Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 21:39
Verwijderd
ik heb sinds kort een jong katje, maar ik weet eigenlijk niet hoe vaak je die kattenbak nou moet verschonen. eerst deed ik het veel te weinig, daar ben ik nu wel achter, nl 1x per week. op een gegeven moment ging ze op de grond piesen dus nu schep ik elke dag drollen, maar nou heeft ze vanacht weer gepiest. doe ik iets fout? moet ik de kattenbak nog vaker verschonen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 22:24
Belle
Belle is offline
2 keer per week is toch wel een minimum
Ik heb ooit een huisgenootje gehad met 8 katten die maar 1 kattenbak had en die ook maar 1 keer per week verschoonde Heb dr toen maar een bak bijgezet en was iedere dag aan het verschonen
Oud 22-01-2004, 10:39
Verwijderd
Wij doen het ongeveer 3 á 4 keer per twee weken (geloof ik, m'n vriend is van de kattenbak ) en dat vinden ze volgens mij best (anders gaan ze er wel naast plassen is mijn ervaring met mijn katten). 't ligt er ook erg aan hoe vies ze de bak maken ed, denk ik. Misschien proberen vaker te verschonen dan één keer in de week? Is dat katje al wel helemaal zindelijk?

In huis plassen kan ook wijzen op blaasontsteking, maar dan doen ze het volgens mij meestal wel vaker dan één keer in de week (?).

't kan ook terratorium (hoe schrijf je dat?) afzetten zijn misschien...al is ie daar misschien nog wat jong voor... (Hoe oud is "jong"?)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 11:39:
Wij doen het ongeveer 3 á 4 keer per twee weken (geloof ik, m'n vriend is van de kattenbak ) en dat vinden ze volgens mij best (anders gaan ze er wel naast plassen is mijn ervaring met mijn katten). 't ligt er ook erg aan hoe vies ze de bak maken ed, denk ik. Misschien proberen vaker te verschonen dan één keer in de week? Is dat katje al wel helemaal zindelijk?

In huis plassen kan ook wijzen op blaasontsteking, maar dan doen ze het volgens mij meestal wel vaker dan één keer in de week (?).

't kan ook terratorium (hoe schrijf je dat?) afzetten zijn misschien...al is ie daar misschien nog wat jong voor... (Hoe oud is "jong"?)
ze is nu 4 maanden oud en ze is helemaal zindelijk. en als ze dan niet op haar kattenbak plast, dan plast ze voor de kattenbak. ik zal es wat vaker nieuwe korrels erin doen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:14
AlopiA
AlopiA is offline
Wij verschonen de kattenbak elke dag! Heel soms halen we alleen het vieze eruit, en wat schoon grit erin, maar meestal verschonen we hem helemaal
Oud 22-01-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 22-01-2004 @ 14:14:
Wij verschonen de kattenbak elke dag! Heel soms halen we alleen het vieze eruit, en wat schoon grit erin, maar meestal verschonen we hem helemaal
Hoeveel katten hebben jullie? Of maken ze hem gewoon heel vies?

Voor één of twee katten vind ik dat echt onzin (sorry ).
Bij die van ons zeker, zo vies maken die van ons hem niet.
Kost ook nog eens klauwen met geld ook, als je elke dat nieuw grit er in doet.

@TS: Je zou ook eens ander grit kunnen proberen, maakt soms ook uit.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 19:15
AlopiA
AlopiA is offline
We hebben 2 katten, maar als we hem niet elke dag verschonen gaan ze er niet meer op, ze zijn nogal kieskeurig
dus we moeten wel, onze katten hebben ons onder de duim hier..
Oud 23-01-2004, 08:17
Punkygirl
Punkygirl is offline
ik verschoon ong iedere dag de kattenbak. soms zelfs s'ochtends en s'avonds eventjes de drollen eruit scheppen. vooral omdat het voorkomt dat je last hebt van stank.
Reageren

Regels voor berichten