Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 17:03
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Ey worden jullie nie gek van al die klote talen die we moeten leren alleen maar omdat we in nederland wonen en ons zo graag aan passen aan die fransen , duitsers of engelse omdat hun onze taal nie willen spreken (en die fucking fransen zijn zo gierig voor hun eigen taal dat ze niet eens engels willen spreken tegen je) waarom talen leren waarom niet alleen engels ofzo waar slaat et op? als je talen wil leren okey dan doe je dat als extra bijvak maar waarom die verplichtheid om 3 talen te leren (temiste op 4vwo) et slaat nerges op ik moet frans bikkele engels en duits en die bitches leren niet eens nederlands en dan moet ik als ik in duitsland ben lekker duits gaan lullen en als ze hier komen moet ik ook duits lullen ey rot op met hun hoor wie is et hier mee eens? (sorry voor et grof taalgebruik maar ik ben kapot chagarijnig word gek van die talen die ik voor bullshit leer want ik ga et uiteindelijk toch nooit gebruiken hoogstens engels..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 17:06
misshobbit
misshobbit is offline
opzich talen leren vind ik leuk, zoals engels, dat is gewoon belangrijk.
maar inderdaad de reden waarom we duits en frans moeten leren, alleen omdat die domme toeristen te lomp zijn om hun best te doen om nederlands of engels te praten. en net die duitsers en fransen zijn daarin kampioen...
Oud 12-01-2004, 17:07
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
dankje wel miss hobbit eindelijk iemant die ook gewoon zegt van et is gewoon bullshit dat wij et moeten leren
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 18:27
Liss
Liss is offline
Vind het ook raar dat het verplicht is, vind dat je talen gewoon moet kunnen kiezen, net als derest van de vakken en ze niet verplicht moeten zijn.
Het is wel goed dat ze het iedereen willen leren en mooi als je het kan maar als je dan niet goed bent in talen kan je ze niet laten vallen en dan heb je gelijk al 3 onvoldoendes..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:50
Lorelei
Lorelei is offline
Nee hoor. Ik word er niet gek van. Of eigenlijk: ik werd er niet gek van toen het nog moest. Ik vind talen leuk en hoe meer talen je spreekt, hoe makkerlijker het wordt om een nieuwe te leren. Maar goed, dat is alleen maar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:36
Verwijderd
Bij mensen als jij moeten ze idd die extra talen maar afschaffen en meer tijd besteden aan Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 14:36:
Bij mensen als jij moeten ze idd die extra talen maar afschaffen en meer tijd besteden aan Nederlands.
idd. als ik deze topic lees is het geen overbodige luxe om wat meer aandacht te besteden aan Nederlands.
Oud 13-01-2004, 14:01
Verwijderd
Ik vind het niet erg om zoveel talen te hebben, maar ik ben er ook niet slecht in. Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is voor mensen die er minder goed in zijn dat het nu allemaal verplicht is.
Het lijkt inderdaad ook raar dat wij maar al die talen en de 'buitenlanders' dat andersom niet doen. Maar Nederlands is bepaald geen wereldtaal, terwijl Duits, maar vooral Frans en Engels toch op veel meer plaatsen in de wereld gesproken worden. Ik vind het dus eigenlijk wel logisch
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:29
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 14:36:
als dit voor mij geldt dan kan et wel kloppen ten eerste omdat we inderdaat slecht nederlands krijgen en ten 2e omdat ik gewoon te lui ben om goed te type
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:40
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik hoop er later mijn beroep van te maken dus ben ik blij dat talen bestaan! Maar ik ben ook blij dat er mensen zijn die niet graag vertalen zoniet zou mijn werk totaal overbodig zijn (aangezien iedereen dan alles al snapt)
Oud 13-01-2004, 19:47
ironflower
ironflower is offline
Ik kan me er zelf soms best aan ´ergeren´ als je in het buitenland bent, bijvoorbeeld Frankrijk of Italie, en de mensen daar gewoon nauwelijks een woord engels spreken.
Ik vind het leuk en fijn dat ik me in meerdere talen duidelijk kan maken. En het klinkt mss stom, maar engels hoort tegenwoordig zowat bij je algemene ontwikkeling en je kan haast niet zonder.
Bij frans en duits is dat idd niet zo, dat wordt veel minder gesproken. Maar ook dat vond ik leuk om te hebben.
En heb zelf ook nog een latijn. (grieks gehad) dat wordt dan wel niet meer gesproken, maar ook daar heb ik voor me gevoel wel wat aan.
Oud 13-01-2004, 20:19
Verwijderd
Voor jou is het inderdaad wel jammer omdat je niet eens Nederlands kan. Arme jij, je zal nooit goed een taal spreken. *troost*

