Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 11:33
MieX
MieX is offline
Ik heb bijna altijd na het douchen/in bad gaan last van rode vlekken in mn gezicht, het zijn geen kleine rossige vlekken maar echt vrij grote rode vlekken met een duidelijke scherpe "rand" tussen mn gezicht en de vlekken, de meeste vlekken zitten op mn wangen maar ze zitten ook bij mn neus en op mn voorhoofd.
Na 1-2 uur trekken ze wel weer een beetje zeg, de vlekken jeuken verder niet en doen geen pijn

Ik weet dat je last kan krijgen van van te heet douchen, maar ik douche vrij koud dus het lijkt me raar als het daarvan komt

Weet iemand wat het is of wat ik eraan kan doen?
Oud 25-03-2004, 12:00
Verwijderd
Was je jouw gezicht met zeep? Ik heb het ook en bij mij de worden vlekken erger naarmate ik meer zeep gebruik.
Of misschien komt het omdat je de douchestraal op je gezicht zet. Maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:11
MieX
MieX is offline
Citaat:
Jadie schreef op 25-03-2004 @ 13:00:
Was je jouw gezicht met zeep? Ik heb het ook en bij mij de worden vlekken erger naarmate ik meer zeep gebruik.
Of misschien komt het omdat je de douchestraal op je gezicht zet. Maar dat weet ik niet zeker.
nee allebei niet
Oud 25-03-2004, 12:17
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
ik heb dat soms ook wel eens.. weet ook niet echt hoe het komt. Jeukt idd best wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jadie schreef op 25-03-2004 @ 13:00:
Offtopic: Eigenlijk moet je je gezicht überhaupt niet met zeep wassen. Das niet goed voor je huid.
Oud 26-03-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-03-2004 @ 14:12:
Offtopic: Eigenlijk moet je je gezicht überhaupt niet met zeep wassen. Das niet goed voor je huid.
Offtopic: Dat doe ik dus ook niet meer. De enkele keer dat ik het wel met zeep was vanwege make up o.i.d, smeer ik mijn gezicht erna gelijk in met vettige creme.

Ontopic: Ik denk toch dat het aan het water ligt. Misschien zit er teveel chloor in.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 12:19
Verwijderd
Misschien is je huid gewoon erg droog oid?
Of ligt het idd aan iets dat in het water zit ofzo. (Heb je het ook als je ergens anders, in een andere regio van het land, doucht?)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:28
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 13:19:
Misschien is je huid gewoon erg droog oid?
Of ligt het idd aan iets dat in het water zit ofzo. (Heb je het ook als je ergens anders, in een andere regio van het land, doucht?)
Ik heb een normale huid, soms wel een beetje aan de droge kant maar meestal wel gewoon, als ik op vakantie douche (= heel ergens anders) heb ik er ook last van
Oud 26-03-2004, 19:09
Mara
Mara is offline
Misschien netelroos. Sommige mensen krijgen het van tegen een stoel aanzitten, dan hebben ze een hele rode vlek. Het kan volgens mij ook door douchen komen.

Netelroos

Netelroos is een vorm van allergie die gepaard gaat met kenmerkende huidverschijnselen. Er kan zich binnen enkele seconden tot uren een bleekrode zwelling ontwikkelen. Deze gaat gepaard met erge jeuk. De plekken variëren in grootte en kunnen in elkaar overlopen. Meestal bevinden ze zich op enkele lichaamsdelen, maar ze kunnen ook op het hele lichaam voorkomen. Na 2 tot 3 dagen en uiterlijk na 3 weken verdwijnt de netelroos vanzelf om bij een volgende aanval weer te verschijnen.

Hoe komt het?
Netelroos is voor een groot deel erfelijk bepaald. Het is een gevolg van een versterkte immuunreactie. De patiënt maakt teveel antilichamen aan tegen een bepaalde stof. Deze stof is niet altijd duidelijk herkenbaar. Insectenbeten, primula`s, brandnetels, geneesmiddelen, of bepaalde levensmiddelen kunnen de reactie veroorzaken. Ook fysische prikkels als warmte en koude kunnen tot netelroos leiden. Zeer gevoelige mensen kunnen al bij speciale dampen, zoals ammoniak, netelroos ontwikkelen.

Wat kun je er zelf aan doen?
Als men weet welke stof (antigen) de aanval van netelroos uitlokt, moet men contact met deze stof proberen te vermijden. Het is helaas vaak moeilijk het antigen dat de reactie uitlokt op te sporen. Verder kan men proberen in een klachtenvrije periode de patiënt te desensibiliseren. Men krijgt eerst lage en daarna steeds hogere doseringen van het antigen toegediend, met als bedoeling dat de patiënt ongevoelig gemaakt wordt. Acute aanvallen van netelroos kunnen behandeld worden met bepaalde geneesmiddelen en koude doeken.

Bron

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht hieraan omdat ik ook netelroos heb. Ik krijg rode vlekken in mijn hals als ik zenuwachtig ben of sport, en bij bepaalde stoffen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 26-03-2004 @ 19:28:
Ik heb een normale huid, soms wel een beetje aan de droge kant maar meestal wel gewoon, als ik op vakantie douche (= heel ergens anders) heb ik er ook last van
Ik heb ook een redelijk normale huid, maar als ik gezwommen heb (en soms ook als ik gedoucht heb), dan is m'n huid toch vaak heel erg schraal.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:32
Verwijderd
Ik zit ook altijd onder de rode jeukende vlekken als ik de douche uitkom. Na een uurtje trekt het meestal pas weer weg
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten