Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 11:11
AJMouse
AJMouse is offline
Wat is er loos?
Ik heb net gister 2 dvdtjes gebrand met mijn Sony DW-U10A 4x DVD+R DVD-R. Dvd media was Arita +R 2.4x 4.7 gig. Ik heb dus gebrand op 2.4x met Nero.

Dus? Niks aan het handje toch?
Ik heb normale bestandsdvd's gemaakt voor backup. Op de eerste dvd heb ik aflevering 1 t/m 25 van een serie gestopt, en op de tweede aflevering 26 t/m 50. Toen alles na lang wachten (2.4x is traag.....) klaar was (dus ook de 2e) heb ik de eerste dvd proberen te openen. Het lukte niet.

Flauw, en toen?
Toen heb ik via kladblok toch toegang gekregen (mijn Sony, waar ik em in las spinde als een gek de dvd). De pc is dus constant aan het proberen de dvd automatisch te starten en ook als ik het uit zet doet hij dat. Ervanuitgaande dat ik via kladblok dan wel de laatste tien afleveringen van dvd 2 kon kijken heb ik vanwege schijfruimte gebrek die 50 afleveringen van mijn schijf gewist.

Mja, ok, maar wat is nu je probleem?
Ik stopte toen dvd 2 erin, en hij herkent deze dvd niet eens als een echte dvd. Toch staat de media erop, daar ben ik zeker van. Ook mijn Samsung dvddrive pakt hem niet.

Lastig.
Is er een mogelijkheid dat ik mijn bestanden tóch kan bekijken? Of kan kopiëren?En wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat hij écht niet gaat kijken of ie em automatisch moet afspelen? Ze kunnen mijn andere dvdtjes wel gewoon aan, das het rare!
Tips over hoe ik volgende keer beter kan branden? Ik heb nu alle files gewoon op de dvd staan, en niet in een map of iets dergelijks.
Ik hoop dat iemand een oplossing kan aandienen, aj heeft geen zin om alles opnieuw van internet te plukken, alvast bedankt!

Ok. Anders nog iets?
Ja, de specs van mijn pc die misschien van belang zijn bij een antwoord: Ik heb een P4 met 2,6 ghz en 766 mb ram. Mijn schijf is 120 GB. Videokaart hoef ik niet te vermelden neem ik aan.
Oud 23-01-2004, 11:03
phoxetis
phoxetis is offline
Heb je de DVD wel afgesloten, enzo....
klinkt als een kapotte DVD brander .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten