Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 22:38
Maurice
Maurice is offline
ik wil graag kiezen voor ADSL of kabel..
ik heb daarover enige vragen..

- wat is kabel? (gaat het via telefoonlijn, tv-kabel? wat kan ik ermee?)

- wat is adsl? (gaat het via telefoonlijn, tv-kabel? wat kan ik ermee?)

- wat heb ik er voor nodig? (wat is ethernetkaart? aparte modem nodig?)

- wat gebruik jezelf, wat raad je aan?
Oud 29-12-2003, 22:46
Verwijderd
Wat kun je ermee: Internetten

ADSL: Gaat via telefoonlijn (dus die heb je nodig)
Kabel: Gaat via de TV-Kabel, moet je dus ook lid van zijn.

Modem krijg je er zover ik weet altijd bij, je hebt een UTP kabeltje nodig en een netwerkkaart (Ethernetkaart).

Ik gebruik nu ADSL (xs4all basic) heb kabel (Chello, classic) gehad, ben meer tevreden met ADSL als kabel omdat het stabieler is en betere service.

Maar je kunt het ook aan laten sluiten, ben je van al het gezeik af
Het is meer een vraag voor Hardware, en het lijkt me sterk dat dit nog nooit eerder aan bod is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hierover zijn al erg veel topics, gebruik de zoekfunctie eens om de precieze voordelen van kabel vs. ADSL te overzien:

http://forum.scholieren.com/showthre...ght=adsl+kabel

Ik zou in deze tijden in elk geval altijd voor ADSL kiezen. Kijk eens op

www.demon.nl
www.cistron.nl
www.zonnet.nl

Neem een Ethernet modem, je hebt altijd een netwerkkaart nodig.
Oud 29-12-2003, 22:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
En -> Hardware
Oud 29-12-2003, 22:48
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hier staan wat links waar je wat aan hebt.

http://www.op.tv/breedband.htm

toevoeging/verbetering op wat enlightenment zei; áls je een ethernet modem kiest heb je idd een netwerkkaart nodig, bij een usb modem bijvoorbeeld dus niet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 22:59
Verwijderd
Voor ADSL heb je een telefoonabonnement nodig, dus zeg maar een gewone huistelefoon. Voor kabel niet. Zijn namelijk genoeg mensen die tegenwoordig geen vaste lijn meer hebben omdat ze weinig thuis zijn en alleen wonend.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 23:00
Maurice
Maurice is offline
wat is een (ether)netwerkkaart? en zit dat vast op een pc of niet?
Oud 29-12-2003, 23:10
Verwijderd
Citaat:
morris schreef op 30-12-2003 @ 00:00:
wat is een (ether)netwerkkaart? en zit dat vast op een pc of niet?
Nee, zit niet altijd standaard op je PC, nieuwe moederborden hebben dit de laatste tijd wel vaker..
Het is gewoon een netwerkkaart..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 00:09
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
http://www.speedtest.nl

Hier kan je kijken wat zoal beschikbaar is in jouw regio qua providers.

Midden-onderin bij de 'Ranglijst postcode' ff je postcode neerplanten.
Oud 31-12-2003, 17:06
Maurice
Maurice is offline
iemand ervaring met Demon DSL Express?
Oud 31-12-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
morris schreef op 31-12-2003 @ 18:06:
Ik, is erg goed en stabiel
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 19:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Stond in consumenten gids in alle categorie-en bovenaan dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 13:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ik heb het sindskort, is als beste getest door de consumentenbond. Ik had eerst chello, maar de gemiddelde snelheid van Demon 1024/512 die ik heb ligt hoger dan wat ik had met chello classic!

's Avonds ook eigenlijk altijd een snelle verbinding etc.

Klantenservice is erg goed, maar momenteel verschrikkelijk druk, door de grote hoeveelheid mensen die ineens internet bij ze willen afnemen. Is opzich niet zo erg, want het support nummer is gratis (0800)...

Tot nu toe ben ik helemaal tevreden!
Oud 01-01-2004, 14:43
Verwijderd
Het is als beste getest door de consumentenbond. Klopt helemaal... maar de snelheden voor alles via het kpn netwerk gaat per 15 januari gigantisch omhoog. Van 384 naar 1024
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 16:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
Alex schreef op 01-01-2004 @ 15:43:
Het is als beste getest door de consumentenbond. Klopt helemaal... maar de snelheden voor alles via het kpn netwerk gaat per 15 januari gigantisch omhoog. Van 384 naar 1024
BBNed heeft die snelheden al zo hoog, of verhoogt ze binnenkort voor huidige klanten. KPN kan wel leuk lopen patsen met snelheidsverhogingen maar loopt behoorlijk achter de feiten aan.

Ik ben ook zeer te spreken over Demon.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 18:27
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Demon rules, met zijn 1Mbit upload op het 55euro-abbo.
Oud 02-01-2004, 13:01
Q
Q is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-12-2003 @ 23:46:
Hierover zijn al erg veel topics, gebruik de zoekfunctie eens om de precieze voordelen van kabel vs. ADSL te overzien:

Ik zou in deze tijden in elk geval altijd voor ADSL kiezen. Kijk eens op

www.demon.nl
www.cistron.nl
www.zonnet.nl

Neem een Ethernet modem, je hebt altijd een netwerkkaart nodig.
En ik zou zeker www.xs4all.nl niet vergeten, die staat nog steeds boven aan als beste provider (bron: Consumentengids) Bij de nieuwere PC's zit ethernet onboard, dus daar moet je ook opletten. Niet verwarren met de ingebouwde modem die sommige PC's ook hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:34
langejongen
langejongen is offline
Maak voor jezelf een vergelijking van providers. Krijg je de aansluitkosten en modem/ethernet gratis??Hoeveel betaal je voor eventuele aansluitkosten en/ of modem/ethernet?? Wat is de datalimiet?? Hoeveel ga je meer betalen per MB voor extra dataverkeer???( Dat zetten ze er niet altijd bij in advertenties.Bij Zonnet heb je bijvoorbeeld max 10 euro extra datakosten.)Hoeveel maanden heb je geen datalimiet??Soms veel addertjes onder het gras dus.

Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 13:40
Orion16
Orion16 is offline
Yup, altijd een ethernetmodem nemen, is zo ontzettend fijn. Netwerkkaartjes kosten ook geen ruk meer, dus dat is het probleem ook niet als je er nog geen in je PC hebt zitten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
Q schreef op 02-01-2004 @ 14:01:
En ik zou zeker www.xs4all.nl niet vergeten, die staat nog steeds boven aan als beste provider (bron: Consumentengids)
Dat is niet waar. Cistron Max stond 1x boven Demon, maar Demon stond in alle 3 de categorien als 'beste koop' aangemerkt. Helaas waren de snelste varianten van Xs4all en Demon niet getest, maar dit geeft wel aan dat Demon dus qua service wel erg hoog genoteerd staat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:51
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 02-01-2004 @ 16:55:
Dat is niet waar. Cistron Max stond 1x boven Demon, maar Demon stond in alle 3 de categorien als 'beste koop' aangemerkt. Helaas waren de snelste varianten van Xs4all en Demon niet getest, maar dit geeft wel aan dat Demon dus qua service wel erg hoog genoteerd staat.
Op het moment ben ik alleen niet zo te spreken over de service van demon. Maar dat had ik al gezegd. Het kost je vaak 1 - 1.5 uur om ze te pakken te krijgen.

Gelukkig is het dus een gratis nummer en dat hebben geloof ik maar weinig providers, correct me if I'm wrong...
Oud 07-01-2004, 13:32
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Solcon (via BBned) bevalt me erg goed.
Oud 07-01-2004, 14:04
unpopular
unpopular is offline
voor studenten is er ook www.surfsneladsl.nl voor een vrij leuke prijs heb je dan een leuke verbinding 59.95 euro per maand down max 8192/ up max 1024
met 8 ipadressen en dat soort leuke hebbe dingen.

Al vind ik het demon abbo niet slecht , alleen is het modem wat minder netwerk bouwen is daarmee iets moeilijker tenzij je een router op 10mb half duplex kunt zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:29
Gimme more beer
Citaat:
unpopular schreef op 07-01-2004 @ 15:04:
Al vind ik het demon abbo niet slecht , alleen is het modem wat minder netwerk bouwen is daarmee iets moeilijker tenzij je een router op 10mb half duplex kunt zetten.
Modem is gewoon goed hoor, leg eens uit wat je bedoelt...
Oud 07-01-2004, 17:42
Orion16
Orion16 is offline
Uiteraard weer niet bij mij beschikbaar (ik val onder die 15% die geen BBned kan krijgen )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 17:51
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
15 januari gaan de lite snelheden omhoog naar 1024 kbit/s downstream

nr 2 gaat 2048 downstream

de 2e kost dan hetzelfde als breedband van @home en de maximale snelheid ligt gelijk. Alleen heb je met kabel het risico dat erg veel mensen het in jou regio hebben, en dus langzamer is. Ook varieert de snelheid van kabel nog wel eens.

let goed op als je ADSL kiest dat je onbeperkt download limiet hebt (Fair Use Policy)

Nu zul je wel denken dat ze toch geen close erop gooien, Oke... Bij planet mag je maximaal 1 gig per maand downloaden. Een vriend van mij had er eens in 1 maand 3 gigabite teveel gedownload, mocht ie mooi 5 euro per gigabite over de limiet heenbetalen

ikzelf heb bijvoorbeeld zonnet, en ik ben er tevreden over

kijk gewoon naar welke provider de beste aanbiedingen heeft
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 02-01-2004 @ 16:55:
Omdat Demon een hogere snelheid heeft bij het max. abbonement beteken dat de service bij ze beter is
Beetje onxin,
het is trouwens niet Demon die dat bepaald maar bbned
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 00:13
Verwijderd
Nog iets, maar ik raad het ej niet aan..
Bij ADSL van MyCom krijg je nu een best redelijke (geen geweldige) PC..
Ik weet dus niet wat de voorweaarden zijnm, misschien zit je er wel 5 jaar aan vast...

Ik zou het iig niet doen...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 06:56
Koen
Koen is offline
Citaat:
********** schreef op 08-01-2004 @ 01:11:
Omdat Demon een hogere snelheid heeft bij het max. abbonement beteken dat de service bij ze beter is
Beetje onxin,
het is trouwens niet Demon die dat bepaald maar bbned
In dat geval heb je de test van de Consumentengids dus duidelijk niet gelezen. Ten eerste werden de snelse abbo's niet getest, daarnaast werd el wel degelijk op helpdesk ed getest en daar werd bij Demon gewoon hoog op gescoord.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:22
Gimme more beer
Citaat:
Koen schreef op 08-01-2004 @ 07:56:
In dat geval heb je de test van de Consumentengids dus duidelijk niet gelezen. Ten eerste werden de snelse abbo's niet getest, daarnaast werd el wel degelijk op helpdesk ed getest en daar werd bij Demon gewoon hoog op gescoord.
Dat was wat ik zei... HCCnet was toch 2e ofzoiets?

Offtopic: **********, je Nederlands gaat sterk achteruit
Oud 12-01-2004, 02:15
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 07-01-2004 @ 18:42:
Uiteraard weer niet bij mij beschikbaar (ik val onder die 15% die geen BBned kan krijgen )
Offtopic: Hier ook vrijwel nooit iets beschikbaar van ADSL

Ps: ondersteunen ze usenet?
Oud 12-01-2004, 07:57
Gimme more beer
Citaat:
Jean-Paul schreef op 12-01-2004 @ 03:15:

Demon heeft de beste usenet servers die ik gebruikt heb!
Oud 12-01-2004, 09:52
Koen
Koen is offline
Demon maakt gebruik van Supernews, een grote commerciele newsserver in de VS. Het enige nadeel van die newsserver is dat je maar met max 192 kb/s mag downloaden. Nog een aardige snelheid, maar daarmee benut je misschien niet je volle downstream.

Grote voordeel van deze newsserver is dat de retentie erg hoog is (posts blijven lang staan voor ze 'gepruned' worden) en dat ze extreem groot is, er kan 20tb op die newsserver voor ie vol staat.. Dat zijn aardig wat files.

Qua newsserver is Demon dus ook een absolute aanrader als je 't mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:31
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik weet het, alleen die begrensing zint me niet , maar ja je kunt niet alles hebben

Qua retentie heb ik alleen maar te klagen, als ze al überhaupt goed doorkomen ( de posts ), maar ja wat wil je...@home

Ze hebben beloofd te gaan verbeteren, afwachten dus...
Oud 12-01-2004, 17:28
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 12-01-2004 @ 03:15:

Heb nu KPN, het wordt steeds beter Ik mag eigenlijk niet klagen want ik heb een mooie megabit-verbinding tot mijn beschikking terwijl er nog wel boerengaten/buitengebieden zijn die helemaal geen breedband kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:10
Maurice
Maurice is offline
als je ADSL neemt, moet je dan altijd zelf voor de splitter zorgen? of verschilt dat per provider?
Oud 15-01-2004, 15:29
Martin
Martin is offline
Citaat:
morris schreef op 15-01-2004 @ 16:10:
als je ADSL neemt, moet je dan altijd zelf voor de splitter zorgen? of verschilt dat per provider?
In principe wordt dit erbij geleverd, heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid om op de website te kijken van de provider van jouw keuze?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:45
Maurice
Maurice is offline
bij Demon kom ik er niet helemaal uit of 't nou alleen is als je zelf een modem koopt, of altijd als je een aansluiting bij Demon neemt..
vandaar dat ik het hier vraag.
Oud 15-01-2004, 19:01
chatterarjan
chatterarjan is offline
Als je in Groningen of Drenthe woont kun je @home nemen van Essent. "k heb nu Breedband-kabel: 350 KB per seconde downloaden. Voor maar 48 euro
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
chatterarjan schreef op 15-01-2004 @ 20:01:
Als je in Groningen of Drenthe woont kun je @home nemen van Essent. "k heb nu Breedband-kabel: 350 KB per seconde downloaden. Voor maar 48 euro
Maar wel een waardeloze upstream van 16kb/s. @Home is een prima provider, de service is niet onaardig, je krijgt veel downstream voor je geld maar de upload snelheid is werkelijk om te huilen. Nou gaat die binnenkort wel omhoog, maar op de 1024bit/s die je bij ADSL kan krijgen komen ze nooit.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:14
chatterarjan
chatterarjan is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-01-2004 @ 20:11:
Maar wel een waardeloze upstream van 16kb/s. @Home is een prima provider, de service is niet onaardig, je krijgt veel downstream voor je geld maar de upload snelheid is werkelijk om te huilen. Nou gaat die binnenkort wel omhoog, maar op de 1024bit/s die je bij ADSL kan krijgen komen ze nooit.

in bijna alle tests in pc bladen en consumentenbladen komen ze als snelste uit de bus.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
chatterarjan schreef op 15-01-2004 @ 20:14:
in bijna alle tests in pc bladen en consumentenbladen komen ze als snelste uit de bus.
Vroeger ja. @Home is lang de beste provider niet meer. Zie ook de laatste test in de consumentengids.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:58
deathz0rz
deathz0rz is offline
is er iemand bekend met speedlinq adsl?

ze zijn nl wel črg goedkoop:

€ 45/mnd voor 2048/1024 25GB FUP

dit zou voor ons een erg goede optie zijn...
Oud 19-01-2004, 15:03
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 16-01-2004 @ 23:58:
is er iemand bekend met speedlinq adsl?
niemand?
Oud 19-01-2004, 18:43
Darko
Darko is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-01-2004 @ 20:11:
Kan ik hier uit op maken dat @home zijn down- en eventueel zijn upload snelheid gaat verhogen?
Ik heb dus kabel. De download snelheid is verre van stabiel... Verder wil het hele i-net nog wel eens plat liggen.. Ik denk dat je meer aan ADSL hebt..
Oud 19-01-2004, 18:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
morris schreef op 15-01-2004 @ 17:45:
bij Demon kom ik er niet helemaal uit of 't nou alleen is als je zelf een modem koopt, of altijd als je een aansluiting bij Demon neemt..
vandaar dat ik het hier vraag.
De modem krijg je tijdelijk toch gratis bij een abbo? Daar zit dan ook de splitter bij
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:55
ekki
ekki is offline
Ik zou eerlijk gezegd niet naar de consumentengids kijken. Een voorbeeldje: ik heb een tijdje in een fotowinkel gewerkt. Een fuji-cameraatje kwam als beste uit de test. Ik heb nog nooit zoveel camera's terug gezien voor reparatie (in de garantieperiode). Was dus ronduit een zeer slechte camera.

En zo zijn er wel meer dingen geweest.

En ohja, als ik jou was zou ik erop letten dat ze je niet een gratis usb-modempje aansmeren (of doen ze dat tegenwoordig niet meer?), want dat is niet echt cool. Maar met die snelle varianten van bbned enzo kan dat gelukkig niet eens. Bij KPN wel overigens.
Oud 21-01-2004, 14:57
Maurice
Maurice is offline
ik "krijg" een Ethernetmodem voor 100 euro.
Oud 21-01-2004, 16:20
Koen
Koen is offline
Citaat:
ekki schreef op 19-01-2004 @ 19:55:
Ik zou eerlijk gezegd niet naar de consumentengids kijken.
Niet al hun tests zijn even betrouwbaar, maar als ze na zóveel mensen die positief zijn over Demon dat nog even bevestigen, wie zijn jij en ik dan om alsnog te betwijfelen of Demon wel een goede provider is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
morris schreef op 21-01-2004 @ 15:57:
ik "krijg" een Ethernetmodem voor 100 euro.
En ik "koop" ze voor €40, inclusief ingebouwde router en 4-port switch.

Reageren

Regels voor berichten