Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het niet erg om zoveel talen te hebben, maar ik ben er ook niet slecht in. Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is voor mensen die er minder goed in zijn dat het nu allemaal verplicht is.
Het lijkt inderdaad ook raar dat wij maar al die talen en de 'buitenlanders' dat andersom niet doen. Maar Nederlands is bepaald geen wereldtaal, terwijl Duits, maar vooral Frans en Engels toch op veel meer plaatsen in de wereld gesproken worden. Ik vind het dus eigenlijk wel logisch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik kan me er zelf soms best aan ´ergeren´ als je in het buitenland bent, bijvoorbeeld Frankrijk of Italie, en de mensen daar gewoon nauwelijks een woord engels spreken.
Ik vind het leuk en fijn dat ik me in meerdere talen duidelijk kan maken. En het klinkt mss stom, maar engels hoort tegenwoordig zowat bij je algemene ontwikkeling en je kan haast niet zonder. Bij frans en duits is dat idd niet zo, dat wordt veel minder gesproken. Maar ook dat vond ik leuk om te hebben. En heb zelf ook nog een latijn. (grieks gehad) dat wordt dan wel niet meer gesproken, maar ook daar heb ik voor me gevoel wel wat aan.
|
Verwijderd
|
Voor jou is het inderdaad wel jammer omdat je niet eens Nederlands kan. Arme jij, je zal nooit goed een taal spreken. *troost*
Op de middelbare school leer je talen om te leren leren, niet zo zeer om een taal te leren. (Wel een beetje, maar meer om te leren leren.) En tja, zeuren is altijd makkelijk. (Overigens spreken veen duitse toeristen wél nederlands wanneer ze in Nederland zijn, hebben álle franse jongeren (en duitse ook) nu verplicht engels op school (en kan je later dus ook engels met ze praten).) |
![]() |
|
![]() |
mister frodo
het is wel goed voor jou als je wat méér talen zou krijgen. iemand die zijn eigen taal niet eens goed spreekt ten eerst is 3e persoon meervoud als onderwerp gewoon zij en niet hun en je schrijft niemand niet met een 't'
|
aaaah alleen maar kritiek is goedd
![]() talen zijn niet me sterkste kant ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom jij duits moet kunnen spreken, en frans? Zodat jij later werk kan vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (Engels trouwens ook!)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 | |
Liefde & Relatie |
Jullie moeten deze chat lezen!! devilcat | 105 | 03-12-2002 09:56 | |
De Kantine |
Limburg: een appendix? de abt van sion | 261 | 26-09-2002 15:09 | |
ARTistiek |
Hji is lang, maar zeg es wat je ervan vind? Gleipnur | 14 | 19-01-2002 12:10 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
na de examens Witchy Unforgiven | 22 | 25-10-2000 19:06 |