Op de middelbare school leer je talen om te leren leren, niet zo zeer om een taal te leren. (Wel een beetje, maar meer om te leren leren.) En tja, zeuren is altijd makkelijk.

(Overigens spreken veen duitse toeristen wél nederlands wanneer ze in Nederland zijn, hebben álle franse jongeren (en duitse ook) nu verplicht engels op school (en kan je later dus ook engels met ze praten).)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:29
Noddy
Noddy is offline
ik vind wel dat iedereen een beetje engels moet kunnen, het is tenslotte wel een wereldtaal, maar al die andere talen leren is echt kut, tenzij je er zelf voor kiest.
Oud 13-01-2004, 21:18
misshobbit
misshobbit is offline
engels en spaans, de belangrijkste talen van de wereld. als ze dat nou op alle scholen verplicht stellen, heb je nooit problemen in het buitenland
Oud 14-01-2004, 19:34
Dr.Anti-Pax
Dr.Anti-Pax is offline
mister frodo

het is wel goed voor jou als je wat méér talen zou krijgen.
iemand die zijn eigen taal niet eens goed spreekt

ten eerst is 3e persoon meervoud als onderwerp gewoon zij en niet hun

en je schrijft niemand niet met een 't'
Oud 14-01-2004, 21:11
misshobbit
misshobbit is offline
hehehe
Oud 15-01-2004, 16:56
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
aaaah alleen maar kritiek is goedd I dont care
talen zijn niet me sterkste kant ma ya ik kan nederlands spreken en goed scoren voor nederlandse teksten en ook voor andere talen scoor ik goed bij teksten en luister toetsen maar et (ja fout moet het zijn) gaat mij meer om die woordjes leren enz et is gewoon irritant en kijk engels okeeyy dat zei ik aan begin ook wel.. maar niemand () die me kan uitleggen waarom ik duits moet kunnen spreken en frans.. en de duitsers die nederlands spreken die wonen zeker op de grens bij nederland maar ik weet bijna 100% zeker dat iemant uit midden duitsland geen nederlands spreekt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:58
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Citaat:
Dr.Anti-Pax schreef op 14-01-2004 @ 20:34:
mister frodo

het is wel goed voor jou als je wat méér talen zou krijgen.
iemand die zijn eigen taal niet eens goed spreekt

ten eerst is 3e persoon meervoud als onderwerp gewoon zij en niet hun

en je schrijft niemand niet met een 't'
ohjah en Dr. Anti Pax als je zo proffie wil spelen met nederlands moet de zin dan nie met een hoofdletter beginnen... en een punt achter et einde van een zin .. en namen schrijf je toch met een hoofdletter--> Frodo ??
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Mister Frodo schreef op 15-01-2004 @ 17:56:
aaaah alleen maar kritiek is goedd I dont care
talen zijn niet me sterkste kant ma ya ik kan nederlands spreken en goed scoren voor nederlandse teksten en ook voor andere talen scoor ik goed bij teksten en luister toetsen maar et (ja fout moet het zijn) gaat mij meer om die woordjes leren enz et is gewoon irritant en kijk engels okeeyy dat zei ik aan begin ook wel.. maar niemand () die me kan uitleggen waarom ik duits moet kunnen spreken en frans.. en de duitsers die nederlands spreken die wonen zeker op de grens bij nederland maar ik weet bijna 100% zeker dat iemant uit midden duitsland geen nederlands spreekt
Midden-duitsers spreken juist uitzonderlijk goed nederlands!

