Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 20:22
konijntje18
konijntje18 is offline
wat voel je dan? word je dan al dikker? enz enz

ik voel me al een tijdje (ongeveer 2 maand dus) heel vaag.. ben soms misselijk, buikpijn, ben keertje flauw gevallen enzow...
misschien heeft het er wel helemaal niks mee te maken hoor, maar vroeg het me toch af omdat het wel een beetje toevallig is.

en ongesteld word ik wel gewoon, maar dat hoeft niet alles te zeggen natuurlijk

op de dag dat ik het deed was ik de pil wel vergeten, dus vandaar dat ik toch twijfel... en jah ik weet wel dat ik een test kan halen enzow, maar jah k weet niet of dat nodig is eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 20:26
funkypunk
funkypunk is offline
doe gewoon een zwangerschapstest, de onzekerheid is het allerergste!!!!!!!!
je bent in de 1e maanden ochtendmisselijk, overgeven, behoefte aan bepaalde dingen, jeweetwel, zure bommen enzo, maar ga gewoon naar de trekpleister ofzo, het is heel normaal dat je daarom vraagt, ga anders naar een andere stad en je hebt binnen korte tijd de uitslag
Oud 27-12-2003, 21:05
Verwijderd
zwangerschapstest lijkt me idd het verstandigste.. dan weet je het meteen zeker
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:09
Verwijderd
Gewoon zwangerschapstest, dat is de meest betrouwbare methode. Met gissen schiet je niets op.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:17
Asperientje
Asperientje is offline
Ben het met ze eens, zwangerschapstest dus
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:39
PV
PV is offline
inderdaad, straks maak je je druk om niks, verspilde moeite.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:54
Hulk
Hulk is offline
als je zwanger bent word je toch niet ongesteld? (dacht ik tenminste te weten)
Oud 27-12-2003, 22:58
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Daster schreef op 27-12-2003 @ 22:54:
als je zwanger bent word je toch niet ongesteld? (dacht ik tenminste te weten)
Als het goed is niet nee, maar komt wel eens voor dat je zwanger bent en toch ongesteld.
Oud 02-01-2004, 19:28
snoopygirl
snoopygirl is offline
zolang je nog gewoon ongestelt ben is er niets aan de hand!

liefs, Connie
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:31
Verwijderd
Als je je zorgen maakt is dat altijd een reden om een test te doen, behalve als je hypochondrisch bent.

Trek in zure bommen is trouwens onzin.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
ssjpan schreef op 27-12-2003 @ 23:58:
Als het goed is niet nee, maar komt wel eens voor dat je zwanger bent en toch ongesteld.
maar dan heb je wel andere symptomen hoor, ik denk niet dat ze zwanger is
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-01-2004 @ 20:31:

Trek in zure bommen is trouwens onzin.
idd en misselijkheid kwam dacht ik ook niet voor in de eerste maand of twee
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 03-01-2004 @ 00:14:
idd en misselijkheid kwam dacht ik ook niet voor in de eerste maand of twee
wel toch? tot de derde maand was misselijkheid ofzo *dacht ik*
maargoed, wat al vaker gezegd is; gewoon even een zwangerschapstest doen, dan weet je het zeker
succes iig
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 03-01-2004 @ 00:14:
misselijkheid kwam dacht ik ook niet voor in de eerste maand of twee
jawel,dat krijg je als een van de eerste, omdat je hormonen veranderen,daar kunnen de meeste niet goed tegen en worden ze misselijk en moe van.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 10:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
snoopygirl schreef op 02-01-2004 @ 20:28:

liefs, Connie
Tot je tot die vrouwen behoort die tijdens hun zwangerschap maandelijks bloedverlies hebben
Oud 03-01-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 03-01-2004 @ 11:40:
jawel,dat krijg je als een van de eerste, omdat je hormonen veranderen,daar kunnen de meeste niet goed tegen en worden ze misselijk en moe van.
ah ok
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:49
Zonnebloempjuh
Zonnebloempjuh is offline
Citaat:
snoopygirl schreef op 02-01-2004 @ 20:28:

liefs, Connie
tenzij je gewoon de pil slikt. De pil wekt nl kunstmatige ongesteldheid op dus kan ook als je zwanger bent.
Meisje bij mij op school, kreeg van de dokter daardoor diagnose dat ze gewoon last van opgezette darmen had en kwam er dus pas na 5 maanden achter dat ze zwanger was.

Dus gewoon ff testje doen en je bent er vanaf. Durf je het nie, ga dan idd naar een andere stad of laat het een vriendin doen ofzo.
Suc6
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:27
konijntje18
konijntje18 is offline
hoihoi

ben ik weer... ik ben der al vaker geweest om jullie reacties te lezen en naja wou toch even weer van me laten horen..
ik heb geen test of wat dan ook gedaan nog, en naja denk zelf dat het eigenlijk niet nodig is, ik had toch al een buikje ofzow moeten hebben, of een harde buik..
en naja zoals in onderweg naar morgen, hoef ik ook niet meer over te geven smorgens, heel soms nog maar niet dat ik echt heel erg misselijk wakker word enzow..

dus ik denk dat de kans heel erg klein is en denk dus dat ik geen test nodig ben (al twijfel ik soms nog wel een beetje)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:00
femkeb
femkeb is offline
waarom zou je dan niet gewoon even een test doen om het zeker te weten?? dan ben je ook meteen alle twijfel (die je soms nog hebt) kwijt. En dan kan je als je wel zwanger mocht blijken te zijn heb je nog een optie om het weg te laten halen als je het echt niet wil.
Oud 07-01-2004, 16:42
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 06-01-2004 @ 18:27:
hoihoi

ben ik weer... ik ben der al vaker geweest om jullie reacties te lezen en naja wou toch even weer van me laten horen..
ik heb geen test of wat dan ook gedaan nog, en naja denk zelf dat het eigenlijk niet nodig is, ik had toch al een buikje ofzow moeten hebben, of een harde buik..
en naja zoals in onderweg naar morgen, hoef ik ook niet meer over te geven smorgens, heel soms nog maar niet dat ik echt heel erg misselijk wakker word enzow..

dus ik denk dat de kans heel erg klein is en denk dus dat ik geen test nodig ben (al twijfel ik soms nog wel een beetje)

Een zwangere/dikke buik heb je niet in de tweede maand, het embryo is dan nog heel klein, je kunt zelfs niet over foetus spreken.
Oud 08-01-2004, 20:54
konijntje18
konijntje18 is offline
toch maar test doen

nu alleen nog ff ophale... ... durf niet eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:42
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Ben wel een man, maar hale die test ... Beter voor je geweten en je slaap waarschijnlijk .. Je kan het natuurlijk ook aan je moeder vragen (dat wordt dan eerst uitleggen ) of gelijk naar de apotheker stappen en de vrouw achter de kasse in het oor fluistere: psstt zou ik misschien zo`n stripje moge?! of je kan het ook schreeuwe natuurlijk .. Neej tis moeilijk ik begrijp het gelukkig hebben wij (mannen) het een stuk eenvoudiger
Oud 08-01-2004, 23:26
Verwijderd
Je kan ook via wat vroeger de rutgerstichting was aan een zwangerschapstest komen. Of stap desnoods de bus in naar 3 dorpen verderop en haal het daar (niemand kent je daar dus dan hoef je je ook niet meer druk te maken)

En je bent heus niet de enige die een zwangersschapstest doet... gewoon halen dan ben je van je onzekerheid af!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:49
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 08-01-2004 @ 21:54:
toch maar test doen

nu alleen nog ff ophale... ... durf niet eigenlijk.
En, weet je het inmiddels al? Ben toch wel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:53
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Jaaa ik was ook al benieuwd
Oud 09-01-2004, 20:27
Konijn
Konijn is offline
Jouw naam lijkt op die van mij

ontopic: als je nou een zwangerschapstest heb gedaan (wat me slim lijkt, anders blijf je zo onzeker, en je kunt t maar beter zo snel mogelijk weten als je zwanger bent), en je bent niet zwanger:
Ik heb (had) precies dezelfde dingen, buikpijn en 's ochtends super misselijk, 's middags weer geen last, volgende ochtend weer, en t blijkt dus gewoon een maagprobleem te zijn bij mij. (Te veel aan maagzuur terwijl ik nuchter ben, en mijn maag beweegt niet genoeg)
Daar heb ik nu medicijnen voor, en dat houdt de misselijkheid wel tegen, beetje opletten wat ik eet (niks scherps of vets) en de buikpijn is ook weg.
(En t helpt echt, als ik mn medicijnen een dag niet slik ben ik gelijk weer misselijk).
Oud 09-01-2004, 20:53
konijntje18
konijntje18 is offline
nee k heb nog geen test gedaan.. ik heb steeds het gevoel dat het niet nodig is enzow...

en tja k heb nog steeds geen moed genoeg gehad om eentje te halen.. bij ons in het dorp kent iedereen elkaar en word er direct geroddeld enzow.. en naja nog geen zin of tijd gehad om het ergens anders te halen..

naja als ik er in de buurt ben ben ik wel van plan eentje te halen, maar om er nou speciaal (dus weer een halve middag onder weg) achter aan te gaan... en dan dus ook nog in mn eentje...

groetjes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 09-01-2004 @ 21:53:
nee k heb nog geen test gedaan.. ik heb steeds het gevoel dat het niet nodig is enzow...

en tja k heb nog steeds geen moed genoeg gehad om eentje te halen.. bij ons in het dorp kent iedereen elkaar en word er direct geroddeld enzow.. en naja nog geen zin of tijd gehad om het ergens anders te halen..

naja als ik er in de buurt ben ben ik wel van plan eentje te halen, maar om er nou speciaal (dus weer een halve middag onder weg) achter aan te gaan... en dan dus ook nog in mn eentje...

groetjes
Anders ga je een dorp verder op?

Niet nodig?! 't lijkt me toch wel praktisch om te weten of je zwanger bent of niet...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 09-01-2004 @ 21:53:

groetjes
Ik zou gewoon die test halen, komop, alles beter dan deze onzekerheid...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 06:15
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Met 2 maanden heb je inderdaad meestal nog geen buikje, je kunt het wel voelen, maar als je niet weet hoe het voelt ook weer niet.
Je moet dan net boven je vagina ( waar je ook altijd je kruik op legt als je menstruatie pijn hebt ) duwen, en dan kan je het voelen. Maar ook dat nog niet eens altijd.
Je hoeft nog helemaal nix te merken van een zwangerschap. En ook die misselijkheid hoeft er nog niet te zijn...
Maar als je gewoon zo ongesteld bent als anders is er waarschijnlijk niets aan de hand. De meeste mensen worden gewoon niet meer ongi tijdens hun zwangerschap.
Oud 23-01-2004, 09:47
deesmees
deesmees is offline
ja ik voel me ook raar zeg maar
smorgens als ik gegeten heb wordt ik erg misselijk (hoef niet over te geven oid )
heb ontzettende eetlust gekregen en mn onderbuik voelt harder aan dan normaal en is naar mijn mening iets dikker
Ik slik de pil,hebben daarbij geen condoom gebruikt en als dus iets gebeurt is dan is het 26dec geweest.
Ben wel gewoon ongesteld geworden dus

zou kans groot zijn dat ik toch zwanger kan zijn
Oud 23-01-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
deesmees schreef op 23-01-2004 @ 10:47:
ja ik voel me ook raar zeg maar
smorgens als ik gegeten heb wordt ik erg misselijk (hoef niet over te geven oid )
heb ontzettende eetlust gekregen en mn onderbuik voelt harder aan dan normaal en is naar mijn mening iets dikker
Ik slik de pil,hebben daarbij geen condoom gebruikt en als dus iets gebeurt is dan is het 26dec geweest.
Ben wel gewoon ongesteld geworden dus

zou kans groot zijn dat ik toch zwanger kan zijn
Nee... als je de pil goed gebruikt, is de kans dat je zwanger bent nooit groot . Het is ook normaal om in de winter meer eetlust te hebben dan in de zomer, omdat het in de winter kouder is (jaja). Misselijk na het ontbijt ben ik ook wel eens, dat komt dan doordat ik een hele nacht niet gegeten heb en opeens moet mijn maag weer aan de slag.

Maar als je je zorgen maatk: een test kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:54
deesmees
deesmees is offline
ja maar anders ben ik nooit misselijk zeg maar en mn buik voelt gewoon vreemd aan
mja ik kijk nog weekje ofzo af en als ik me nog zo voel ga ik maar een test doen denk ik,want heb toch wel beetje schrik en mn vriend maakt zich er niet druk over,die wil dolgraag kinderen en als ik dus per ongeluk zwanger zou raken zou ie daar ook gelukkig mee zijn,maar ja liever NU nog niet zeg maar
Oud 23-01-2004, 16:50
MashiMaro
MashiMaro is offline
Doe gewoon een test, is niks engs aan en dan weet je het zeker. Weg rare gevoelens en onzekerheid toch?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:09
konijntje18
konijntje18 is offline
hey .. k heb nog steeds nooit een test gedaan..
en de onzekerheid is er nog wel een beetje, gewoon
doordat ik best een harde buik heb (en door die onzekerheid dus niet weet of het altijd al zo erg was)
maja k word nog steeds ongesteld enjah.. tis gewoon dak de test niet durf te kope.. heb geen idee wat ik moet zegge als ik straks bij de kasse sta..
en ik wil dat niemand het weet dus ik zou ergens alleen heen moeten gaan, en naja dat is er nie van gekome nog..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:19
MashiMaro
MashiMaro is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 24-01-2004 @ 01:09:
doordat ik best een harde buik heb (en door die onzekerheid dus niet weet of het altijd al zo erg was)
maja k word nog steeds ongesteld enjah.. tis gewoon dak de test niet durf te kope.. heb geen idee wat ik moet zegge als ik straks bij de kasse sta..
en ik wil dat niemand het weet dus ik zou ergens alleen heen moeten gaan, en naja dat is er nie van gekome nog..
Mischien kun je met de bus een plaats verderop naar de drogist gaan en dan zeg je heel zachtjes tegen het meisje achter de kassa: "verkopen jullie ook zwangerschapstests?" Dat begrijpen de meeste mensen echt wel. Een drogisterij in de buurt durf ik ook niet, die mensen zie je zo vaak enzow. Hier kan helaas niemand je zeggen of je zwanger bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:27
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 24-01-2004 @ 01:09:
Ik ben gewoon naar de drogist in de stad gegaan (was ook bang zwanger te zijn, had m'n pil wat te laat genomen en was ook wel ongesteld geworden maar wilde toch zeker weten dat ik niet zwanger was). Gevraagd om een zwangerschapstest, en wat de beste was (predictor was dat geloof ik), betaald en weer weggegaan.
De verkoopsters reageren helemaal niet vreemd hoor, al had ik het wel eng gevonden waarschijnlijk als er een hele rij klanten was geweest. Dus gewoon op een rustig tijdstip gaan.
Oud 24-01-2004, 11:59
Verwijderd
Gewoon doen die test. Haal hem gewoon bij de drogist. STrax ben je wel zwanger en is het te laat voor een abortus.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:11
Verwijderd
Een test halen is niet echt eng hoor! Ik heb het ook wel eens gedaan toen ik dacht dat ik zwanger was (wat eigenlijk nie tkon omdat ik alijd de pil goed slik en gewoon ongesteld werd, maar had een gekke buik, vandaar).

Ik vond het ook niet echt een prettig idee, maar eng vond ik het niet nee!! En wat denk je dat die mensen achter de toonbank denken... ze zullen je waarschijnlijk verstandig vinden dat je een test komt doen,

Dus gewoon kopen,
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:20
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
en anders bestel je ze via internet...

er staat een link op www.babybrabbel.nl

in de premom shop geloof ik zijn ze zeker weten te krijgen
Oud 24-01-2004, 17:27
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Doe een test!! Laat m anders kopen door iemand die je kent, ga naar een andere stad of dorp of bestel m snel via internet....straks ben je echt zwanger en ben je te laat om nog een abortus te doen...of is de keus om abortus te doen in ieder geval een stuk zwaarder als de vrucht al zo oud is.

Wat is nu erger? Een test halen of dalijk met een kind zitten?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 12:51
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
heb jij al getest tulpje?
jij maakt je eigen toch ook zo druk dus je moet niets zeggen....jij zou juist moeten weten hoe het is......
Oud 26-01-2004, 13:26
Verwijderd
Ik zou die test gewoon halen hoor Ik weet niet wat je van plan bent te doen als blijkt dat je zwanger bent, maar als je er op tijd bij bent heb je meer mogelijkheden en meer tijd om erover na te denken

En zoals gezegd die test halen in een ander dorp/stad, en op een tijdstip gaan dat het niet druk is..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:03
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ben ook benieuwd of je al hebt getest....
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:54
shut*up
shut*up is offline
Sowieso, als je zo bang bent voor roddels in het dorp, denk ik dat de roddels erger zullen zijn als je zwanger bent hoor... Kom op, gewoon testje halen, niets vreemds aan!
Oud 26-01-2004, 18:22
Verwijderd
Heb je nou al een test gedaan?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:25
konijntje18
konijntje18 is offline
Citaat:
Heb je nou al een test gedaan?
nee... k heb een gevoel dat het bijna zeker nie zo is, anders had ik allang smorgens voor de wc moete hangen (ban altijd heel gevoelig voor veranderingen in mn lichaam)
en naja als het wel zo is merk ik het vanzelf wel... k zou het toch nie weg laten halen..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 26-01-2004 @ 20:25:
nee... k heb een gevoel dat het bijna zeker nie zo is, anders had ik allang smorgens voor de wc moete hangen (ban altijd heel gevoelig voor veranderingen in mn lichaam)
en naja als het wel zo is merk ik het vanzelf wel... k zou het toch nie weg laten halen..
Doe eens niet zo dom! Niet iedere vrouw heeft last van dezelfde verschijnselen als ze zwanger is. Er zijn wel "richtlijnen" voor, maar de één heeft er meer last van dan de ander.
Ik snap werkelijk niet waarom je geen test doet. Dalijk ben je al zolang zwanger dat je niet eens meer de mogelijkheid hebt om evt. voor een abortus te kiezen!
Als je bang bent voor geroddel pak je de bus, trein of fiets naar een ander dorp/stad, en koop je daar een test.
Zit je zelf niet zo voor de gek te houden. Als je zelf zo zeker weet dat je niet zwanger bent, snap ik niet dat je dit topic überhaupt geopend hebt...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:39
konijntje18
konijntje18 is offline
Citaat:
Zit je zelf niet zo voor de gek te houden. Als je zelf zo zeker weet dat je niet zwanger bent, snap ik niet dat je dit topic überhaupt geopend hebt...
pff.. das al een maand geleden.. mag er dan nu misschien anders over gaan denk?!?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 27-01-2004 @ 15:39:
pff.. das al een maand geleden.. mag er dan nu misschien anders over gaan denk?!?
Heb je het al tegen je vriend vertelt? En waarom haal je nou geen test? Ook al wil je toch geen arbortus, het is wel handig om te weten. Ook ivm voeding en drank/roken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten