Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 18:58
AlopiA
AlopiA is offline
Ik wil al m'n hele leven diergeneeskunde studeren, daarvoor heb ik dan dus het profiel N&G nodig, ik ben er alleen bang voor dat dit profiel te moeilijk is voor mij. Daarom mijn vraag, is er ook een 'omweg' om diergeneeskunde te studeren, zonder het profiel N&G? Misschien met een tussenjaar van een andere opleiding, of in belgie? en in dat laatste geval, maakt het dan nog uit wat voor profiel ik kies? en waar in belgie zit dat?
alvast bedankt
Oud 29-01-2004, 19:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Neen.

Je zal NG moeten doen.
Of NT + bio12.
Of E&M/C&M + bio12, sk1, na1, wib1 (dus NG).
NG is verplicht, zonder NG kom je er écht niet in.

En je zal nog behoorlijk goede cijfers moeten halen ook, want er zijn *veel* minder plaatsen dan aanmeldingen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:01
AlopiA
AlopiA is offline
en in belgie is ook niet mogelijk? omdat die blijkbaar een ander schoolsysteem hebben ofzo?
Oud 29-01-2004, 19:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik weet niet hoe het daar zit, maar je kan niet overstappen naar Nederland, er zijn ook problemen met diplomaerkenning (hoorde ik), en in Belgie is het echt heel anders.

Wist je trouwens dat je voor diergeneeskunde in heel Europa mag studeren met behoud van studiefinanciering?
De hele EU + EER. Dat is van Finland tot Portugal, van Ierland tot Griekenland.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:07
AlopiA
AlopiA is offline
nee, wist ik niet! cool
Dan zal ik maar eens het lerarenadvies afwachten..kijken of zij denken dat ik het kan..
Het is echt een dilemma!
want:
1) Als ik N&G neem en ik haal het niet, heb ik spijt omdat ik dit van tevoren al aanvoelde.
2) Als ik N&G niet neem heb ik straks spijt dat ik het niet genomen heb.
3) Als ik dan Officier van Justitie ben (want dat wil ik dan worden als ik geen dierenars word) dan ben ik bang dat ik dat toch niet zo leuk vind, wat ons terug brengt bij punt 2.
Oud 29-01-2004, 19:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dus: kies NG.

En voor de rest heb je nog 2-3 jaar (studie in het buitenland moet je een jaar van tevoren beginnen te plannen).

Ik ga in september misschien naar Tsjechie, naar de oudste universiteit van Europa. Ook met behoud van studiefinanciering dan, want Tsjechie is per 1 mei EU-lid.

Voor de volgende opleidingen krijg je geld in heel Europa (EU + EER):
Architectuur, diergeneeskunde, geneeskunde, verpleegkunde, verloskunde, verpleegkunde, fysiotherapie.

Voor alle andere opleidingen alleen in Vlaanderen en Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen (dus de delen van Duitsland die aan Nederland grenzen).

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:10
AlopiA
AlopiA is offline
Maar als ik het niet haal dan heb ik pas echt een probeem
-> terug naar Havo, en dan word ik bagagedragerbuisjesbuiger omdat ik niet weet wat ik anders moet worden
Oud 29-01-2004, 19:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dan kan je een jaartje overdoen met een ander profiel (E&M of C&M) en daarna rechten studeren.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:16
AlopiA
AlopiA is offline
Niet echt, want ik doe de 3e nu al voor de tweede keer, en je kunt bij ons op school iig alleen overstappen tussen N&G en N&T, en tussen C&M en E&M..
dus niet van N&G naar C&M of iets dergelijks..

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Raar.

Tja, als je de 4e hebt gehaald kan je daarna altijd naar het volwassenenonderwijs op een ROC en daar in 1 jaar 5/6 VWO doen, en dan profiel EM/CM.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:05
Snufje
Snufje is offline
Als je N&G haalt hoef je niet persee met hele hoge cijfers te slagen. Je kunt namelijk dierengeneeskunde in Antwerpen gaan studeren als je niet wordt ingeloot in Nederland.

Waar denk je op vast te lopen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 29-01-2004 @ 20:16:
Niet echt, want ik doe de 3e nu al voor de derde keer,
serieus? Of bedoel je voor de tweede keer?

En overstappen tussen N&G en E&M kan wel, maar dan moet je wat vakken in je vrije deel erbij nemen. Dus N&G + economie1(,2) en aardrijkskunde ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:32
chris9 tje
chris9 tje is offline
waarom ben je bang dat je NG niet gaat halen?
Oud 30-01-2004, 14:08
AlopiA
AlopiA is offline
Ik bedoel idd dat ik de 3e voor de tweede keer doe
Ik denk dat ik Natuurkunde en Wiskunde niet ga halen, want daar heb ik nu al veel moeite mee..maar hoef je in antwerpen niet ingeloot te worden dan? dat zou namelijk wel erg cool zijn
Oud 30-01-2004, 17:20
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-01-2004 @ 15:08:
Ik bedoel idd dat ik de 3e voor de tweede keer doe
Ik denk dat ik Natuurkunde en Wiskunde niet ga halen, want daar heb ik nu al veel moeite mee..maar hoef je in antwerpen niet ingeloot te worden dan? dat zou namelijk wel erg cool zijn
Nee, daar is geen loting... Een oudklasgenoot zit daar nu ook, die heeft een kamer van 35m2, voor een prikkie!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:33
AlopiA
AlopiA is offline
cool
dan ga ik denk ik toch N&G maar proberen!!
Dank je wel!!
Oud 30-01-2004, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk in Belgie studeren, weliswaar geen diergeneeskunde maar dat wilde ik wel altijd. Je kan in Belgie o.a. in Gent diergeneeskunde studeren en in Antwerpen volgens mij ook idd. Voor veel opleidingen mag je je Nederlandse studiefinanciering meenemen naar Belgie, als je zeker wilt zijn moet je de IB-groep ff een meeltje sturen.

Studeren in Belgie is meestal een stuk goedkoper, je komt er makkelijker aan een kamer en de huur is er meestal lager, verder is het collegegeld er zo'n 1000 euro lager dus dat scheelt al een hoop.
Oud 30-01-2004, 20:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2004 @ 20:30:
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk in Belgie studeren, weliswaar geen diergeneeskunde maar dat wilde ik wel altijd. Je kan in Belgie o.a. in Gent diergeneeskunde studeren en in Antwerpen volgens mij ook idd. Voor veel opleidingen mag je je Nederlandse studiefinanciering meenemen naar Belgie, als je zeker wilt zijn moet je de IB-groep ff een meeltje sturen.

Studeren in Belgie is meestal een stuk goedkoper, je komt er makkelijker aan een kamer en de huur is er meestal lager, verder is het collegegeld er zo'n 1000 euro lager dus dat scheelt al een hoop.
Beter lezen, ik had toch al gezegd, heel Europa.

Van Finland tot Portugal, van Ierland tot Griekenland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten