|
|
Bekijk resultaten poll: Welke taal vind jij het stomst | |||
Spaans |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 10.47% |
Frans |
22 | 25.58% |
Duits |
37 | 43.02% |
Engels |
10 | 11.63% |
Nederlands |
8 | 9.30% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
ik hou absoluut niet van duits
nederlands vind ik wel leuk opzich, omdat het onze eigen taal is misschien ![]() engels vind ik mooi, en makkelijk dat bijna iedereen het spreekt. frans gaat wel, nix bijzonders spaans is echt de mooiste taal die er is voor mij uit dit rijtje vin ik dus duits het minst
|
Dits is de taal die ik het minst graag leer en het klinkt ook niet mooi en het is moeilijk met al die naamvallen.
Het Spaans vind ik een redelijk mooie taal maar de uitspraak vind k zo moeilijk ![]() Frans is ook een mooie taal + ik kan het al Nederlands kan ik al dus daar heb k nix op tegen. En engels is echt zoooooo gemakkelijk om te leren dus die taal heb'k ook wel graag ![]() |
![]() |
|
Ik houd niet van Frans. Niet omdat de taal op zich niet goed is, want een taal is om te communiceren en dus nuttig. Maar vooral het feit dat die fransen botweg weigeren een andere taal te spreken terwijl ze het wel kunnen. En dat ze commissies instellen om maar geen woorden uit het buitenland toe te laten in de Franse taal. En dat ze zelfs in Nederland bijna nooit iets anders willen spreken dan hun eigen taaltje.
En bovendien was ik er nooit bijzonder goed in. ![]()
|
![]() |
Frans!
Nederlands vind ik mooi, Engels ik handig, maar klinkt ook niet mooi en vind ik ook moeilijk. Duits vind ik op een of andere manier juist wél heel leuk! Frans niet, het wordt te snel gesproken door de Fransen, en ik vind het gewoon moeilijk om te leren.
|
Ey thanksz dat er al zoveel mensen hebben gestemd
![]() Ik had de "tussenstand"tot nu toe iets anders verwacht ik dacht dat mensen meer op frans zouden stemmen dan op duits omdat veel leerlingen niet houden van leren en duits veel op het nederlands lijkt dus simpeler zou zijn (op een paar onlogische dingetjes na zoals MEER = Der See ofzo) en frans best moeilijk is vergeleken met nederlands maar misschien is dat juist weer een uitdaging ma ya blabla ![]() ![]() |
![]() |
|
By the way als ik nog zo ding maak ( ben ff die naam kwijt
![]() ![]() ma ya ik praat teveel ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederlands had er oorspronkelijk net zo veel als DL... (en DL had er eerst meer...) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen van allen.
Tot vorig jaar zou ik absoluut voor Duits gekozen hebben, maar sinds ik ook echt in Duitsland (Berlijn) geweest ben, is m'n mening wel veranderd. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben. Eigenlijk vind ik geen enkele taal echt leuk om te leren met al die grammatica, maar goed ![]() |
![]() |
|
Ik heb voor Duits gestemd, dat is absoluut mijn stomste taal. Ze gebruik van die irritant lange woorden en ik vind het gewoon niet mooi klinken. De grammatica is ook zeer irritant, al die naamvallen en zo.
Nederlands vind ik niet zo heel erg, zeker niet als taal. Engels gaat wel, heb ik heel stom gevonden, maar zo erg is het nou ook weer niet. Spaans heb ik niet meer, want dat is niet verplicht. Ik vond Spaans niet een supertaal, maar ook niet heel stom. Frans vind ik verreweg de leukste taal: het klinkt mooi en de grammatica vind ik ook wel leuk, maar we hebben (vind ik) best wel weinig gehad ![]() |
![]() |
|
Ik heb op Engels gestemd, zelf vind ik het gewoon onzin dat dit de 'wereldtaal' is...
Met Frans of Duits had ik nog wel kunnen volstaan, maar Engels... Frans vind ik dus wel een mooie taal (mooiste taal van allen eigenlijk). Dit vooral door de accenten en de manier van uitspreken... Duits vind ik ook nog wel gaan, vooral omdat het een makkelijk taal is. ( En, daar komt natuurlijk nog bij dat ik aan de grens Nederland-Duitsland woon en Drents en Duits toch wel redelijk op elkaar lijken). Nederlands kan ik eigenlijk geen mening over hebben, want het is je moedertaal en daardoor kijk je niet meer objectief genoeg. Spaans heb ik nooit gehad alhoewel ik dat wel jammer vind.
||
Citaat:
![]() Ontopic: Frans. De enige taal die ik absoluut niet kan, zelfs al zou ik het willen. Bovendien zeggen ze altijd iets anders dan ze schrijven, raar gedoe ![]()
|
![]() |
FRANS!!
Ik HAAAAAAAAAAAT ![]() ![]() ![]() Gelukkigh zit ik nu in de 4e en heb ik geen frans meer maar dat ik over ben gegaan van 3 HAVO naar 4 HAVO heb ik niet aan frans te danken: Zat altijd rond de 4, tis zon kuttaal. Hoor die mensen in de 1e plaats al HOE ze het uitspreken. Echt zo van: Kijk mensen! hier ben ik!!! weet je wel. naja da was mijn mening BTW: Engels ROELEERT |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Minister Plasterk wil keuze middelbare school uitstellen Kitten | 78 | 03-01-2009 01:59 | |
Studeren |
Welk Profiel? Verwijderd | 19 | 02-12-2007 13:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kortverhaal] "Nooit meer vakantie" clubje | 4 | 02-06-2006 17:38 | |
Algemene schoolzaken |
2de fase moet stoppen!! BrunetJuh | 233 | 24-01-2006 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stomste taal :p Minimaal | 22 | 02-04-2002 16:16 |