Advertentie | |
|
![]() |
|
ik moet echt naar die film... Samurai vind ik echt cool... heel die erecode enzo... en ik heb zowieso al een ding met zwaardvechten... dus tja...
|
![]() |
Ik vond m erg goed, alleen ik had de hele tijd het gevoel dat ik niet in de personages werd meegezogen maar er zo half boven zweefde...Ik vond dat ze de personages helemaal niet goed opbouwden ondanks de rust die ze namen voor elke scene, wat ik trouwens weer wel kon waarderen...
Dat vond ik juist zo jammer aangezien alles mooi in elkaar zat als je t mij vraagt, het inlevingsvermogen liet t bij mij geloof ik een beetje afweten, het werd wel meer naarmate het slot naderde maar op de een of manier kwam ik er niet goed in of zo ![]()
Spoiler
Erg mooie muziek van Hans Zimmer trouwens ![]()
Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 12:06. |
![]() |
|
gisteravond geweest
![]() Alleen wat ik nou nergens kon vinden *voor in ckv verslag* waren hoe die kleine jongetjes heten ![]()
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]()
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
![]() ik weet heus wel het verschil hoor ![]() En samurai dienen in de eerste plaats hun daimyo.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
In de laatste VN staat wel een vrij positieve recensie. Ik denk dat ik em nog wel wil gaan bekijken, een van de weinige hollywood films die nog wat respect kan opbrengen voor andere culturen en daarbij niet meteen de amerikaanse als extreem geweldig voordoet. Verder lijkt me dat samurai gebeuren gewoon wel gaaf.
|
![]() |
|
Van de trailers wist ik ook nog niet echt wat ik er van moest maken. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n liefhebber van Tom Cruise, hoewel ie wel goeie films heeft imo (Vanilla Sky, Minority Report, Eyes Wide Shut).
Gister toch geweest, moet zeggen dat ik het een geweldige film vond. De sfeer, de omgevingen, het acteerwerk - met name van Ken Watanabe - en de kostuums spraken me erg aan. Gevechten vond ik goed neer gezet, leken realistisch en gaven de chaos van zo'n slagveld wel goed weer. Tja en dat gedoe rondom die Samurai is gewoon ![]() ![]()
Spoiler
|
Verwijderd
|
Ik vond em nogal matig eigenlijk.. nergens had ik er echt een gevoel bij.. alleen het leven bij de samurai vond ik gaaf. Maar wat daarna gebeurde vond ik een groot déjà-vu eigenlijk
![]() En eigenlijk vond ik het af en toe een groot schaamteloos Mr. Cruise-wil-een-oscar-film.. Alleen Ken Watanabe vond ik top, wat een gave kop heeft die vent. |
![]() |
||
Citaat:
en zatoichi trekt mij als samuraifilm meer aan dan deze
||
Citaat:
tom cruise als een samurai.. ik zie het al helemaal voor me, dat wordt dus niks. volgens mij denk ik dat ik me teveel ga ergeren als ik die film ga kijken. Het lijkt me braveheart in een nieuwe jas gegoten. De japanners zouden nu een film moeten maken over een japanner die naar het wilde westen gaat en 'the way of the cowboy' leert en daarna de beste cowbow van amerika wordt. punt 1: aan het eind van de edo/ begin van de meiji periode, de tijd wanneer de film zich afspeelt, waren er bijna geen samurais meer over omdat ze allemaal seppuku pleegden. en degene die wel samurai waren, waren tuig van de richel. punt 2: En als ik het goed heb kan je geen samurai worden maar word je als een samurai geboren. punt 3: Tom cruise als samurai.... come on! maar ik moet wel toegeven: tom cruise is een van de weinig acteurs die naar japan kan gaan en iemand worden die meer japans is dan echte japanners. ![]() |
![]() |
|
Ik weet niet, er waren hele mooie dingen, eigenlijk heel veel mooie dingen, maar de film kon me niet echt boeien, ik kon amper wakker blijven in de bioscoop. En dat einde
![]()
Spoiler
Verder was die katsumoto wel geweldig, net als die zoon van hem, en die man waar tom cruise zo mee stokvecht, een soort van bodyguard ofzo was dat? Oh en nog iets
Spoiler
Maar het landschap en de kleding en die beginactiescene waarin cruise gevangen wordt genomen zijn heel mooi. Net als die scene
Spoiler
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Je DVD-collectie Freshh~ | 234 | 08-03-2005 15:33 | |
Films, TV & Radio |
IMDB's top 250 King Ralph | 81 | 15-01-2005 19:32 | |
Films, TV & Radio |
Overgewaardeerde films Donny must die | 203 | 11-01-2005 14:34 | |