En waarom jij duits moet kunnen spreken, en frans? Zodat jij later werk kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:01
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-01-2004 @ 19:04:
Midden-duitsers spreken juist uitzonderlijk goed nederlands!

En waarom jij duits moet kunnen spreken, en frans? Zodat jij later werk kan vinden.
whuahahahha en dan moet ik duits kunnen en frans whuahhaha.. lolsz!!! dat meen je nie damnsz er zijn genoeg dingen waar je geen frans voor nodig hebt hoogstens duitss maar frans?!?! nooit..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:02
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
tantoe domme chicky...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:58
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel mensen zijn, die op het 'talenforum' komen en dan gek worden van al die talen, behalve mensen die voor 1 keer komen om een brief te laten controleren o.i.d. ...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 20:02
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 17-01-2004 @ 20:58:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel mensen zijn, die op het 'talenforum' komen en dan gek worden van al die talen, behalve mensen die voor 1 keer komen om een brief te laten controleren o.i.d. ...
Ja oki daar heb je gelijk in ik wil gewoon die ka woordjes nie leren
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Mister Frodo schreef op 15-01-2004 @ 20:01:
whuahahahha en dan moet ik duits kunnen en frans whuahhaha.. lolsz!!! dat meen je nie damnsz er zijn genoeg dingen waar je geen frans voor nodig hebt hoogstens duitss maar frans?!?! nooit..
Als er geen mensen in ons land zouden zijn die Frans zouden kunnen spreken, zouden we nauwelijks handelen met Frankrijk...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:52
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-01-2004 @ 12:11:
Als er geen mensen in ons land zouden zijn die Frans zouden kunnen spreken, zouden we nauwelijks handelen met Frankrijk...
dan spreken we toch engels.. of mensen die zo graag frans willen spreken spreken dan maar met hun om te handelen voor het hele land?? ik bedoel maar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 16:09
Sjoerd
Sjoerd is offline
Frans moet afgeschafd!! voor de zomernog!, andersheb ik alsnog frans!
Blech! ik Háát Frans!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:40
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 18-01-2004 @ 17:09:
Frans moet afgeschafd!! voor de zomernog!, andersheb ik alsnog frans!
Blech! ik Háát Frans!
Frans is leuk hoor .

En hoe weet je dat eigenlijk, als ik het goed begrijp zit je in groep 8?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:18
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 18-01-2004 @ 19:40:
Frans is leuk hoor .

En hoe weet je dat eigenlijk, als ik het goed begrijp zit je in groep 8?
Inderdaad, Frans is een heerlijke taal !

(Engels trouwens ook!)
Oud 18-01-2004, 19:38
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 18-01-2004 @ 20:18:
Inderdaad, Frans is een heerlijke taal !

(Engels trouwens ook!)
Engels vind ik zelf wat minder leuk , maar er valt mee te leven...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:24
:P
:P is offline
Talen leren is goed voor je persoonlijke ontwikkeling, voor je arbeidsperspectief, voor je sociale vaardigheden, je referentiekader, etc...
Oud 19-01-2004, 18:42
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
schreef op 19-01-2004 @ 16:24:
Talen leren is goed voor je persoonlijke ontwikkeling, voor je arbeidsperspectief, voor je sociale vaardigheden, je referentiekader, etc...
Wauw zo te horen ben ik goed bezig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:50
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 19-01-2004 @ 19:42:
Wauw zo te horen ben ik goed bezig
Ja, zo te zien ga ik ook de goede kant op!
Reageren

Regels voor berichten