Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 13:30
bla235125
Ik zoek een uitreksel van het boek "The dark frontier" maar kan het echt nergerns vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 13:42
marlies
marlies is offline
zonder de auteur kunnen wij je ook niet helpen
Oud 21-01-2004, 14:48
baal121
Eric Clifford Ambler
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:28
marlies
marlies is offline
Kant en klare uittreksels heb ik niet voor je.

dit heb ik op internet gevonden

Zijn eerste boek werd de thriller The dark frontier (1936), dat begint als parodie maar gaandeweg ernstiger van toon wordt. Maar er zit al een politiek motief in. Het handeldt over de atoombom zonder dat iemand daarvan nog ooit had gehoord. De spionagethrillers van die tijd, zoals van Buchan en Sapper, waren nogal patriottisch en het was Amblers bedoeling om ze wat realistischer te maken. In zijn romans ontwikkelde Ambler de succesformule van een hoofdkarakter, meestal een gewone Engelsman, dat in een web van internationale spionage en intrige verzeild raakt. Hij werd zeer geïntrigeerd door de politieke toestand, de oorlogsdreiging in Europa, de spionage, het moeilijke reizen met paspoorten, de grenscontroles en de geheime politie. Zoals vele Engelsen had hij een vage bewondering voor het marxisme en de communisten zijn zeker in zijn eerste boeken sympathiek te noemen. Hij was de eerste schrijver van spionageromans met een links engagement. Een bekende uitspraak van hem is: 'het is niet belangrijk wie de trekker overhaalt maar wie de kogels betaalt'. Dit boek is helaas niet in het Nederlands vertaald.

zoek op internet naar "summery" of samenvatting + de naam van het boek+ auteur en je vindt igg wel wat samenvattingen denk ik. Voor de rest kan ik je niet helpen, daar er ook in onze database geen uittreksels van die boek staan
Oud 22-01-2004, 21:49
gGAGF
zow ik heb er zelf 1 gemaakt zet hem maar op een paar sites zodat iemand anders dit nooit mag overkomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten