Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 21:07
Apomes
Apomes is offline
Bachelor-Master heeft dit jaar zijn intrede gedaan in België en alhoewel je er veel informatie kunt over vinden kan je er niet veel praktische informatie over vinden, daarom dat ik ze hier stel .

Volgend jaar ga ik Regentaat Burotica-Geschiedenis doen (regentaat is leekracht middelbaar 1ste tot 4de) nu vroeg ik me af hoe ik naar licentiaat kan upgraden (5de-6de middelbaar) na mijn diploma regentaat bachelor want licentiaat is Master.

Moet ik dan 2 jaar bijsturen (1 jaar voor elke vak)?
of hoe zit dat in elkaar?

thanks
Oud 16-01-2004, 07:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik snap er niets van, van wat je post.

Wat is burotica?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:51
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
denk dat dit beter past op s&s....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-01-2004 @ 09:51:
denk dat dit beter past op s&s....
*gooit emmer koud water over lotjesnotje heen*

Wakker worden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:26
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-01-2004 @ 08:27:
Ik snap er niets van, van wat je post.

Wat is burotica?
Burotica: handels-burotica (bevat boekhouden, economie, dactylo, informatie) dus ik ga 5 vakken kunnen geven!
Oud 19-01-2004, 12:28
sublime
sublime is offline
volgens mij moet je dan ind 2 verschillende masters doen. als ik kijk naar hoe het hier geregeld is, de educatieve master (die volgens mij sowieso twee jaar duurt ivm verplichte stage) is gericht op een bepaald vak...

als wat ik zeg ook echt klopt betekend dat dus dat je, als je twee (ik neem aan dat docent burotica wel één opleiding is?) vakken bovenbouw middelbaar les wilt geven, je 2 educatieve masters moet doen en dus nog 4 jaar bezig bent...

maar het kan in belgië anders zijn en het kan ook zo zijn dat je als je al een educatieve master gevolgd hebt bij de tweede bepaalde vrijstellingen kunt krijgen.

ik denk dat je het beste bij je eigen universiteit precieze info kunt inwinnen... mocht dat niet werken kun je het altijd bij een nlse uni proberen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:47
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-01-2004 @ 09:55:
*gooit emmer koud water over lotjesnotje heen*

Wakker worden.
tjah het was nog vroeg
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:37
venusje
venusje is offline
ik zou je aanraden om eens naar een SID-in beurs te gaan (dat kan bijna in alle grotere vlaamse steden de komende maanden) info hierover kan je vinden op www.ond.vlaanderen.be . Je zou ook altijd info kunnen vragen op een infodag van de desbetreffende hogeschool. Ik denk wel dat je voor gesch mits een aantal jaren extra op de univ een master diploma kan gaan behalen, voor burotica zou'k het niet echt weten, aangezien dat er niet echt een universitaire richting is die al die elemten bevat. in het kandidaat-licentiaatsysteem is het nu dat je met een diploma van de hogeschool een eenjarige kandidatuur kan doen ipv twee jaar en dan je twee licentiaatsjaren (maar mss is het wel anders met een regentaatsdiploma omdat het iets specifieker is)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:06
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
venusje schreef op 19-01-2004 @ 19:37:
ik zou je aanraden om eens naar een SID-in beurs te gaan (dat kan bijna in alle grotere vlaamse steden de komende maanden) info hierover kan je vinden op www.ond.vlaanderen.be . Je zou ook altijd info kunnen vragen op een infodag van de desbetreffende hogeschool. Ik denk wel dat je voor gesch mits een aantal jaren extra op de univ een master diploma kan gaan behalen, voor burotica zou'k het niet echt weten, aangezien dat er niet echt een universitaire richting is die al die elemten bevat. in het kandidaat-licentiaatsysteem is het nu dat je met een diploma van de hogeschool een eenjarige kandidatuur kan doen ipv twee jaar en dan je twee licentiaatsjaren (maar mss is het wel anders met een regentaatsdiploma omdat het iets specifieker is)
yup vrijdag gaan we met school naar SID beurs, ik zal daar ff inlichtingen vragen
Reageren

Regels voor berichten