Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2004, 14:39
D-sire
D-sire is offline
Heej daar!

Ik werd vanmorgen wakker en had opeens verschrikkelijke last van loopneus/niezen/hoesten enz, kortom: een verkoudheid
Nu wilde ik vragen of er misschien iets is dat die loopneus kan stoppen want ik word er gek van! En je krijgt dan ook altijd zown schrale neus.. En kmoet zo ook gaan werken (caissière), zullen de klanten leuk vinden Mja we gaan het gewoon proberen...
xxx
Oud 24-01-2004, 14:42
Verwijderd
Enige manier om de loopneus te stoppen is, vrees ik, de verkoudheid stoppen... dus niet te koud gekleed, genoeg vitamientjes, op tijd naar bed, en tot die tijd gewoon steeds als je het nodig vindt záchtjes je neus snuiten (zonder kracht te zetten, want dan gaan dingen mis met de druk in je neus en zo, weet het niet precies allemaal.... weet alleen dat je moet snuiten zonder kracht te zetten gewoon zachtjes naar buiten blazen door je neus met 1 neusgat tegelijk).

Je kunt wel dingen gebruiken als vicks inhaler enzo, maar dat werkt maar tijdelijk en je kunt er 'verslaafd' aan raken enzo.

Meeste klanten zullen 't toch niet erg vinden? Zo lang je geen groenten aanraakt met snot aan je handen enzo .
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:43
Roos
Roos is offline
Veel snuiten.. neem zakdoekjes met zo'n laagje kamille ofzo erover Als je niet snuit maar steeds je neus ophaalt, kan het vast gaan zitten..
Een neusspray kan ook helpen
Oud 24-01-2004, 15:04
Verwijderd
Snuiten is niet echt gezond...ophalen is beter (klinkt ranzig, maar 't is echt waar).

Nisyleen (homeopatisch) helpt bij mij en m'n vriend altijd best aardig tegen loopneus ed.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 16:04:
Snuiten is niet echt gezond...ophalen is beter (klinkt ranzig, maar 't is echt waar).
Daarover zijn de meningen dan sterk verdeeld.

Er is vorige week juist een onderzoek gepubliceerd, waaruit bleek dat wél snuiten beter is. Maar wel met beleid: zachtjes snuiten met 1 neusgat open. Dan heb je minder kans op voorhoofdsholte ontsteking

(wat een discusse )

Regels voor berichten