Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De eerste film eindigt ergens halvewege boek 2 ongeveer. Dus het is het beste die dan ook te lezen Overgens is de verfilming niet trouw aan het verhaal ![]() Groetjes Ben(die het een mooie film vond, maar geen mooie VERfilming ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
'The Lord of the Rings' bestaat origineel uit 3 delen, genaamd 'The Fellowship of the Ring', 'Two Towers' en 'The return of the King'. Elk van deze delen is in twee boeken uitgegeven. Je kunt vaak gebonden versies van twee boeken (dus een deel) kopen, of het hele boek.
De film houdt op (en dan ook werkelijk exact) na het eerste deel. Het maakt niet zoveel uit of je eerst leest of kijkt. Op de ene manier ga je dingen missen, of je ergeren aan veranderingen, aan de andere kant ga je dingen niet direkt helemaal begrijpen, de kleine verwijzingen niet zien (bijvoorbeeld de ring van Galadriel). Wat ik heel erg heb gemis was 'The Old Forest' met 'Tom Bombadil', waar ze volgens mij Youp van 't Hek voor hadden moeten casten ![]()
||
Citaat:
![]() Zit Glorfindel nou in de film? enne nog zo een, Gildor, die niet toch?
|
![]() |
Nee, Glorfindel is toch die Noldor (ook werkelijk in Valinor geweest dus, oud mannetje) op dat paard wat Rrodo redt, ehm, Asfaloth?
Want die hebben ze dus vervangen door Arwen. Beetje vaag, je ziet dat paard aankomen en je denkt Glorfindel maar et is dus Arwen... Beetje Hollywood effect maar ja... Ik bedoel nadat zn vrouw al vermoord is zie ik Elrond haar nog niet zo maar laten gaan terwijl de Negen op pad zijn... Gildor? Is dat nou die elf die ze in Lothlorien begroet? Of was dat Haldir, dan is Gildor een zoon/volgeling van Elrond zeker... Niet echt gezien, er zitten wel een zooi elfen op de vergadering in Rivendel, beetje raar dat ze die weer buiten hebben gesitueerd, ik zou Bilbo graag in een hoekje naast de open haard zitten met Aragorn over zn gedicht praten...
||
Citaat:
![]() denk aan het paard van W. Varentje (ja sorry, ik las de NL versie), de eerste keer dat die in de film tersprake komt - heel even - is zodra die weg moet. in het boek is dat heel anders! maar ach, je kunt natuurlijk niet drie films van zes uur maken... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
NOu eh laten we het zo zeggen. Tommetje is gewoon een maia, net als de istari (tovenaars, oftewel Gandalf, Saruman, Radagast en twee ander vage types die niet ter sparke komen) en sauron, en die zin toch ook verfilmd.
PONY van Willem Varentje ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ook tijd voor een Tolkien topic Blood Fire Rage | 23 | 01-01-2007 15:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Tolkien Emma! | 27 | 20-02-2005 12:04 | |