Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 21:13
my-number-666
my-number-666 is offline
altijd als er iets ergs is gebeurt met een persoon krijg ik altijd een naar voorgevoel.
kan dit een zesde zintuig zijn?
Oud 01-01-2004, 21:52
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
misschien wel..
Maar het kan ook zijn dat je heel erg verbonden bent tot dit despetreffend persoon dat je om 1 of andere reden elkaar kan aanvoelen ofzo...(gebeurt ook)

Maar kun je concreeter voorbeeld geven ofzo?
Oud 01-01-2004, 21:58
my-number-666
my-number-666 is offline
toen me zus haar been had gebroken, me vader zijn teen gebroken, mijn opa dood, mijn oma beroerte.
voorbeelden genoeg?
Oud 01-01-2004, 23:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
my-number-666 schreef op 01-01-2004 @ 22:58:
toen me zus haar been had gebroken, me vader zijn teen gebroken, mijn opa dood, mijn oma beroerte.
voorbeelden genoeg?
Meer in de zin van: wat ging er door jou heen op moment dat je zo'n voorgevoel krijgt? Wat houdt je voorgevoel in?
Oud 02-01-2004, 18:20
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Hoeveel mogelijke zesde zintuigen zijn er eigenlijk?
En is het niet dat mensen te snel iets onverklaarbaars aan 'het zesde zintuig' toeschrijven?
Oud 02-01-2004, 20:44
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
je hebt helderwetendheid..heldervoelendheid...helderziendheid...helderruikendh eid.....
Oud 02-01-2004, 20:47
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Deel daarvan kun je zien als je zintuigen die verbeterd werken (vreemde omschrijving, ik weet)...
Oud 02-01-2004, 21:00
seeker of ligt
Citaat:
AngelLena schreef op 02-01-2004 @ 00:28:
Meer in de zin van: wat ging er door jou heen op moment dat je zo'n voorgevoel krijgt? Wat houdt je voorgevoel in?

Ja deze vraag heb ik ook, maar zo te horen zijn het best wel verwante waar je het over hebt.. je hebt dus wel echt een relatie met hun toch?

Ik heb er een keer eerder van gehoort en zal es wat meer der over vragen... maar misschien kun je eerst op die vraag andwoord geven die angelena ook had..
Oud 02-01-2004, 23:25
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik had laatst een droom over dat bij ons in huis een kraan gesprongen was, nou die dag erna sprong dus een stuk van de warme kraanleiding naar de kloten...

verder ben ik nogal goed in 6 gooien met dobbelstenen...

nee, soms kan ik heel goed gedachten van mensen zien, ik denk vaak aan hetzelfde als iemand die naast me staat
Oud 02-01-2004, 23:54
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 03-01-2004 @ 00:25:

Dan wil ik geen Risk tegen jou spelen.
Oud 03-01-2004, 12:49
seeker of ligt
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 03-01-2004 @ 00:25:
ik had laatst een droom over dat bij ons in huis een kraan gesprongen was, nou die dag erna sprong dus een stuk van de warme kraanleiding naar de kloten...

nee, soms kan ik heel goed gedachten van mensen zien, ik denk vaak aan hetzelfde als iemand die naast me staat
ik denk dat dat van die droom wel meer zou kunnen betekenen ofzo.. maar aan de andere kant mag je ook best nuchter kijken.. nou leuk nou wist je dat de kraan ging springen.... had je der verder ook nog wat aan ofzo?
dus vragen waarom had je die droom dan?

Dat je vaak 6 gooit met dobbelsten is gewoon heel occult!! haha nee hoor loop te auwhoeren, misschien ligt het wel gewoon in je vingers dat je dat vaak kan gooien, misschien heb je wel gewoon The feeling!!

Je zegt dat je gedachtes van mensen kan zien..? of bedoel je horen...? Wanneer weet je dat je die gedachtes van die gene hebt gehoort..? hoe duidelijk hoor je dit.. enzo enzo..

greets Micah
Oud 03-01-2004, 13:20
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
mmmm schreef op 03-01-2004 @ 00:54:
Dan wil ik geen Risk tegen jou spelen.

even kort offtopic: het valt me wel op dat je met de blauwe dobbelstenen vaak hoger gooit dan met de rooie... Krijg altijd het idee dat er met die dingen geknoeid is... maar kan aan mij liggen
Oud 03-01-2004, 17:46
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik heb bijna altijd dat ik al weet wat mensen tegen me gaan zeggen.......of dat mensen weten wat ik ga zeggen.....
Oud 03-01-2004, 23:39
Luego
Luego is offline
toen mn oma doodging was ik waanzinnig hyper en onrustig de dag/avond ervoor.

heb ook een keer een droom gehad over iemand die nooit iets heeft/ziek is ofzo dat die met z'n enkel in het gips liep. dag erna liep ie met z'n pols in het verband. beetje scheef, maar in de richting....
Oud 04-01-2004, 09:33
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 02-01-2004 @ 21:47:
Deel daarvan kun je zien als je zintuigen die verbeterd werken (vreemde omschrijving, ik weet)...
Daarom, dus waarom zouden we het een zesde zintuig moeten noemen?
Oud 04-01-2004, 09:55
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 04-01-2004 @ 10:33:
Daarom, dus waarom zouden we het een zesde zintuig moeten noemen?
Dat is geen "officiële" term, maaar zo noemden mensen het vroeger. Met de naam 6e zintuig weet je gelijk dat het om een aparte waarneming gaat, en niet om iets bekend soort waarnemen.
De 5 bekende zintuigen zijn eh ... zien, horen, ruiken, proeven, tasten - als ik het goed heb.

Vroeger snapten mensen hier weinig van, het was gewoon één ding. Maar tegenwoordig wordt er meer over gepraat en geschreven, en maken we ook al onderscheid tussen helderzien, heldervoelen, helderhoren, helderruiken, we kennen magnetiseren, reiki (1, 2, 3, enz). Maar het idee 6e zintuig heeft volgens mij vooral nut, als je aan mensen die er niets van weten wilt uitleggen wat het is. Het is een zintuig, wat niet bij de "gewone" zintuigen hoort, zeg je daarmee.

Ik vind helderzien wel iets anders dan een uitbreiding van je gewone zien. Maar als mensen met drugs fellere kleuren gaan zien en scherper waarnemen, dan gaat het volgens mij wel om zintuigen, die verbeterd werken, zoals Guinevere zegt.
Oud 04-01-2004, 15:00
my-number-666
my-number-666 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-01-2004 @ 00:28:
een naar voorgevoel.
kan het niet echt beschrijfen
alsof iets vreselijks ging gebeuren of gebeurt was
Oud 05-01-2004, 14:00
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
metallicpatrick schreef op 02-01-2004 @ 21:44:
je hebt helderwetendheid..heldervoelendheid...helderziendheid...helderruikendh eid.....
Dat zou je natuurlijk kunnen samenvoegen tot herlderheid.. of wordt dat nu verkeerd opgegevat

Naar mijn idee zit het hele zooitje hier gewoon een beetje te ingewikkeld in elkaar.. Er kunnen dingen die 'niet' kunnen, er zijn dingen die er 'niet' zijn.. En aan het einde van het verhaal weet niemand meer waar hij of zij aan toe is..
Was ik maar gewoon lekker ontwetend en dom gebleven, dat had denk ik wel een beetje gescheeld..

Maar om maar persoonlijk tirade tegen het leven af te sluiten en terug te komen bij hetgeen wel belangrijk is. Het is zeker goed mogelijk om zulke dingen aan te voelen/ruiken/proeven.. eh.. te waarnemen Alleen heb ik wel nog 1 vraagje, wist het persoon in kwestie het op het dat moment ook, of wist jij het eerder dan dat het daadwerkelijk gebeurde?
Wat dat is een wereld van verschil dacht ik zo..
Oud 05-01-2004, 16:18
my-number-666
my-number-666 is offline
Citaat:
Blowie schreef op 05-01-2004 @ 15:00:
Dat zou je natuurlijk kunnen samenvoegen tot herlderheid.. of wordt dat nu verkeerd opgegevat

Naar mijn idee zit het hele zooitje hier gewoon een beetje te ingewikkeld in elkaar.. Er kunnen dingen die 'niet' kunnen, er zijn dingen die er 'niet' zijn.. En aan het einde van het verhaal weet niemand meer waar hij of zij aan toe is..
Was ik maar gewoon lekker ontwetend en dom gebleven, dat had denk ik wel een beetje gescheeld..

Maar om maar persoonlijk tirade tegen het leven af te sluiten en terug te komen bij hetgeen wel belangrijk is. Het is zeker goed mogelijk om zulke dingen aan te voelen/ruiken/proeven.. eh.. te waarnemen Alleen heb ik wel nog 1 vraagje, wist het persoon in kwestie het op het dat moment ook, of wist jij het eerder dan dat het daadwerkelijk gebeurde?
Wat dat is een wereld van verschil dacht ik zo..
ik wist het pas nadat/ tegelijk dat het gebeurde
Oud 05-01-2004, 16:42
pe51
pe51 is offline
Citaat:
my-number-666 schreef op 01-01-2004 @ 22:13:
altijd als er iets ergs is gebeurt met een persoon krijg ik altijd een naar voorgevoel.
kan dit een zesde zintuig zijn?
Wat ik erover denk staat voor het grootste deel al in m'n post hierboven.

Maar wat ik er nog bij kan zeggen, is dat wat jij hebt, meestal "voorgevoelens" genoemd worden. Jij "voorvoelt" het zogezegd. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of dit onder heldervoelendheid valt.

Als je dat graag wilt weten, misschien word je wat wijzer op:
heldervoelendheid.nl? Er is trouwens geen vaste afspraak wat betreft wat helderzus en helderzo nu precies betekent, wat er wel en niet onder valt. Maar op deze site proberen ze een regel te maken hierover. Voor het overzicht.

Eigenlijk wil een naam niets zeggen, het gaat erom wat het doet. En dat is in ieder geval wel een soort zesde zintuig, of gave, of paranormaal vermogen zoals ze het noemen. De laatste jaren lees ik best wel vaak berichten van jongeren op forums, die zoiets hebben, wat paranormaal is. Volgens mij hebben jongeren het vaker als daarvoor.

groeten, peter.
Oud 05-01-2004, 17:00
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
my-number-666 schreef op 05-01-2004 @ 17:18:
ik wist het pas nadat/ tegelijk dat het gebeurde
Dan zou het kunnen dat je gewoon een nauw verband hebt met de personen in kwestie.. en tjah.. dat kan op allerlei manieren..

In ieder geval heeft het dan weinig te maken met helder~heid..

Maar ik heb me laten vertellen dat we ook zo langzamer hand weer eens toe zijn aan een nieuwe aon.. Dus dat het meer voorkomt zou goed kunnen, naast dat we er nu ook weer meer voor uit durven komen..
Oud 08-01-2004, 13:11
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
6de zintuig is toch het zintuig van i see death people
Als je empatische ben kun je ook dingen aanvoelen laten we het ook hierover hebben.
Oud 08-01-2004, 13:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
urbanprotocol schreef op 08-01-2004 @ 14:11:
6de zintuig is toch het zintuig van i see death people
Als je empatische ben kun je ook dingen aanvoelen laten we het ook hierover hebben.
Een 6e zintuig kan in principe van alles zijn. Is niets meer of minder dan een zintuig die een 'normaal' persoon niet heeft en dus ongedefinieerd is. Dit kan dus bijvoorbeeld geesten zien zijn, helderziend zijn, heldervoelend zijn, etc. Dus een 6e zintuig staat niet vast dat dat 1 bepaald extra zintuig is.
Oud 11-01-2004, 19:06
my-number-666
my-number-666 is offline
is het nou een zesde zintuig ja of nee?!?
Oud 11-01-2004, 21:17
pe51
pe51 is offline
Volgens mij moet je gewoon duidelijk maken, hoe je je vraag bedoelt.

- wil je weten, of het iets paranormaals is (wat mensen dan 'paranormaal' of 'zesde zintuig' noemen), of het serieus kan worden genomen als iets paranormaals dus -

- of zie je het zo dat het wel iets paranormaals is, maar weet je niet of het nou een 6e zintuig is, of een paranormale gave?
Advertentie
Oud 12-01-2004, 19:10
my-number-666
my-number-666 is offline
ik wil je weten, of het iets paranormaals is (wat mensen dan 'paranormaal' of 'zesde zintuig' noemen), of het serieus kan worden genomen als iets paranormaals dus -
Oud 12-01-2004, 19:59
pe51
pe51 is offline
Aha.

Mijn mening is, dat het serieus genomen kan worden als iets paranormaals. Dan heb je mijn mening alvast.

Maar of je jezelf nou gelijk daarmee "paranormaal" kan gaan noemen, dat is weer een andere vraag. Het is dan goed om te weten, dat je de enigste niet bent, die zoiets heeft. Tegenwoordig zijn er best veel jongeren die dat hebben, zie ik in verschillende forums. Het wordt steeds "gewoner", zeg maar, die paranormale dingen.

groeten, peter.
Oud 14-01-2004, 21:06
Yeeeeeehaa!!!
Yeeeeeehaa!!! is offline
Is het niet zo dat iedereen een zesde zintuig bezit, maar het bijvoorbeeld nooit ontdekt?

Greetzzz,

Yeeeeeehaa!!!
Oud 15-01-2004, 09:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
pe51 schreef op 05-01-2004 @ 17:42:
Als je dat graag wilt weten, misschien word je wat wijzer op:
heldervoelendheid.nl? Er is trouwens geen vaste afspraak wat betreft wat helderzus en helderzo nu precies betekent, wat er wel en niet onder valt.
Hey Peter,

Volgens mij zijn ze best goed instaat een 'verdeling' te maken tussen de verschillende vormen van buitenzintuigelijke waarnemingen.. Een ieder interpreteert het wellicht op zijn of haar manier, doch zie ik niet iets verkeerds in onderstaande 'onderscheid'...

Helderruikendheid: Men ruikt een bepaalde geur die herkend kan worden als een boodschap. Dit kan bijvoorbeeld een speciale geur zijn die men waarneemt bij een stervende lang voor dat deze sterft en hierdoor weet met deze persoon over de dood te spreken om zijn/haar overgang te vergemakkelijken. Een heerlijke buitenaardse geur die je bijvoorbeeld rond medium kunt ruiken als deze mediamiek aan het werk is. Deze heerlijke geuren zeggen dat er een hoge identiteit doorkomt. De aanwezige krijgen hierbij bovendien een grote rust over zich.

Helderproevendheid: Men kan net als bij een geur ook de smaak van iets krijgen bijvoorbeeld een gerecht proeven waarover wordt gesproken. Aan de hand van de ontvangende smaak kan deze als een wenk worden geïnterpreteerd.

Helderziendheid: De buitenzintuiglijke verkregen informatie wordt vertaald in een beeld, dat iemand vervolgens voor zich ziet. Dit kunnen fysieke, emotionele, mentale, psychische beelden zijn. Met het zien, interpreteren en meedelen van waargenomen dienen wij zeer zorgvuldig om te gaan. Wij dienen in afstemming na te gaan of en hoe wij het waargenomen doorgeven.

Heldervoelendheid: Iemand is in staat om fysieke, emotionele, psychische pijnen en gevoelens van anderen over te nemen en deze te vertalen. Ga zelf niet met deze pijnen en gevoelens op de hol, waardoor het een medelijden wordt in plaats van medeleiden. Bij magnetiseren en reflexologie kunnen we in afstemming de pijn en zijn niet langer in harmonie zijnde organen vinden. Hierbij hoeft de persoon niet aangeraakt te worden. Dit kan zelfs op grote afstand van de persoon gebeuren.

Helderhorendheid: Men hoort een stem die een ander in je directe omgeving niet waarneemt zo een hond een hondenfluit kan horen en wij meestal niet. Deze stem kan uit de tussen wereld komen, pas altijd hiermee op. De psychose patiënt hoort ook deze stemmen die zowel positief als negatief gepoold kunnen zijn.

Helderwetendheid: Deze vorm van buitenzintuiglijk waarnemen berust niet meer op een beeld, geluid etc. maar heeft zijn verbinding met een hogere vorm van bewustzijn. Men weet, waarbij men verbaast kan zijn over de kennis die doorkomt. Dit kan gepaard gaan met bijvoorbeeld een lichte rilling over de rug of een gevoel van een zeer licht windje of een boven-dimensionele geur. Te vergelijken met het weten op het fysieke niveau met een kind weet dat hij de waarheid spreekt zonder dit kind of persoon en de situatie te kennen.
Oud 15-01-2004, 09:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Yeeeeeehaa!!! schreef op 14-01-2004 @ 22:06:
Is het niet zo dat iedereen een zesde zintuig bezit, maar het bijvoorbeeld nooit ontdekt?

Greetzzz,

Yeeeeeehaa!!!
Ik geloof zeker dat iedereen paranormale vermogens heeft. Het is de vraag of je er open voor staat, het herkend e.d.
Sommige mensen sluiten zich ook af voor het in hun ogen 'onbekende'.
Oud 15-01-2004, 15:23
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
als je aura's kunt zien, valt dat dan ook onder je zesde zintuig?? dat kan ik namelijk maar ik weet niet precies waar het nouw onder valt
Oud 15-01-2004, 16:19
pe51
pe51 is offline
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 15-01-2004 @ 16:23:
als je aura's kunt zien, valt dat dan ook onder je zesde zintuig?? dat kan ik namelijk maar ik weet niet precies waar het nouw onder valt
Ja hoor, dat rekenen ze ook onder 6e zintuig. Als je aura's kunt zien, zie je meer dan ik.

@ coopergirl, ben nog even aan het denken over antwoord op je post.

peter.
Oud 15-01-2004, 16:29
love-THE-world
love-THE-world is offline
ik droomde laatst iets dat een jongen die ik ken dood ging... en een paar dagen later ging hij dood...
en dat er iets zou gebeuren met een kennis.. dat is ook uitgekomen.. weird
Oud 19-01-2004, 13:57
pe51
pe51 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-01-2004 @ 10:41:
Hey Peter,

Volgens mij zijn ze best goed instaat een 'verdeling' te maken tussen de verschillende vormen van buitenzintuigelijke waarnemingen.. Een ieder interpreteert het wellicht op zijn of haar manier, doch zie ik niet iets verkeerds in onderstaande 'onderscheid'...

Helderruikendheid: Men ruikt een bepaalde geur die herkend kan worden als een boodschap. Dit kan bijvoorbeeld een speciale geur zijn die men waarneemt bij een stervende lang voor dat deze sterft en hierdoor weet met deze persoon over de dood te spreken om zijn/haar overgang te vergemakkelijken. Een heerlijke buitenaardse geur die je bijvoorbeeld rond medium kunt ruiken als deze mediamiek aan het werk is. Deze heerlijke geuren zeggen dat er een hoge identiteit doorkomt. De aanwezige krijgen hierbij bovendien een grote rust over zich.

Helderproevendheid: Men kan net als bij een geur ook de smaak van iets krijgen bijvoorbeeld een gerecht proeven waarover wordt gesproken. Aan de hand van de ontvangende smaak kan deze als een wenk worden geïnterpreteerd.

Helderziendheid: De buitenzintuiglijke verkregen informatie wordt vertaald in een beeld, dat iemand vervolgens voor zich ziet. Dit kunnen fysieke, emotionele, mentale, psychische beelden zijn. Met het zien, interpreteren en meedelen van waargenomen dienen wij zeer zorgvuldig om te gaan. Wij dienen in afstemming na te gaan of en hoe wij het waargenomen doorgeven.

Heldervoelendheid: Iemand is in staat om fysieke, emotionele, psychische pijnen en gevoelens van anderen over te nemen en deze te vertalen. Ga zelf niet met deze pijnen en gevoelens op de hol, waardoor het een medelijden wordt in plaats van medeleiden. Bij magnetiseren en reflexologie kunnen we in afstemming de pijn en zijn niet langer in harmonie zijnde organen vinden. Hierbij hoeft de persoon niet aangeraakt te worden. Dit kan zelfs op grote afstand van de persoon gebeuren.

Helderhorendheid: Men hoort een stem die een ander in je directe omgeving niet waarneemt zo een hond een hondenfluit kan horen en wij meestal niet. Deze stem kan uit de tussen wereld komen, pas altijd hiermee op. De psychose patiënt hoort ook deze stemmen die zowel positief als negatief gepoold kunnen zijn.

Helderwetendheid: Deze vorm van buitenzintuiglijk waarnemen berust niet meer op een beeld, geluid etc. maar heeft zijn verbinding met een hogere vorm van bewustzijn. Men weet, waarbij men verbaast kan zijn over de kennis die doorkomt. Dit kan gepaard gaan met bijvoorbeeld een lichte rilling over de rug of een gevoel van een zeer licht windje of een boven-dimensionele geur. Te vergelijken met het weten op het fysieke niveau met een kind weet dat hij de waarheid spreekt zonder dit kind of persoon en de situatie te kennen.
Je hebt gelijk, de meeste paranormale dingen kun je in zo'n schema als dit wel inpassen. Maar dat van de topicstarter, daar zat ik een beetje mee. Want het is van de ene kant voelen, dus zou het onder heldervoelend kunnen passen. En van de andere kant is het een gevoel wat gaat over de toekomst. Een "vóór-gevoel" dus. En dat past niet helemaal in heldervoelend misschien.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee, wat nu wel en niet onder heldervoelend gerangschikt kan worden. Er is (bij mijn weten dan) niet een speciale paranormale "bijbel" waar dit in te vinden is. Je kunt dan ergens een indeling lezen, maar iemand anders heeft misschien weer een andere. Misschien weet jij of er een indeling is, die iedereen volgt? Dan kan ik eens opzoeken of het voelen van de straling van mijn monitor ook onder heldervoelendheid valt, of dat dit hiervoor te onbelangrijk is.

groeten, peter.
Advertentie

Regels voor berichten