Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:36:
Het is gewoon hun prestatie drang, ze willen iets "groots" bereiken, en denken daarbij niet aan de belangen van de burger
Doet me ook weer denken aan onze locale wethouder Smink
|
Of de leefbaar nederland in Rotterdam is ook zo'n bananenclubje
enkele reacties van Dagblad van het noorden
Hieronder enkele reacties van lezers van het DvhN:
Henk (14 januari 2004 - 10:23)
Het is prachig om het groene in het blauwe te veranderen en een aantal huizen te bouwen. Maar om nu te stellen dat dit veel geld gaat opleveren lijkt mij onjuist. Werken levert vooral geld op, 1400 consumenten waavan een groot gedeelte anders ook wel in de regio was gaan wonen niet. Jammer dat de overheden mijn belastinggeld hieraan besteden.
m.zweep (14 januari 2004 - 11:30)
en weer een project voor de man met de goed gevulde portemonee en heel mischien mag het klootjesvolk komen pootjebaden.
Haije (14 januari 2004 - 12:18)
Het is te hopen dat de bedenkers van de Blauwe Stad niet verdrinken in dat gigantische water. Want dan kost dat ons (Groningers) erg veel auro's.
J.D. (14 januari 2004 - 17:12)
Ik wil de directie van de blauwe stad feliciteren met het vernielen en omzeep helpen van een mooi stuk van de provincie Groningen, en waarom. Ter ere en glorie van zichzelf. Wederom zal dit een project worden, waarbij de geraamde kosten vele malen hoger zullen zijn dan nu bekend, en onder het motto van: Villa's voor de rijken, schulden voor het gewone volk, laten we het gebied onder water lopen!!!!!
stoffer (14 januari 2004 - 20:54)
De miljoenen europese subsidie die nu in de Blauwe Stad zijn gestoken waren oorspronkelijk bedoeld voor verbetering van de leefbaarheid van het platteland (dorpshuizen, busverbindingen, dokterspraktijken, scholen etc). Het is niet ondekbeeldig dat de subsidie door de europese commisie wordt teruggevorderd. Wie zal dat betalen?
Henk Schiffmacher (15 januari 2004 - 10:21)
Belachelijk plan! Land wat we hebben ingepolderd opnieuw onder water zetten? Op elke plaats in de wereld zouden ze hun wenkbrauwen fronsen wanneer ze dat zouden horen. En wat moeten die 'welgestelden' dan voor economische bijdrage aan de regio leveren???? Het zal grotendeels gaan om mensen die uitgewerkt zijn en het laatste deel van hun leven in een rustige omgeving willen slijten. Op het doen van boodschappen (toch leuk voor de plaatselijke kruidenier) en andere normale uitgaven na, zal hun komst echt niet bijdragen aan de economische impuls waar men op hoopt!
Henk (15 januari 2004 - 10:37)
Een bos en een meer zijn natuurlijk leuk om te zien en om in te wonen. Maar waarom daar miljoenen overheidsgeld moet worden ingestoken is mij een raadsel. Het kan toch niet zo zijn dat de hoop dat welgestelden (gepensioneerden?) die hier komen vegeteren de economie een extra impuls geven. Tenminste met 200 miljoen euro geinvesteerd in bedrijvigheid en vernieuwing en verbetering kun je veel meer energie in een samenleving stoppen. Vergelijk het nou eens met een nieuwbouwwijk in een middelsgrote plaats. Daarvan juicht toch ook niet iedereen dat de economie nu veel sterker zal worden.
Theo van der Laan (15 januari 2004 - 11:30)
Wie gaat er in dat gebied wonen? Men gokt op meerdere malen modaal inkomens gezinnen. Die hebben toch opties?: Drente, 't Gooi? etc. etc.