Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 09:15
WordWardWizzard
WordWardWizzard is offline
gaan de mensen die nu alleen de film hebben gezien ook het boek lezen???

Ik zal alvast een stelling plaatsen:

Mensen die de film hebben gezien, gaan zeker het boek lezen voor de eventuele details die ze misten in de film.
Oud 08-01-2002, 09:30
Verwijderd
Ik wil nog steeds eerst het boek lezen en dan pas die film zien, en na de eerste film weede en derde boek lezen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 12:18
Creep
Creep is offline
ik ben twee keer naar de film geweest, en was eerlijk waar altijd al van plan om boek te lezen.. Ik lees het boek nu, alsnog erg boeiend. Deel 2 en 3 lees ik wel voordat de film uit is.
Oud 08-01-2002, 17:26
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik lees eerst het boek, en daarna wil ik naar de film. Ik heb het boek bijna uit, dus k hoop dat ik deze of volgende week nog kan
Oud 08-01-2002, 17:27
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Is de film trouwens een beetje de moeite waard?
Oud 08-01-2002, 17:39
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Is de film trouwens een beetje de moeite waard?
jaa hij is vet vond ik

ik heb het boek eerst gelezen, en dat raad ik iedereen aan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 18:02
Drizzt
Drizzt is offline
Volgens mij mis je die details alleen als je het boek al gelezen hebt voordat je naar de film gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:15
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik wil nog steeds eerst het boek lezen en dan pas die film zien, en na de eerste film weede en derde boek lezen.
me 2, heb hobbit al uit maar kan deel 1 nergens lenen

Oud 09-01-2002, 15:28
Mars ILL
Mars ILL is offline
Voor de niet zo leesfans wil ik ff melden dat de prachtige heer alan lee, de tolkien boekjes netjes geïllustreerd heeft, dit al een hele tijd geleden, zeker de moeite waard,

cart
Oud 09-01-2002, 18:25
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

De eerste film eindigt ergens halvewege boek 2 ongeveer. Dus het is het beste die dan ook te lezen

Overgens is de verfilming niet trouw aan het verhaal

Groetjes
Ben(die het een mooie film vond, maar geen mooie VERfilming
Oud 10-01-2002, 10:58
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ik lees eerst het boek, en daarna wil ik naar de film. Ik heb het boek bijna uit, dus k hoop dat ik deze of volgende week nog kan
*LOL* LotR is voor minstens een MAAND gereserveerd! Moet je wel snel zijn
Oud 10-01-2002, 10:59
JediJoel
JediJoel is offline
Ik ben het boek gaan lezen vóór de film. Omdat ik die film wou zien. Daarna ben ik naar de film geweest, maar ik heb deel 2 en 3 al uit. Deel 3 is aan het einde behoorlijk saai, moet ik zeggen.
Oud 10-01-2002, 11:03
soulless
soulless is offline
'The Lord of the Rings' bestaat origineel uit 3 delen, genaamd 'The Fellowship of the Ring', 'Two Towers' en 'The return of the King'. Elk van deze delen is in twee boeken uitgegeven. Je kunt vaak gebonden versies van twee boeken (dus een deel) kopen, of het hele boek.

De film houdt op (en dan ook werkelijk exact) na het eerste deel.

Het maakt niet zoveel uit of je eerst leest of kijkt. Op de ene manier ga je dingen missen, of je ergeren aan veranderingen, aan de andere kant ga je dingen niet direkt helemaal begrijpen, de kleine verwijzingen niet zien (bijvoorbeeld de ring van Galadriel).

Wat ik heel erg heb gemis was 'The Old Forest' met 'Tom Bombadil', waar ze volgens mij Youp van 't Hek voor hadden moeten casten
Oud 11-01-2002, 13:48
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
soulless schreef:
Wat ik heel erg heb gemis was 'The Old Forest' met 'Tom Bombadil', waar ze volgens mij Youp van 't Hek voor hadden moeten casten
Youp van t Hek! Hee das een goeie! idd

Zit Glorfindel nou in de film? enne nog zo een, Gildor, die niet toch?

Oud 11-01-2002, 22:35
soulless
soulless is offline
Nee, Glorfindel is toch die Noldor (ook werkelijk in Valinor geweest dus, oud mannetje) op dat paard wat Rrodo redt, ehm, Asfaloth?

Want die hebben ze dus vervangen door Arwen. Beetje vaag, je ziet dat paard aankomen en je denkt Glorfindel maar et is dus Arwen... Beetje Hollywood effect maar ja... Ik bedoel nadat zn vrouw al vermoord is zie ik Elrond haar nog niet zo maar laten gaan terwijl de Negen op pad zijn...

Gildor? Is dat nou die elf die ze in Lothlorien begroet? Of was dat Haldir, dan is Gildor een zoon/volgeling van Elrond zeker... Niet echt gezien, er zitten wel een zooi elfen op de vergadering in Rivendel, beetje raar dat ze die weer buiten hebben gesitueerd, ik zou Bilbo graag in een hoekje naast de open haard zitten met Aragorn over zn gedicht praten...

Oud 12-01-2002, 17:12
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Drizzt schreef:
Volgens mij mis je die details alleen als je het boek al gelezen hebt voordat je naar de film gaat.
Nou, je mist ze als je het boek gelezen hebt, maar men mist wat als ze het boek niet lezen en de film wel zien

denk aan het paard van W. Varentje (ja sorry, ik las de NL versie), de eerste keer dat die in de film tersprake komt - heel even - is zodra die weg moet. in het boek is dat heel anders! maar ach, je kunt natuurlijk niet drie films van zes uur maken...

Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 01:12
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
*LOL* LotR is voor minstens een MAAND gereserveerd! Moet je wel snel zijn

WAT EEN NONSENS....in almere heb ik precies 1 dag van te voren nog kunnen reserveren en dat was voor 2 januari..dus nu zal et helemaal wel geen probleem zijn

Oud 13-01-2002, 11:04
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik vind het een goede keuze dat Tom Bombadil dr niet in zit. Dan zou je zo'n springende tuinkabouter die nog es onzinnig zingt hebben. Enne, hoe zou je ooit iemand kunnen filmen die het oudste wezen van heel Middenaarde is? Wat dat bertreft viel het mij bij Elrond ook wat tegen, ik vond hem helemaal niet jong en oud tegelijk. Gewoon een veertiger met 4 kinderen...
Oud 14-01-2002, 00:12
soulless
soulless is offline
NOu eh laten we het zo zeggen. Tommetje is gewoon een maia, net als de istari (tovenaars, oftewel Gandalf, Saruman, Radagast en twee ander vage types die niet ter sparke komen) en sauron, en die zin toch ook verfilmd.

PONY van Willem Varentje
Reageren

Regels voor berichten