![]() |
|
Bij Monterrey, Mexico hebben verschillende ooggetuigen, waaronder een politiebeambte, een heks zien vliegen. Toen de heks de agent naderde, schrok de agent zo hevig dat hij in een shock raakte. Omstanders hebben de vliegende heks op video vast weten te leggen. Dat heeft de krant El Norte zaterdag gemeld.
Een van de ooggetuigen, politiebeambte Leonardo Samaniego, verklaart dat hij vrijdag 16 januari een vrouw met een zwart gewaad zag neerdalen uit de bomen toen hij in zijn politieauto aan het patrouilleren was. "De daling ging langzaam, alsof ze zweefde. Ze droeg een zwart gewaad, en had grote zwarte ogen zonder pupillen", aldus Samaniego. "Toen de heks naar me toe kwam, heb ik om politieassistentie gevraagd via de radio". Samaniego zegt dat hij de auto in zijn achteruit zette toen hij de heks op zich af zag komen. "Ik zag het opstijgen en vliegen. Ze landde op de voorruit van de auto. Ik schrok hevig, en toen raakte ik mijn bewustzijn kwijt". In een opgenomen interview voegt Samaniego toe dat de heks een puntige muts droeg, met een punt die naar achteren was gevouwen. Een andere onafhankelijke ooggetuige heeft de heks die in de lucht vloog op video vast weten te leggen. De zaak zal nader onderzocht worden. Politie-coördinator Jesus Garcia Krestsh zegt dat agent Samaniego een compleet pychologisch onderzoek zal ondergaan, en hij zal worden getest op drugsgebruik om hallucinaties als verklaring uit te sluiten. Bron |
Advertentie | |
|
![]() |
|
De goeie link naar de bron is deze:
http://www.virtuallystrange.net/ufo/...ers/monterrey/ want hier heeft die Gerson van het fokforum het vandaan. Er staan meer foto's bij, en een vertaling. Helemaal onderaan staat: "back to UFO Updates archive" - het valt onder UFO's, maar het heet: "Monterrey Humanoid Case". Straks hebben we het wetenschappelijke bewijs, dat heksen echt bestaan, en dan wordt mystiek het grootste forum van hier! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
In Mexico zijn echt heksen! Ik heb een Mexicaan in mijn familie, iemand die in ieder geval opgegroeid is in Mexico. Hij reisde een keer door het achterland, door de bergen met zijn familie op ezeltjes, want auto's kunnen daar niet doorheen komen. Toen zag hij allemaal lichtjes vliegen, in de verte en werd heel erg bang. Zijn vader zei toen dat het heksen waren en dat je daar nooit heen moest gaan.
Nu klinkt dit misschien nogal ongeloofwaardig en er kunnen natuurlijk zo'n 2948389 verklaringen voor die lichtjes bedacht worden, maar zoals hij het vertelde geloof ik hem en ik heb van een aantal andere Mexicanen gehoord dat er écht heksen zijn in Mexico. En ik geloof ze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben natuurlijk een simpele ziel, dat ik niet zie dat dit lomp is, zoals het er staat. Heksen en lichtjes? Heksen hebben volgens mij geen lichtjes, ze zijn zo zwart als de nacht (bijna dan, anders kun je ze niet zien). Misschien zijn het ufo's, die schijn je daar vaker tegen te komen, lees ik op die site. "die gothic meisjes", dat is wel een ras apart, hè? Ik ben er wel eens eentje tegengekomen, compleet met pentagram, en heb er even mee gepraat. Nou, dat was dus de eerste heks waar ik live mee praatte. Was even wennen, maar was wel gezellig. ![]() groeten, peter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de mensen die hier wél in de mexicaanse heks geloven of er misschien in geloven, heb ik een paar vraagjes:
Wat is een heks? * de sprookjesheks: De heks die op een bezemsteel vliegt zie ik als symbool voor een soort "high" zijn, op geestelijk gebied dan. De bezemsteel eventueel als "staf" (van: staf/staven zoals in de tarot: symbool voor het element vuur - de geestelijke energie die ze naar geestelijke hoogtes draagt). De dag lijkt meer op het openbare leven, de nacht heeft meer iets van het geestelijke leven, wat je aan de binnenkant van jezelf leidt. De punthoed zie ik dan als symbool voor de band met het hogere, en de kleur zwart (donker) voor dat heksen zich met iets bezighouden, wat "in het verborgene" is. (4 elementen, geestelijke dingen in het algemeen). * de menselijke heks: De heks op een bezemsteel zie ik dan als "het archetype heks", zoals dat in dromen, visioenen, sprookjes enz. voorkomt. De gewone en minder gewone ménsen, die zich heks noemen of zo genoemd worden, zijn niet dat archetype, want een archetype is een soort oer-denkbeeld, het bestaat alleen als (geestelijk) idee, niet in menselijke of materiële vorm. Mensen kunnen het hooguit uitbeelden, of ze kunnen het als scheldwoord gebruiken, als ze iemand heks noemen. Een paar honderd jaar geleden werden vrouwtjes die paranormaal vrijwilligerswerk deden en met kruiden mensen hielpen, niet vertrouwd, ze werden voor "heks" uitgescholden (voor sprookjesheks dus) en er kwamen heksenvervolgingen. Die scheldnaam lijken ze nu als een soort geuzennaam te accepteren. Daarom is er nu een 2e soort heksen: de mensen met als natuurreligie de hekserij. Daarom lukt het mij niet, om te geloven, dat er "een echte heks (! wat is dat? !) op een bezemsteel op een politieauto gevallen is. groeten, peter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof ook niet dat peter had bedoeld dat de mensen hier op mystiek beter zijn ofzo. Het ging er geloof ik meer om dat mensen door dit soort dingen ook graag "heks" willen zijn, hoewel dat in praktijk iets heel anders inhoud. Van die zogenaamde 'spells' in de fancy en meer van dat soort bladen kunnen bijvoorbeeld hetzelde effect hebben. Mensen gaan zich er meer voor interesseren, gaan eens rondkijken en het blijkt totaal anders te zijn dan verwacht, omdat het door dit soort dingen verkeerd wordt voorgespiegeld. Het kan die mensen dan bevallen en ze gaan er mee door of ze vinden het niks en ze kappen ermee (en gaan door met hun fancy-'spells').
||
Verwijderd
|
Citaat:
´hekserij´ is 1 ding, maar niet op dit niveau, wees reëel man ![]() |
![]() |
|
Heksen bestaan tot op de dag vandaag nogsteeds, maar het zijn niet die kinderachtige figuren die in tekenfilms worden afgebeeld als lelijke oude wijven met een grote neus, punthoed en bezem. Ze houden zich meer met de natuur bezig en brouwen crap.
Waarom heksen dachten dat ze konden vliegen? Heel makkelijk, ze aten altijd paddenstoele-soep, die paddenstoelen waren giftig en daar gingen ze van trippen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||
Upke schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het ging me er eigenlijk om dat ik het vreemd vond, dat mensen geloven, dat dit een heks zou zijn. Omdat volgens mij "een echte heks" in real life niet bestaat, behalve dan mensen als aanhangers van die natuurreligie. En omdat het geen serieuze topic was, heb ik het ook niet echt onderzocht of gelezen. Ik heb net ook de video gezien, een korte video in het Spaans. Helaas onbegrijpelijk voor mij. Die agent, die ziet er niet naar uit, dat hij snel bang zou zijn. Stevig gebouwd en alles, maar hier was hij dus toch wel bang voor, wat wel te begrijpen is. Dat gepraat over dat we het nog druk krijgen op het forum hier met nieuwe heksen, dat was dus een geintje van mij, waar Angellena en Guinevere in meespeelden. Moet je niet serieus nemen dus. En als een wicca beoefenaar hier denkt, dat hij kan vliegen, dan zal hij aan het trippen zijn of zoiets. Maar ik ben het dus met je eens, dat het waarschijnlijk om een aliën gaat. Nu ik het beter gelezen heb. groeten, peter. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Guinevere03 schreef op 22-01-2004 @ 16:28:
Citaat:
Citaat:
