Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik kwam tijdens de vragen bij nog een probleem. de vraag is namelijk deze:
a. Leg met behulp van Binas tabel 12 ( Gegevens van gassen en dampen) uit waarom chloor wel maar koolstofmono-oxide niet geschikt is als gifgas. b. leg uit dat het gebruik van chloor bij veranderende weersomstandigheden voor beide vechtende partijen riskant is.
||
Citaat:
heb ff geen binas bij de hand, maar het meest logisch lijkt me het verschil in dichtheid. CO heeft een kleinere dichtheid dan "normale lucht" en zal dus opstijgen, met als gevolg dat je er hoogstens overvliegende vogels mee kan vergiftigen. CL2 heeft een grotere dichtheid dan lucht. dit blijft als het ware als een deken op de aardbodem liggen. zo kunnen mensen op de grond dit dus inademen, met als gevolg dat ze dood gaan [maar dit moet je nog maar even nakijken met jouw eigen binas] B. kijk...als de wind in de richting van de vijand staat, dan verplaatst de chloor wolk[die jij loslaat] zich in de richting van de vijand. maar het is natuurlijk wel behoorlijk balen als de wind plotseling 180 graden omdraait, want dan kom je in je eigen chloorgas te zitten. en das ook niet de bedoeling natuurlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|