Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 16:45
pudding met vel
pudding met vel is offline
hoi! ik heb een vraagje. ik heb een moedervlek op mijn venusheuvel, best wel ver naar onderen. hij is niet echt klein maar ook niet groot en best wel donker. nu zat ik te twijfelen of ik m weg zal laten halen, maar een vriendin van me zei dat een moedervlek op die plaats juist sexy is.

wat is jullie mening over dat?

groetjes
Oud 13-01-2004, 16:49
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik heb er ook 1, echt precies bij mn vagina zeg maar
vind t wel grappig. denk dat je (toekomstige) partner het ook wel leuk vind, het is echt iets van jou dan.
iets unieks toch?

hoe groot issie?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 16:50
pudding met vel
ongeveer een halve cm doorsnee. hij zit zeg maar iets binnen de buitenste rand van mn schaamhaar
Oud 13-01-2004, 16:51
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb ook een keer een moedervlek daar weg moeten laten halen. Dat was omdat hij misschien gevaarlijk zou zijn.
Ik zou hem alleen weg laten halen als hij veranderd (van kleur/grote ofzo, dan gewoon naar de huisarts gaan, die verwijst je dan wel door naar de dermatoloog) of dat je hem echt heel lelijk vindt. Want wat is er erg aan een vlekje?
- of het sexy is weet ik niet, maar er is niets mis met een gewone moedervlek -
Oud 13-01-2004, 16:53
Gwinnie
Gwinnie is offline
halve cm, zou ik echt laten zitten. het heeft wel wat.
alsie nou echt groot was als in: 3 cm ofzo, maar dit is best lief denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:24
Verwijderd
best misschien laten weghalen hoor ... heeft niks met uiterlijk te maken maar op die plaats is er een relatief grote kans dat hij ooit kwaadaardig wordt en dat kan je beter voorkomen dan genezen ...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:50
Dolores
Dolores is offline
Er vanuit gaande dat ie niet kwaadaardig is zou ik hem gewoon laten zitten hoor.. k bedoel, het is iets van jezelf, iets bijzonders. Uniek
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:05
Gwinnie
Gwinnie is offline
iedereen zegt wel: misschien issie kwaadaardig, laat maar weghalen.

dan kun je al je moedervlekken wel weg laten halen?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:41
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 13-01-2004 @ 23:05:
iedereen zegt wel: misschien issie kwaadaardig, laat maar weghalen.

dan kun je al je moedervlekken wel weg laten halen?
Ja, dan wel.. Maar als er iets vreemds mee is (van kleur/grote/vorm veranderen of een zwart stipje erin) dan moet je er mee naar de huisarts/dermatoloog. En dan beslist die wel of het noodzakelijk is de moedervlek weg te halen.
En in 99% van de gevallen hoeft dat denk ik niet.
Oud 14-01-2004, 11:19
Verwijderd
Als de moedervlek vlak bij je vagina zit is de kans dat-ie kwaadaardig wordt juist klein... want moedervlekken die kwaadaardig worden doen dat meestal onder onvloed van UV-straling, maar als daar altijd kleren of een bikinibroekje overheen zitten kan er ook geen UV-straling komen.

Het lijkt me geen lelijk moedervlekje zoals je 't beschrijft, dus ik zou 'm gewoon laten zitten
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-01-2004 @ 12:19:
Als de moedervlek vlak bij je vagina zit is de kans dat-ie kwaadaardig wordt juist klein... want moedervlekken die kwaadaardig worden doen dat meestal onder onvloed van UV-straling, maar als daar altijd kleren of een bikinibroekje overheen zitten kan er ook geen UV-straling komen.

