Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 19:02
Dotcom
Dotcom is offline
Bij Monterrey, Mexico hebben verschillende ooggetuigen, waaronder een politiebeambte, een heks zien vliegen. Toen de heks de agent naderde, schrok de agent zo hevig dat hij in een shock raakte. Omstanders hebben de vliegende heks op video vast weten te leggen. Dat heeft de krant El Norte zaterdag gemeld.

Een van de ooggetuigen, politiebeambte Leonardo Samaniego, verklaart dat hij vrijdag 16 januari een vrouw met een zwart gewaad zag neerdalen uit de bomen toen hij in zijn politieauto aan het patrouilleren was. "De daling ging langzaam, alsof ze zweefde. Ze droeg een zwart gewaad, en had grote zwarte ogen zonder pupillen", aldus Samaniego. "Toen de heks naar me toe kwam, heb ik om politieassistentie gevraagd via de radio".

Samaniego zegt dat hij de auto in zijn achteruit zette toen hij de heks op zich af zag komen. "Ik zag het opstijgen en vliegen. Ze landde op de voorruit van de auto. Ik schrok hevig, en toen raakte ik mijn bewustzijn kwijt". In een opgenomen interview voegt Samaniego toe dat de heks een puntige muts droeg, met een punt die naar achteren was gevouwen. Een andere onafhankelijke ooggetuige heeft de heks die in de lucht vloog op video vast weten te leggen.

De zaak zal nader onderzocht worden. Politie-coördinator Jesus Garcia Krestsh zegt dat agent Samaniego een compleet pychologisch onderzoek zal ondergaan, en hij zal worden getest op drugsgebruik om hallucinaties als verklaring uit te sluiten.

Bron
Advertentie
Oud 21-01-2004, 19:06
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
hahahaha rot toch op
edit: gerson op fok ja....wie anders

zo komt ons allemaal halen
hahahaha
Oud 21-01-2004, 19:10
Verwijderd
Oud 21-01-2004, 19:10
AngelLena
AngelLena is offline
Nog op een bezemsteel ook of niet, inclusief de grote lange neus met een grote harige puist erop? Haha! Geweldig hoe erg sommige mensen dingen kunnen verzinnen en het meteen maar een naampje te geven die er totaal niet bij past. David Copperfield kon ook hele leuke dingen waar niemand een hol van snapte.

Maar eeuh... wat is de vraag? Geen vraag? Mededeling? Zie beleid: mededelingen doen we niet aan. Hoewel ik dit artikel erg grappig vind en ook kan zorgen tussen zeer grappige discussies. Het is hier altijd maar serieus, ik denk dat we toe zijn aan een lachertje. Vooruit, voor deze ene keer mag ie blijven staan

Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 19:21.
Oud 21-01-2004, 19:29
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 21-01-2004 @ 20:10:
Het is hier altijd maar serieus, ik denk dat we toe zijn aan een lachertje. Vooruit, voor deze ene keer mag ie blijven staan
Oud 21-01-2004, 19:56
Verwijderd
nieuws van Fok.nl, waar gaat het heen met de wereld
Oud 21-01-2004, 20:19
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-01-2004 @ 20:56:
nieuws van Fok.nl, waar gaat het heen met de wereld
naar Fok.nl?

ontopic:
o ja, erg duidelijk een heks....die punthoed is vooral ook goed te zijn NOT

Ik geloof hier dus geen bal van. Weten ze zeker dat er niet toevallig een klein kind een ballon had losgelaten of dat iemand een of andere zwarte doek mist van de waslijn?
Oud 21-01-2004, 20:29
pe51
pe51 is offline
De goeie link naar de bron is deze:

http://www.virtuallystrange.net/ufo/...ers/monterrey/

want hier heeft die Gerson van het fokforum het vandaan.

Er staan meer foto's bij, en een vertaling.

Helemaal onderaan staat: "back to UFO Updates archive" - het valt onder UFO's, maar het heet: "Monterrey Humanoid Case".

Straks hebben we het wetenschappelijke bewijs, dat heksen echt bestaan, en dan wordt mystiek het grootste forum van hier!
Oud 21-01-2004, 20:34
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 21-01-2004 @ 21:29:
De goeie link naar de bron is deze:

http://www.virtuallystrange.net/ufo/...ers/monterrey/

want hier heeft die Gerson van het fokforum het vandaan.

Er staan meer foto's bij, en een vertaling.

Helemaal onderaan staat: "back to UFO Updates archive" - het valt onder UFO's, maar het heet: "Monterrey Humanoid Case".

Straks hebben we het wetenschappelijke bewijs, dat heksen echt bestaan, en dan wordt mystiek het grootste forum van hier!
Dat zou leuk zijn krijg ik het er nog druk mee
Oud 21-01-2004, 20:36
pe51
pe51 is offline
Misschien wil Guinevere wel helpen, die simpele zielen op te vangen.
Oud 21-01-2004, 20:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 21-01-2004 @ 21:36:
Haha, wie weet. Maar zover is het nog niet
Oud 21-01-2004, 21:40
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Die fotos zijn wel erg vaag en die politieagent ziet er ook niet al te helder uit
Oud 22-01-2004, 06:50
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 21-01-2004 @ 21:36:
Is goed hoor
Oud 22-01-2004, 10:21
Abercrombie
Abercrombie is offline
In Mexico zijn echt heksen! Ik heb een Mexicaan in mijn familie, iemand die in ieder geval opgegroeid is in Mexico. Hij reisde een keer door het achterland, door de bergen met zijn familie op ezeltjes, want auto's kunnen daar niet doorheen komen. Toen zag hij allemaal lichtjes vliegen, in de verte en werd heel erg bang. Zijn vader zei toen dat het heksen waren en dat je daar nooit heen moest gaan.
Nu klinkt dit misschien nogal ongeloofwaardig en er kunnen natuurlijk zo'n 2948389 verklaringen voor die lichtjes bedacht worden, maar zoals hij het vertelde geloof ik hem en ik heb van een aantal andere Mexicanen gehoord dat er écht heksen zijn in Mexico. En ik geloof ze.
Oud 22-01-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 21-01-2004 @ 20:06:
hahahaha rot toch op
edit: gerson op fok ja....wie anders

