Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 13:14
HoopStront
HoopStront is offline
Als ik als eerstegraads docent les geef op een VMBO school, in welke schaal val ik dan?? (LB of LD)

Lijkt me nogal nutteloos om een eerstegraads bevoegdheid te gaan halen als ik er niks mee op schiet. Ik doe trouwens nog helemaal geen lerarenopleiding, maar ben er wel in geinteresseerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 13:52
Verwijderd
Volgens mij heb je geen eerste graads bevoegdheid nodig om op het vmbo les te geven...alleen in de bovenbouw van de havo en het vwo heb je die bevoegdheid nodig. Ik zou niet weten of je met een eerstegraads bevoegheid (veel) meer verdient op het vmbo dan met een tweedegraads bevoegdheid.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:59
Dwarfie
Dwarfie is offline
Hier heb ik nog wel wat meer vragen over:

Als je een bachelor van de universiteit hebt (in mijn geval bedrijfseconomie), kun je dan je eerste graad halen? Of moet je eerst een master hebben?

Als je een lerarenopleiding aan de hbo doet (aardijkskunde bijvoorbeeld) en vervolgens de eerste graad wilt halen. Kun je dan ook meteen een eerste graad halen in de economie als je daar al een bachelor of master voor hebt aan een universiteit? (Dus twee eerste graden tegelijk).
Oud 30-01-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef op 30-01-2004 @ 17:59:
Hier heb ik nog wel wat meer vragen over:

Als je een bachelor van de universiteit hebt (in mijn geval bedrijfseconomie), kun je dan je eerste graad halen? Of moet je eerst een master hebben?

Als je een lerarenopleiding aan de hbo doet (aardijkskunde bijvoorbeeld) en vervolgens de eerste graad wilt halen. Kun je dan ook meteen een eerste graad halen in de economie als je daar al een bachelor of master voor hebt aan een universiteit? (Dus twee eerste graden tegelijk).
Ik weet verder niet hoe het zit bij economische studies, maar vanmiddag werd mij verteld dat bij Geschiedenis (wo) je een 2 jarige master moet doen als je 1e graads leraar wilt worden.
En je moet sowieso al een didactiek keuzevak of minor hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 09:48
NN
NN is offline
Eerstegraadsdocent (universitaire studie) doceert op HAVO en VWO bovenbouw. Deze docent krijgt doorgaans naar enige tijd op dit niveau te hebben lesgegeven een schaal 12 inkomen.
Tweedegraadsdocent (HBO-opleiding) doceeert op overig voortgezet onderwijs. Deze docent krijgt doorgaans een schaal 10 inkomen.

De salarisschalen zijn tegenwoordig uitgedrukt in lettercombinaties, maar die ken ik niet. Het verschil is in max. inkomen dacht ik zo'n 1000 euro.
Oud 02-02-2004, 09:49
NN
NN is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-01-2004 @ 19:52:
Ik weet verder niet hoe het zit bij economische studies, maar vanmiddag werd mij verteld dat bij Geschiedenis (wo) je een 2 jarige master moet doen als je 1e graads leraar wilt worden.
En je moet sowieso al een didactiek keuzevak of minor hebben gedaan.
Als je eerstegraads leraar wilt worden doe je doorgaans een universitaire studie (ba 3 jaar + ma 1 jaar). Daar komt dan nog een jaar lerarenopleiding bij. Je komt dan op 5 jaar.
Oud 02-02-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 02-02-2004 @ 10:49:
Als je eerstegraads leraar wilt worden doe je doorgaans een universitaire studie (ba 3 jaar + ma 1 jaar). Daar komt dan nog een jaar lerarenopleiding bij. Je komt dan op 5 jaar.
Dat zeg ik toch?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 10:53
NN
NN is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 02-02-2004 @ 22:51:
Dat zeg ik toch?
Nee, jij hebt het over een tweejarige master. Dat is niet juist. De master Geschiedenis is één jaar en daarna komt de lerarenopleiding van één jaar.
Reageren

Regels voor berichten