Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk wel dat het vaak zo is ja. Mensen die niet rijk zijn hechten toch meer waarde aan vriendschap enzo dan aan geld. Maar er zijn natuurlijk ook rijke mensen die aan goede doelen geven..
|
ik heb geen flauw idee hoe andere mensen met een boven modaal inkomen hun geld spenderen, maar wat ik wel weet is dat rijke mensen rijk blijven door zuinig te zijn.
Dan heb ik het niet over de stinkend rijken want die weten van gekkigheid niet waar ze het geld aan uit moeten geven. Geld delen is op zich een aardig gebaar, maar rijke mensen zijn meestal rijk geworden door hard te werken. Deze instelling maakt meestal dat zij ook vinden dat anderen er hard voor moeten werken. Rijk zijn heeft niets met ongeluk, bevooroordeling etc te maken ( in de meeste gevallen) maar inzet, discipline en doorzettingsvermogen. geld geven aan de armen is geen duurzame oplossing, en daarom doe ik het ook niet.
|
kan alleen uit eigen ervaring praten.
M'n tante had geen rooie cent, maar gaf alles wat ze wel had aan anderen. Ongelooflijk vrijgevige vrouw. En over het algemeen ervaar ik rijkere mensen als egoïstischer -of minder vrijgevig, hoe je het wilt-...vinden dat ze erg hard gewerkt hebben voor hun geld, en dat anderen dat vooral ook maar moeten doen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee.
Als ik barst van het geld en ik kan een dakloze een plezier doen door een straatkrant van hem te kopen ofzo, waarom niet ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en hoezo moet elke rijke vvdér zijn ?? minder rijken mensen kunnen dat ook zijn en zijn die ook...... |
![]() |
|
Als het al zo is, dan denk ik dat je dat ook nog best wel kan verklaren.
Mensen die rijk zijn geboren zijn het misschien gewoon niet gewend om te delen. En ik denk dat als je rijk bent geworden, je dat waarschijnlijk geworden bent door hard te werken en ook altijd goed op je geld te letten. Die mensen hebben er misschien veel voor moeten laten en geld is echt belangrijk voor hun, terwijl de wat armere mensen waarschijnlijk meer aan andere dingen hechten. Maar ik denk dat wat Andijvie zegt ook wel voor een groot deel klopt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() niet zo generaliseren
||
Citaat:
ik woon naast t gooi, ik ga in t gooi naar school, op een kakschool. ik zit daar tussen best wel rijke mensen over t algemeen.. en de meeste zijn zulke types ![]() dus niet zo generaliseren.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en @ hasseltboy: iedereen probeert toch constant rijker te worden.... dat is de aard van t beestje
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Optima & Andijvie ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
zou het niet echt weten. Misschien hebben arme mensen eerder medelijden met andere arme mensen, omdat ze weten 'hoe het is', en geven ze daarom sneller iets weg.
En rijke mensen kunnen zoiets hebben van; we betalen al genoeg aan belasting e.d. maar ik denk eigenlijk dat je er geen peil op kunt trekken en dat het van persoon tot persoon verschilt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |