Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 16:48
sublime
sublime is offline
ik vermoed dat de kritiek van menigeen zal zijn dat het absoluut te prozaïsch is. well, so it'll be probeer voor mij een ogenblik de regels te vergeten... (hm, ik ga er denk ik sowieso nog wat mee prutsen... mss streef ik zelf nog wat meer onopvallende rijm na...)

Welke woorden zullen volgen als het gebeurde zich herhaalt. Ik twijfel over jou. Verspreek je niet, want ik ben machteloos. Verdriet is eenzaamheid in vloeiende vorm gegoten. Ik weet wederom niet welke dag ik kiezen zal.

De dagen hechten zich aaneen, terwijl ik mijn grip verlies. Zij omarmen elkaar, maar ik sta alleen in deze wereld. Ontaard en onthecht verloor ik de eigenschap me met mijzelf te identificeren. De nacht werd donkerder dan ooit.

De horizon lijkt uitgedoofd, maar ergens brandt nog licht. Zou ik niet moeten streven naar dit hoopvol aangezicht? Koude dringt zich op, vergroot de angst, onzekerheid. De mogelijkheden zijn er, wanneer groeit de durf?

Ik heb verloren, maar misschien zal ik je vinden. Zul jij dan mijn houvast zijn? Kansloze kleinzieligheid.

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 17:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 16:51
tacidvs
tacidvs is offline
Op de opmaak na, is dit niet minder prozaïsch dan wat verder rondwaart hier. Ik vind het wel een mooi verhaaltje, een beetje als een gezicht dat je trekt.

1e regel: herhaalt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:56
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Mooi verhalend, prima, eens wat anders, vind de rijm ok, "Koude" vind ik een heel mooi woord(in z'n geheel genomen), duidelijke inhoud, droevig.
Oud 24-01-2004, 10:47
sublime
sublime is offline
dank voor de reacties

(inhoudelijk antwoord heb ik er niet echt op..)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:37
xineof
xineof is offline
De titel sprak mij al enorm aan; het gedicht ook; mooie schrijfstijl, leest fijn (ik ben er nu bovendien ook in de goede stemming voor, net een goed boek aan het lezen, op een of andere manier past dit gedicht er perfect bij!). De inhoud vind ik absoluut aangrijpend, evenals de verwoording...

Ik vind deze vorm juist origineel, leuk; dit leest heerlijk door, ik vind het een gedurfd gedicht; vaak vind ik gedichten waarbij de regels uit twee à drie woorden bestaan wat moeilijker lezend, omdat ik vaak het enjambement dan niet zo sterk vind toegepast; daarom spreekt deze dichtvorm mij erg aan . Ik vind de rijm trouwens leuk verwerkt in dit gedicht!
Reageren

Regels voor berichten