Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 00:05
vedetje
vedetje is offline
Het is weer zover, regelmatig heb ik eens een bui dat ik me wat meer neeslachtig voel (misschien heeft het iets met mijn maandelijkse cyclus te maken?).

Ik voel me wat alleen, verdrietig, ben enorm gevoelig, bij het horen van emocionele muziek zouden er tranen uit mijn ogen lopen... en ik heb er helemaal geen reden voor.

En op zo'n momenten ga ik ook heel erg hard een vriend missen.
Het is nu al een paar maand gedaan met mijn ex, tijdens het verwerkingsproces wou ik niemand maar nu mis ik wel 'iets'...

Wat doe je eraan?
Ik heb geen zin in betekenisloze flirten, een vriendje om me beter te voelen vind ik niet eerlijk en een relatie die van beide kanten puur lust is zie ik niet echt zitten...

Hoe beur je jezelf op?
Oud 03-05-2006, 00:11
Verwijderd
Jezelf duidelijk maken dat je niemand nodig hebt. Het is gemakkelijker als iemand je steunt, maar je kunt jezelf prima gelukkig maken en houden. Af en toe is het trouwens ook helemaal niet erg om dat eens níet te doen en gewoon zielig uit te huilen, al dan niet bij goede vrienden/familie.

Ik zou inderdaad geen loze flirt zoeken als je daar eigenlijk geen zin in hebt - schiet sowieso niet op, want betekenisloze flirts geven je toch niet dat fijne vertrouwde veilige gevoel. Die bieden vermaak, maar geen thuisgevoel.

Gewoon alleen doen, dus, of de mensen opzoeken van wie je houdt... Afleiding zoeken werkt (iig op de korte termijn) meestal ook prima.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 00:19
Verwijderd
Het zou inderdaad met je cyclus te maken kunnen hebben. Misschien is het een idee om dat eens bij te houden zodat je een lijn daarin kan ontdekken?

Maar opzich is het ook logisch dat je na een tijd alleen te zijn geweest weer behoefte hebt aan iemand om je heen. Als je zelf niet iemand bent van de flirts moet je dat ook zeker niet doen. Daar ga je dan hoogstwaarschijnlijk alleen maar spijt van krijgen. Ga jezelf in ieder geval niet stom vinden ofzo, want ik denk dat het best normaal is wat je hier beschrijft en dat er meer mensen zijn die daar 'last' van hebben. Dus wees niet te hard voor jezelf. Ik denk dat ik in jouw geval even extra lief voor mezelf zou zijn, af en toe een cadeautje voor jezelf kopen kan erg lekker zijn en zoek meer je vrienden op of dergelijke. Kortom: ga dingen doen waar je je wel lekker bij voelt.
En als het tijd is voor een nieuwe vlam dan komt dat ook vast wel. Ga in ieder geval geen dingen overhaasten.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 03-05-2006 @ 01:05 :

Hoe beur je jezelf op?
I got life van Nina Simone draaien. Werkt geweldig bij mij.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 10:54
Mandoline
Mandoline is offline
Ik heb dat soort buien ook wel eens en ik heb wel een vriend, ik begrijp dat je dat op dat moment meer mist, maar ik denk niet dat dat de oorzaak ervan is. Maar dat zeg je zelf geloof ik ook niet.

Probeer inderdaad gewoon extra lief voor jezelf te zijn, als je niemand hebt die dat voor je doet, moet je het gewoon vaker zelf doen hoor! Maak je leventje leuk voor jezelf, dan mis je een relatie ook wat minder.

En stel jezelf een beetje open voor wat nieuws, zonder meteen heel hard op zoek te zijn.
Oud 03-05-2006, 12:00
Verwijderd
Join the club.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:16
Multilot
Multilot is offline
Ga leuke dingen doen met je vriendinnen, dat werkt!
Voor sommigen werkt chocolade, winkelen, naar de kapper en dat soort dingen ook, maar dat is natuurlijk maar betrekkelijk. Muziek luisteren! (I will survive of Hero ofzo)

En weten dat je uiteindelijk wel iemand zult vinden
Oud 03-05-2006, 17:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Afleiding zoeken / leuke dingen doen / zoek een leuke hobby waar veel tijd in zit en die je leuk vindt om te beoefenen.

Zoiets.
Reageren

Regels voor berichten