[afbeelding]
zo komt ons allemaal halen
hahahaha
er zit een vlek op zijn lens, en op de foto´s in de link lijkt het net een insect ofzo, die met zijn pootjes aan de lens zit...
Oud 22-01-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Abercrombie schreef op 22-01-2004 @ 11:21:
In Mexico zijn echt heksen! Ik heb een Mexicaan in mijn familie, iemand die in ieder geval opgegroeid is in Mexico. Hij reisde een keer door het achterland, door de bergen met zijn familie op ezeltjes, want auto's kunnen daar niet doorheen komen. Toen zag hij allemaal lichtjes vliegen, in de verte en werd heel erg bang. Zijn vader zei toen dat het heksen waren en dat je daar nooit heen moest gaan.
Nu klinkt dit misschien nogal ongeloofwaardig en er kunnen natuurlijk zo'n 2948389 verklaringen voor die lichtjes bedacht worden, maar zoals hij het vertelde geloof ik hem en ik heb van een aantal andere Mexicanen gehoord dat er écht heksen zijn in Mexico. En ik geloof ze.
er zijn overal echt heksen, je moet er alleen niet zoveel enge dingen aan plakken. Kijk maar eens op dit forum rond naar info, heksen zijn gewone normale mensen.
Oud 22-01-2004, 12:42
pe51
pe51 is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 22-01-2004 @ 11:56:
simpele zielen!!

whehe
Euh ... was eigenlijk voor de grap bedoeld - zo van als ze daar in Mexico bewezen hebben dat een heks "echt" is, dan wil iedereen heks worden natuurlijk en op bezems gaan vliegen. (liefst met verlichting, als ik die latere posten lees). En dan moeten al die mensen wegwijs gemaakt worden in de hekserij. En voor "doortimmerde heksen" zijn het dan natuurlijk 'simpele zielen'. Dat was het idee erbij.

Maar ik ben natuurlijk een simpele ziel, dat ik niet zie dat dit lomp is, zoals het er staat.

Heksen en lichtjes? Heksen hebben volgens mij geen lichtjes, ze zijn zo zwart als de nacht (bijna dan, anders kun je ze niet zien). Misschien zijn het ufo's, die schijn je daar vaker tegen te komen, lees ik op die site.

"die gothic meisjes", dat is wel een ras apart, hè?

Ik ben er wel eens eentje tegengekomen, compleet met pentagram, en heb er even mee gepraat. Nou, dat was dus de eerste heks waar ik live mee praatte. Was even wennen, maar was wel gezellig.

groeten, peter.
Oud 22-01-2004, 13:38
Upke
Upke is offline
Citaat:
pe51 schreef op 22-01-2004 @ 13:42:
Euh ... was eigenlijk voor de grap bedoeld - zo van als ze daar in Mexico bewezen hebben dat een heks "echt" is, dan wil iedereen heks worden natuurlijk en op bezems gaan vliegen. (liefst met verlichting, als ik die latere posten lees). En dan moeten al die mensen wegwijs gemaakt worden in de hekserij. En voor "doortimmerde heksen" zijn het dan natuurlijk 'simpele zielen'. Dat was het idee erbij.

Maar ik ben natuurlijk een simpele ziel, dat ik niet zie dat dit lomp is, zoals het er staat.

Heksen en lichtjes? Heksen hebben volgens mij geen lichtjes, ze zijn zo zwart als de nacht (bijna dan, anders kun je ze niet zien). Misschien zijn het ufo's, die schijn je daar vaker tegen te komen, lees ik op die site.

"die gothic meisjes", dat is wel een ras apart, hè?

Ik ben er wel eens eentje tegengekomen, compleet met pentagram, en heb er even mee gepraat. Nou, dat was dus de eerste heks waar ik live mee praatte. Was even wennen, maar was wel gezellig.

groeten, peter.
Heksen en lichtjes? Waarom zou dat niet kunnen? Waarom moeten heksen donker worden afgeschilderd? Stel dat er degelijk een soort heks was in mexico. Wie zegt dat ze slecht was? Misschien vloog ze wel even naar de politieauto uit nieuwsgierigheid. Wat mensen niet kennen maken ze meteen voor slecht uit. Wat ik hierboven schrijf geld alleen voor als het echt gebeurd is. Maar of dat zo is zullen we wel nooit te weten komen.
Oud 22-01-2004, 14:28
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-01-2004 @ 14:38:
Heksen en lichtjes? Waarom zou dat niet kunnen? Waarom moeten heksen donker worden afgeschilderd? Stel dat er degelijk een soort heks was in mexico. Wie zegt dat ze slecht was? Misschien vloog ze wel even naar de politieauto uit nieuwsgierigheid. Wat mensen niet kennen maken ze meteen voor slecht uit. Wat ik hierboven schrijf geld alleen voor als het echt gebeurd is. Maar of dat zo is zullen we wel nooit te weten komen.
Zwart en donker is niet slecht volgens mij ... ik loop meestal in zwarte broeken. Heksen vind ik niet slecht, het zijn gewone mensen met een eigen soort geloof. En elk geloof is een verbinding naar boven.

Voor de mensen die hier wél in de mexicaanse heks geloven of er misschien in geloven, heb ik een paar vraagjes:
  • denken jullie nou echt, dat er een vrouw met een menselijk lichaam op een materiële bezemsteel uit de lucht kwam vallen? En dan nog wel op een politieauto ook?
  • En dat licht, zien jullie dat dan als een soort koplamp van een fiets, om daarboven niet te botsen 's nachts?
  • En wat zouden die heksen dan aan t doen zijn geweest daarboven? Soort choreografie toch niet? Wat dan wel?