Het lijkt me geen lelijk moedervlekje zoals je 't beschrijft, dus ik zou 'm gewoon laten zitten
wel nee, om een of andere gekke reden is de kans net groter. met wat het te zien heeft weten we nog niet ... je zou denken idd met UV en zo dat het kleiner is en toch ...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:33
miekevis
miekevis is offline
Hej ,

waarom het wegdoen ? je hebt er toch geen last van ? je zal eerder last hebben van het wegdoen ? ik heb al veel gehoord ( ze doen het meestal met laser ) dat je moedervlek dan wel weg is maar dat je dan een brandvlek hebt

Ik heb een moedervlek op mijn kaak, dat is iets erger dan op je vagina waar niemand het ziet . En nog doe ik het niet weg , want dit is iets van jou wat niemand anders heeft.

dus wees er trots op en wie weet vind je vriend het wel sexy en anders ja dan moet hij er maar mee leren leven en ook als hij er een probleem van zou maken weet je al genoeg ...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:51
Maarten
Maarten is offline
Ik heb twee moedervlekken laten weghalen omdat ze soms gingen ontsteken en uit eentje groeide enge haren en die bloedde soms.

Eentje zat precies op mijn kaaklijn en raakte geirriteerd bij het scheren en die andere zat precies op mijn wenkbrauwen (noh wat was ik een vette gangsta met dat streepje toen ie net weg was)

Moedervlekken zou ik weghalen als je er last van hebt, ze kunnen kwaadaardig zijn (ze checken moedervlekken ook altijd op de aanwezigheid van kwaadaardige gezwellen afaik).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:40
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 14-01-2004 @ 22:51:
Moedervlekken zou ik weghalen als je er last van hebt, ze kunnen kwaadaardig zijn (ze checken moedervlekken ook altijd op de aanwezigheid van kwaadaardige gezwellen afaik).
Alleen als jij dat wil hoor. Wat denk je wel niet wat dat kost om die cellen weer helemaal te gaan onderzoeken.

@ TS: Laat die moedervlek gewoon zitten joh! Is juist harstikke mooi zo'n moedervlek. Ik vindt het juist wel een coole plek ook
En als ie ook niet een gekke vorm heeft dan is er niks mis mee.
Maar ja, wel gewoon een beetje die moedervlek in de gaten houden. Alleen dat moet je sowieso met al je moedervlekken doen.

Het weghalen hoeft trouwens helemaal geen pijn te doen. Mijn moeder is dermatoloog en huidtherapuit. Zij gebruikt een naaldje waar een hoge stroom door gaat lopen om de moedervlek weg te branden. Ik heb bij mij zelf nu een aantal moedervlekken weg laten halen en je voelt er bijna niks van. Je voelt eigenlijk alleen dat er iemand een naald over je moedervlek zit te bewegen.
Met 5 tot 10 seconden is die moedervlek weg gebrand. JE houdt dan een zwarte blaar over die dan na 2 weken ervanzelf afvalt. Dan zie je daar een beetje een lichte plek zoals je dat ook hebt van je badkleding na het zonnen. Dat moet gewoon weer een beetje bij kleuren.
Oud 15-01-2004, 11:48
Qamra
Qamra is offline
Ik zou hem ook laten zitten hoor. Soort schoonheidsvlekje, maar dan op een andere plek. Scheelt je weer een stiekeme tattoo om je vriend te verrassen

Gewoon goed opletten of er niets mee gebeurd. Vertroetel hem
Oud 15-01-2004, 17:29
pudding met vel
hey! bedankt voor jullie reacties, ik ben overtuigd. ik laat m gewoon zitten zolang ie maar niet raar gaat doen. ik denk oo niet echt dat mijn vriend er problemen mee zal hebben als ie m ziet hoor ik wilde gewoon weten of het echt lelijk was of niet

maar daar ben ik nu dus uit. bedankt he!
Oud 19-01-2004, 01:03
phensicske
phensicske is offline
Ik heb ook een moedervlek(je) op mijn vagina, maar ik zit er niet mee.

Waar ik me dan wel zorgen over maak is de ene moedervlek onderaan op mijn borst. Het grappige is dat ik op beide borsten een moedervlekje heb, en dan nog ongeveer op dezelfde plaats.
Op mijn ene borst is het een gewoon vlekje, maar op mijn andere is hij iets groter en hij kleurt wat lichter met een donkerder randje.
Ik denk dat ik toch best eens naar de dermatoloog zou gaan, want het is toch een gevaarlijke plaats..of niet??
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten