Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 22:28
Juvenile
Juvenile is offline
Het is een cultuur geworden, zeker op Lifestyle. Random mensen afkraken en alleen jezelf en je beste vrienden helemaal geweldig vinden. Dat soort mensen zijn vaak ook echt trots op zichzelf. Maar winnen ze aan populariteit?

Ik persoonlijk vind het geen stijl om mensen zomaar af te kraken. Je hoort botte opmerkingen gewoon voor je te houden en als je iets te zeggen hebt dat onbelangrijk is maar wel veel kritiek bevat zou je het voor je moeten houden. Sommige mensen vinden dat niet en kraken iedereen zomaar af (ik noem geen namen) en zijn boos als iemand het waagt iets over hen (of het kliekje) te zeggen.

Meningen?
Oud 23-01-2004, 22:34
Verwijderd
noem eens namen, schijnheiltje
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:36
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-01-2004 @ 23:34:
noem eens namen, schijnheiltje
Het gaat niet om de namen. Het gaat erom of jij het stijl vindt of niet. Ik ben niet zo van mensen voor lul zetten.
Oud 23-01-2004, 22:38
frozenfountain
frozenfountain is offline
De alto's, de gothics en nu ook de afkrakers.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:58
sorry
sorry is offline
het liefste zou ik afkrakers even afkraken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Juvenile schreef op 23-01-2004 @ 23:36:
Het gaat niet om de namen. Het gaat erom of jij het stijl vindt of niet. Ik ben niet zo van mensen voor lul zetten.
tjah, volgens mij heb je ook al zo'n topic op de kantine gepost... en crossposts is tegen de forumregels... kijk maar uit straks krijg je nog een waarschuwingsmail van wd

Ik vind het stijlloos als mensen opvallen onder het mom kijk-mij-eens-apart-zijn-want-ik-draag-gekke-kleren... zo zijn de meeste alto's ze denken dat ze super apart zijn omdat ze zich funny kleden... Ze kijken op de eenheidsworst neer... ze beoordelen iemand alleen op hum uiterlijk en hun muzieksmaak... pffff... er is wel meer dan dat wat een persoon interessant kan maken... zulke mensen vind ik closed minded en kunnen daarom een dikke dis van mij verwachten... en wat is dan leuker om hen te dissen op hun uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:01
Gianluca *
Gianluca * is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-01-2004 @ 00:00:

Ik vind het stijlloos als mensen opvallen onder het mom kijk-mij-eens-apart-zijn-want-ik-draag-gekke-kleren... zo zijn de meeste alto's ze denken dat ze super apart zijn omdat ze zich funny kleden... Ze kijken op de eenheidsworst neer... ze beoordelen iemand alleen op hum uiterlijk en hun muzieksmaak... pffff... er is wel meer dan dat wat een persoon interessant kan maken... zulke mensen vind ik closed minded en kunnen daarom een dikke dis van mij verwachten... en wat is dan leuker om hen te dissen op hun uiterlijk?

helemaal mee eens
Oud 23-01-2004, 23:03
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
tjah, volgens mij heb je ook al zo'n topic op de kantine gepost... en crossposts is tegen de forumregels... kijk maar uit straks krijg je nog een waarschuwingsmail van wd
Whoah, ik ben niet bang voor Wishful!

Maar eigenlijk ging het me hier meer om het openbare afkraken van iedereen, ongeacht zijn stijl of gelijkenis aan jou. Als het niet in jouw directe omgeving voorkomt is het slecht. (Het lijkt inderdaad wel veel op elkaar.)
Oud 23-01-2004, 23:21
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:

Ikzelf erger mij ook de pleuris ivm die alto's, aangezien ik een metalhead ben en juist niet anders wil lijken dwarsbomen die clowns het, zo kocht ik laast een old school motorjack en 3x raden, al die slipknot randebielen lopen er nu mee.

Eerdags pak ik mijn knuppel en stop ik het tot hun hart in hun reet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:23
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Ikzelf ben ook tegen mensen afkraken!

(Notitie: helemaal niks van dit bericht is ook maar één procent waar, om heel eerlijk te zijn heb ik al meer dan 10 pm's gehad dat ik mensen niet zo moet kwetsen op dit forum)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:41
Vice
Vice is offline
Tja, de maatschappij is gewoon hard.
Oud 23-01-2004, 23:44
Faery
Faery is offline
Ach, krijg een baarmoeder.
Oud 23-01-2004, 23:55
sorry
sorry is offline
Citaat:
Faery schreef op 24-01-2004 @ 00:44:
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:59
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
Faery schreef op 24-01-2004 @ 00:44:
nee, het is:

Wordt vrouw, krijg baarmoederkanker en sterf aan de chemocuur.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:00
Verwijderd
sadistik fukk wat een geile naam eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:01
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-01-2004 @ 01:00:
Yeah baby! spank me!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:30
Faery
Faery is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-01-2004 @ 01:00:
Hij is te metal om jou anaal te nemen.
Oud 24-01-2004, 01:10
Roeleke
Roeleke is offline
Ik vind het getuigen van 'n bekrompen visie.
Oud 24-01-2004, 02:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Alto's, gabbers, goths, punkers.....Het zijn allemaal inferieure schepsels. Dus wat kan mij het schelen wat zij denken of doen? Ik bemoei me niet met het plebs.
Oud 24-01-2004, 04:12
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Ik vind het stijlloos als mensen opvallen onder het mom kijk-mij-eens-apart-zijn-want-ik-draag-gekke-kleren...
TRUE

Citaat:

zo zijn de meeste alto's ze denken dat ze super apart zijn omdat ze zich funny kleden...
HOPLA, en DAAR gaat ie hard op z'n bek!!, let op et komt nog:

Citaat:

Ze kijken op de eenheidsworst neer... ze beoordelen iemand alleen op hum uiterlijk en hun muzieksmaak... pffff... er is wel meer dan dat wat een persoon interessant kan maken... zulke mensen vind ik closed minded en kunnen daarom een dikke dis van mij verwachten... en wat is dan leuker om hen te dissen op hun uiterlijk?
DUS WIE IS ER NOU CLOSEMINDED? Iemand die per definitie ALLE alto's op een hoop gooit en zegt dat ze anderen op hun kleding en muzieksmaak beoordelen?

Dus je vind jezelf Closeminded en je hebt jezelf zeker hard gedissed.

Je bent dus echt geen zak beter als die mensen die je probeert te beschrijven, ik hoop dat je dat heel goed snapt.

Je mening durven te geven
daarbij iemand afkraken (moet kunnen, mits binnen redelijke proporties)
Random iemand afkraken (laag, achterlijk en achterbaks)
Vooroordelen, hokjesgeesten, mensen op uiterlijk beoordelen, kleding of muzieksmaak
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 10:32
indigo_temp
indigo_temp is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 05:12:
eens.

btw, Puike afvink-kruisjes
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:07
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Sadistik_Fukk schreef op 24-01-2004 @ 00:59:
nee, het is:

Wordt vrouw, krijg baarmoederkanker en sterf aan de chemocuur.
Wat ben jij een ongelofelijke kneus zeg

maargoed het is natuurlijk geen stijl om in het wilde weg mensen af te kraken, iedereen met een beetje fatsoen weet dat wel, maar je mag wat mij betreft wel je mening geven op de manier zoals je dat zelf wilt.
en ja ik heb zelf ook een hekel aan altows en hoe ze altijd anders willen zijn dan de rest maar toch precies hetzelfde er bij lopen als 65% van de jeugd. nouja een hekel, ik irriteer me er mateloos aan
Oud 24-01-2004, 11:15
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 23-01-2004 @ 23:28:
Ik persoonlijk vind het geen stijl om mensen zomaar af te kraken. Je hoort botte opmerkingen gewoon voor je te houden en als je iets te zeggen hebt dat onbelangrijk is maar wel veel kritiek bevat zou je het voor je moeten houden. Sommige mensen vinden dat niet en kraken iedereen zomaar af (ik noem geen namen) en zijn boos als iemand het waagt iets over hen (of het kliekje) te zeggen.
Mee eens, al vind ik dat je best kritiek mag geven.
Maar je moet iemand niet af gaan kraken en de grond in boren.
Oud 24-01-2004, 11:18
Verwijderd
www.geenstijl.nl
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Het is een cultuur geworden, zeker op Lifestyle. Random mensen afkraken en alleen jezelf en je beste vrienden helemaal geweldig vinden. Dat soort mensen zijn vaak ook echt trots op zichzelf. Maar winnen ze aan populariteit?

Meningen?
Ik ben het volkomen met je eens, meneer Juvenile!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 11:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
afkraken is leuk tijdverdrijf.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:44
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
wat is er ooit gebeurd met de opvatting dat iedereen vooral moet doen (/dragen/luisteren) waar ie zich lekker bij voelt zolang ie daar een ander niet mee lastig valt?
Oud 24-01-2004, 11:46
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
TiggeWabbit schreef op 24-01-2004 @ 12:44:
wat is er ooit gebeurd met de opvatting dat iedereen vooral moet doen (/dragen/luisteren) waar ie zich lekker bij voelt zolang ie daar een ander niet mee lastig valt?
die opvatting is er nog steeds, ik ben het er alleen niet meer mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:52
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
Citaat:
Marshall schreef op 24-01-2004 @ 13:46:
die opvatting is er nog steeds, ik ben het er alleen niet meer mee eens
nouja zolang je daar dan niemand mee lastig valt vind ik het prima
Oud 24-01-2004, 12:04
very drunk driver
very drunk driver is offline
je hebt kritiek en je hebt afkraken. de meeste mensen denken dat afkraken kritiek geven is maar dat is helemaal niet.

kritiek geven is ok als je het maar niet helemaal afkraakt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
TiggeWabbit schreef op 24-01-2004 @ 12:44:
Die is geloof ik ergens aan het einde van de flower power verloren gegaan.

En als mensen afkraken zo leuk vinden, dan gaan ze hun gang maar. Als dat hun enige diepgang in het leven is
Oud 24-01-2004, 12:44
alpha
alpha is offline
tuurlijk is dat geen stijl, dat is gewoon arrogant zijn en van arrogante mensen houd ik niet. Je kunt heus wel zeggen 'dat is niet mijn stijl' oid maar om meteen te gaan gooien met opmerkingen als 'daar wil ik niet dood in gevonden worden' ed is afkraken.
Oud 24-01-2004, 12:46
LaResistance
LaResistance is offline
Het is natuurlijk helemaal geweldig als je down bent en je je even aan een ander omhoog kunt trekken Maar het blijft natuurlijk low
Oud 24-01-2004, 14:07
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 24-01-2004 @ 12:15:
Mee eens, al vind ik dat je best kritiek mag geven.
Maar je moet iemand niet af gaan kraken en de grond in boren.
Maar kritiek geven en anderen de grond in boren is niet hetzelfde. Bij sommige mensen lijkt de frustratie eraf te druipen alleen al als ze iemand zien posten (of gewoon IRL zien) die ze niet aanstaat. Dan zoeken ze (zo lijkt het mij in ieder geval) naar een puntje om af te gaan kraken. Diegene is dan gewoon een enorm fout persoon alleen al omdat hij of zij niet net zo'n mooi flikflakhorloge draagt.

Bij kritiek gaat het vaker om dingen niet mooi vinden omdat je een andere smaak hebt of bepaalde gedragingen niet kunnen tolereren omdat jouw normen anders zijn. Daar hoeft niets gemeens aan te zitten.
Oud 24-01-2004, 14:12
Sithan
Sithan is offline
Als men zich sowieso nou eens wat minder druk zou maken over hoe anderen je kunnen ergeren en ze lekker gaat negeren of zo...
Kijk gewoon in de richting die je wel aanstaat,

al dat gelul over afkraken, als ik dit topic zo doorlees zijn er heel wat het er heilig mee eens dat het niet moet, maar laat hun reactie zien dat het tegenovergestelde waar is.

Er gaat zoveel tijd verloren door een plicht die mensen blijkbaar voelen om een ander te beoordelen en dat oordeel ook nog eens duidelijk te laten merken...

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:13
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Sithan schreef op 24-01-2004 @ 15:12:
al dat gelul over afkraken, als ik dit topic zo doorlees iijn er heel wat het er heilig mee eens dat het niet moet, maar laat hun reactie zien dat het tegenovergestelde waar is.
Nog lulliger is dat mensen altijd een goed excuus hebben om hun gedrag te verantwoorden.
Oud 24-01-2004, 14:31
Otis
Otis is offline
zoals er hier met elkaar wordt omgegaan is gewoon schandalig,

Can't we all just get along ?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:40
Milos
Milos is offline
Citaat:
Ik persoonlijk vind het geen stijl om mensen zomaar af te kraken.
Meningen?
Ben ik het helemaal mee eens. Tsja iedereen maakt wel eens een botte opmerking, maar je hebt mensen die dat idd structureel doen en dat is sehr ergelijk.
Oud 24-01-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 05:12:
DUS WIE IS ER NOU CLOSEMINDED? Iemand die per definitie ALLE alto's op een hoop gooit en zegt dat ze anderen op hun kleding en muzieksmaak beoordelen?
als je goed leest staat er de meeste alto's
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:46
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-01-2004 @ 17:16:
als je goed leest staat er de meeste alto's
ja... klinkt dat BETER dan? Ik denk het niet dus.

Wat jij bedoelt is dat er een heel stel "alto's" zijn (en dat zijn echt niet alleen maar "mensen die jij alto's noemt" maar ook andere "groepen") die lijden aan dit "ik-ben-beter-dan-jij-syndroom".

Als je de meeste zegt, ben je zelf ook bezig met generalisaties, dat is precies waar jij tegen bent, iig tegen het beoordelen van mensen op "uiterlijke kenmerken"

ez

Citaat:
Sithan schreef op 24-01-2004 @ 15:12:
Als men zich sowieso nou eens wat minder druk zou maken over hoe anderen je kunnen ergeren en ze lekker gaat negeren of zo...
Kijk gewoon in de richting die je wel aanstaat,

al dat gelul over afkraken, als ik dit topic zo doorlees zijn er heel wat het er heilig mee eens dat het niet moet, maar laat hun reactie zien dat het tegenovergestelde waar is.

Er gaat zoveel tijd verloren door een plicht die mensen blijkbaar voelen om een ander te beoordelen en dat oordeel ook nog eens duidelijk te laten merken...
TRUE, als je (in het echte leven --> op straat of in je omgeving) mensen hebt die arrogant zijn of whatever: verspil je moeite er niet aan, ze stoten toch vanzelf keihard hun hoofd aan hun eigen arrogantie.
Persoonlijk zie ik het als mensen waar op je kan bouwen en zij op jou, willen ze dat niet, verspillen ze zelf de kans ooit nog op jou te bouwen.

Wat het forum betreft: (want ik heb inmiddels zelf ook al flink gereplied hier) Het forum is JUIST om dit soort dingen te bespreken, dus ik vind het helemaal niet erg als mensen hier (uitgebreid) hun mening laten horen, dat is de hele essentie van dit topic.

