Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 22:52
Verwijderd
wie o wie kan me helpen

ik voel me meestal vrij goed in gezelschap van andere mensen, maar zodra ik een tijdje alleen ben, en geen contact heb met mensen, wordt ik vaak overmand door gevoelens van eenzaamheid en onzekerheid. ik weet echt niet wat ik daar aan kan doen, maar ik weet elke keer weer dat het gaat gebeuren. ik snap heus wel dat je niet de hele tijd met mensen om kan gaan, maar ik voel me vrij snel niet belangrijk ofzo en dat voelt heel slecht

help!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2004, 23:10
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Wat maakt het dat je, je dan onbelangrijk voelt?(als je niet in het gezelschap bent van mensen).

Wat doe je zoal als je alleen (thuis) bent?; activiteiten etc?
Oud 10-01-2004, 23:10
sui
sui is offline
mss kun je gewoon niet zo goed omgaan met stiltes, omdat je dan met jezelf wordt geconfronteerd of zo. maak dat er afleiding is als je geen zin hebt in nadenken over jezelf : steek bvb de radio of tv aan en ga daar helemaal in op,...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 01:06
moenbase
moenbase is offline
ik geloof er niets van dat je msn-lijst leeg is
Oud 11-01-2004, 08:17
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Misschien heb je gewoon iets nodig, wat je kan doen en waardoor je je niet zo eenzaam voelt. Iets dat je leuk vindt, een sport ofzo. Waar je gewoon lekker vaak mee bezig kan zijn, zodat je aandacht van melodramatische zaken wordt afgehouden. Soms komen deze gedachten gewoon voor omdat je teveel tijd eraan besteed.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Tsja, moeilijk voor ons om te zeggen hoe dat komt. Met hoeveel personen woon je thuis?

Ben je soms over het algemeen ook ontevreden met jezelf?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:27
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
moenbase schreef op 11-01-2004 @ 02:06:
ik geloof er niets van dat je msn-lijst leeg is
Dat zegt hij toch ook niet
Oud 11-01-2004, 10:41
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 11-01-2004 @ 11:27:
Dat zegt hij toch ook niet
Ik denk dat moenbase bedoelt dat hij moet gaan MSNen ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:01
metallica
metallica is offline
Ik ken het ook wel, maar ik heb vaak dat ik toneel speel in de buurt van anderen, doe alsof alles goed gaat. Als ik dan weer alleen ben valt alles weer bovenop me. Maar hier zul je niet veel aan hebben...
Oud 13-01-2004, 09:35
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ja! dat heb ik nou ook. Precies tzelfde. Als ik ergens met anderen ben isset altijd gezellig, en kan t echt met iedereen goed vinden, maar zodra ik dan alleen thuis ben, wordt ik daar helemaal onzeker van, bijv in de vakantie spreek ik vaak wat af met mensen, maar nu, na de vakantie, heeft iedereen het druk enzo...en dan krijg ik meteen t gevoel dak helemaal geen vrienden heb, wat dus niet waar is...
Oud 13-01-2004, 09:42
artless
artless is offline
Citaat:
metallica schreef op 12-01-2004 @ 21:01:
Ik ken het ook wel, maar ik heb vaak dat ik toneel speel in de buurt van anderen, doe alsof alles goed gaat. Als ik dan weer alleen ben valt alles weer bovenop me.
Heb ik ook. In de familie wordt zelfs geloofd dat ik 'de sterke, de positieve' ben. Ze moesten eens weten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:50
Juliah
Juliah is offline
'k denk dat veel mensen het zullen herkennen (zie je ook in deze topic)... Echt goede ideeën of oplossingen heb ik ook niet...misschien helpt het om leuke momenten te bewaren, door ze op te schrijven of door foto's te maken ofzo. En idd zorgen dat je ook thuis in je eentje leuke dingen hebt om te doen.

Of je idd afvragen of je bij anderen 'toneel speelt' en dat als je alleen bent je 'ware' zelf naar boven komt. Maar ik denk dat dat niet zo hoeft te zijn.
Oud 13-01-2004, 18:41
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik denk dat het erg belangrijk is dat je jezelf waardeert
je hoeft er niet omhooggevallen door te worden, maar je eigewn gezelschap waarderen kan denk ik erg goed helpen

je hebt toch geen anderen nodig?
ok het is harstikke gezellig om wat met je vrienden te doen en gezellig te kletsen op msn of zo, maar het is nodig om zo nu en dan alleen te zijn om een nadrukkelijke eidgen mening over dingen vormen, gewoon ff tot jezelf komen

maar het probleem met jou...
om maar heel gefrustreerd met bezegheidstherape te beginnen a;s je alleen bent is denk ik erg oppervlakkig ged8, je loopt dan weg
ik denk dat het je zou kunnen helpen om bij jezelf te raden te gaan waar het vandaan komt, ben je bang om alleen te zijn om dat je damn over dingen gaat nadenken en dekt dat je alleerlei meningen gaat vormen doie niet goed bij je omgeving zulleen vallen omdat je er helemaal zelf (allee) bent opgekomen bv????

dat lijkt mij een vrij logische (mede) oorzaak

het lijkt mij goed voor je als jeje realiseerd dat het goed is om zelfstandig meningen en ideeen te creeen om dat die jou zo uniek maken en duz erg goed zijn
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:12
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Misschien dat je jezelf gewoon niet zo erg mag.. dan willen van die creatieve dingen, zoals tekenen, schrijven, schilderen, etc wel helpen om... tsja. Het beter te kunnen vinden met jezelf. En dan is die eenzaamheid ook meteen weg.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:14
Dolores
Dolores is offline
Ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die dit ook hebben, maar dan misschien niet in zo'n sterke vorm. Ik heb ook wel es dat nadat ik het met vrienden heel gezellig heb gehad ik me als ik thuis kom ineens heel alleen en ellendig voel.. bij mij helpt afleiding heel erg, dan ga ik gedichten schrijven oid. (gewoon een hobby dus, het helpt mij om gevoels te uiten, maar k zou net zo goed kunnen gaan badmintonnen.. een andere hobby van mij, maar dat is lastiger om zomaar eventjes te gaan doen)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:04
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Sommige mensen zijn nou eenmaal gezelschapsmensen, terwijl anderen meer op zichzelf gericht zijn.
Als je je in je eentje niet prettig voelt, moet je gewoon proberen afleiding te zoeken. Hierdoor pak je het gevolg (dat je je ongelukkig voelt alleen) aan, maar beter is natuurlijk de oorzaak weg te halen.
Ga eens bij jezelf na waarom je je zo rot voelt als je in je eentje bent. Ben je bang om geconfronteerd te worden met gevoelens? Of is het alleen maar dat je, wanneer je alleen bent, het gevoel hebt dat anderen zich zonder jou vermaken, dus dat ze jou daar als het ware niet bij nodig hebben?
Ik ben persoonlijk van mening dat iedereen op z'n tijd in z'n eentje moet zijn om rust te krijgen en om goed over zichzelf en anderen na te denken. Je hebt echt zelfreflectie nodig om je te kunnen ontwikkelen. Wanneer je alleen bent, denk dan eens aan alle leuke dingen die je ooit gedaan hebt en hoe je je toen voelde. Zorg dat er positieve herinneringen in je hoofd zitten waar je over na kan denken.
Oud 14-01-2004, 11:15
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 11-01-2004 @ 11:41:
Ik denk dat moenbase bedoelt dat hij moet gaan MSNen ofzo
hij geeft zelf al een oplossing voor z'n probleem toch.

1) ik voel me meestal vrij goed in gezelschap van andere mensen,

2) maar zodra ik een tijdje alleen ben, en geen contact heb met mensen, wordt ik vaak overmand door gevoelens van eenzaamheid en onzekerheid.

3) ik weet echt niet wat ik daar aan kan doen

punt 3 dat veroorzaakt wordt door punt 2 wordt beantwoord met punt 1.
en aangezien z'n msn-lijst vast niet leeg is, heeft hij dus de mogelijkheid om met mensen om te kunnen gaan/praten.
Oud 14-01-2004, 18:53
metallica
metallica is offline
Citaat:
artless schreef op 13-01-2004 @ 10:42:
Heb ik ook. In de familie wordt zelfs geloofd dat ik 'de sterke, de positieve' ben. Ze moesten eens weten.
Dat heb ik nou ook. Ik kreeg eerst van een leraar te horen dat ik zo'n positieve meid was en dat hij altijd vrolijk word zodra ik binnenkom. Maar het vervelende van altijd toneel spelen is dat mensen je of niet geloven als je zegt dat je je rot voelt of dat ze het contact verbreken, omdat je toch niet was zoals ze dachten dat je was. Maarja
Reageren

Regels voor berichten