![]() |
|
Verwijderd
|
Als het echt zeer problematisch is heb je misschien wel adhd of iets in die richting.. en dan vertelt de dokter je wel meer. Maar daar zal ik maar niet vanuit gaan. Probeer voor jezelf eens op papier te krijgen wat precies ergerlijk is voor anderen, desnoods met hulp van die andere personen. En probeer dan elke week (of iig een bepaalde periode bepaal zelf hoe lang) bijvoorbeeld op 2 punten tegelijk te letten: "ik praat deze week niet te hard en ik laat een ander uitpraten" ofzo. En als je zelf constant niet doorhebt dat je te hard praat, kan je bv. je ouders ook vragen erop te letten of een vriendin ofzo
![]() ![]() ik heb net een werkstuk over ADHD gemaakt en in boeken daarover ging dit ongeveer zo alleen werd de leerling bv. 'geoberveerd' door de leerkracht die dan opschreef wat goed en fout ging en een bepaalde termijn etc met het kind had afsproken. En als die dan goed gedrag vertoonde kreeg het een 'beloning'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat moet toch wel lukken? tja ik kan je ook niet echt helpen, want ik ben juist een heel rustig type.. |
![]() |
|
Ik zou naast je drukke momenten ook rustige momenten nemen.
Voorbeeld: - In de pauze druk praten en het begin van de les ook. Eind van de les even rustig aan doen en netjes werken. - Op school druk doen, thuis rustig op je kamer uitrusten. Ik kan van mezelf ook wel eens druk zijn, maar heb expres een uurtje voor mezelf waarin ik niks doen, ook al heb ik het nog zo druk. Bij mij wordt het ingevuld door soaps te kijken omdat ik nou eenmaal verslaafd ben ( ![]()
|
Probeer gewoon als je praat niet te druk te doen.. vertel iets op een rustige manier, een rustig tempo en niet te gehaast..
Haal rustig adem op de juiste momenten in een zin. Probeer niet te hyper te vertellen, dus niet met al te veel grote gebaren, want dit oogt best wel onrustig. Niet te luidruchtig vertellen, als je met een normaal volume praat is het al minder 'irritant' dan wanneer iemand bes wel hard praat.. Ik weet natuurlijk niet hoe je precies doet enzo, dus ik zeg maar wat dingen.. Misschien net wat minder vaak iets vertellen of ergens op in gaan, meer luisteren naar wat anderen vertellen en voor jezelf een beetje overwegen of het zinvol is om te reageren of niet. Probeer gewoon net wat vaker je mond te houden.. Wellicht hangt het ook af van de personen waar je op dat moment mee praat. De ene zal het irritanter vinden dan een ander. Misschien weet je ongeveer wie er wat minder goed tegen kunnen, dan probeer je bij gesprekken met hen wat rustiger te doen. (geen idee of je hier iets mee kunt, maarja, succes)
|
Ik heb zelf ook vaak het probleem dat ik meer praat dat dat goed voor de omgeving is
![]() Dit gaat misschien superkinderachtig klinken, maar als je echt je dingen kwijt wilt, ik heb gelezen dat je er zelfs liedjes mag zingen..DE Kindertelefoon, helemaal gratis en anoniem. het nummmer weet ik niet meer precies.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
druk maken om het druk maken KingKong | 4 | 17-05-2013 18:23 | |
Studeren |
Tweede hands studieboeken met een andere druk KillZeMall | 5 | 06-07-2011 17:49 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] druk en oppervlakte studentje2 | 1 | 20-06-2011 18:48 | |
Psychologie |
Druk maken om ongeveer alles! Dice94 | 22 | 05-02-2010 14:42 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête: de jeugd heeft het druk denise90 | 11 | 06-07-2008 18:51 | |
Liefde & Relatie |
Mensen help (druk en niet druk) diamondvoodoo | 16 | 13-02-2003 22:30 |