@ Otis: volgens mij kunnen de meeste mensen gewoon met elkaar door een deur hoor
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:47
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
indigo schreef op 24-01-2004 @ 11:32:
eens.

btw, Puike afvink-kruisjes
ja dankje, echt zo ontzettend fout, irritant en vervelend die dingen....: GEWEEEELDIG
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:46
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel tijd men erin steekt om hun meningen over anderen kenbaar te maken. Men doet maar, ik heb betere dingen te doen. Het zijn telkens dezelfde ellenlange discussies zonder einde, ik zou het gauw zat worden denk ik.
Oud 24-01-2004, 17:50
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 17:46:
blabla bladieblabla...
social life
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:21
Verwijderd
Ach, wat is het verschil tussen zo kattig mogelijk tegen elkaar bitchen en een rapbattle? Naar mijn mening gaat het in beide gevallen om winnen. Ik kan me er niet aan storen, en mensen die zich er wel aan storen trekken zich teveel van een internetsite aan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:25
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2004 @ 19:21:
Ach, wat is het verschil tussen zo kattig mogelijk tegen elkaar bitchen en een rapbattle? Naar mijn mening gaat het in beide gevallen om winnen. Ik kan me er niet aan storen, en mensen die zich er wel aan storen trekken zich teveel van een internetsite aan.
Bij de een wordt iemand anders het slachtoffer van de ander.
En ik zou me er zelf wel een beetje aan irriteren, maar het verder negeren, als ik geen forumbaas was.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-01-2004 @ 19:25:
Bij de een wordt iemand anders het slachtoffer van de ander.
En ik zou me er zelf wel een beetje aan irriteren, maar het verder negeren, als ik geen forumbaas was.
Het kan inderdaad wel verkeerd worden opgevat en het is voor nieuwe mensen niet zo leuk. Dat werkt afschrikwekkend. Het mag op zich ook best wel aan banden gelegd worden. Van sommige mensen kan ik hebben dat ze bitchy doen. Andere mensen die ook bitchy doen vind ik echt sneue meelopers, vaak
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:15
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 24-01-2004 @ 18:46:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel tijd men erin steekt om hun meningen over anderen kenbaar te maken. Men doet maar, ik heb betere dingen te doen. Het zijn telkens dezelfde ellenlange discussies zonder einde, ik zou het gauw zat worden denk ik.
Citaat:
Marshall schreef op 24-01-2004 @ 18:50:
social life
Citaat:
Skyrise schreef op 24-01-2004 @ 17:46:
ja... klinkt dat BETER dan? Ik denk het niet dus.
Wat het forum betreft: (want ik heb inmiddels zelf ook al flink gereplied hier) Het forum is JUIST om dit soort dingen te bespreken, dus ik vind het helemaal niet erg als mensen hier (uitgebreid) hun mening laten horen, dat is de hele essentie van dit topic.
lees nou is een keertje..

en ja ik heb WEL een social life, maak je geen zorgen, maak je liever zorgen over arrogante mensen

en ik maak me geen zorgen over alle tijd die ik steek in het kenbaar maken van mijn mening, maar ik maak me zorgen over mensen die de gang van zaken niet meer begrijpen, die niet weten hoe ze met elkaar om behoren te gaan en mensen die niet na kunnen denken. Jullie zijn de toekomst van Nederland?

......
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:43
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
wallflower schreef op 24-01-2004 @ 12:37:
afkraken is leuk tijdverdrijf.
Oud 25-01-2004, 18:28
annetjuh
annetjuh is offline
ligt eraan
je mag je mening toch wel zeggen.
Als het goed is onderbouwt is het prima.
anders iis het totale bullshit
Oud 25-01-2004, 18:38
metaldready
metaldready is offline
WTF...wat een gezemel allemaal

laat iedereen lekker in zen/haar waarden
hou nou is op al die jongerenculturen af te kraken (als je dat doet)

AND REMEMBER RESPECT IS EVERYTHING
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten