Advertentie | |
|
![]() |
|
Goeie vraag...
Binnenkort ben ik misschien ook wel grafisch vormgever, en dan zal ik ook over dit soort dingen moeten nadenken... Maar is dat niet iets wat je van te voren af spreekt? Iig kan je wel meer vragen dan 10 euro per uur... Als jij kan bewijzen dat je ook echt het aantal uur erin hebt gestoken dat je erin hebt gestoken, kan je sowieso wel 15 euro per uur vragen denk ik. Ik heb geen id wat een 'prof' ervoor krijgt, maar ik denk dat die uitgever naar jou toe komt om voordelig uit te zijn. Als jij dus in feiten ongeveer dezelfde qualiteit kan leveren als een 'prof', dan moet je ervan uitgaan dat zo'n uitgever jou ook best wel behoorlijk wat kan betalen... Sja, ik zeg ook maar wat... ![]() Anybody?
|
Ik doe regelmatig bij mensen thuis de computer "repareren". (het gaat dan om mensen die er niet veel verstand van hebben en die van via via hebben gehoord dat ik dat wel heb). Die zijn dus ook niet opzoek naar helpdesk waar ze uitgebuit worden met dure prijzen etc.
Ik vraag altijd tussen de 10-15 euro per uur. Ik denk dat dat voor het maken van een grafisch gebeuren ook wel een redelijk tot goed tarief is. (overleg het is met de opdrachtgever, kijken wat hij/zij ervan vind)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is dat nou voor vergelijking.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Als het gewoon loondienst is, zou ik insteken op 15 Euro per uur. Als je goed bent misschien 20 of 25.
Als freelancer is 35 toch wel een beetje de bodem, als je goed bent kun je het op 40 of 45 Euro per uur zetten als freelancer (met KvK e.d.). Zeker omdat het een relatief kleine opdracht is.
|
|