Wat is een heks?

* de sprookjesheks:

De heks die op een bezemsteel vliegt zie ik als symbool voor een soort "high" zijn, op geestelijk gebied dan. De bezemsteel eventueel als "staf" (van: staf/staven zoals in de tarot: symbool voor het element vuur - de geestelijke energie die ze naar geestelijke hoogtes draagt). De dag lijkt meer op het openbare leven, de nacht heeft meer iets van het geestelijke leven, wat je aan de binnenkant van jezelf leidt. De punthoed zie ik dan als symbool voor de band met het hogere, en de kleur zwart (donker) voor dat heksen zich met iets bezighouden, wat "in het verborgene" is. (4 elementen, geestelijke dingen in het algemeen).

* de menselijke heks:

De heks op een bezemsteel zie ik dan als "het archetype heks", zoals dat in dromen, visioenen, sprookjes enz. voorkomt. De gewone en minder gewone ménsen, die zich heks noemen of zo genoemd worden, zijn niet dat archetype, want een archetype is een soort oer-denkbeeld, het bestaat alleen als (geestelijk) idee, niet in menselijke of materiële vorm. Mensen kunnen het hooguit uitbeelden, of ze kunnen het als scheldwoord gebruiken, als ze iemand heks noemen. Een paar honderd jaar geleden werden vrouwtjes die paranormaal vrijwilligerswerk deden en met kruiden mensen hielpen, niet vertrouwd, ze werden voor "heks" uitgescholden (voor sprookjesheks dus) en er kwamen heksenvervolgingen. Die scheldnaam lijken ze nu als een soort geuzennaam te accepteren. Daarom is er nu een 2e soort heksen: de mensen met als natuurreligie de hekserij.

Daarom lukt het mij niet, om te geloven, dat er "een echte heks (! wat is dat? !) op een bezemsteel op een politieauto gevallen is.

groeten, peter.
Oud 22-01-2004, 14:59
Upke
Upke is offline
Citaat:
pe51 schreef op 22-01-2004 @ 15:28:

Daarom lukt het mij niet, om te geloven, dat er "een echte heks (! wat is dat? !) op een bezemsteel op een politieauto gevallen is.

groeten, peter.
Ik had van jou wel verwacht dat je beter zou lezen. De zogenaamde heks/alien is niet gevallen op de politie auto. Sterker nog de heks heeft de auto nog niet eens aangeraakt!! En de heks is langzaam uit een boom komen zweven, en toen richting de politie auto gezweeft. En wat lul jij over een bezem? Volgens het verhaal zweefde de heks vanzelf, ze hebben het niet over een bezem of welk hulpmiddel dan ook gehad!! En dan nog iets. De meeste mensen op de wereld weten niet wat een "echte heks" is, het woord heks denken ze meteen aan een oud vrouwtje met een punthoed en zo. Die wicca-beoefenaars noem ik ook geen heksen, dat blijven in mijn ogen wicca-beoefenaars en het woord heks geld voor mij nog steeds als een oud vrouwtje met een punthoed. Dat verhaal is ook ergens vandaan gekomen, en ik denk niet dat dat ook maar iets met wicca te maken heeft. Want in de meeste ogen van een mens is een heks slecht, en een wicca-persoon goed. En al die wicca-beoefenaars moeten nu niet stoer lopen doen van "ooooow dan krijgen we het nog druk op dit forum, of ooooooow het zal wel een mede collega zijn geweest!!" Geen enkele wicca-beoefenaar kan vliegen zoals werd beschreven in het verhaal, de magie die wicca gebruikt stelt hen niet in staat om te gaan zweven. Ik ben van mening dat wat die mexicanen hebben gezien iets heeeeeeeeeel anders is dan een wicca-beoefenaar. Het staat helemaal los van elkaar. En ja als ik iemand zie zweven en het heeft een hoed op net zoals een sprookjesheks, dan zou ik ook vertellen dat ik een heks heb gezien. Zie ik iemand zweven die zegt dat ze een wicca-beoefenaar is, dan zou ik tegen de pers zeggen ik heb een Wicca-beoefenaar zien zweven!!! Ik zelf denk dat als het waar is wat ze zeggen, dat het niet om een heks gaat maar om een alien of zoiets, want het ding bleek zwarte ogen te hebben zonder oogleden. En ik heb veel verhalen gelezen over ooggetuigen die aliens hebben gezien, en aliens blijken nogal veel flauwekul uit te halen dus kan gerust zijn dat die alien gewoon een beetje lag rond te kloten. Als het waar is tenminste wat ze zeggen...
Oud 22-01-2004, 15:28
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-01-2004 @ 15:59:
Ik had van jou wel verwacht dat je beter zou lezen. De zogenaamde heks/alien is niet gevallen op de politie auto. Sterker nog de heks heeft de auto nog niet eens aangeraakt!! En de heks is langzaam uit een boom komen zweven, en toen richting de politie auto gezweeft. En wat lul jij over een bezem? Volgens het verhaal zweefde de heks vanzelf, ze hebben het niet over een bezem of welk hulpmiddel dan ook gehad!! En dan nog iets. De meeste mensen op de wereld weten niet wat een "echte heks" is, het woord heks denken ze meteen aan een oud vrouwtje met een punthoed en zo. Die wicca-beoefenaars noem ik ook geen heksen, dat blijven in mijn ogen wicca-beoefenaars en het woord heks geld voor mij nog steeds als een oud vrouwtje met een punthoed. Dat verhaal is ook ergens vandaan gekomen, en ik denk niet dat dat ook maar iets met wicca te maken heeft. Want in de meeste ogen van een mens is een heks slecht, en een wicca-persoon goed. En al die wicca-beoefenaars moeten nu niet stoer lopen doen van "ooooow dan krijgen we het nog druk op dit forum, of ooooooow het zal wel een mede collega zijn geweest!!" Geen enkele wicca-beoefenaar kan vliegen zoals werd beschreven in het verhaal, de magie die wicca gebruikt stelt hen niet in staat om te gaan zweven. Ik ben van mening dat wat die mexicanen hebben gezien iets heeeeeeeeeel anders is dan een wicca-beoefenaar. Het staat helemaal los van elkaar. En ja als ik iemand zie zweven en het heeft een hoed op net zoals een sprookjesheks, dan zou ik ook vertellen dat ik een heks heb gezien. Zie ik iemand zweven die zegt dat ze een wicca-beoefenaar is, dan zou ik tegen de pers zeggen ik heb een Wicca-beoefenaar zien zweven!!! Ik zelf denk dat als het waar is wat ze zeggen, dat het niet om een heks gaat maar om een alien of zoiets, want het ding bleek zwarte ogen te hebben zonder oogleden. En ik heb veel verhalen gelezen over ooggetuigen die aliens hebben gezien, en aliens blijken nogal veel flauwekul uit te halen dus kan gerust zijn dat die alien gewoon een beetje lag rond te kloten. Als het waar is tenminste wat ze zeggen...
Ik heb het idee dat jij wicca en hekserij als hetzelfde ziet. Dat is het niet. Van wat ik aan posts heb gelezen van Peter is hij -volgens mij- geen wiccan (correct me if I'm wrong). Sowieso zijn veel mensen die hier op mystiek zitten geen wiccans. Ikzelf ook niet en kan nog wel wat mensen opnoemen die geen wiccan zijn.
Ik geloof ook niet dat peter had bedoeld dat de mensen hier op mystiek beter zijn ofzo. Het ging er geloof ik meer om dat mensen door dit soort dingen ook graag "heks" willen zijn, hoewel dat in praktijk iets heel anders inhoud. Van die zogenaamde 'spells' in de fancy en meer van dat soort bladen kunnen bijvoorbeeld hetzelde effect hebben. Mensen gaan zich er meer voor interesseren, gaan eens rondkijken en het blijkt totaal anders te zijn dan verwacht, omdat het door dit soort dingen verkeerd wordt voorgespiegeld. Het kan die mensen dan bevallen en ze gaan er mee door of ze vinden het niks en ze kappen ermee (en gaan door met hun fancy-'spells').
Oud 22-01-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
NeoZero schreef op 22-01-2004 @ 11:43:
Kies nou niet de makkelijkste weg, probeer is een keer verder door te denke dan je kunt. Probeer een beetje te begrijpen zoals Abercrombie of bedenk een betere conclusie over dit ond dan alleen vage grappies
kom nou toch, heb je die foto´s überhaupt bekeken!? Das gewoon een misselijke grap man..
´hekserij´ is 1 ding, maar niet op dit niveau, wees reëel man
Oud 22-01-2004, 18:29
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Heksen bestaan tot op de dag vandaag nogsteeds, maar het zijn niet die kinderachtige figuren die in tekenfilms worden afgebeeld als lelijke oude wijven met een grote neus, punthoed en bezem. Ze houden zich meer met de natuur bezig en brouwen crap.

