Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 14:16
gulioz
gulioz is offline
Hey hey,

ik heb de beginsellen van een muisarm, een bobbel onder mijn huid in mijn arm. Kan ik hiermee tennissen? of is dit gevaarlijk. Serieus antwoord graag!

Gulioz
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:41
Miracle
Miracle is offline
Wat bedoel je met muisarm? RSI?
Hoe weet je dat je dat hebt, van de huisarts? Ga het hem/haar vragen, ik denk niet dat wij jou advies kunnen geven hierover.
Oud 19-01-2004, 14:42
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik geloof dat dat nog wel kan want een muisarm is iets anders dan een tennisarm, maar ik zal maar naar een dokter gaan
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:43
ekki
ekki is offline
Citaat:
Wees als je RSI klachten hebt nauwkeurig in de keuze van je "ont"spanning. Voor de tv hangen is géén ontspanning voor je spieren. Tennissen, voetballen en andere sporten die vragen om een voortdurende alertheid en onverwachte actie ook niet. Een flinke wandeling, een saunabad of zwemmen geeft daarentegen wél het juiste tegenwicht. Het gaat erom dat je je spieren gelijkmatig en ontspannen belast. Het moeten is hierbij een stuk minder.
Bron: http://www.kruidenvrouwtje.nl/ziektebeelden/rsi.htm

Lekkere bron, maarja . Ik weet er iig niets over .
Oud 19-01-2004, 17:54
Maarten
Maarten is offline
Als je een muisarm hebt mag je niet met je pols draaibewegingen maken. Dus je mag wel tennisen, maar je moet je pols dan wel recht houden. Je mag geen extra spin geven door je pols te draaien ofzo.
En een muisarm is geen bobbel onder je huid. Ik zou er naar laten kijken.

Het probleen van een muisarm is juist dat je het niet aan iemand kan zien en het vaak als een psychologische ziekte wordt gezien. Je zou het wel kunnen zien als je gaat kijken naar de kokers waar je zenuwen in liggen (carpal tunnel syndrome).

Als ik het goed onthouden heb tenminste
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Volgens mij mag je als je RSI hebt niet dezelfde beweging maken als de beweging die de RSI hebben veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:02
Wave
Wave is offline
Volgens mij mag het niet....ik heb er niet ech tveel last van maar als ik gebadmintond heb (kan je wel een beetje vergelijkenb met tennis.......toch????) heb ik er de rest van de dag en de dag daarna super veel last van......
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Wave schreef op 19-01-2004 @ 21:02:
Volgens mij mag het niet....ik heb er niet ech tveel last van maar als ik gebadmintond heb (kan je wel een beetje vergelijkenb met tennis.......toch????) heb ik er de rest van de dag en de dag daarna super veel last van......
badminton is veel zwaarder voor je pols. Je slaat grotendeels met je pols en niet met je hele arm....
Oud 19-01-2004, 20:07
Wave
Wave is offline
Citaat:
dreen schreef op 19-01-2004 @ 21:04:
badminton is veel zwaarder voor je pols. Je slaat grotendeels met je pols en niet met je hele arm....

ow okeej.........nooit zo opgelet......maar deed wel super pijn
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten