Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 10:23
Verwijderd
hmmz ik zal jullie het lange verhaal besparen

Maar ik voel iig dat ik hard op weg ben naar een depressie, ik heb het gewoon gehad en heb nergens meer zin in etc...

Maar hoe voorkóm je nou dat het echt een depressie wordt??

liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 10:26
Verwijderd
Hangt ervan af door wat het veroorzaakt wordt.

Het helpt om dingen te relativeren. Probeer je leven niet zo te laten beinvloeden door een enkel persoon en als er thuis problemen zijn, probeer daar dan aan te werken. Dingen zijn meestal niet zo erg als ze lijken, je maakt ze alleen erg door het 'doemdenken' imho..

Ik weet natuurlijk ook niet alles, maar die indruk heb ik gewoon. Vergeef me als ik ernaast zit (als er nog erge dingen aan de hand zijn waar ik niks van weet)..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 10:42
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hangt ervan af door wat het veroorzaakt wordt.

Het helpt om dingen te relativeren. Probeer je leven niet zo te laten beinvloeden door een enkel persoon en als er thuis problemen zijn, probeer daar dan aan te werken. Dingen zijn meestal niet zo erg als ze lijken, je maakt ze alleen erg door het 'doemdenken' imho..

Ik weet natuurlijk ook niet alles, maar die indruk heb ik gewoon. Vergeef me als ik ernaast zit (als er nog erge dingen aan de hand zijn waar ik niks van weet)..
nou het punt is gewoon dat ik vroeger of vorig jaar toen het uitging met m'n ex, naar buiten kon kijken en kon zien hoe mooi alles eigenlijk was. Dat heb ik altijd gekund.....en ik kon ook altijd denken: hop, ik ga iets van m'n leven maken, ik ga gewoon verder en het gaat goedkomen etc.
Maar nu ben ik gewoon op ofzow....
Ik heb de energie niet meer om te denken "ik ga verder"....
En ik heb over een paar weken eindexamen
Als ik dat niet haal vergeef ik mezelf dat nooit meer....
Ik moet nu aan mezelf gaan denken maar ik heb het gevoel dat dat niet gaat lukken.
En ik wil voorkomen dat ik nóg dieper wegzak, ik wil eruit komen!!
Ik wil niet depressief worden, ik wil het positieve weer zien, net zoals ik "vroeger" kon.

Maar hoe voorkom je nou zo'n depressie....?

liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik moet nu aan mezelf gaan denken maar ik heb het gevoel dat dat niet gaat lukken.
Dat lukt wel. Je denkt nu ook aan jezelf, je staat er al bij stil. Het is nu een kwestie van doorzetten, leren voor de examens en er iets van maken.

En het komt heus weer goed
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 11:02
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Je denkt nu ook aan jezelf, je staat er al bij stil.
ik sta altijd overál bij stil
ik analyseer m'n hele leven, gedrag, gevoel
Maarjaaaaah

thanx iig
toch vinnik dit wel een nuttige topic...
Mensen zouden vaker in staat moeten zijn een depressie in een vroeg stadium te herkennen en te voorkomen dat het een depressie wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik sta altijd overál bij stil
ik analyseer m'n hele leven, gedrag, gevoel
Ik weet, herken het ook wel..

Citaat:
toch vinnik dit wel een nuttige topic...
Mensen zouden vaker in staat moeten zijn een depressie in een vroeg stadium te herkennen en te voorkomen dat het een depressie wordt.
Je moet het ook niet overdrijven. Je kunt snel denken dat je iets hebt, maar een depressie is veel meer dan alleen maar een rotgevoel / dipje.

'relativeren' dus. Succes met je examens
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik weet, herken het ook wel..

Je moet het ook niet overdrijven. Je kunt snel denken dat je iets hebt, maar een depressie is veel meer dan alleen maar een rotgevoel / dipje.

'relativeren' dus. Succes met je examens
I know, maar ik herkende dat dit ánders was dan de voorgaande dipjes en wou dus voorkómen dat het een depressie ging/gaat worden.

thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten