Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 09:44
Verwijderd
De Duitse voetbalbond DFB heeft de wereldvoetbalbond FIFA gevraagd om de rust van wedstrijden met vijf minuten te verlengen. Dit om de fans meer geld te kunnen laten uitgeven aan bier en braadworst.
Volgens de DFB is de pauze nu te kort om alle fans die dat willen van een hapje en een drankje te kunnen voorzien. Met vijf minuten extra tussen beide helften denkt de Duitse bond dat clubs 300.000 euro meer aan inkomsten binnen kunnen halen. Als extra argument voerden de Duitsers aan dat de tv meer commercials kan uitzenden dan nu het geval is.

De gezamelijke Duitse clubs zullen het voorstel op 29 februari voorleggen aan de spelregelcommissie van de FIFA. Komt het voorstel erdoor, dan zal de Duitse rust voortaan twintig minuten duren.

Volgens Wolfgang Holzhäuser, de zakelijk directeur van Bayer Leverkusen, is het plan vooral voor de fans bedoeld. 'We merken iedere keer weer dat vijftien minuten niet voldoende zijn om een braadworst of iets te drinken te halen', aldus Holzhäuser.

www.vi.nl

Sorry, het is vast niet serieus/schokkend genoeg voor een eigen topic, maar ik vond het zó'n mooi bericht...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 10:34
Tejay
Tejay is offline
lijkt me wel handig als supporter ja . als ik ga kijken (Cercle Brugge, heel bescheiden ploegje, zo'n 5000 supporters gemiddeld denkek ) dan moet je eigenlijk een paar minuten voor de rust al de tribune verlaten om op tijd terug te kunnen zijn voor de tweede helft begint. Dus ja, vanuit het supportersstandpunt:

Maar 'k vrees dat de spelers dat niet graag zullen horen. Als je 20 minuten neerzit op een bank, dan zijn je spieren echt niet meer warm hoor. => kwetsuren.. Als ik na 15 minuten terug 't veld opkom, heb ik ook een paar minuten nodig voor m'n spieren weer top zijn. Dus als dat 20 minuten zou gaan worden.. pfff

Ma kvind't wel leuk dat't net de Duitsers zijn die daar mee afkomen. Aan de andere kant, de Nederlanders zouden in die 5 minuten extra toch niet meer uitgeven..
Oud 22-01-2004, 10:49
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ben 1x naar een wedstrijd van Werder Bremen geweest en toen vond ik het zelfs heel erg goed geregeld daar, beter als in Nederland.
Geen lange rij, en goed eten.
Als ik dat vergelijk met Nederland was dat gewoon vele malen beter lijkt me ook wel goed als het in Nederland wordt doorgevoerd.
Want als je in het Geldsyndroom eten wilt halen met 1100man gooien ze 1vreethokje open en heb daardoor gewoon 20min van de 2de helft kunnen zien maar dat terzijde.

Ben dus wel voor het plan en lijkt me goed als het in Nederland ook zo gaat gebeuren.

Kreeg duitsland trouwens de staanplaatsen ook al niet weer terug in de stadions?
Oud 22-01-2004, 11:20
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-01-2004 @ 11:49:
Ben 1x naar een wedstrijd van Werder Bremen geweest en toen vond ik het zelfs heel erg goed geregeld daar, beter als in Nederland.
Geen lange rij, en goed eten.
Als ik dat vergelijk met Nederland was dat gewoon vele malen beter lijkt me ook wel goed als het in Nederland wordt doorgevoerd.
Want als je in het Geldsyndroom eten wilt halen met 1100man gooien ze 1vreethokje open en heb daardoor gewoon 20min van de 2de helft kunnen zien maar dat terzijde.

Ben dus wel voor het plan en lijkt me goed als het in Nederland ook zo gaat gebeuren.

Kreeg duitsland trouwens de staanplaatsen ook al niet weer terug in de stadions?
ik heb nooit ergens last van in Gelredome (en soms is het zelfs gratis )
nee in de regen staan in Oosterpark en door een hek moeilijk manuvreren was feest
en bij schalke hebben ze volgens mij idd staanplaatsen, (maar met UEFA cup ed moeten ze zitten)
Oud 22-01-2004, 11:35
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
beetje een schijnoplossing.
vraag me af of het om de würst of de reclame gaat.
Oud 22-01-2004, 11:41
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-01-2004 @ 12:20:
ik heb nooit ergens last van in Gelredome (en soms is het zelfs gratis )
nee in de regen staan in Oosterpark en door een hek moeilijk manuvreren was feest
en bij schalke hebben ze volgens mij idd staanplaatsen, (maar met UEFA cup ed moeten ze zitten)
Ik zeg toch ook dat het gewoon kutgeregeld was die wedstrijd dat we eeuwen moesten wachten.
En van een oud stadion kun je niet verwachten dat je net zo je eten kan halen als in het gelderdome.
Oud 22-01-2004, 13:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Die Duitsers toch
Heb van verscheidende mensen gehoord dat het bezoeken van een voetbalwedstrijd in Duitsland over het algemeen genomen leuker is dan in Nederland ja.
Oud 22-01-2004, 15:24
Co
Co is offline
Het blijven Duitsers
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:04
USPalermo
USPalermo is offline
Als twent zou ik het niet eens kunnen zijn met een Groninger, dit terzijde.

Liever in het Oosterpark nat regenen, genieten van een "oude" voetbalsfeer, dan heerlijk in een gymzaal zitten, met gratis eten.

Zonder flauwekul, in het uitvak van het Gelredome, is het simpelweg slecht geregeld.
Betalen met een kaart, opzich is daar niet echt veel optegen.
Er waren toen ik het bezocht heb maar 2 kassa's open, waar je wat te eten kunt halen. Gevolg: lang wachten. Dan kun je eindelijk van het culinaire hoogstandje genieten, om vervolgens de wedstrijd verder te gaan kijken. Volgende probleem, geen eten op de tribune, kun je op een scherm van 30cm bij 30cm de wedstrijd even verder kijken. Loop je weer het stadion in, en wat denk je, staat daar zo'n held met een glas bier in zijn hand........aan de andere kant van zo'n glasplaatje.

Nee, mijn voorkeur gaat ook uit naar de sporthal.
Oud 22-01-2004, 16:27
Verwijderd
Had het ook al gelezen vanmorgen
Ben vorig jaar bij een wedstrijd in Duitsland geweest toen we op Berlijn-reis waren en toen zijn we ook aan de braadworst en het bier gegaan En het heeft inderdaad wel wat
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:32
Verwijderd
de commercie maakt het voetbal langzamerhand helemaal kapot
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:38
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Pasjes systeem vind ik opzich ook geen probleem maar voor het uitvak vind ik het wel een probleem.
Voor de baas van de catering in stadions met pasjessysteem is het gunstig want je hoopt dat mensen terug komen als ze nog geld erop hebben staan. (trouwens een kutstreek want je krijgt die dingen nooit op €0,0) maar als supporter heb ik gruwlijke hekel aan die dingen.
Voor thuissupporters is het wel makkelijk als je bijvoorbeeld een tegoet op je seizoenskaart zou kunnen zetten oid. dat gebeurt ook in de Euroborg.

Maar dit is allemaal beetje offtopic gelul..
Oud 22-01-2004, 16:40
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 22-01-2004 @ 17:32:
de commercie maakt het voetbal langzamerhand helemaal kapot
Waar staat dat de commercie er mee te maken heeft?
Ben het opzich met je eens want in Duitsland is het eten&drinken in de rust veel sneller en beter geregeld dan in Nederland dus zou logischer zijn als het plan kwam van Nederland ipv. Duitsland, je zou erdoor gaan denken dat de commercie er wat mee te maken heeft maakt toch betwijfel ik dat.

EDIT: Voor het financiele gedeelte van een club biedt het idd wel goed perpectief denk ik en hoe jammer dat ook is geld staat tegenwoordig boven alles maar dat is niet alleen in de sportwereld zo helaas.
Oud 22-01-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-01-2004 @ 17:40:
Waar staat dat de commercie er mee te maken heeft?
Ben het opzich met je eens want in Duitsland is het eten&drinken in de rust veel sneller en beter geregeld dan in Nederland dus zou logischer zijn als het plan kwam van Nederland ipv. Duitsland, je zou erdoor gaan denken dat de commercie er wat mee te maken heeft maakt toch betwijfel ik dat.

EDIT: Voor het financiele gedeelte van een club biedt het idd wel goed perpectief denk ik en hoe jammer dat ook is geld staat tegenwoordig boven alles maar dat is niet alleen in de sportwereld zo helaas.
maar is het niet zo dat voetbal onder grote druk van de commercie staat? Ik snap ook wel dat m'n opmerking niet de meest logische was maar de commercie bepaalt wel veel in het voetbal, misschien ook wel in de sport algemeen (krijgt een idee voor een nieuw topic ). Dit is een klein dingetje, maar het heeft er wel een (heel) klein beetje mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:54
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Tuurlijk, zonder commercie geen voetbal dat weet ik wel maar er stond nergens in het bericht dat het er iets mee te maken heeft.
Oud 22-01-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-01-2004 @ 17:54:
Tuurlijk, zonder commercie geen voetbal dat weet ik wel maar er stond nergens in het bericht dat het er iets mee te maken heeft.
weet ik
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 19:39
USPalermo
USPalermo is offline
Ik maak me er dus echt niet druk om, of de rust nu een kwartier, 10 minuten of 20 minuten duurt.

En ja de commercie maakt het voetbal kapot, maar daar vind ik dit een slecht voorbeeld van.

Iedereen kent het verhaal van de wedstrijd Juventus - Liverpool, en toch spelen en zelfs een ererondje maken, de spelers valt niets te verwijten, de bond wel.

13 mei 2000, in Enschede voltrekt zich een ramp. Een dag later wordt er echter "gewoon" gevoetbalt in de Rotterdamse Kuip.
(Al hoe wel ik zelf nog steeds geloof en beweer dat als dit zelfde in Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam gebeurd was, de complete competieronde afgelast zou worden, dit terzijde)

In mei werd Pim Fortuyn dood geschoten. Een paar dagen later speelt Feyenoord in eigen stad en stadion "gewoon" de UEFA-Cup finale.(supporters tonen dagenlang verdriet om Pim, op de avond van de gewonnen finale tonen ze hun ware aard aan heel Nederland, Rotterdam liet zich gaan en kennen)

Na de aanslagen van 11 september op een dinsdag, wordt er op woensdag( de dag erna dus) "gewoon" gespeeld in de CL.

DAT zijn dingen waar de commercie voor zorgt!!
Kun jij DIE 5 minuten niet zonder voetbal?

Tot slot: GEEN commercie, GEEN voetbal.
Oud 22-01-2004, 19:41
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-01-2004 @ 17:54:
Citaat:
Dit om de fans meer geld te kunnen laten uitgeven aan bier en braadworst.
vreemd als ik de bovenstaande regel lees, uit het bericht, heeft de commercie er dus wel degelijk iets mee te maken.
Oud 22-01-2004, 19:43
Ketjing
Ketjing is offline
Geen commercie betekent denk ik eerder ander voetbal dan geen voetbal

(edit, domme spelfout)
Oud 22-01-2004, 19:47
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 22-01-2004 @ 20:43:
Geen commercie betekent denk ik eerder ander voetbal dan geen voetbal
Daar heb je denk ik gelijk in.

Maar als we in Nederland te trots zouden zijn om gebruik te maken van commercie, dan kun jij, ik en iedereen alleen nog maar "genieten" van de plaatstelijke amateurclub( niveau 6e klasse)
Oud 22-01-2004, 19:48
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 22-01-2004 @ 20:47:
Daar heb je denk ik gelijk in.

Maar als we in Nederland te trots zouden zijn om gebruik te maken van commercie, dan kun jij, ik en iedereen alleen nog maar "genieten" van de plaatstelijke amateurclub( niveau 6e klasse)
niks tegen kijken bij een amateur club.
Oud 22-01-2004, 19:49
USPalermo
USPalermo is offline
anders gezegd, alle voetballers met tallent gaan naar het buitenland om centjes te verdienen en wij staan langs een ongemaaid bijveldje te vernikkelen van de kou en het slechte voetbal......
Oud 22-01-2004, 20:56
Alexanchez
Alexanchez is offline
Mij lijkt het wel fijn... Je zit dan toch 5 minuutjes langer in 't stadion voor dezelfde prijs.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 20:58
USPalermo
USPalermo is offline
Alleen voor de mensen die nix te eten of drinken halen, zou het een probleem kunnen zijn. En dan heb je natuurlijk de plassers nog kost ook 'tijd'
Oud 23-01-2004, 00:00
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 22-01-2004 @ 21:58:
Alleen voor de mensen die nix te eten of drinken halen, zou het een probleem kunnen zijn. En dan heb je natuurlijk de plassers nog kost ook 'tijd'
In Groningen heb je geen wachtrijen daar doe je het gewoon tegen het hek.

1van de weinige voordelen van een oud stadion.
Oud 23-01-2004, 16:08
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 23-01-2004 @ 01:00:
In Groningen heb je geen wachtrijen daar doe je het gewoon tegen het hek.

1van de weinige voordelen van een oud stadion.
In het Diekman was dat ook zo, pissen tegen een muur, daar hoefde je nooit te wachten, eten en een pilsje drinken, dat was een heel ander verhaal
Reageren

Regels voor berichten