Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee, als je de pijnlijke gevolgen van je daden niet kende dan kun je daar moeilijk volle verantwoordelijkheid voor nemen. Geen enkele daad is zomaar, men moet niet kijken naar de daad, maar naar het motief. Geen enkele moordenaar zou vrijuit mogen gaan, maar ze hoeven ook niet allemaal levenslang te krijgen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[stelling] "je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet"
Ja, met uitzonderingen (geestesziek, gedwongen) . Zoals Sartre zegt kan je zelfs kiezen in een gedwongen situatie.... Wel denk ik dat je keuzes altijd goed zijn, als ze een negatief effect hebben heeft dit vast wel weer een goede reden, je leert ervan. Helemaal mee eens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je mag dan nog aanleg hebben voor sport en je mag dan nog naast een sportcentrum wonen en een vader hebben die hevige sportliefhebber is en zo, als je de wil niet hebt, zal het dan toch niet gebeuren. Het is dus allemaal puur logische en wetenschappelijk wat er gebeurt? Dus als ik bijvoorbeeld droom over iets en dan komt het uit, hoe kan je dat dan wetenschappelijk verklaren? Zoals jij het zegt is het net alsof alles voorspelbaar is en verklaarbaar en er niets toevalligs of bovennatuurlijk kan gebeuren. Mij lijkt zo'n (levens)visie nogal saai, eerlijk gezegd. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95.1 Spelleider | 500 | 27-11-2013 20:13 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95 Verwijderd | 242 | 25-11-2013 20:00 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92 voorbereidingstopic (was: Weerwolven van Wakkerdam) Verwijderd | 182 | 25-01-2013 11:52 | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Spelleider | 480 | 07-12-2011 09:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Eva en Atum Chick Rock | 11 | 27-08-2004 22:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |