Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 11:24
Verwijderd
Hai,

Ik ga straks op kamers en mijn kamer heeft geen computer- of Internetaansluiting. Ik heb overwogen om mijn computer van thuis over te halen naar mijn kamer en het daar te installeren, plus een eigen ADSL-abonnement te nemen.

Maar, ik ben ook bekend met het fenomeen cybercafé. Ik heb er nog nooit een gezien en ben nog nooit binnen zo'n café geweest, maar ik heb er wel van gehoord.

Nu vraag ik me af, is het voordeliger om gewoon regelmatig naar een cybercafé te gaan of is het voordeliger om gewoon mijn eigen computer mee te slepen naar mijn kamer en daar een ADSL-abonnement van ongeveer 18 euro per maand te nemen?

Ik weet de gang van zaken in een cybercafé niet, maar ik neem aan dat jullie dat wel weten, daarom vraag ik het hier even.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 11:51
grensgeval
grensgeval is offline
dat ligt volledig aan je zelf, maar aan een cybercafe zitten IMO wel veel nadelen

zoals, je gebruikt niet je eigen pc, dus bestanden opslaan is veelal niet mogelijk (muv diskettes en evt. cd's)

een cybercafe is misschien wel niet open, als jij ineens nodig moet internetten

en natuurlijk: totaal geen privacy

maar je moet het zelf ff beslissen

en stel dat je maar zeer weinig internet, kun je misschien beter gwoon thuis inbellen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:56
dafelix
dafelix is offline
Internetcafe (of Cybercafe) is een grote ruimte met computers. Daar kun je tegen betaling (ik weet niet hoeveel dat in nederland is) internetten. Op zo'n moment heb je dus geen privacy, en iedereen die langs loopt kan zien wat jij doet. De internetverbinding is meestal zeer goed, en je hebt weinig laadtijd. Je moet eerst naar het cafe voordat je internetten kan (duh) en dat kan dus niet op elk moment.

Thuis, wel privacy, maar je betaald vaste kosten. Internetverbinding is in jou geval waarschijnlijk trager dan in het cafe. Voordeel is dat je het lekker vanuit je huis op elk moment kan doen.

Wat je moet doen is voor jezelf te kijken wat je als voordeel ziet, en wat als nadeel. Bereken ook hoeveel je kwijt bent (doe een gem. schatting hoelang je internet) en kijk wat goedkoper voor jou is

Als je mijn mening vraagt, zit ik liever thuis achter m'n PC. Vertrouwde omgeving, lekker wat eten erbij (if needed) en privicay.
Oud 29-01-2004, 12:06
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Esai schreef op 29-01-2004 @ 12:24:
Hai,

Ik ga straks op kamers en mijn kamer heeft geen computer- of Internetaansluiting. Ik heb overwogen om mijn computer van thuis over te halen naar mijn kamer en het daar te installeren, plus een eigen ADSL-abonnement te nemen.

Maar, ik ben ook bekend met het fenomeen cybercafé. Ik heb er nog nooit een gezien en ben nog nooit binnen zo'n café geweest, maar ik heb er wel van gehoord.

Nu vraag ik me af, is het voordeliger om gewoon regelmatig naar een cybercafé te gaan of is het voordeliger om gewoon mijn eigen computer mee te slepen naar mijn kamer en daar een ADSL-abonnement van ongeveer 18 euro per maand te nemen?

Ik weet de gang van zaken in een cybercafé niet, maar ik neem aan dat jullie dat wel weten, daarom vraag ik het hier even.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
ik kan me niet voorstellen dat je in een cybercafé wilt zitten... ikzelf had het niet eens overwogen.

op kamers, waar? studentenstad? daar zijn over het algemeen goede verbindingen voor niet al te veel geld.

maar ga voor het op-kamer-internetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten