewetenschap gehad, en dat ging voor een groot deel over hoe nieuws gemaakt wordt. Dus over hoe iets van "feit" tot "nieuwsfeit" wordt. Het gaat ook voor een groot deel over het effect van reclame, tv-series, films enzoverder op het gedrag van de mens. Je zal er in elk geval iets in de media mee kunnen doen, maar om specifiek iets met nieuws te doen moet je misschien een bijkomende opleiding volgen.
|
Met Communicatiewetenschap kun je idd de journalistiek in. (Ik weet niet of er een aansluitmaster is die journalistiek aanbiedt). Als je echt de journalistiek inwilt, zou media & cultuur aan de Universiteit van Amsterdam wat voor je kunnen zijn. Daar onderzoek je echt specefiek de media opgedeeld in 3 categorieën: film en visuele cultuur, tv en populaire cultuur en nieuwe media. Je kunt dan een duale master Journalistiek en media (of redacteur/editor) doen die specefiek opleidt tot journalist. Ook is er aan de universiteit Leiden een praktijkstudie Journalistiek, maar deze kan je geloof ik alleen volgen vanaf het 2e jaar bij een studie letterkunde of taalwetenschap ofzo.
|
Verwijderd
|
jawohl
![]() ik doe communicatiewetenschappen aan de VU (nog bachelor jawohl dus heb in het eerste jaar vooral nog andere vakken). ik hoop ook bij krant/radio/tv te gaan werken, maar mij wordt vooral voorgehouden dat we een adviserende rol zullen gaan krijgen, of bijvoorbeeld bij een reclamebureau. daarom twijfelde ik ook of ik niet hbo journalistiek moest doen, maar ik heb toch hiervoor gekozen omdat je hier wat ruimer zit, en er bovendien veel minder aanbod van communicatiewetenschappers is. maar ik denk dat je zeker bij een krant of publieke omroep kan gaan werken. zo ken ik iemand die deze studie heeft afgerond en die nu bij de NOS werkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze opleiding is specifiek gericht op het opleiden van studentne tot journalist in de breedste zin van het woord. Ook een aantal HBO-geschoolde journalisten volgt deze opleiding - zij vinden wat zij hoopten: meer theorie over journalistiek. Deze diepgang misten zij op de HBO. Succes met je keuze. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Studeren |
Communicatiewetenschappen, Bedrijfscommunicatie of toch beter Bedrijfswetenschappen? Passionfruit | 20 | 06-10-2007 18:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland, het veranderende (toch?) klimaat en het probleem met water Gatara | 479 | 26-09-2007 18:23 | |
Studeren |
VU Amsterdam - CIW? Mingster | 11 | 22-03-2006 12:54 | |
Algemene schoolzaken |
HBO SPH en dan psychologie nlblue-eyes | 31 | 10-02-2004 08:50 | |
Algemene schoolzaken |
communicatie- en informatiewetenschappen lizet | 7 | 18-06-2003 09:54 |