Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 12:02
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb de laatste tijd vaak last van hoofdpijn. Normaal had ik altijd hoofdpijn in mn hele hoofd, of alleen achter mn ogen ofzo, maar de laatste tijd ook vaak aan 1 kant van mn hoofd. Wat is dit precies en waarom heb je niet door je hele hoofd pijn en maar aan 1 kant?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:00
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
ik heb dat ook gehad, maar das alweer hele tijd terug. Wat ik me nog herrinner van wat de dokter zei: Als het aan één kant zit kan het migraine zijn. Zie je voordat je die hoofdpijn krijgt lichtflitsen en wordt je beetje (of beetje boel) duizelig? Dan zou het best migraine kunnen zijn.
Bij mij was het spanningshoofdpijn. Dus als je last van spanning hebt zou dat het ook kunnen zijn.
Je kan ook zelf even naar de dokter gaan, als je er al lang last van hebt of als het écht heel erge hoofdpijn is. Ik heb medicijnen gekregen en het is gelukkig over gegaan!

sterkte.
Oud 13-01-2004, 17:24
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb ook een tijd last van gehad van migraine, maar dat was heel anders. Toen zag ik allemaal vlekken, werd ik misselijk en duizelig van de hoofdpijn. Ik kon toen niet meer rechtop staan en moest ik minstens vier uur slapen. Nu is het alleen hoofdpijn aan 1 kant en ja: volgens mij is het ook gewoon spanning. Ik heb hier al een tijd last van, maar nooit aan 1 kant
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:41
Verwijderd
http://www.hoofdpijntest.nl/
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 07:44
Stefanie
Stefanie is offline
Dankje! Uit deze test blijkt toch dat het migraine is...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:49
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 15-01-2004 @ 08:44:
vind je het niet verstandiger om naar de huisarts te gaan voor een advies in plaats van te vertouwen op een testje van het inet?
Oud 15-01-2004, 11:57
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 15-01-2004 @ 08:44:
Ik heb het ook even gelezen, maar volgens mij moet iedereen dan migraine hebben! Met koppijn heb je altijd last van licht/beweging en heel vaak bonst het (je krijgt hoofdpijn als de adertjes in je hersenvlies opgaan zetten, dit drukt tegen je hersenen en daar krijg je hoofdpijn van. In die aderen voel je ook je hartslag nog, vandaar het bonsen).
Mensen met een hoge bloeddruk hebben daarom ook vaak koppijn.

Ik vind het een zeer magere beschrijving en ik zou er maar niet vanuit gaan dat je migraine hebt.

Ben je toevallig net begonnen met een nieuwe pil? Ik heb ook niet zo snel hoofdpijn, maar met Microgynon 30 heb ik 3 maanden achter elkaar hoofdijn gehad.

Soms kan het ook gewoon z'n periode zijn waarin je snel last hebt van hoofdpijn. Als het te lang duurt zou ik aan de dokter om advies vragen, die weet het beter dan wij of een i-nettestje..
Oud 19-01-2004, 10:14
Stefanie
Stefanie is offline
De hoofdpijn is nu gelukkig over. Misschien komt het toch door stress tijdens mn tentamens. Als het weer opnieuw begint ga ik zeker naar de huisarts. Die hoofdpijn aan één kant is veel heftiger dan 'normale' hoofdpijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten