Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 21:22
D@mien
D@mien is offline
Ik heb een Draytek Vigor 2200E, waarin een ingebouwde firewall zit. Je kan per computer poorten open zetten oid, maar ik wil dus gewoon dat die firewall mijn PC gewoon alle poorten laat gebruiken die ik wil, aangezien ik zelf een firewall heb draaien.
Ik weet alleen niet bij welke poort ik moet beginnen (0 of 1), maar belangrijker nog: waar ik moet eindigen...ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel TCP en UDP poorten een computer heeft.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Voor het geval het nodig is: ik draai XP pro.
Oud 20-01-2004, 21:47
Koen
Koen is offline
Citaat:
The Well Known Ports are those from 0 through 1023.

The Registered Ports are those from 1024 through 49151

The Dynamic and/or Private Ports are those from 49152 through 65535
Als je 1 t/m 65535 route heb je ze allemaal. Ik betwijfel echter ten zeerste of je router dat pikt. Mijn router (Zyxel Prestige) doet er iig niet aan. Ik heb wel een optie om alle 'default' ports te routen, volgens mij pakt ie ze dan ook allemaal.

Alles over TCP poorten
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 22:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je wilt De-Military Zone inschakelen op één IP? Mijn advies: niet doen.

Een router is juist zo veilig omdat je achter NAT zit. Dat heeft verder niets met een firewall te maken. De firewall in je router doet vrijwel niets, het is zo veilig omdat computers van buiten niet zomaar je computers achter de router kunnen aanspreken. Alleen als jij het initiatief tot communicatie toont.

Dat voordeel valt te niet als jij specifieke poorten of zelfs alle poorten gaat forwarden. Dat laatste is kortweg dom om te doen. Als sommige applicaties niet werken moet je gewoon individuele poorten openen. Zo gebruikt een webserver port 80 en een FTP server port 21.
Reageren

Regels voor berichten