Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 23:44
Evil creature
Evil creature is offline
Een dik meisje is verliefd op me maar ik vind haar niet aantrekkelijk want ik val op slanke meisjes. Maar ik voel me zo schuldig op 1 of andere manier omdat ik haar niet accepteer vanwege haar uiterlijk.. ik vind haar wel superaardig en kan goed met haar opschieten en heb gezegd dat ik niet verliefd op haar ben. Ben ik ook niet maar als ze slank was dan was ik denk ik wel verliefd. Ik weet t niet.
Oud 29-01-2004, 00:53
Verwijderd
Je kan je niet tot iedereen aangetrokken voelen. Zo simpel is het. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je seksuele voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 04:53
Verwijderd
Nee, dit is heel normaal. Haar uiterlijk bevalt je gewoon niet. Kan gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 05:04
Rubke18
Rubke18 is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-01-2004 @ 05:53:
Nee, dit is heel normaal. Haar uiterlijk bevalt je gewoon niet. Kan gebeuren.
Oud 29-01-2004, 06:53
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tja... als haar uiterlijk net het beetje geeft om niet verliefd te worden dan kan dat gebeuren.... alleen zou ik dat niet zo tegen der zeggen maar dat snap je zelf ook wel
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 07:01
*Madel*
*Madel* is offline
Tja...zijn altijd mensen die iemand wel beoordelen om hoe die persoon eruit ziet en niet hoe die persoon qua karakter is...

Zeg maar één ding: Je hebt soms meer aan een 'minder mooi' iemand met een geweldig karakter dan aan de miss world die uiteindelijk een ontzettende bitch blijkt te zijn...punt...
Oud 29-01-2004, 08:07
Maarten
Maarten is offline
Nee, dan ben je geen hufter. Liefde is een gevoel, kan je niet simuleren.

Daarnaast hecht iedereen wel waarde aan uiterlijk. Als je totaal niet zou letten op uiterlijk, dan zou je jezelf dus als bisexueel moeten beschouwen.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 08:23.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:28
Gothic
Gothic is offline
Nee geen hufter, uiterlijk is belangrijk. Zeker als seks een onderdeel is van een relatie moet je je natuurlijk wel aantrokken voelen tot iemand...
Oud 29-01-2004, 09:14
merijn
merijn is offline
Stel je nou eens voor dat het een goede vriend was geweest die dit had gezegd : goh... ik ben verliefd op je. Dan had je hem waarschijnlijk ook afgewezen op zijn uiterlijk. Je valt nou eenmaal niet op mannen. Zo kan het ook zijn dat je niet op dik valt of op blauwe ogen. Geen probleem dus
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:32
juno
juno is offline
Niks mis mee, maar ik zou het niet zo tegen haar zeggen. Zeg maar iets van dat je haar als goede vriendin ziet, en daarom niet verliefd op haar kunt zijn. Afgewezen worden op zoites heikels als gewicht, waar mensen echt mee kunnen zitten...oei, is moeilijk te verteren.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:34
miekmuis
miekmuis is offline
Lijkt me niet fout. Je wordt nou eenmaal wel of niet verliefd en jij bent het niet. Natuurlijk moet je haar niet laten merken dat het door haar gewicht komt. Maar als je haar wel aardig vind kun je altijd gewoon vrienden met dat meisje zijn.
Oud 29-01-2004, 11:10
Verwijderd
Nee. Als je denkt dat uiterlijk niet een (grote) rol speelt bij het al dan niet verliefd worden, ben je naïef en dom.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 29-01-2004 @ 08:01:
Tja...zijn altijd mensen die iemand wel beoordelen om hoe die persoon eruit ziet en niet hoe die persoon qua karakter is...
Het overgrote deel van de mensen tilt behoorlijk zwaar aan het uiterlijk van iemand, dat is niks bijzonders, en dus niks om je schuldig over te voelen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 29-01-2004 @ 12:10:
Het overgrote deel van de mensen tilt behoorlijk zwaar aan het uiterlijk van iemand, dat is niks bijzonders, en dus niks om je schuldig over te voelen.
Dat clichématige gewauwel van sommige mensen komt me echt de strot uit. Ik vraag me af of ze dat ook echt menen, m.a.w. beweren dat ze wel verliefd kunnen worden op een honderdveertig kilo wegende, walgelijk misvormde, onder de pusbulten zittende kasplant aan de hartlongmachine, die wel ongelooflijk lief is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:18
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2004 @ 12:10:
Nee. Als je denkt dat uiterlijk niet een (grote) rol speelt bij het al dan niet verliefd worden, ben je naïef en dom.
Oud 29-01-2004, 11:40
Rian-x-
Rian-x- is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 29-01-2004 @ 08:01:
Dat heb ik zelf ook vaak gedacht, maar nu zit ik met hetzelfde gevoel als de TS, er is een jongen verliefd op me, en hij is keilief enzo, maar ik val gewoon niet op hem.
Daar kun je nix aan doen, je moest eens wete hoe graag ik op die jongen verliefd wil zijn...
Oud 29-01-2004, 11:47
juno
juno is offline
Nare, wat weet je het weer treffend te brengen!

Tuurlijk telt uiterlijk. Innerlijk telt ook. Ze tellen allebei evenzwaar. Een mooi loeder, daar heb je niks aan, en een lelijke lieverd, daar gaat het ook niet wat mee worden.

Lelijk komt trouwens in gradaties. Als iemand niet jouw schoonheidsideaal is maar verder echt leuk in de omgang, dus leukleuk, dan kun je daar best overheen stappen en er gewoon toch verliefd op worden..en later denk je: tjee, ik vond hem eerst maar niks, gek he, nu kan het me niks meer schelen..

Maar echt lelijk, als in afknapper eerste orde? 120 kilo drillend spek schoon aan de haak? Of een rotkop vol etterbuilen? Om met geen tang aan te pakken? Dat is afstotelijk. Natuurlijk gaat het dan met die verliefdheid niet lukken. Zo iemand zou je waarschijnlijk niet eens vriendschappelijk om je heen velen.

Iemand die wel aardig is maar net te lelijk naar je zin, of in ieder geval te anders dan jijzelf, (zwart, bijvoorbeeld, daar val ik ook echt niet op, hoe mooi ze ook zijn, of vrouwen, nog zoiets) , dat is de categorie die voor ethische problemen lijkt te zorgen. Niet eens afzichtelijk, maar toch, je valt er niet op. Ja, dat kan. En daar is niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-01-2004 @ 11:32:
Niks mis mee, maar ik zou het niet zo tegen haar zeggen. Zeg maar iets van dat je haar als goede vriendin ziet, en daarom niet verliefd op haar kunt zijn. Afgewezen worden op zoites heikels als gewicht, waar mensen echt mee kunnen zitten...oei, is moeilijk te verteren.
je formuleert het weer eens helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:43
shut*up
shut*up is offline
Volgens mij zou het pas fout zijn als je wel verliefd op dr zou zijn, je wel tot haar aangetrokken zou voelen maar niets met haar willen omdat ze te dik is en je je dan voor andere zou schamen ofzo...
Oud 29-01-2004, 13:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2004 @ 12:13:
Dat clichématige gewauwel van sommige mensen komt me echt de strot uit.
Pas maar op, voor je 't weet heb je een ban aan je broek
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Nee, je bent geen hufter.
Maar je kan best verliefd worden op een op het eerste gezicht niet zo'n mooi iemand qua uiterlijk. Dat kun je echter niet afdwingen. Maar soms, als je iemand langer kent, verdwijnt dat uiterlijk een beetje naar de achtergrond..
denk ik
Oud 29-01-2004, 15:37
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2004 @ 12:13:
Dat clichématige gewauwel van sommige mensen komt me echt de strot uit. Ik vraag me af of ze dat ook echt menen, m.a.w. beweren dat ze wel verliefd kunnen worden op een honderdveertig kilo wegende, walgelijk misvormde, onder de pusbulten zittende kasplant aan de hartlongmachine, die wel ongelooflijk lief is.
aai aai

maar hij heeft gelijk, je moet je er toch 'n beetje tot aangetrokken voelen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:52
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 29-01-2004 @ 00:44:
Maar ik voel me zo schuldig op 1 of andere manier omdat ik haar niet accepteer vanwege haar uiterlijk..
Je accepteert haar toch wel gewoon? Je vindt haar aardig, gaat gewoon met haar om.. dat heeft toch ook te maken met acceptatie..

En je weet nooit zeker of je wèl verliefd op haar zou worden als ze slank was, je dènkt het alleen maar..
Je hebt haar al gezegd dat je niet op haar valt.. Nou ja, what else kan je doen?
Je kunt moeilijk gaan doen alsof je haar wèl leuk vindt, alleen omdat je je schuldig voelt..
Ik denk dat je haar beter niet zou kunnen zeggen dat je niet op haar valt omdat ze te dik is.. Ik denk dat ik me heel erg gekwetst zou voelen als iemand dat tegen me zou zeggen

haha eigenlijk zou ik moeten zeggen dat je inderdaad een hufter bent, want zelf ben ik ook niet bepaald slank..
Oud 29-01-2004, 15:54
Verwijderd
Als je niet op haar valt qua uiterlijk, ja, dan val je niet op haar qua uiterlijk. En ik kan me best voorstellen dat uiterlijk meetelt in het verliefd worden van iemand. Als mijn vriend een gruwelijke trol was geweest... tja, dan kon hij nog zo lief zijn... (niet per se een gruwelijke trol hoor, gewoon een uiterlijk hebben waar ik me totaal niet tot voel aangetrokken is al genoeg... hoewel gruwelijke trol daar wel weer bijhoort...) Uiterlijk telt zeker wel mee.
Maar idd, zegt het haar maar niet, dat is gemeen. Zeg maar wat juno zegt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:13
Verwijderd
nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 17:04
Fa Sai
Fa Sai is offline
Tsja, helaas ben je niet de enige die zo is. Hufterig vind ik niet echt op zijn plaats, maar oppervlakkig zeker wel!
Waarom zou je iemand geen kans geven omdat hij/zij niet aan een schoonheidsideaal voldoet maar waarmee het verder wel heel erg klikt?
Alsof je geen goede relatie kunt hebben zonder echt verliefd op iemand te zijn. Verliefdheid gaat zo en zo weg, en wat blijft er dan over? Niets in het geval van dat je iemand vooral op z'n uiterlijk hebt gekozen.
In de beste relaties zijn beide partijen volgens mij zelfs juist NIET verliefd op elkaar. En ik kan het weten. Juist heel aangenaam, niet dat misselijke gevoel van verliefd zijn de hele tijd voelen.

-edit-: verder voel ik trouwens wel een hoop andere positieve gevoelens voor mijn vriend hoor! En die maken alles goed.
En ik vind hem ook niet lelijk trouwens.
Oud 29-01-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Fa Sai schreef op 29-01-2004 @ 18:04:
Tsja, helaas ben je niet de enige die zo is. Hufterig vind ik niet echt op zijn plaats, maar oppervlakkig zeker wel!
Waarom zou je iemand geen kans geven omdat hij/zij niet aan een schoonheidsideaal voldoet maar waarmee het verder wel heel erg klikt?
Alsof je geen goede relatie kunt hebben zonder echt verliefd op iemand te zijn. Verliefdheid gaat zo en zo weg, en wat blijft er dan over? Niets in het geval van dat je iemand vooral op z'n uiterlijk hebt gekozen.
In de beste relaties zijn beide partijen volgens mij zelfs juist NIET verliefd op elkaar. En ik kan het weten. Juist heel aangenaam, niet dat misselijke gevoel van verliefd zijn de hele tijd voelen.

-edit-: verder voel ik trouwens wel een hoop andere positieve gevoelens voor mijn vriend hoor! En die maken alles goed.
En ik vind hem ook niet lelijk trouwens.
Bullshit. Dit zijn nou precies de relaties die na een x aantal jaar overgaan omdat het toch nooit echt liefde was. Relaties zijn niet gebaseerd op verstand. Als je niet verliefd wordt dan kan je wel genoegen nemen met iets maar 100% bevredigend zal het niet worden.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:53
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 29-01-2004 @ 18:04:

de reden dat je iets met iemand hebt is toch juist zeker dat je verliefd bent allebei?
mij lijkt het dat je anders gewoon heel goede vrienden bent..
Reageren

Regels voor berichten