Waarom heksen dachten dat ze konden vliegen? Heel makkelijk, ze aten altijd paddenstoele-soep, die paddenstoelen waren giftig en daar gingen ze van trippen.
Oud 22-01-2004, 18:45
Abercrombie
Abercrombie is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 22-01-2004 @ 11:40:
3 miljoen verklaringen?? ...Zoveel soortenlichties hebben we toch niet. Maar dit soort dingen klinken eigenlijk wel een beetje geloofwaardig.
Nee, drie miljoen is inderdaad nogal over dreven maar dat was meer om aan te geven dat er voor alles een logische verklaring kan worden gezocht: voor die lichtjes bijv. vuurvliegjes, zwervers, weerspiegelingen van de maan in iets, etc. etc. Maar naar mijn mening zoeken mensen voor ALLES een logische verklaring zodat ze niet bang hoeven te zijn, en niets niet hoeven te begrijpen. Ze willen gewoon alles 'onder controle' hebben. Voor bijna alles is wel een verklaring.
Oud 22-01-2004, 20:19
pe51
pe51 is offline
Upke schreef:
Citaat:
wat hij ervan vond
Deze topic is volgens mij geen serieuze topic, maar een komische. Want Angellena, onze FB, schrijft erover:
Citaat:
AngelLena schreef op 21-01-2004 @ 20:10:
Nog op een bezemsteel ook of niet, inclusief de grote lange neus met een grote harige puist erop? Haha! Geweldig hoe erg sommige mensen dingen kunnen verzinnen en het meteen maar een naampje te geven die er totaal niet bij past. David Copperfield kon ook hele leuke dingen waar niemand een hol van snapte.

Maar eeuh... wat is de vraag? Geen vraag? Mededeling? Zie beleid: mededelingen doen we niet aan. Hoewel ik dit artikel erg grappig vind en ook kan zorgen tussen zeer grappige discussies. Het is hier altijd maar serieus, ik denk dat we toe zijn aan een lachertje. Vooruit, voor deze ene keer mag ie blijven staan
Angellena noemt dit een lachertje .. dat vond ik ook, dus ging ik ook op die toer. Daarom schreef ik ook:
Citaat:
en Angellena toen weer:
Citaat:
AngelLena schreef op 21-01-2004 @ 21:34:
Dat zou leuk zijn krijg ik het er nog druk mee
Dus daarom moet je niet alles serieus nemen wat ik in deze topic schreef. Is meer een lachertjestopic eigenlijk. Maar je hebt wel gelijk, dat ik die Engelse tekst niet goed gelezen heb. Ze/hij viel niet, maar zweefde. En een bezemsteel staat er ook nergens in. Ik heb mijn huiswerk overgemaakt, en het nu beter gelezen. En ik ben het met je eens, dat het hier waarschijnlijk gaat om een aliën. Vanwege bijv. die zwarte ogen zonder oogwimpers.

