Advertentie | |
|
![]() |
|
Hierover zijn al erg veel topics, gebruik de zoekfunctie eens om de precieze voordelen van kabel vs. ADSL te overzien:
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=adsl+kabel http://forum.scholieren.com/showthre...ght=adsl+kabel Ik zou in deze tijden in elk geval altijd voor ADSL kiezen. Kijk eens op www.demon.nl www.cistron.nl www.zonnet.nl Neem een Ethernet modem, je hebt altijd een netwerkkaart nodig.
|
![]() |
hier staan wat links waar je wat aan hebt.
http://www.op.tv/breedband.htm toevoeging/verbetering op wat enlightenment zei; áls je een ethernet modem kiest heb je idd een netwerkkaart nodig, bij een usb modem bijvoorbeeld dus niet. |
![]() |
|
http://www.speedtest.nl
Hier kan je kijken wat zoal beschikbaar is in jouw regio qua providers. Midden-onderin bij de 'Ranglijst postcode' ff je postcode neerplanten.
||
Citaat:
Ik ben ook zeer te spreken over Demon. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Maak voor jezelf een vergelijking van providers. Krijg je de aansluitkosten en modem/ethernet gratis??Hoeveel betaal je voor eventuele aansluitkosten en/ of modem/ethernet?? Wat is de datalimiet?? Hoeveel ga je meer betalen per MB voor extra dataverkeer???( Dat zetten ze er niet altijd bij in advertenties.Bij Zonnet heb je bijvoorbeeld max 10 euro extra datakosten.)Hoeveel maanden heb je geen datalimiet??Soms veel addertjes onder het gras dus.
Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 13:40. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig is het dus een gratis nummer en dat hebben geloof ik maar weinig providers, correct me if I'm wrong...
|
![]() |
voor studenten is er ook www.surfsneladsl.nl voor een vrij leuke prijs heb je dan een leuke verbinding 59.95 euro per maand down max 8192/ up max 1024
met 8 ipadressen en dat soort leuke hebbe dingen. Al vind ik het demon abbo niet slecht , alleen is het modem wat minder netwerk bouwen is daarmee iets moeilijker tenzij je een router op 10mb half duplex kunt zetten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
15 januari gaan de lite snelheden omhoog naar 1024 kbit/s downstream
nr 2 gaat 2048 downstream de 2e kost dan hetzelfde als breedband van @home en de maximale snelheid ligt gelijk. Alleen heb je met kabel het risico dat erg veel mensen het in jou regio hebben, en dus langzamer is. Ook varieert de snelheid van kabel nog wel eens. let goed op als je ADSL kiest dat je onbeperkt download limiet hebt (Fair Use Policy) Nu zul je wel denken dat ze toch geen close erop gooien, Oke... Bij planet mag je maximaal 1 gig per maand downloaden. Een vriend van mij had er eens in 1 maand 3 gigabite teveel gedownload, mocht ie mooi 5 euro per gigabite over de limiet heenbetalen ikzelf heb bijvoorbeeld zonnet, en ik ben er tevreden over kijk gewoon naar welke provider de beste aanbiedingen heeft |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Beetje onxin, het is trouwens niet Demon die dat bepaald maar bbned ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: **********, je Nederlands gaat sterk achteruit ![]()
||
Citaat:
![]() Ps: ondersteunen ze usenet?
||
Citaat:
|
Demon maakt gebruik van Supernews, een grote commerciele newsserver in de VS. Het enige nadeel van die newsserver is dat je maar met max 192 kb/s mag downloaden. Nog een aardige snelheid, maar daarmee benut je misschien niet je volle downstream.
Grote voordeel van deze newsserver is dat de retentie erg hoog is (posts blijven lang staan voor ze 'gepruned' worden) en dat ze extreem groot is, er kan 20tb op die newsserver voor ie vol staat.. Dat zijn aardig wat files. ![]() Qua newsserver is Demon dus ook een absolute aanrader als je 't mij vraagt. |
![]() |
|
Ik weet het, alleen die begrensing zint me niet
![]() ![]() Qua retentie heb ik alleen maar te klagen, als ze al überhaupt goed doorkomen ( de posts ), maar ja wat wil je...@home ![]() Ze hebben beloofd te gaan verbeteren, afwachten dus...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
in bijna alle tests in pc bladen en consumentenbladen komen ze als snelste uit de bus. |
![]() |
|
![]() |
is er iemand bekend met speedlinq adsl?
ze zijn nl wel črg goedkoop: € 45/mnd voor 2048/1024 25GB FUP dit zou voor ons een erg goede optie zijn...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb dus kabel. De download snelheid is verre van stabiel... Verder wil het hele i-net nog wel eens plat liggen.. Ik denk dat je meer aan ADSL hebt..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zou eerlijk gezegd niet naar de consumentengids kijken. Een voorbeeldje: ik heb een tijdje in een fotowinkel gewerkt. Een fuji-cameraatje kwam als beste uit de test. Ik heb nog nooit zoveel camera's terug gezien voor reparatie (in de garantieperiode). Was dus ronduit een zeer slechte camera.
En zo zijn er wel meer dingen geweest. En ohja, als ik jou was zou ik erop letten dat ze je niet een gratis usb-modempje aansmeren (of doen ze dat tegenwoordig niet meer?), want dat is niet echt cool. Maar met die snelle varianten van bbned enzo kan dat gelukkig niet eens. Bij KPN wel overigens.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Breedband-/internetadvies Krook | 30 | 11-10-2004 10:46 |