Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 16:36
ZIJ
ZIJ is offline
Ik schrijf wel eens liedjes, gewoon op de piano met tekst en begeleiding enzo, maar nu kwam er vandaag een meisje naar me toe "mag ik misschien de bladmuziek van je liedje?"

Nou goed, ik schrijf dat eigenlijk nooit op... Maar ik vind het wel leuk om te proberen... vroeger deed ik dat wel, maar dat waren heel simpele liedjes... Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 16:48
Daevrem
Daevrem is offline
Ja dat is lastig he?

Bladmuziek is de beste manier voor het opschrijven van muziek. En het opschrijven ervan is nog niet eens zo makkelijk. De noten is simpel maar de nootwaardes en ritmes dat kan erg lastig zijn heb je een wat complexe melodie.

Maar als je het niet op kunt schrijven dan kan iemand anders het nog leren door naar een opname te luisteren. Als je dan even de akkoorden heeft kun je het ook heel makkelijk leren.

Als je wil dat mensen jouw muziek spelen dan zul je er toch veel goed aan doen te leren hoe je het opschrijft. Tegenwoordig kan dat ook op de computer, heb je perfecte kalligrafie(wat ook heel lastig is als je dat niet beheerst) en je kunt er naar luisteren dus je weet zeker dat je het niet fout opschrijft.

Die programmas heten Finale en Sibelius. Er zijn er vast nog wel meer.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:53
ZIJ
ZIJ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 20-01-2004 @ 17:48:
Ja dat is lastig he?

Bladmuziek is de beste manier voor het opschrijven van muziek. En het opschrijven ervan is nog niet eens zo makkelijk. De noten is simpel maar de nootwaardes en ritmes dat kan erg lastig zijn heb je een wat complexe melodie.

Maar als je het niet op kunt schrijven dan kan iemand anders het nog leren door naar een opname te luisteren. Als je dan even de akkoorden heeft kun je het ook heel makkelijk leren.

Als je wil dat mensen jouw muziek spelen dan zul je er toch veel goed aan doen te leren hoe je het opschrijft. Tegenwoordig kan dat ook op de computer, heb je perfecte kalligrafie(wat ook heel lastig is als je dat niet beheerst) en je kunt er naar luisteren dus je weet zeker dat je het niet fout opschrijft.

Die programmas heten Finale en Sibelius. Er zijn er vast nog wel meer.
Hmmhmm, daar heb je gelijk in, maar ik weet wel zo'n beetje hoe je dat moet opschrijven enzo, alleen geen idee waar ik moet beginnen...
Ik heb wel zo'n programmaatje op de computer, alleen staat dat bij papa op de computer en daar ben ik voorlopig niet....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten