Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2012, 21:28
MuddyMudskipper
MuddyMudskipper is offline
Hoi,
Ik doe nu 5 havo profiel N&T inf + wid maar wil na de havo vwo doen en het liefst versneld
(2 jaar in 1)met hetzelfde profiel. Ik ben bereid de hele zomer van 9 tot 5 of langer iedere dag door te leren. De reden dat ik het versneld wil doen is omdat ik toen ik in de derde zat het jaar vergooid had door veel te veel spijbelen en dat toen over moest doen.

Ik vroeg me ook af of ik dit thuis kan doen en alleen voor SE's naar school ga (dus wel een volwaardig diploma). Ik vind school een grote verspilling van mijn tijd omdat ik een stuk beter thuis leer en me veel beter kan concentreren.

Alvast bedankt voor de reacties!
MuddyMudskipper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2012, 21:31
Silvano08
Silvano08 is offline
Je kunt na de HAVO de VAVO doen voor VWO. Volgens mij kun je daar 2 jaar in 1 jaar doen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 10:12
Verwijderd
Zoiets moet je inderdaad bij een vavo proberen te regelen, maar reken er maar niet op dat je -alleen maar- voor SE's naar school mag.

Wel zijn de VAVO's meestal wat losser met goede studenten, dus als je zorgt dat je goed scoort zal je meer thuis mogen doen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 16:47
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je zou ook alleen de staatsexamens kunnen doen. Dus dat je alles zelf thuis doet. Maar mij lijkt de vavo wat fijner, dan heb je toch wat meer duidelijkheid over de stof.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 21:42
MuddyMudskipper
thx voor respons,
probleem is ik wil niet dat er VAVO op mn diploma staat. Staat zo lelijk en ik wil naar een goede US universiteit (heb paspoort)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 11:20
Verwijderd
? vavo is ook gewoon vwo hoor. Het maakt een universiteit geen reet uit of je dat nou daar of op een of andere 'standaard' middelbare school hebt behaald.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 20:43
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
thx voor respons,
probleem is ik wil niet dat er VAVO op mn diploma staat. Staat zo lelijk en ik wil naar een goede US universiteit (heb paspoort)

Dat boeit echt niemand.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 13:45
Starbucks-
Starbucks- is offline
Ik betwijfel of een reguliere middelbare school jou 2 jaar in 1 laat doen. Dan zouden je enige uitwegen een NHA/NTI/LOI/o.i.d.-studie, of staatsexamens, of een VAVO zijn. Die universiteiten in de V.S. weten volgens mij echt niet wat ''VAVO College'' inhoudt. Je gemiddelde is volgens mij een stuk belangrijker....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 16:03
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik heb even gekeken wat er op mijn vavo diploma staat.
Er staat bovenaan gewoon vwo diploma, en dan in kleine lettertjes: heeft deelgenomen aan E&M met extra vak.. aan de afdeling VAVO van naam school.
Lijkt mij ook sterk dat een Amerikaanse universiteit dan weet wat dat is. En ten tweede, waarom zou het minder zijn? Het lijkt mij juist goed als je 2 jaar in 1 hebt gedaan?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 09:20
MuddyMudskipper
Citaat:
Ik heb even gekeken wat er op mijn vavo diploma staat.
Er staat bovenaan gewoon vwo diploma, en dan in kleine lettertjes: heeft deelgenomen aan E&M met extra vak.. aan de afdeling VAVO van naam school.
Lijkt mij ook sterk dat een Amerikaanse universiteit dan weet wat dat is. En ten tweede, waarom zou het minder zijn? Het lijkt mij juist goed als je 2 jaar in 1 hebt gedaan?
Wat aardig dat je je diploma pakt Dank je wel En bedankt voor de reacties/advies. Zal gaan kijken naar de VAVO's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten