![]() |
|
Verwijderd
|
De Duitse voetbalbond DFB heeft de wereldvoetbalbond FIFA gevraagd om de rust van wedstrijden met vijf minuten te verlengen. Dit om de fans meer geld te kunnen laten uitgeven aan bier en braadworst.
Volgens de DFB is de pauze nu te kort om alle fans die dat willen van een hapje en een drankje te kunnen voorzien. Met vijf minuten extra tussen beide helften denkt de Duitse bond dat clubs 300.000 euro meer aan inkomsten binnen kunnen halen. Als extra argument voerden de Duitsers aan dat de tv meer commercials kan uitzenden dan nu het geval is. De gezamelijke Duitse clubs zullen het voorstel op 29 februari voorleggen aan de spelregelcommissie van de FIFA. Komt het voorstel erdoor, dan zal de Duitse rust voortaan twintig minuten duren. Volgens Wolfgang Holzhäuser, de zakelijk directeur van Bayer Leverkusen, is het plan vooral voor de fans bedoeld. 'We merken iedere keer weer dat vijftien minuten niet voldoende zijn om een braadworst of iets te drinken te halen', aldus Holzhäuser. www.vi.nl Sorry, het is vast niet serieus/schokkend genoeg voor een eigen topic, maar ik vond het zó'n mooi bericht... ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En van een oud stadion kun je niet verwachten dat je net zo je eten kan halen als in het gelderdome.
|
Als twent zou ik het niet eens kunnen zijn met een Groninger, dit terzijde.
Liever in het Oosterpark nat regenen, genieten van een "oude" voetbalsfeer, dan heerlijk in een gymzaal zitten, met gratis eten. Zonder flauwekul, in het uitvak van het Gelredome, is het simpelweg slecht geregeld. Betalen met een kaart, opzich is daar niet echt veel optegen. Er waren toen ik het bezocht heb maar 2 kassa's open, waar je wat te eten kunt halen. Gevolg: lang wachten. Dan kun je eindelijk van het culinaire hoogstandje genieten, om vervolgens de wedstrijd verder te gaan kijken. Volgende probleem, geen eten op de tribune, kun je op een scherm van 30cm bij 30cm de wedstrijd even verder kijken. Loop je weer het stadion in, en wat denk je, staat daar zo'n held met een glas bier in zijn hand........aan de andere kant van zo'n glasplaatje. Nee, mijn voorkeur gaat ook uit naar de sporthal.
|
Pasjes systeem vind ik opzich ook geen probleem maar voor het uitvak vind ik het wel een probleem.
Voor de baas van de catering in stadions met pasjessysteem is het gunstig want je hoopt dat mensen terug komen als ze nog geld erop hebben staan. (trouwens een kutstreek want je krijgt die dingen nooit op €0,0) maar als supporter heb ik gruwlijke hekel aan die dingen. Voor thuissupporters is het wel makkelijk als je bijvoorbeeld een tegoet op je seizoenskaart zou kunnen zetten oid. dat gebeurt ook in de Euroborg. Maar dit is allemaal beetje offtopic gelul..
||
Citaat:
Ben het opzich met je eens want in Duitsland is het eten&drinken in de rust veel sneller en beter geregeld dan in Nederland dus zou logischer zijn als het plan kwam van Nederland ipv. Duitsland, je zou erdoor gaan denken dat de commercie er wat mee te maken heeft maakt toch betwijfel ik dat. EDIT: Voor het financiele gedeelte van een club biedt het idd wel goed perpectief denk ik en hoe jammer dat ook is geld staat tegenwoordig boven alles maar dat is niet alleen in de sportwereld zo helaas.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik maak me er dus echt niet druk om, of de rust nu een kwartier, 10 minuten of 20 minuten duurt.
En ja de commercie maakt het voetbal kapot, maar daar vind ik dit een slecht voorbeeld van. Iedereen kent het verhaal van de wedstrijd Juventus - Liverpool, en toch spelen en zelfs een ererondje maken, de spelers valt niets te verwijten, de bond wel. 13 mei 2000, in Enschede voltrekt zich een ramp. Een dag later wordt er echter "gewoon" gevoetbalt in de Rotterdamse Kuip. (Al hoe wel ik zelf nog steeds geloof en beweer dat als dit zelfde in Eindhoven, Rotterdam of Amsterdam gebeurd was, de complete competieronde afgelast zou worden, dit terzijde) In mei werd Pim Fortuyn dood geschoten. Een paar dagen later speelt Feyenoord in eigen stad en stadion "gewoon" de UEFA-Cup finale.(supporters tonen dagenlang verdriet om Pim, op de avond van de gewonnen finale tonen ze hun ware aard aan heel Nederland, Rotterdam liet zich gaan en kennen) Na de aanslagen van 11 september op een dinsdag, wordt er op woensdag( de dag erna dus) "gewoon" gespeeld in de CL. DAT zijn dingen waar de commercie voor zorgt!! Kun jij DIE 5 minuten niet zonder voetbal? Tot slot: GEEN commercie, GEEN voetbal.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar als we in Nederland te trots zouden zijn om gebruik te maken van commercie, dan kun jij, ik en iedereen alleen nog maar "genieten" van de plaatstelijke amateurclub( niveau 6e klasse)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 1van de weinige voordelen van een oud stadion.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|