Maar het ging me er eigenlijk om dat ik het vreemd vond, dat mensen geloven, dat dit een heks zou zijn. Omdat volgens mij "een echte heks" in real life niet bestaat, behalve dan mensen als aanhangers van die natuurreligie. En omdat het geen serieuze topic was, heb ik het ook niet echt onderzocht of gelezen. Ik heb net ook de video gezien, een korte video in het Spaans. Helaas onbegrijpelijk voor mij. Die agent, die ziet er niet naar uit, dat hij snel bang zou zijn. Stevig gebouwd en alles, maar hier was hij dus toch wel bang voor, wat wel te begrijpen is.

Dat gepraat over dat we het nog druk krijgen op het forum hier met nieuwe heksen, dat was dus een geintje van mij, waar Angellena en Guinevere in meespeelden. Moet je niet serieus nemen dus. En als een wicca beoefenaar hier denkt, dat hij kan vliegen, dan zal hij aan het trippen zijn of zoiets.

Maar ik ben het dus met je eens, dat het waarschijnlijk om een aliën gaat. Nu ik het beter gelezen heb.

groeten, peter.
Advertentie
Oud 22-01-2004, 20:30
pe51
pe51 is offline
Guinevere03 schreef op 22-01-2004 @ 16:28:
Citaat:
Ik heb het idee dat jij wicca en hekserij als hetzelfde ziet. Dat is het niet. Van wat ik aan posts heb gelezen van Peter is hij -volgens mij- geen wiccan (correct me if I'm wrong).
Nee, je zit helemaal goed, ik ben niet eens een heks!
Citaat:
Sowieso zijn veel mensen die hier op mystiek zitten geen wiccans. Ikzelf ook niet en kan nog wel wat mensen opnoemen die geen wiccan zijn.
Ik geloof ook niet dat peter had bedoeld dat de mensen hier op mystiek beter zijn ofzo. Het ging er geloof ik meer om dat mensen door dit soort dingen ook graag "heks" willen zijn, hoewel dat in praktijk iets heel anders inhoud. Van die zogenaamde 'spells' in de fancy en meer van dat soort bladen kunnen bijvoorbeeld hetzelde effect hebben. Mensen gaan zich er meer voor interesseren, gaan eens rondkijken en het blijkt totaal anders te zijn dan verwacht, omdat het door dit soort dingen verkeerd wordt voorgespiegeld. Het kan die mensen dan bevallen en ze gaan er mee door of ze vinden het niks en ze kappen ermee (en gaan door met hun fancy-'spells').
Dat bedoelde ik ook. Was wel een geintje, maar met een soort ondertoon van: Als een wetenschapper bewijst dat heksen echt kunnen bestaan en vliegen, dan wil straks iedereen heks worden natuurlijk. (fietsen en brommerrijden is minder leuk als vliegen natuurlijk). En ergens in mn achterhoofd inderdaad de ervaringen, dat veel mensen het doen voor de sensationele effecten, die ze door bladen worden voorgehouden.

Maar niet iedereen lijkt het te snappen dat dit geen serieuze topic is. Volgende keer maar wat leuker proberen te schrijven ...

peter.
Oud 23-01-2004, 10:21
Upke
Upke is offline
Ik weet heel goed wat het verschil is tussen een wiccan en een sprookjes heks. Alleen ik snap gewoon niet waarom die wiccan's zichzelf dan echte heks noemen, noem jezelf gewoon wiccan en laat het daar bij. Als ik een loodgieter ben ga ik mezelf toch ook geen automonteur noemen???
Oud 23-01-2004, 11:00
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Upke schreef op 23-01-2004 @ 11:21:
Ik weet heel goed wat het verschil is tussen een wiccan en een sprookjes heks. Alleen ik snap gewoon niet waarom die wiccan's zichzelf dan echte heks noemen, noem jezelf gewoon wiccan en laat het daar bij. Als ik een loodgieter ben ga ik mezelf toch ook geen automonteur noemen???
Ik denk dat 'heks' een paar honderd jaar geleden een beschuldiging was, waar je de doodstraf voor kreeg, en nu nog een scheldwoord voor veel mensen. En dat de heksen het als een soort eer beschouwen, zo genoemd te worden. Een soort geuzennaam, net als bijv de geuzen, en de protestanten.

Ik zou die naam persoonlijk ook veranderen, als ik 'heks' was. Omdat dat ene woord zoveel negatiefs oproept bij de mensen, waar je alleen maar last van hebt. Vanwege dat negatieve hebben ze geloof ik vroeger de naam wicca uitgevonden. En er is ook een term 'paganist'. (wicca is een bepaalde stroming in de hekserij, en paganist is een verzamelwoord, iedere heks is een paganist, geloof ik.) Maar toch werkt het niet zo, en ze blijven zelf de naam heks ook gebruiken. Vind ik ook wel wat vreemd, ja.

Misschien is er een goeie reden voor, en een goeie (mensen-)heks die dat ons even wil uitleggen?
Oud 23-01-2004, 13:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 23-01-2004 @ 12:00:
Ik denk dat 'heks' een paar honderd jaar geleden een beschuldiging was, waar je de doodstraf voor kreeg, en nu nog een scheldwoord voor veel mensen. En dat de heksen het als een soort eer beschouwen, zo genoemd te worden. Een soort geuzennaam, net als bijv de geuzen, en de protestanten.

Ik zou die naam persoonlijk ook veranderen, als ik 'heks' was. Omdat dat ene woord zoveel negatiefs oproept bij de mensen, waar je alleen maar last van hebt. Vanwege dat negatieve hebben ze geloof ik vroeger de naam wicca uitgevonden. En er is ook een term 'paganist'. (wicca is een bepaalde stroming in de hekserij, en paganist is een verzamelwoord, iedere heks is een paganist, geloof ik.) Maar toch werkt het niet zo, en ze blijven zelf de naam heks ook gebruiken. Vind ik ook wel wat vreemd, ja.

Misschien is er een goeie reden voor, en een goeie (mensen-)heks die dat ons even wil uitleggen?
Nou simpel: het beestje moet een naampje hebben. Heks is de naam die ons eeuwen geleden gegeven is door de kerk. Voor die tijd waren het niet meer of minder dan de dorpswijzen. Nou die naam kan je nu al niet meer gebruiken, iedereen gebruikt de definitie heks, het woord heks wordt al steeds meer gezein als compliment, ik persoonlijk heb er geen behoefte aan om na al die eeuwen die naam opeens te veranderen. En ik ken ook geen enkele ander traditionele heks die dat wel zou willen.

Daarbij, als we dat wel zouden willen: wat zou je ervan moeten maken. Terug naar de Dorpswijze is al nauwelijks meer mogelijk in deze tijd. Paganist is een verzamelnaam, dus kan ook niet, Wicca is een stroming uit de 50er jaren die invloeden heeft verwerkt uit de traditionele hekserij, om nou te zeggen dat ik zin heb om een latijns woordenboek erbij te pakken en te gaan zoeken naar een passende nieuwe naam... neuh...
Oud 23-01-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
NeoZero schreef op 22-01-2004 @ 12:29:
Hoe verklaar je de lichtjes in de lucht dan???.. ow ja zaklampje met een vliegende scooter
Er bestaan heel wat andere dingen die lichtjes kunnen veroorzaken, zowel 'normale' als 'bovennatuurlijke' dingen. Bepaalde gassen ontbranden en geven zo'n effect, maar het kunnen voor mijn part ook geesten zijn geweest. Koppel er alleen niet meteen heksen aan, want dat is een beeld dat altijd al wordt overschat en overdreven. Alsof een heks nix beters heeft te doen dan mensen bang te maken, rond te zweven en lichtjes door de lucht te laten zweven. Hekserij is nog altijd een geloof, een levensvisie.
Oud 24-01-2004, 12:55
maupydos
maupydos is offline
Ik wil eigenlijk ook wel meer feiten zien...waarom komt zoiets niet wereldwijd in t nieuws? en zouden ze echt geen pupillen hebben..? dekn t niet, denk dat ze r gewoon uit zien...
Oud 24-01-2004, 13:20
Isa
Isa is offline
daaruit blijkt maar weer eens dat echte heksen bestaan maar niet hetzelfde zijn als wiccans en die meisjes die zo graag aan dat soort dingen doen.
Oud 24-01-2004, 13:28
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Isa schreef op 24-01-2004 @ 14:20:
daaruit blijkt maar weer eens dat echte heksen bestaan maar niet hetzelfde zijn als wiccans en die meisjes die zo graag aan dat soort dingen doen.
hoe zie je dat, dat 'blijkt' dat echte heksen bestaan?

grapje zeker?
Oud 24-01-2004, 13:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
pe51 schreef op 24-01-2004 @ 14:28:
hoe zie je dat, dat 'blijkt' dat echte heksen bestaan?

grapje zeker?
nee heksen , en dan bedoel ik de slechte versie uit de middle age stories bestaan.
Oud 24-01-2004, 17:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Isa schreef op 24-01-2004 @ 14:45:
nee heksen , en dan bedoel ik de slechte versie uit de middle age stories bestaan.
En waar zie jij dat bewijs? Ik zie het nergens...
Oud 24-01-2004, 17:18
pe51
pe51 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-01-2004 @ 14:39:
Nou simpel: het beestje moet een naampje hebben. Heks is de naam die ons eeuwen geleden gegeven is door de kerk. Voor die tijd waren het niet meer of minder dan de dorpswijzen. Nou die naam kan je nu al niet meer gebruiken, iedereen gebruikt de definitie heks, het woord heks wordt al steeds meer gezein als compliment, ik persoonlijk heb er geen behoefte aan om na al die eeuwen die naam opeens te veranderen. En ik ken ook geen enkele ander traditionele heks die dat wel zou willen.

Daarbij, als we dat wel zouden willen: wat zou je ervan moeten maken. Terug naar de Dorpswijze is al nauwelijks meer mogelijk in deze tijd. Paganist is een verzamelnaam, dus kan ook niet, Wicca is een stroming uit de 50er jaren die invloeden heeft verwerkt uit de traditionele hekserij, om nou te zeggen dat ik zin heb om een latijns woordenboek erbij te pakken en te gaan zoeken naar een passende nieuwe naam... neuh...
Het woord heks wordt volgens mij vooral in kringen van heksen gezien als compliment. Maar in een heksenforum staan best wel veel verhalen van dat je op school met de nek aangekeken wordt door andere leerlingen (en soms ook leraren) vanwege heks-zijn. Zo bepaalt de kerk, jullie oude vijand, dat er nog steeds vijandigheid moet zijn voor jongeren die zo voor hun eigen overtuiging kiezen. Ik zou mensen wel iets beters gunnen.

En ik begrijp persoonlijk ook wel iets van het bezwaar dat je je noemt naar een bestaand archetype, de (sprookjes-)heks. Stel je voor dat mensen met een andere levensovertuiging/religie zichzelf 'de elfjes' gingen noemen ...

Maarja, jullie hebben de naam ook maar gekregen.
Oud 24-01-2004, 17:18
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 18:01:
En waar zie jij dat bewijs? Ik zie het nergens...
Dat bewijs bedoelt hij het filmpje en de oogetuigenverklaringen. Okee niet voor iedereen een bewijs maar voor sommige mensen wel. Zoals Isa toch?
Oud 24-01-2004, 17:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 24-01-2004 @ 18:18:
Dat bewijs bedoelt hij het filmpje en de oogetuigenverklaringen. Okee niet voor iedereen een bewijs maar voor sommige mensen wel. Zoals Isa toch?
Is ook maar het naampje dat je het geeft. De 1 noemt het een alien, de ander een heks. Maar dat zou dan de heks uit de sprookjesverhalen zijn en trust me: die bestaan niet, dat heeft de kerk met zijn verhaaltjes ervan gemaakt, dus dan is de theorie over de alien nog aannemelijker.
Oud 24-01-2004, 17:50
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 24-01-2004 @ 18:18:
Het woord heks wordt volgens mij vooral in kringen van heksen gezien als compliment. Maar in een heksenforum staan best wel veel verhalen van dat je op school met de nek aangekeken wordt door andere leerlingen (en soms ook leraren) vanwege heks-zijn. Zo bepaalt de kerk, jullie oude vijand, dat er nog steeds vijandigheid moet zijn voor jongeren die zo voor hun eigen overtuiging kiezen. Ik zou mensen wel iets beters gunnen.

En ik begrijp persoonlijk ook wel iets van het bezwaar dat je je noemt naar een bestaand archetype, de (sprookjes-)heks. Stel je voor dat mensen met een andere levensovertuiging/religie zichzelf 'de elfjes' gingen noemen ...

Maarja, jullie hebben de naam ook maar gekregen.
In mijn omgeving valt het tegenwoordig heel erg mee moet ik zeggen. Daar hebben we grotendeels Margarita voor te danken aangezien zij veel lezingen geeft in en buiten de omgeving over wat een heks is en doet en daarmee de fabeltjes uit de weg ruimt. Dit doet ze voor volwassenen, maar ook voor kinderen van de basisschool. En nog nooit heeft zij angst of afkeer kunnen bespeuren bij de mensen die bij haar lezingen zijn geweest. Eerder interesse. Ze heeft maar 1 geval gehad waarbij ze afkeer gezien heeft en dat was in Urk, tussen de gereformeerden Kon ook niet anders
Oud 24-01-2004, 18:17
pe51
pe51 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 18:50:
In mijn omgeving valt het tegenwoordig heel erg mee moet ik zeggen. Daar hebben we grotendeels Margarita voor te danken aangezien zij veel lezingen geeft in en buiten de omgeving over wat een heks is en doet en daarmee de fabeltjes uit de weg ruimt. Dit doet ze voor volwassenen, maar ook voor kinderen van de basisschool. En nog nooit heeft zij angst of afkeer kunnen bespeuren bij de mensen die bij haar lezingen zijn geweest. Eerder interesse. Ze heeft maar 1 geval gehad waarbij ze afkeer gezien heeft en dat was in Urk, tussen de gereformeerden Kon ook niet anders
Ja, maar mensen met een afkeer zullen ook niet naar een lezing van een heks komen. Dan moet je er al interesse voor hebben, volgens mij.

Ik zag net, dat de anti-spirituele wetenschappelijk georiënteerde vereniging Skepsis ook informatie over heksen geeft:

op bezems door de lucht - oorsprong van de heksenwaan

Een beetje geschiedenis van de heksenvervolging.

groeten, peter.
Oud 24-01-2004, 18:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pe51 schreef op 24-01-2004 @ 19:17:
Ja, maar mensen met een afkeer zullen ook niet naar een lezing van een heks komen. Dan moet je er al interesse voor hebben, volgens mij.

Ik zag net, dat de anti-spirituele wetenschappelijk georiënteerde vereniging Skepsis ook informatie over heksen geeft:

op bezems door de lucht - oorsprong van de heksenwaan

Een beetje geschiedenis van de heksenvervolging.

groeten, peter.
Valt je tegen denk ik. Stel je weet niets van heksen behalve uit de sprookjes en je bent er eigenlijk op tegen. Je hoort dan in jouw stad/dorp een heks komt om een lezing te geven. Ik denk dat je er dan juist heen gaat om haar verhaal aan te horen zodat je de boel vervolgens kan afkraken als je dat nodig vindt. Onbewust ben je wel bloednieuwsgierig. En na het verhaal eenmaal te hebben gehoord heb je niets meer om af te kraken bijna, dus denk dat dat wel aardig meevalt. Is geen lezing over archeologische vondsten in de veluwe wat niemand een hond interesseerd.
Oud 27-01-2004, 22:44
pe51
pe51 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 19:56:
Valt je tegen denk ik. Stel je weet niets van heksen behalve uit de sprookjes en je bent er eigenlijk op tegen. Je hoort dan in jouw stad/dorp een heks komt om een lezing te geven. Ik denk dat je er dan juist heen gaat om haar verhaal aan te horen zodat je de boel vervolgens kan afkraken als je dat nodig vindt. Onbewust ben je wel bloednieuwsgierig. En na het verhaal eenmaal te hebben gehoord heb je niets meer om af te kraken bijna, dus denk dat dat wel aardig meevalt. Is geen lezing over archeologische vondsten in de veluwe wat niemand een hond interesseerd.
Hmm ... je houdt wel vol, hè?

