Advertentie | |
|
![]() |
|
In een doorsnee groep-acht-musical wordt, is mijn ervaring, het meeste emotie laten zien door woorden. Die musicals zijn dan meestal ook geen bepaalde hoogstandjes en al helemaal niet door het toneelspel van de kinderen. Maar wil je iets goeds schrijven om kinderen te laten opvoeren, moet je het qua emotie houden op de standaard dingen zoals vrolijk, verdrietig, boos. Dit kan je er dus wel bijzetten:
(verdrietig) Mijn hamster.. hij is dood.. Maar als je een tekst hebt als Ik heb gewonnen! De loterij! Hoef je dit er niet bij te zetten want dit lijkt me vrij duidelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 't wordt ook geen mega-hoogstandje (dat kan ik ook niet eens en m'n vriend ook niet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb samen met met een paar vrienden de film Reservoir Dogs naar toneelversie geschreven, we hadden alles geregeld met de school, maar toen vonden ze onze begroting te veel.. + ze plande onze stuk met een musicaltje van de school zelf + ze vonden dat alleen mensen vanaf de 3e klas mochten komen ivm geweld.. dus hoefde toen niet meer van ons
Maar daar heb jij weinig aan ![]() uhhm voor een groep 8 zou ik het inderdaad simpel houden en een onderwerp wat hen aanspreekt. ik heb zelf in groep 8 'Tumba de krokodillenjager' gedaan, was erg leuk. Iedereen moest zijn eigen jungel pakje maken + we deden zelf muziek op eigengemaakt trommeltjes enz. Denk dat je iets moet doen waar redelijk wat beweging in zit en een grappig verhaal, vrolijke liedjes, fantasie achtig dat ze zich goed kunnen inleven. En het mag niet te lang duren, daar kunnen kinderen niet tegen! |
![]() |
||
Citaat:
K is boos en F heeft er heel veel spijt van K: Hoe kon je dat nou doen? F: Sorry, ik deed het echt niet expres!! Dat soort dingen. Kinderen in groep 7 en 8 weten volgens mij echt wel de emotie ergens bij op te roepen zonder dat je het helemaal voor ze moet gaan uitspellen. Als ze maar weten op welke manier ze een tekst moeten interpreteren (schrijf je dat zo? ![]() Gewoon de rode draad aangeven dus, want tijdens het oefenen valt er toch nog een hoop aan te schaven door middel van regie ed.
|
Verwijderd
|
je van te voren goed realiseren in welke periode ( qua stijl ) het verhaal zich gaat afspelen. ook moet je ervoor zorgen dat je goed het verschil handhaaft tussen opera, operette en musical, en een goede componist zoeken die liedjes en muziek bij jouw teksten kan schrijven.
desgewenst kan ik je tips geven helpen of namen geven waar je je licht eens kan opsteken |
|
|