Maar niet iedereen lijkt het te snappen dat dit geen serieuze topic is. Volgende keer maar wat leuker proberen te schrijven ... peter. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou die naam persoonlijk ook veranderen, als ik 'heks' was. Omdat dat ene woord zoveel negatiefs oproept bij de mensen, waar je alleen maar last van hebt. Vanwege dat negatieve hebben ze geloof ik vroeger de naam wicca uitgevonden. En er is ook een term 'paganist'. (wicca is een bepaalde stroming in de hekserij, en paganist is een verzamelwoord, iedere heks is een paganist, geloof ik.) Maar toch werkt het niet zo, en ze blijven zelf de naam heks ook gebruiken. Vind ik ook wel wat vreemd, ja. Misschien is er een goeie reden voor, en een goeie (mensen-)heks die dat ons even wil uitleggen? |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij, als we dat wel zouden willen: wat zou je ervan moeten maken. Terug naar de Dorpswijze is al nauwelijks meer mogelijk in deze tijd. Paganist is een verzamelnaam, dus kan ook niet, Wicca is een stroming uit de 50er jaren die invloeden heeft verwerkt uit de traditionele hekserij, om nou te zeggen dat ik zin heb om een latijns woordenboek erbij te pakken en te gaan zoeken naar een passende nieuwe naam... neuh...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik begrijp persoonlijk ook wel iets van het bezwaar dat je je noemt naar een bestaand archetype, de (sprookjes-)heks. Stel je voor dat mensen met een andere levensovertuiging/religie zichzelf 'de elfjes' gingen noemen ... Maarja, jullie hebben de naam ook maar gekregen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik zag net, dat de anti-spirituele wetenschappelijk georiënteerde vereniging Skepsis ook informatie over heksen geeft: op bezems door de lucht - oorsprong van de heksenwaan Een beetje geschiedenis van de heksenvervolging. groeten, peter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Moest maar eens gaan bedenken dat het óók zo zou kunnen zijn als je zegt ... Denk dat ik wel een keer naar lezing van heks toe ga. Weet je er een in de buurt van Utrecht? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
spreek niet voor ieders mening omdat ieder persoon wel weer een andere mening heeft, spreek voor je eigen mening alleen die kan kloppen voor jezelf |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon mijn mening dat die zogenaamde sprookjesheksen hebben bestaan (misschien nog wel bestaan). Ik heb het niet over Wicca en zo. Ik heb het over heksen van de middeleeuwen die vaak verbrand werden en zo. Ik denk zelf heel vaak onterecht. En ik weet ook heel goed dat de kerk (vooral in de middeleeuwen) iets ergens de schuld van wilden geven. Maar dat neemt niet weg dat er misschien wel degelijk mensen waren die zich bezig houden met rituelen om expres oogsten te laten mislukken en zo. De sprookjesheksen waar ik het over heb vliegen ook echt niet op bezems en zo, ik denk dat het gewoon mensen waren onder de burgers die in het geheim samen met andere vanalles uitspookte. Net zoiets als de bokkenrijders. Zo denk ik erover en dit is mijn mening. En nogmaals ik het het niet over wicca. Ik hoop voor je dat je nu mijn mening snapt, en ook snapt dat je niet voor andere mensen kunt spreken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sprookjesheksen zijn juist de 'heksen' die vliegen op bezemstelen, die een kromme neus met een dikke wrat erop hebben, die alleen slechte dingen doen. Dat is -in mijn ogen- de sprookjesheks, zo wordt ze namelijk in sprookjes ed afgeschilderd. De mensen waar jij het over hebt zou ik eerder definiëren als kruidenvrouwen die ook gebruik maken van magie (maar dan niet op HP-niveau). Over wicca kun je het ook niet hebben als je hebt over mensen uit de Middeleeuwen, want wicca is iets uit de jaren '50. O ja; met HP-niveau bedoel ik dat je een spreuk roept en dat het dan meteen gebeurt.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |