Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 14:21
Marinka
Marinka is offline
mijn vriend en ik maken de laatste tijd veel ruzie om de kleinste dingen (we hebben nu 2 jaar) dus ik vroeg net we maken de laatste tijd veel ruzie Hij: Ja Toen vroeg ik weer waarom maak je het niet uit dan? Hij: hou je nu op met zeuren, nu is mijn vraag ik zeur dan toch niet, ik probeer het alleen bespreekbaar te maken en er een verklaring/oplossing voor te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 14:30
Dynamico
Dynamico is offline
'Waarom maak je het niet uit dan?' is niet de beste reactie die je kon geven op zijn antwoord. Dat klinkt gelijk alsof het jou eigenlijk niets uitmaakt, of dat je sarcasme in de strijd werpt. Dat is natuurlijk niet de basis voor een goedgevoerde discussie.

Het begin was goed, probeer het nog eens een keer, maar dan zonder daar direct conclusies aan te verbinden. Probeer de oorzaken vast te stellen met z'n tweeën en daar vervolgens iets aan te gaan doen.

Jullie willen allebei beterschap, neem ik aan. Probeer situaties waaruit anders ruzies ontstaan rationeel te bekijken en je vriend op een rustige manier van jouw gelijk te overtuigen, of hem desnoods gelijk geven waar hij dat misschien helemaal niet echt heeft. Waarschijnlijk gaat het toch maar om kleinigheden.

Komen jullie er met z'n tweeën niet uit, dan moeten jullie je relatie nog maar eens samen gaan heroverwegen.
Oud 18-01-2004, 14:36
Marinka
Marinka is offline
na een jaar woonden we al ''samen'' omdat ik van mijn ouders moest kiezen tussen hem en mijn ouders, echt spijt heb ik niet watn ik hou van deze jongen, maar soms is het best moeilijk, je kunt er met vrienden over graan praten maar vele wonen nog niet samen of hebben nog nooit een vaste relatie gehad, ik ben blij dat ik hier even mijn hart kan uitluchten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:39
Verwijderd
Met een opmerking als 'Waarom maak je het dan niet uit?' val je hem aan, dat moet je niet doen wanneer je gewoon ergens over wil praten.
'We maken de laatste tijd veel ruzie he?'
'Ja.'
'Waardoor denk je dat dat komt?'

Dat klinkt al beter he
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:39
Dynamico
Dynamico is offline
Heel goed, maar dat verandert natuurlijk niets aan de situatie.
Oud 18-01-2004, 14:46
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Toen vroeg ik weer waarom maak je het niet uit dan?
Niet erg handige opmerking want dan sluit hij zich natuurlijk meteen af. Zoals iemand hierboven al zei, je had beter kunnen vragen hoe je denkt dat het komt.

Ik zou ook niet fijn vinden als je zoiets zegt. Want je kan het totaal verkeerd opvatten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:06
Last Resort
Last Resort is offline
Als je zoiets zegt, zeur je wel ja
Oud 18-01-2004, 15:29
Cinamon
Cinamon is offline
Oei..
Zelfs ík(!) vind "Waarom maak je het niet uit dan?" een kinderachtige statement.
Ruzie hoort erbij, ik bedoel het gebeurt. Misschien zitten jullie beiden in een dipje ofzo? Misschien kan hij momenteel niet zoveel hebben? Praat er even rationeel over, zonder van die reacties te geven zoals:"Waarom maak je het niet uit dan?" ..

Good luck.
Oud 18-01-2004, 15:45
Marinka
Marinka is offline
dan duurt het dipje wel heel erg lang, ik heb gewoon het gevoel dat ik wel wil vechten voor onze relatie behalve hij niet....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Marinka schreef op 18-01-2004 @ 16:45:
dan duurt het dipje wel heel erg lang, ik heb gewoon het gevoel dat ik wel wil vechten voor onze relatie behalve hij niet....
Dan moet je hem dát zeggen, en hem niet vragen waarom hij het niet uitmaakt, dan lijkt het ook meer alsof jíj niet meer wil.

Praat samen duidelijk over dit soort dingen, zonder elkaar meteen aan te vallen of te beschuldigen. Mijn vriend en ik doen het altijd zo; hij vertelt hoe hij er over denkt, helemaal, van begin tot eind. Ik val hem niet in de rede, dan vertel ik hoe ik er over denk. Vervolgens vergelijken we onze verhalen en bespreken we de verschillen rustig. Dat werkt erg goed, zo krijg je alles duidelijk op een rijtje gezet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:50
Marinka
Marinka is offline
maar ik wordt dan erg emotioneel en begin te huilen..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:16
Marinka
Marinka is offline
ik heb net geprobeerd om er over te praten, maar het lukt niet. Misschien wil en doe ik het allemaal wel te snel..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Marinka schreef op 18-01-2004 @ 17:16:
ik heb net geprobeerd om er over te praten, maar het lukt niet. Misschien wil en doe ik het allemaal wel te snel..
Mja, als je niet kan praten, moet je het anders doen. Schrijf op hoe jij er over denkt, maar maak het niet dramatischer dan het is he. Je kan ook gewoon tegen hem aan kruipen op de bank en het vergeten, sommige dingen moet je gewoon aan de kant kunnen zetten en niet telkens omhoog blijven halen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 17:49
Marinka
Marinka is offline
dankje wel andijvie je tip werkt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten