Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 15:47
stralende ster!
stralende ster! is offline
Op school moesten wij een maquette maken van 'het ideale klaslokaal'. Natuurlijk moesten we daar ook een verslag van maken, en dat is klaar. Maar nu de inleiding nog. Is er iemand die mij kan helpen d.v.m. ideeen? Of dat iemand thuis nog een inleiding heeft liggen waar ik iets aan heb?
Ik ben zo slecht in inleidingen schrijven..

Alvast bedankt!

Groetjes..
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 15:50
Verwijderd
Vat gewoon heel kort de conclusie samen en zeg dat in het verslag te lezen hoe op die conclusie gekomen is. Wens mensen vervolgens veel plezier met lezen.

Klaar
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-01-2004 @ 16:50:
Vat gewoon heel kort de conclusie samen en zeg dat in het verslag te lezen hoe op die conclusie gekomen is. Wens mensen vervolgens veel plezier met lezen.

Klaar
de conclusie al in de inleiding verwerken?

ik zou zoiets doen als:

De rijtjes staan al klaar, iedereen komt de klas binnen en gaat zitten. De tafeltjes van elkaar gescheiden, want de toets gaan beginnen. De eerste leerlingen rennen snel naar de achterste tafeltjes toe. Gelukkig, het is weer de oude vertrouwde toetsopstelling, zodat je aan het achterste tafeltje zit, genoeg mensen voor je hebt zitten om je achter te verschuilen wanneer je afkijkt. De docent is er uiteraard wat minder blij mee.
Maar hoe moet de opstelling dan? Wat is de juiste opstelling voor een klas? Gescheiden van elkaar, zodat men niet teveel met elkaar praat, of juist in groepjes, zodat men goed samen kan werken? Maar hoeveel personen moeten er dan in zo'n groepje? twee? vier? zes? of misschien wel acht?
Er komt nog heel wat kijken bij de indeling van een klaslokaal.
Alle factoren die belangrijk zijn binnen het onderwijs komen aan bod en moeten zorgvuldig worden afgewegen: wat is er nou het belangrijkste?
Kortom: wat is de beste indeling van een klaslokaal?

En eventueel als je geen voorwoord hebt:
Wij hebben gekozen voor de volgende hoofdvraag: blablala?

Deel vraag 1 is: blablala.
Het antwoord hierop verwerken we in hoofdsutk 1, waarbij we eerst gaan kijken naar .... , daarna naar... en tenslotte naar ....

In hoofdstuk 2 komen we bij deelvraag 2. Deze deelvraag luidt: blablala? Dit is verdeeld in de volgende paragrafen: ....

enz enz.

In de conclusie komen wij terug op de hoofdvraag die we dan kunnen beantwoorden.

Wij wensen u veel plezier met het lezen van ons werkstuk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-01-2004 @ 17:05:
de conclusie al in de inleiding verwerken?

Zo hoort het eigenlijk wel ja. Niet uitgebreid, maar dus heel globaal zonder verdere uitleg, want de uitleg staat verderop. In de eigenlijke conclusie behandel je die conclusie dan dus uitgebreider.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:19
stralende ster!
stralende ster! is offline
Heel erg bedankt voor jullie reactie's ik denk dat ik daar wel iets aan heb. Ik ga in ieder geval mijn best doen!!

Bedankt

Groetjes...
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Verhalen & Gedichten Pesten
zozze
16 19-07-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.