Moest maar eens gaan bedenken dat het óók zo zou kunnen zijn als je zegt ... Denk dat ik wel een keer naar lezing van heks toe ga. Weet je er een in de buurt van Utrecht?
Oud 28-01-2004, 10:04
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-01-2004 @ 18:47:
Is ook maar het naampje dat je het geeft. De 1 noemt het een alien, de ander een heks. Maar dat zou dan de heks uit de sprookjesverhalen zijn en trust me: die bestaan niet, dat heeft de kerk met zijn verhaaltjes ervan gemaakt, dus dan is de theorie over de alien nog aannemelijker.
Dus de heks uit de zogenaamde sprookjesverhalen bestaan niet? Okee dat is jou mening. Ik heb liever dat je zegt: "Mijn mening is dat er geen sprookjesheksen bestaan." Okee fijn jou mening ben er maar blij mee. Maar mijn mening is dat zoiets misschien wel degelijk kan bestaan of heeft bestaan. Ik ga toch ook niet zeggen van: "Sprookjesheksen bestaan wel, vertrouw me maar."

spreek niet voor ieders mening omdat ieder persoon wel weer een andere mening heeft, spreek voor je eigen mening alleen die kan kloppen voor jezelf
Oud 28-01-2004, 11:02
AngelLena
AngelLena is offline
Hoe kom jij aan het idee dat het wel zo zou zijn dan? Beargumenteer eens?
Oud 28-01-2004, 15:05
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-01-2004 @ 12:02:
Hoe kom jij aan het idee dat het wel zo zou zijn dan? Beargumenteer eens?
Heel erg jammer dat je niet reageert op wat ik heb gevraagd, ik hoop wel dat je snapt dat je niet voor andere kunt spreken. Mijn mening blijft gewoon mijn mening, en als iemand daar mee eens is leuk voor me, en als iemand daar niet mee eens dan niet. Maar omdat ik een beschaafd persoon ben zal ik wel op jou reageren.

Het is gewoon mijn mening dat die zogenaamde sprookjesheksen hebben bestaan (misschien nog wel bestaan). Ik heb het niet over Wicca en zo. Ik heb het over heksen van de middeleeuwen die vaak verbrand werden en zo. Ik denk zelf heel vaak onterecht. En ik weet ook heel goed dat de kerk (vooral in de middeleeuwen) iets ergens de schuld van wilden geven. Maar dat neemt niet weg dat er misschien wel degelijk mensen waren die zich bezig houden met rituelen om expres oogsten te laten mislukken en zo. De sprookjesheksen waar ik het over heb vliegen ook echt niet op bezems en zo, ik denk dat het gewoon mensen waren onder de burgers die in het geheim samen met andere vanalles uitspookte. Net zoiets als de bokkenrijders. Zo denk ik erover en dit is mijn mening. En nogmaals ik het het niet over wicca. Ik hoop voor je dat je nu mijn mening snapt, en ook snapt dat je niet voor andere mensen kunt spreken?
Oud 28-01-2004, 16:13
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 28-01-2004 @ 16:05:
Heel erg jammer dat je niet reageert op wat ik heb gevraagd, ik hoop wel dat je snapt dat je niet voor andere kunt spreken. Mijn mening blijft gewoon mijn mening, en als iemand daar mee eens is leuk voor me, en als iemand daar niet mee eens dan niet. Maar omdat ik een beschaafd persoon ben zal ik wel op jou reageren.

Het is gewoon mijn mening dat die zogenaamde sprookjesheksen hebben bestaan (misschien nog wel bestaan). Ik heb het niet over Wicca en zo. Ik heb het over heksen van de middeleeuwen die vaak verbrand werden en zo. Ik denk zelf heel vaak onterecht. En ik weet ook heel goed dat de kerk (vooral in de middeleeuwen) iets ergens de schuld van wilden geven. Maar dat neemt niet weg dat er misschien wel degelijk mensen waren die zich bezig houden met rituelen om expres oogsten te laten mislukken en zo. De sprookjesheksen waar ik het over heb vliegen ook echt niet op bezems en zo, ik denk dat het gewoon mensen waren onder de burgers die in het geheim samen met andere vanalles uitspookte. Net zoiets als de bokkenrijders. Zo denk ik erover en dit is mijn mening. En nogmaals ik het het niet over wicca. Ik hoop voor je dat je nu mijn mening snapt, en ook snapt dat je niet voor andere mensen kunt spreken?
Maar dan zijn het toch geen sprookjesheksen meer
Sprookjesheksen zijn juist de 'heksen' die vliegen op bezemstelen, die een kromme neus met een dikke wrat erop hebben, die alleen slechte dingen doen.
Dat is -in mijn ogen- de sprookjesheks, zo wordt ze namelijk in sprookjes ed afgeschilderd.

De mensen waar jij het over hebt zou ik eerder definiëren als kruidenvrouwen die ook gebruik maken van magie (maar dan niet op HP-niveau).

Over wicca kun je het ook niet hebben als je hebt over mensen uit de Middeleeuwen, want wicca is iets uit de jaren '50.

O ja; met HP-niveau bedoel ik dat je een spreuk roept en dat het dan meteen gebeurt.
Oud 28-01-2004, 17:34
duifeltje
duifeltje is offline
Hoe zou het toch komen dat er van geheimzinnige dingen alleen maar onduidelijke foto's zijn??? .

oftwel, ik geloof dit gewoon niet.
Oud 28-01-2004, 18:45
darkstyle
darkstyle is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 28-01-2004 @ 17:13:
Maar dan zijn het toch geen sprookjesheksen meer
Sprookjesheksen zijn juist de 'heksen' die vliegen op bezemstelen, die een kromme neus met een dikke wrat erop hebben, die alleen slechte dingen doen.
Dat is -in mijn ogen- de sprookjesheks, zo wordt ze namelijk in sprookjes ed afgeschilderd.

De mensen waar jij het over hebt zou ik eerder definiëren als kruidenvrouwen die ook gebruik maken van magie (maar dan niet op HP-niveau).

Over wicca kun je het ook niet hebben als je hebt over mensen uit de Middeleeuwen, want wicca is iets uit de jaren '50.

O ja; met HP-niveau bedoel ik dat je een spreuk roept en dat het dan meteen gebeurt.
Ja klinkt misschien verwarrend. De heksen uit sprookjes zijn denk ik afgeleid van de vrouwen die jij kruidenvrouwtjes noemt. Zo bedoel ik het. Die kruidenvrouwtjes zijn dus in mijn ogen eigenlijk ook sprookjesheksen omdat het daar van afgeleid is. Tenminste dat denk ik zo.
Advertentie

Regels voor berichten