Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 17:39
cytos
cytos is offline
Ik heb eens gelezen dat als je opium (gehaald uit de zaaddozen van de papaver etc etc) laat koken in water dat je het dan lekker kan oproken?
Iemand al es gedaan? lekker?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 19:00
Verwijderd
Wat ik er van weet is dat morfine wordt gemaakt uit opium. En van morfine wordt weer heroïne gemaakt, wat een stuk sterker is.
Tis zeer verslavend.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:03
Verwijderd
http://www.erowid.org maybe?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 08:40
AlexOnAcid
Avatar van AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Citaat:
Robo schreef op 31-05-2004 @ 20:03 :
http://www.erowid.org maybe?
wel gaaf om al die trip verhale te leze
__________________
HIGHschool
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:07
Verwijderd
misschien moet je het boek "over planten der goden" een keer opzoeken. Daar staan al die planten in die in nederland kunnen groeien.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:35
Moehaha
Avatar van Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Oma schreef op 31-05-2004 @ 20:00 :
Wat ik er van weet is dat morfine wordt gemaakt uit opium. En van morfine wordt weer heroïne gemaakt, wat een stuk sterker is.
Tis zeer verslavend.
is het niet dat van opium, heroine wordt gemaakt en dat van heroine weer morfine wordt gemaakt, aangezien dat morfine een heel gezuiverde versie is van opium of dan dus heroine
__________________
A joint a day keeps the doctor away
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:57
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Moehaha schreef op 01-06-2004 @ 16:35 :
is het niet dat van opium, heroine wordt gemaakt en dat van heroine weer morfine wordt gemaakt, aangezien dat morfine een heel gezuiverde versie is van opium of dan dus heroine
Nee. uit het sap van de papaverplanten haalt men ruwe opium. daar haalt men morfine uit en met enkele chemische bewerkingen kan men daaruit heroïne maken. het laatste proces is het zuiveren van de heroïnekorrels met ether & zoutzuur. dan heb je 80 tot 99% zuivere heroïne. noemt men "heroïne nr.4". is hier bijna niet te krijgen. er zouden teveel doden vallen...

ik heb hier een boekje over opiaten en daar staat precies in hoe die stappen verlopen. het is echt nog een ingewikkeld proces. als je wilt kan ik het hier eens uitleggen.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 17:13
Verwijderd
En opium is dus de onbewerkte stof die men in een pijpje douwt en oprookt?
Hoe ziet het er uit? En dat heeft toch dezelfde werking als morfine, alleen dan 10 keer minder sterk ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:22
cytos
cytos is offline
Citaat:
Oma schreef op 01-06-2004 @ 18:13 :
En opium is dus de onbewerkte stof die men in een pijpje douwt en oprookt?
Hoe ziet het er uit? En dat heeft toch dezelfde werking als morfine, alleen dan 10 keer minder sterk ofzo?
Daar bennek net ook naar op zoek!
Kheb wel al gelezen dat men daar dan het water uithaalt enzo en dat dan oprookt maar kvraag me af welke effecten het heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:18
Verwijderd
lees dit eens:

http://www.erowid.org/chemicals/opia....shtml#smoking

gevonden op erowid.org
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:17
Verwijderd
en nuttig?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:21
Verwijderd
ja is ut goed als ik dat morgen lees ben nou niet helemaal helder,

[e[
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:45
Verwijderd
ja is goed, over niet helemaal helder gesproken, zal ook eens zo de waterpijp gaan pakken
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:27
Moehaha
Avatar van Moehaha
Moehaha is offline
Ik heb thuis nog wel een lichte opium verwant iets liggen. Komt uit de smartshop maar het is licht en zeker geen echt spul
__________________
A joint a day keeps the doctor away
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:25
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Moehaha schreef op 02-06-2004 @ 13:27 :
Ik heb thuis nog wel een lichte opium verwant iets liggen. Komt uit de smartshop maar het is licht en zeker geen echt spul
sla-opium? van gifsla kun je 'opium' maken.

het effect van sla-opium is narcotisch, pijnstillend en, hoewel milder, toch verrassend vergelijkbaar met dat van opium.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:28
Moehaha
Avatar van Moehaha
Moehaha is offline
donno, ikz al het ens vragen
__________________
A joint a day keeps the doctor away
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:57
Verwijderd
Het is niet (of nauwelijks) schadelijk voor het lichaam maar wel ontzettend verslavend en daarom af te raden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 01-06-2004 @ 23:17 :
en nuttig?
yeah


en codeïne is ook een opiaat....ik heb er nog niet genoeg thuis, maar zodra ik wel genoeg heb, ga ik dat eens nemen. Al eerder gedaan, maar dat was te weinig denk ik, toen werd ik sloom enzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2004, 19:40
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-06-2004 @ 16:19 :
en codeïne is ook een opiaat....ik heb er nog niet genoeg thuis, maar zodra ik wel genoeg heb, ga ik dat eens nemen. Al eerder gedaan, maar dat was te weinig denk ik, toen werd ik sloom enzo.
Codeïne verlamt je alleen maar, serieus. Je voelt weinig meer, en het kan zijn dat je lichaam wat gaat tintelen, maar niets echt spannends. In ieder geval, vond ik nooit echt spannend.

(maar ja, als medicijn gebruiken, of als drugs gebruiken, daar zit het verschil waarschijnlijk)
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:58
Verwijderd
Ja ik heb reports gelezen op erowid en daar klonk het wel relaxed. Je moet hogere doseringen gebruiken om als drugs te gebruiken ja.
Ik dacht zo'n 150 mg wil het echt gooooed relaxed werken. Maar beginnersdose tussen de 30 en 60 mg. En gemiddeld duurt het 5 keer proberen, voordat je de chille gewenste effecten hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:04
Type
Avatar van Type
Type is offline
van 30 mg wordt je (of ja, werd ik) alleen maar zo lam als een wandelende tak. Meer een stilzittende tak eigenlijk.

En het leek even per ledemaat of het in slaap viel (beginnend bij een tintelende lip, toen een kriebel/trilling in mijn keel, zo naar beneden naar mijn handen, en toen stopte het) en daarna viel ik gewoon zelf in slaap, aangezien mijn koppijn (waar ik het voor slikte) toen eindelijk over was en ik voor het eerst in heel lang goed kon slapen

Wel rustgevend dus, en misschien wel grappig, maar trip-effecten heb ik er niet van gemerkt.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:13
Verwijderd
mja trip is ook niet de bedoeling. Meer een tevreden, blij gevoel, lacherig (zoals je eerste keer stoned zijn), ontspannen zijn.
Maar idd, het heeft wat bij-effecten, en dat kon overheersen bij mensen die daar gevoelig voor waren. En zware ledematen komt altijd wel voor eigenlijk. Maar ik geloof dat je daarom ook een hogere dosis mot nemen. Of kan je dan niet eens meer recht op zitten?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:24
Type
Avatar van Type
Type is offline
Codeïne verlamt je zenuwstelsel, dus gevoel wordt minder, hangerigheid wordt groter.

Maar dat ik slaperig werd was geloof ik vooral door de opluchting dat mijn knallende koppijn eindelijk weg was, en dat ik weinig had geslapen.

Het werkt iig wel ontspannend/verlammend, dus als je in slaap valt, kijk dan niet vreemd op wanneer je wakker wordt
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 13:46
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
een hoge dosis codeïne helpt nog redelijk goed tegen de afkickverschijnselen (pijn ed) van heroïne. maar dat is niet genoeg om je goed te voelen...

codeïne gebruikt men trouwens veel om te mixen met heroïne.
je kunt het heel goedkoop op de zwarte markt kopen. en het ziet er bijna uit als heroïne. enkel het effect is erg zwak als je het vergelijkt met heroïne.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:58
cytos
cytos is offline
Codeine komt zelfs in hoestsiroop voor, vroeger kon je het zonder probleem bij de apotheker halen maar daar heb je nu zelfs al vaak een voorschriftje voor nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.