Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 17:28
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik ben nogal een druk persoontje, heel vrolijk, praat veel/hard, ben nogal aanwezig zeg maar.
Maar omdat mijn omgeving nogal al moe van mij wordt wil ik graag weten wat ik hieraan kan doen.

weet niet of het wel het goede topic is
Oud 09-02-2004, 17:46
Verwijderd
misschien een dag proberen je mond te houden? het klinkt bot, maar misschien kan het helpen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:47
Maarten
Maarten is offline
Stoned zijn word je rustig van

Neej, ehm gewoon leren om rustig te zijn... of een gezelschap vinden dat er tegen kan
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:48
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-02-2004 @ 18:46:
misschien een dag proberen je mond te houden? het klinkt bot, maar misschien kan het helpen
als ik een dag stil ben, doen ze net alsof ik zwaar depresief ben, wil nog wel praten maar gewoon rustig worden
Oud 09-02-2004, 17:50
Verwijderd
Als het echt zeer problematisch is heb je misschien wel adhd of iets in die richting.. en dan vertelt de dokter je wel meer. Maar daar zal ik maar niet vanuit gaan. Probeer voor jezelf eens op papier te krijgen wat precies ergerlijk is voor anderen, desnoods met hulp van die andere personen. En probeer dan elke week (of iig een bepaalde periode bepaal zelf hoe lang) bijvoorbeeld op 2 punten tegelijk te letten: "ik praat deze week niet te hard en ik laat een ander uitpraten" ofzo. En als je zelf constant niet doorhebt dat je te hard praat, kan je bv. je ouders ook vragen erop te letten of een vriendin ofzo .. En als 't goed gaat beloon je jezelf of je houd er iig een goed gevoel aan over.

ik heb net een werkstuk over ADHD gemaakt en in boeken daarover ging dit ongeveer zo alleen werd de leerling bv. 'geoberveerd' door de leerkracht die dan opschreef wat goed en fout ging en een bepaalde termijn etc met het kind had afsproken. En als die dan goed gedrag vertoonde kreeg het een 'beloning'.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:53
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
bedankt

naja ADHD heb ik niet, (heb de symptomen gelezen en herken er heel weinig in).
maar dat punten systeem vind ik wel mooi
Oud 09-02-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 09-02-2004 @ 18:48:
als ik een dag stil ben, doen ze net alsof ik zwaar depresief ben, wil nog wel praten maar gewoon rustig worden
hmmm tja, probeer er dan op te letten, rustig blijven, niet gillen etc
dat moet toch wel lukken?

tja ik kan je ook niet echt helpen, want ik ben juist een heel rustig type..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:15
Balance
Balance is offline
Ik zou naast je drukke momenten ook rustige momenten nemen.
Voorbeeld:
- In de pauze druk praten en het begin van de les ook. Eind van de les even rustig aan doen en netjes werken.
- Op school druk doen, thuis rustig op je kamer uitrusten.

Ik kan van mezelf ook wel eens druk zijn, maar heb expres een uurtje voor mezelf waarin ik niks doen, ook al heb ik het nog zo druk. Bij mij wordt het ingevuld door soaps te kijken omdat ik nou eenmaal verslaafd ben () en je daarbij niet hoeft na te denken, maar je kan voor jezelf vast wel wat verzinnen (boek lezen of ander tv programma kijken). Hou je daaraan vast en maak daar je eigen 'rustmoment' van.
Oud 10-02-2004, 16:28
PardonMe
PardonMe is offline
Probeer gewoon als je praat niet te druk te doen.. vertel iets op een rustige manier, een rustig tempo en niet te gehaast..
Haal rustig adem op de juiste momenten in een zin.
Probeer niet te hyper te vertellen, dus niet met al te veel grote gebaren, want dit oogt best wel onrustig.
Niet te luidruchtig vertellen, als je met een normaal volume praat is het al minder 'irritant' dan wanneer iemand bes wel hard praat..

Ik weet natuurlijk niet hoe je precies doet enzo, dus ik zeg maar wat dingen..

Misschien net wat minder vaak iets vertellen of ergens op in gaan, meer luisteren naar wat anderen vertellen en voor jezelf een beetje overwegen of het zinvol is om te reageren of niet.
Probeer gewoon net wat vaker je mond te houden..

Wellicht hangt het ook af van de personen waar je op dat moment mee praat.
De ene zal het irritanter vinden dan een ander. Misschien weet je ongeveer wie er wat minder goed tegen kunnen, dan probeer je bij gesprekken met hen wat rustiger te doen.

(geen idee of je hier iets mee kunt, maarja, succes)
Oud 11-02-2004, 11:14
Ireentje
Ireentje is offline
offtopic: buddy??
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:31
Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Ik heb zelf ook vaak het probleem dat ik meer praat dat dat goed voor de omgeving is .

Dit gaat misschien superkinderachtig klinken, maar als je echt je dingen kwijt wilt, ik heb gelezen dat je er zelfs liedjes mag zingen..DE Kindertelefoon, helemaal gratis en anoniem.

het nummmer weet ik niet meer precies.

Regels voor berichten